Onko pretzel siis syötävä vai koriste?
Olen aina pitänyt sitä koristeena, koska sitä näkee logoissa ja mainoksissa, mutta en muista ikinä nähneeni sitä kahviloiden tarjottavissa ja ennen kaikkea en ole koskaan nähnyt kenenkään syövän sellaista. Nyt televisiossa kuitenkin pyörii harvinaisen dorka ja ärsyttävä fazerin mainos, jossa mainostetaan pretzel-täytteistä suklaata, minkä takia olen alkanut epäröimään kantaani. Ei kai suklaaseen nyt sentään koristeita tungeta?
Niin miten on asian laita? Onko se tarkoitettu syötäväksi vai onko se koriste?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
pösilö
Olen tai en, se ei vastaa kysymykseen ja on aiheenkin kannalta täysin irrelevantti seikka.
Mielestäsi taikinasta tehdään koristeita, joita myös myydään elintarvikeosastoilla?
Kyllä pretzel on syötävää, erittäin suosittu aamiaisleipä Etelä-Saksassa. Ja sitten on sellaisia pieniä suolaisia suupaloja, kuten suolatikut, eivät ole tuoreita ja pehmeitä, kuten aamiaispretzelit. Niitä kovia pieniä on suklaassa. Koristeena en muista koskaan nähneeni pretzeleitä.
Saksassa niitä myydään joka kadunkulmassa. On suolainen "rinkeli".
Eikö syötäviä asioita voi käyttää logoissa? Tai eläimiä? Ne muuttuvat koristeiksi silloin? Mites vaikka vaakunat?
Se on niin kuin nisu-ukko Suomessa aikanaan: sen annetaan kuivua ja syödään sitten. Säilyvät vaikka kuinka pitkään.
Missä mainoksissa on pretzeleitä? Ettet nyt sekoita sitä muuhun.
Toivottavasti et tuo julki näitä ihmeellisiä luulojasi 🙄
Sehän riippuu siitä, että onko se pretzel tehty syötävistä raaka-aineista vai jostain muusta koristekäyttöön. Mä olen ihan syönyt näitä syötäväksi tehtyjä.
Laitapa linkki johonkin pretzel-koristeeseen.
Just muutama päivä sitten Marge Simpson paisteli näitä urakalla 🥨
Mielestäsi varmaan Postin logossa on pretzel 😂
Vierailija kirjoitti:
Mielestäsi taikinasta tehdään koristeita, joita myös myydään elintarvikeosastoilla?
Oktoberfest herkkuja: olutta, pretzeleitä ja grillattua kanaa. Lidlin paistopisteestä niitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pretzel on syötävää, erittäin suosittu aamiaisleipä Etelä-Saksassa. Ja sitten on sellaisia pieniä suolaisia suupaloja, kuten suolatikut, eivät ole tuoreita ja pehmeitä, kuten aamiaispretzelit. Niitä kovia pieniä on suklaassa. Koristeena en muista koskaan nähneeni pretzeleitä.
Tarkoitan sitä kahdeksikon mallista "rinkeliä", joka näyttää kuivalta ja kärventyneeltä korpulta. En edes tiennyt, että on olemassa muunlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan sitä kahdeksikon mallista "rinkeliä", joka näyttää kuivalta ja kärventyneeltä korpulta. En edes tiennyt, että on olemassa muunlaisia.
No nytpä tiedät.
Hyvää varsinkin itsetehtynä kun ei tässä nyt Saksaan matkustele usein. Olutta taikinaan, aivan täydellistä😋
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosissasi?
Miksi en olisi?
pösilö