Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Finnkinon lipunmyyjäksi nelivaiheinen rekry ja 800 hakijaa

Vierailija
03.03.2024 |

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000010262320.html

Silti kokoomuslaisten sosiopaattiboomeri-setien mukaan töihin vain "mennään".

(Työhön valittiin oman urheilulajinsa naisten maailmanmestari)

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tennarin Finnkinon henkilökunta ei kyllä tiennyt mistään mitään ja ohjaili invalidinkin ihan väärään saliin.

Veikkaan syyksi minimikoulutusta vain omaan tehtävään. Täysin ilmaista säästöä, koska invalidikin on jo lippunsa ostanut ja todennäköisesti ostaa vastakin vaikka kerran pari tälläistä sattuukin. Mitä itseisarvoa on hyvällä asiakaskokemuksella nykyajan moraalittomille korporaatioille?

Vierailija
42/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisivatko poliitikot ja media lopettaa sen iänikuisen mantran työvoimapulasta?!! Kun ei sitä oikeasti ole. Alle kymmenen euron tuntipalkan hommaan leffateatterin aulaan on 800 hakijaa ja neliportainen hakuprosessa. Helsingissä! Missä kuulemma on niin pula pienipalkkaisten duunien tekijöistä. No niin näköjään.

Itse olen nyt puoli vuotta ollut työttömänä, eikä todellakaan näytä siltä että Suomessa olisi työvoimapula. Joka ikiseen paikkaan on ollut yli 100 hakijaa, ihan niihin hanttihommiinkin. Huvittavaa on, että niitä hanttihommipaikkojakin on koko ajan avoinna samoissa paikoissa, eivät sitten löytäneet sitä siivoojaa niiden 150 hakijan joukosta. Ja paskat, uskon että hakevat joko jotakuta, jolla teettää ilmaista työtä tai sitten vain mainostavat omaa lafkaansa sillä että hakevat koko ajan muka väkeä. Tyyliin "meillä menee niin hyvin

Kun minä olin nuori ja hain töihin niin yrittäjä palkkasi omia sukulaisia ja kavereita. Siksi jäin ilman työtä. (ja ei, tämän kirjoituksen takia ei tarvitse ulkopuolisten lähteä hakemaan minulle töitä yhtäkkiä ja yllättäen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tennarin Finnkinon henkilökunta ei kyllä tiennyt mistään mitään ja ohjaili invalidinkin ihan väärään saliin.

Veikkaan syyksi minimikoulutusta vain omaan tehtävään. Täysin ilmaista säästöä, koska invalidikin on jo lippunsa ostanut ja todennäköisesti ostaa vastakin vaikka kerran pari tälläistä sattuukin. Mitä itseisarvoa on hyvällä asiakaskokemuksella nykyajan moraalittomille korporaatioille?

Veikkaan kyllä syyksi liian pientä palkkaa, huonoa työilmapiiriä ja töihin pakottamista. 

Vierailija
44/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että leffateatterit olivat ennen vanhaan venäläisiä ja niissä esitettiin vain venäläisiä elokuvia ennen kuin länsi otti ne haltuun ja alkoivat esittää länsimaisia elokuvia?

Vierailija
45/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kova työnantaja pula

*"palkanmaksajapula"

Vierailija
46/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hieman mietityttää pärjäävätkö omat teini-ikäiset tulevaisuudessa. 

Vierailija
47/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin käy kun pakotetaan aktiiviseksi että menee kaikki paikat jumiin eikä kukaan saa enään mitään.

Minä jatkan koodailua ja saan tuotteeni markkinoille aikanaan.

Vierailija
48/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesittekö, että leffateatterit olivat ennen vanhaan venäläisiä ja niissä esitettiin vain venäläisiä elokuvia ennen kuin länsi otti ne haltuun ja alkoivat esittää länsimaisia elokuvia?

Leffateatterit oli yksityisiä suomalaisomisteisia perheyrityksiä. Finnkino on kiinalais ym.sijoittajien omistuksessa. 

Vierailija
49/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti aika kysytty työpaikka, moni nuori näkee helppona työnä ja hakee. Silti aikalailla liioiteltu hakuprosessi. Itse olen luopunut hausta aina, kun pitää alkaa väsätä jotain videota. En ole mikään tiktok-sukupolven edustaja. Esim. opettajan työhön on tällaisia vaadittu. 

Oma teini haki mäkkäriin ja sai paikan. Tämä oli eka työ, jota koskaan haki. Luulen, ettei ole aivan niin haluttu myöskään kuin leffateatteri. 

Vierailija
50/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain nuorena Makuuniin ja siellä oli kovat haastattelut, en päässyt tehtävään. Naurattaa jälkikäteen, olen aika pitkälle päässyt tuosta. 

Vierailija
51/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan lähtisi mitään videota tekemään, niin paljoa ei kiinnosta työskennellä. 

Vierailija
52/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

50. Katsoin vasta Mäkkäri-dokumentin. McVeljekset halusivat kopioida Fordin liukuhihnamallin purilaisbisnekseen. Tehtävien tuli olla yksinkertaisia, kenen hyvänsä tehtävissä olevia. Menestys olisi valtaisa, koska parhaimmillaan tilaajat saivat tuotteensa näin menetellen 15-30 sekunnissa. Nopeammin siis kuin nykyään, pääsääntöisesti.

Vierailija
53/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästä näille pesämuna jolla saavat esim. asunnon käsirahan maksettua.

Tai heitä nämä täysin oman onnen nojassa nykymaailman työmarkkinoille ilman mitään suhteita, työtä ei ole eikä tule vaikka hakevat miten moneen sataan paikkaan.

Mädäntyvät koteihinsa tukien varassa, ja tukia uhataan kiristää entistä enemmän syyllistäen teinejäsi "laiskuudesta".

Tämä maa tulee muutaman vuoden sisällä olemaan maanpäällinen helvetti nuorille aikuisille joilla ei ole jotain alkupääomaa tai perintöjä vanhemmiltaan/isovanhemmiltaan.

Vierailija
54/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50. Katsoin vasta Mäkkäri-dokumentin. McVeljekset halusivat kopioida Fordin liukuhihnamallin purilaisbisnekseen. Tehtävien tuli olla yksinkertaisia, kenen hyvänsä tehtävissä olevia. Menestys olisi valtaisa, koska parhaimmillaan tilaajat saivat tuotteensa näin menetellen 15-30 sekunnissa. Nopeammin siis kuin nykyään, pääsääntöisesti.

Varmastikin näin, helppoa työtä. Teini pystyy tekemään, ikää oli 16, kun aloitti. Urheilutausta ja iloinen luonteeltaan, jaksaa seisoa työpäivän. En tiedä, miten nopea on, kotona ei juurikaan kokkaa, mutta sillä ei taida olla väliä. Työ on työtä, ja hän on saanut käyttörahaa. Vaihtanee, kun kyllästyy tai saa muuta työtä. 

Vierailija
55/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole herkkua varmaan olla iltaisin ja viikonloppuisin töissä. Narkkeja pesiytyy vessoihin yms. muuta mukavaa.

Vierailija
56/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat jankkaavat miten satamaan ja sinne ja tänne vaan käveltiin töihin ilmoittamalla että teen tänään töitä täällä.

Äänestävät Kokoomusta joka tuhoaa minun ikäluokalta 19-23v) mahdollisuudet toimeentuloon maailmassa jossa suorittavaa työpaikkaa kohden on tuhat hakijaa.

Ei aiheuta muuta kuin itsetuhoisuutta sekä vihaa omaa sukua kohtaan.

Vierailija
57/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain kerran, enkä päässyt, palkka oli jotain 8€/tunti. Nykyään mietin, että missä mielenhäiriössä olin hakiessani.

8 eur tunti sai siivoustyöstä 16 vuotta sitten. Ei ole 8 euroa tätä päivää, ei ollut 16 vuotta sittenkään. Ja sitten valitetaan, ettei ihmiset ole työhaluisia, vaikka tuollaiseen 8 euron duuniinkin tulee näköjään tuhat hakemusta...

Vierailija
58/86 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla katkesi välit isään tuon takia, kun alkoi haukkumaan, dehumanisoimaan ja syyllistämään työttömyyden takia. 

Lähetin tuta-inssinä ehkä 400, 500 työhakemusta. Pääsin haastatteluun tasan kaksi kertaa eikä työtä tullut. En kavahda edes normaalia ruumiillista työtä, sinnekään en tullut suuren hakijamäärän takia valituksi.

Työllistän nykyään itseni töillä joilla ei ole mitään tekemistä koulutukseni kanssa. Hoidan yrittäjänä airbnb-asuntojen jälleenvuokrausta (toimeksiantoina, en omista asuntoja), teen myös itse kiinteistöjen lumityöt, liinavaatteiden vaihdot ja siivoukset jne., sinänsä palkka on hyvä mutta aika hukkaan meni valtion rahat minua kouluttaessa

Sinulla itselläsi ei ole mitään vastuusta siitä mihin kouluttauduit?

Olen itse saanut paperit valtsikasta, tuli hylky kirjaimellisesti mäkkäriin. Kyseinen ravintola sijaitsee Helsingissä, ja hakijoita oli lähemmäs tuhat määräaikaiseen tehtävään.

No ei kai ne nyt noin fiksua työntekijää halua. Mitä fiksumpi ja koulutetumpi työntekijä sitä vaikeampaa häntä on pompotella ja alistaa huonoihin työoloihin. 

Vierailija
59/86 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän oikein miettiä että millähän vuosikymmenellä se oli, kun viimeksi Finnkinossa tarvitsin henkilökuntaa muuhun kuin lippuni skannaamiseen. Liput ostan netistä, ne on puhelimessa ja mässyt maksan itsepalvelukassalla.

Vierailija
60/86 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. Sama täällä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä