Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teille on varakkaan raja?

Vierailija
03.03.2024 |

Haluaisin tietää miten muut koette varakkuuden?

Ja myönnettäköön, koen olevani keskimääräistä kiinnostuneempi rahasta ja varakkuudesta mikä selittäneekin tämän kysymyksen, mutta samalla se pistää miettimään ovatko odotukseni varakkuudesta tai varallisuudesta aivan väärällä tasolla. Jos otan esimerkiksi itseni, minulla on sijoituksia n. 50 000 euron arvosta, tilillä reilut 5000 euroa yllättäviä menoja varten, ja lyhennän asuntolainaa joka kuukausi. En koe olevani varakas (nettovarallisuus ei riitä maksamaan mainittua asuntolainaa), mutta toisaalta olen jopa ylpeä siitä että olen yksinasuvana pystynyt säästämään näinkin paljon, kun yksinasuvat ja yksinhuoltajat ovat tilastollisesti Suomen köyhin asuinmuoto.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö tämä meidän oikeistohallitus määritellyt juuri varakaan rajan....se on 10 000 euron varallisuus.

Vierailija
82/95 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

varakkaana pitäisin ihmistä jolla on n. 1 miljoonan euron arvoinen varallisuus  kiinteistöissä,rahastoissa osakkeissa ja käteisenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no minun rehellinen  mielipide on että 50 000 eurolla et ole varakas..

ilman mitään yhtesikunnan  tukia tulla summalla elää hädin tuskin n2 vuotta  elämällä vaatimnattomasti. Varakaan ihmisen varallisuus mahdollistaa elintason nousun ja elämisentason keskimääräisenä parempana asumisen ,auton ja muun rahankäytön suhteen

Vierailija
84/95 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaita on ne, joilla on rahaa. Rikkaita ne, joilla on enemmän rahaa kuin minulla.

Vierailija
85/95 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni keskiluokan on käytävä töissä, koska on pakko saada rahaa. Varakkaan on käytävä töissä, koska muuten elämä olisi vaatimatonta. Rikas käy töissä vain koska pitää siitä... jos pitää.

Vierailija
86/95 |
04.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelisin että jo miljoonan osakesalkulla pystyisin elättämään itseni ilman työntekoa. Toki pitäisi olla valittuna osakkeita joista saa hyvin osinkoa. Jännää että monelle tuo on vasta varakkaan alaraja.

Jos miljoonasta laittaa 200k€ asuntoon, niin sijoitettavaksi jää 800k€ millä saa noin 2000 euron netto-osingot kuukaudessa. Kyllähän tuolla tulee toimeen, mutta aika vaatimattomasti saa elellä. Taitaa olla aika harvassa ne ihmiset, joilla on miljoonan euron omaisuus ja jotka olisivat valmiita tulemaan toimeen noin pienellä kuukausibudjetilla. Ennemmin sitä varmaan jatkaisi töissä ja käyttäisi noita osinkoja (tai osan niistä) siihen, että saa elämäänsä jotain mukavaa, mihin palkka ei riitä.

Vierailija
87/95 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikö tämä meidän oikeistohallitus määritellyt juuri varakaan rajan....se on 10 000 euron varallisuus.

Meinasi määritellä, mutta EK:lta varmaan tuli noottia, kun meinais käydä niin, että kultapossukerholaiset ei saisi enää valtiolta pumpattua asumistukia omiin vuokranvälitysfirmoihin.

Tulevaisuudessa asumistukea saa kyllä upporikaskin, kunhan sitä ei tarvitse vain vähän pieneen vastikkeeseen, vaan täysimääräisesti vuokra-asuntoon jollekin muulle maksettavaksi.

Hallitus haluaa opettaa, että omistusasuntoa ei kannata tavoitella, koska sen voi menettää jos jossain vaiheessa elämää kohtaa työttömyys, ja tukia leikataan siihen malliin, että enemmän ihmisiä on toimeentulotuen piirissä, joissa kaikki ansiot vähentävät suoraan sitä, eli tulee juurikin kannustinloukkuja lisää. Ihan niin kuin isompi asumistuki vuokra-asuntoon on isompi kannustinloukku pientenkin lisäansioiden tekemiseen, kuin pienempi asumistuki pieneen vastikkeeseen olisi ollut.

Kuinka moni hallituspuolueiden puolesta möykkäävä edes tarkastelee näitä päätöksiä, mitä he tekevät? Ihan samalla tavalla he valehtelevat teillekin, kuin köyhille äänestäjilleen.

Vierailija
88/95 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- varakas yli 500k€

- köyhärikas 1-5 m€ 

- rikas yli 5m€

Vierailija
89/95 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon olevani pikkuvarakas, kun netto-omaisuuteni on n. 6 me.

Vierailija
90/95 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneiden ja pinnallisten ihmisten outoja pohdintoja tässä ketjussa. Ainoa elämän sisältö?

Vierailija
91/95 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velaton 400 000+ euron talo ja 2 hengen bruttotulot yli 10 000e. Jos lapsia niin sitten isommat tulot, tuo kahdelle aikuiselle

Vierailija
92/95 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli miljoonan omaisuus, itsellä on vain puoli miljoonaa, olen lähes köyhä, toki hyvin toimeentuleva ja etoikeutettu.

Mutta näillä rahoilla joutuu yhä laskemaan miten tulee toimeen sitten kun ottaa lopputilin ja alkaa omalle eläkkeelle.

Vierailija
93/95 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 €. Pummi pyysi vauvalleen ruokarahaa. En ole varakas, kuten ei kukaan muukaan lentokentältä palaava työmatkalainen.

Vierailija
94/95 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin, että pääkaupunkiseudulla on varakas kotitalous, jos on miljoonan netto-omaisuus. Rikas, jos netto-omaisuus on pari miljoonaa. 

Vierailija
95/95 |
01.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 M omaisuus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme