Nainen pyysi treffeille kalliiseen ravintolaan, eikä maksanut
Tinderissä tavattiin ja ehdotti treffejä arvokkaanpuoleiseen ravintolaan. Laskun tullessa (n.130€) odotti minun ensin maksavan koko laskun, vaikka oli itse minut sinne kutsunut. Sanoin, että ei ole rahaa ja suostui pitkin hampain maksamaan oman puolikkaansa ja lähdettyään poisti matchin. Minulla ei työttömänä olisi varaa tuollaisiin, enkä olisi ikinä ehdottanut mitään noin kallista. Mitä mieltä olette, toimiko tämä nainen oikein? Missään vaiheessa en sanonut, että olisin rahoissani tai ehdottanut mitään ravintolatreffejä.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Se joka kutsuu se maksaa. Näin ainakin normaalisti. Jos taas sovitaan, että mennään ravintolaan, niin lähtökohtaisesti molemmat maksaa itse, jos sitten toinen ei maksun hetken tullessa tarjoudu maksamaan molempia.
Jos on kyse Tinder-treffeistä, ei tapaamisehdotusta voi pitää yksipuolisena treffikutsuna. Se, että kumpikin on swaipannut toisensa oikealle, on kiinnostuksen osoitus, ja koska idea lienee noissa se, että swaipataa, vaihdetaan viestejä ja tavataan, ei tuossa ole kohtuullista soveltaa mitään kutsuja maksaa -tyyppistä periaatetta. Kyllä tällaisissa treffeissä tilanne on juuri se, että "mennään yhdessä" jonnekin, jotta voidaan tavata livenä ja tutustua.
Vierailija kirjoitti:
Ostiko myös patongin ja vissyn? 😂
Joo, taisi olla saman tyypin sepustus...
Oli kyllä tyhmä nainen, kun edes ehdotti kallista ravintolaa työttömälle pienituloisille miehelle. Onhan niitä edullisempiakin ravintoloita kuten Pancho Villa, Classic pizza tai Naughty burger. Ja eihän treffeille voi mennä sillä oletuksella, että toinen tarjoaa. Toisaalta, olisithan säkin AP voinut ehdottaa itsekin edullisempaa ravintolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, lopultahan hän maksoi osuutensa eli toimi oikein. Jos ravintola oli alunperinkin sinulle liian kallis, sinun olisi pitänyt ehdottaa sen tilalle jotain halvempaa paikkaa, mutta ei se kalliin treffipaikan valitseminen väärin ole. Ja matchin saa toki halutessaan poistaa.
Itse en lähtisi kallisiin ravintoloihin treffeille enkä muutenkaan ensimmäisillä treffeillä halua syömään. Joku kiva kahvila on ekoille treffeille paras paikka. Itse pystyn työttömänä kyllä maksamaan 2-4 euron kahvi- tai teekupillisen, ja vaikka treffien jälkeen juttu ei jatkuisi, ei noin pienen rahallisen panostuksen jälkeen jää edes rahanmeno harmittamaan. Ja olen nainen."No, lopultahan hän maksoi osuutensa eli toimi oikein."
Tuossa särähtää tuo lopulta. Ei se silloin ihan oikein ole mennyt, kun on pitänyt ensin yrittää maksattaa toisella. Sitä paitsi homma olisi mennyt oikein, jos
Joo olet oikeassa, se osuus tosiaan ei mennyt oikein. Koskaan ei saisi olettaa tai velvottaa ketään maksamaan omaa osuuttaan. Jos toinen oma-aloitteisesti haluaa tarjota, silloin saa toki ottaa sen vastaan, mutta automaattisesti ei pidä olettaa mitään.
t. sama
Vierailija kirjoitti:
Se joka kutsuu se maksaa. Näin ainakin normaalisti. Jos taas sovitaan, että mennään ravintolaan, niin lähtökohtaisesti molemmat maksaa itse, jos sitten toinen ei maksun hetken tullessa tarjoudu maksamaan molempia.
Yleensä treffeille ei ole virallista kutsujaa, vaan molemmat haluavat tutustua toiseen.
Tuossa tapauksessa naisen kuuluu maksaa oma osansa.
Tätä ei tapahtunut. Jos olisi, nainen olisi kyllä tosi moukka. Mutta ei noin tyhmiä ihmisiä ole. Toivon.
Christiiina kirjoitti:
Oli kyllä tyhmä nainen, kun edes ehdotti kallista ravintolaa työttömälle pienituloisille miehelle. Onhan niitä edullisempiakin ravintoloita kuten Pancho Villa, Classic pizza tai Naughty burger. Ja eihän treffeille voi mennä sillä oletuksella, että toinen tarjoaa. Toisaalta, olisithan säkin AP voinut ehdottaa itsekin edullisempaa ravintolaa.
Juu juu. Oli nainen ja kutsui. Ihan varmasti!
Eikä ap saanut edes pildeä, miten surullinen tarina.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuohon hintaan varmaan otti ihan herkkukaakaon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, taisi olla saman tyypin sepustus...
Tarinan seuraavassa osassa treffataan varmaan jo Michelin-ravintolassa. Sitten risteily. Viikonloppu ulkomailla. Viikon etelän loma.
Eli menit kalliiseen ravintolaan vaikka tiesit jo etukäteen, että sinulla ei ole varoja siihen. Tilasit n.65e arvosta ruokaa ja juomaa ja maksoit tuon oman osuutesi. Mikä siinä meni väärin tällä treffikumppanilla? Mistä hän voi tietää, että prs..aukinen tilaa mitä huvittaa. Odotitko, että nainen maksaa vai mitä. Ja jos et olisi maksanut osuuttasi, olisi poliisit vienyt sinut petoksen yrityksestä koska tiesit jo ravintolaan mennessä että sinulla ei ole rahaa.
Huippukalliin ravintolan oli valinnut. Aika turhaa tuollainen. Pancho villa olisi ollut ihan kelpo ravintola.
Miksi suostuit hänen ehdotukseen? Olisit ehdottanut halvempaa paikkaa tai jotakin ilmaista tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuohon hintaan varmaan otti ihan herkkukaakaon!
Ja paninin kermavaahdolla! 🍦🍦🍦
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikeastiko te nykynuoret olette näin tyhmiä, että tämmöisiä vatvotte päivät pitkät?Ei ihme, että Suomi romahtaa, nuoret ja keski-ikäiset on vissiin kaikki nykyään ääliöitä.
Muistapa tuo kun taas seuraavan kerran kinuat apua digiasioissa.
Juljus kirjoitti:
Huh, olipa kallis 130e 2 hengen illallisesta! Mäkkärissäkö kävitte?
Ihan perus jos ei ota pullotolkulla viiniä ja ottaa pääruoan ja jälkiruuan ihan melkein missä vaan ravintolassa. Tuon hintaluokan euron menut on aika normi pk-seudun ulkopuolella ja kaikki ei juo alkoholia.
Tämä on trollaus. Miksi kukaan suostuisi ravintolaillalliselle, jos ei ole rahaa edes omaa ruokaansa maksaa?
"No, lopultahan hän maksoi osuutensa eli toimi oikein."
Tuossa särähtää tuo lopulta. Ei se silloin ihan oikein ole mennyt, kun on pitänyt ensin yrittää maksattaa toisella. Sitä paitsi homma olisi mennyt oikein, jos hän kutsujana olisi maksanut koko laskun.