Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uneton yö täällä jossain... Kolmas ja neljäs yö takana. Eilen en ehtinyt kirjoitella.

Vierailija
29.01.2007 |

Tavoitteemme saada 3-vuotiaamme nukkumaan yöt läpeensä omassa sängyssään.

Ajattelimme nyt myös unikouluttaa vauvankin, kun ei ole enää kuukauteen yösyönyt, heräilee kuitenkin tutinhakureissulle...

Lapset kotiutuivat la-iltapäivällä. Odotin jo hermona, että kauhea yö tietty edessä.

Vaan vielä mitä. Illalla molemmat nukahtivat hyvin. 22.00 3-vuotias tuli olohuoneeseen, talutin mitään puhumatta sänkyyn. Pyöri siellä ja meni sitten vessan ovelle " valooot" . Menin, laitoin valot ja lapsen potalle, selin odotin että pissasi. Sitten saatoin sänkyyn takaisin. Ja yöllä heräsin kahinaan, vauva oli saanut jalkansa sykkyrään yöasun sisälle, laitoin kunnolla. Menin juomaan vettä ja katsoin samalla kelloa; PUOLI 5 aamulla eikä kukaan ollut herännyt koko yönä. Aah! Harmi vaan että mieskin nukkunut puoli tuntia poniin, herätin ja keittelin kahvit hänelle. Mies nousee normaalisti aamuvuoroon 4.00, on työmatkaa sen verran.

Viime yö meni 3-vuotiaan kanssa ihan hyvin taas. Heräsi vasta puoli 5 jälleen, kuulee ilmeisesti kun mies lähtee töihin ja sitten kun hiljenee talo, niin nousee katselemaan. Ainoa että kun 6.00 heräsin ottamaan vauvan viereen, kun itki niin kovasti, huomasin että esikoinen oli minun sängyssä peittoni alla ja nukkui sikeästi. En kerta kaikkiaan raskinut viedä takaisin omaan sänkyynsä. Aamulla kyllä selitin sitten, että tarkoitus on nukkua omassa sängyssä...

Vauva pyöri koko yön ja usein laitoin tuttia. Ei viitsi kauhesti huudattaa, että mies saa nukkua työpäivien öinä edes jotenkin. Itse olen nyt sitten nukkunut taas huonosti.

Noh, onneksi miehellä huomenna vapaapäivä. Voin nukkua tulpat korvissa ensi yön. En herää joka vauvan pieruun. ;) Itkun kyllä kuulen tulpista huolimatta.

Ja pitää yrittää lapsien päiväunet saada samoihin, silloin voin itsekin vähän nukahtaa.

Että ihan hyvällä mallilla. Mutta ei tämä ihan taida 3 yössä toteutua. Se varmaan onkin jokin keskiarvo... :)

Jatkan vielä muutaman päivän tänne kirjoittelemista, kunhan löydän sitä aikaa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan