Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kouluterveydenhoito ei tehnyt lasua?

Vierailija
25.12.2025 |

Olen penkonut arkistomerkintöjäni mm. kouluterveydenhoidosta, kun ne piti tilata erään diagnoosin tekemisen takia. Kävin ala-asteen 90-luvun loppupuolella. 

Ala-asteen aikaisissa merkinnöissä on mainintoja, että olisin kouluterveydenhoitajalle kertonut vanhempieni antaneen minulle selkään (mikä oli totta). En muista tähän asiaan kuitenkaan kenenkään puuttuneen tai ottaneen puheeksi. 

Aikuisena tämä mietityttää, meniköhän kaikki niinkuin piti? Vanhempani olivat siististi pukeutuvia, ihan hyvin toimeentulevia ihmisiä, voiko liittyä siihen, että sen takia ei puututtu? 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kommentti pitäisi poistaa?

[x] Jonninjoutavaa paskaa

Vierailija
2/10 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkö se terveydenhoitaja on vastaamassa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?

Vierailija
4/10 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ne kriteerit oli erilaiset. Yhdestä orvoksi jääneestä luokkakaverista tehtiin lastensuojeluilmoitus kun tämä oli kiusannut toista oppilasta koulussa, koulu teki.

Vierailija
5/10 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silloin kiinnostanut viranomaisia puuttua tuollaisiin "pikkuasioihin". Itse 2000-luvun alussa jouduin terveydenhuoltoon isäpuolen pahoinpideltyä mut ja silloin kerroin että sitä on jatkunut vuosia. Ja että äiti tietää muttei sitä kiinnosta. Äiti kävi vähän jossain puhuttelussa koulun terkkarilla ja se oli siinä. 

Puolen vuoden päästä soitin itse hätäkeskukseen ja eipä siitä muuta seurannut kuin sossut kävi meitä katsomassa. Olin 13. 

Vierailija
6/10 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ollut 90-luku! Silloin tuollainen on ollut normaalia, vaikka laissa jo kiellettyä, vanhempia on vain ohjattu nykyaikaisempiin tapoihin kasvattaa lasta, ei siihen ole lasua tarvittu. 

Vierailija
7/10 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes nykyää ei lapset lähde tuon takia huostaan, sossut tarjoaa jotain perhetyötä...  

Vierailija
8/10 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ketään kiinnostanut, kun äiti uhkasi tappaa mut ja siskon.  Yksi opettaja uhkasi ottaa yhteyttä äitiin ja sain sen puhuttua ympäri, ettei mulle tuu ongelmia.  Edes sukulaisia ei kiinnostanut, kehuttiin vaan äitini ihanuutta.

Vierailija
9/10 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea tuota pidettiin ennen normaalina. Kaikki muuttui post-Eerika. Silloin alettiin luoda lasusta stasi-tyyppinen organisaatio, eli mentiin sitten siinäkin aika pahasti metsään.

Vierailija
10/10 |
25.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ketään kiinnostanut, kun äiti uhkasi tappaa mut ja siskon.  Yksi opettaja uhkasi ottaa yhteyttä äitiin ja sain sen puhuttua ympäri, ettei mulle tuu ongelmia.  Edes sukulaisia ei kiinnostanut, kehuttiin vaan äitini ihanuutta.

Ja kun tätä.palstaa lukee, niin montaa ei kiinnosta tänäpäivänäkään. Vaan lastensuojeluilmoituksia kehotetaan välttämään viimeiseen asti ja hyssytellä kun voi saada syytteen perättämömästä lasusta. Tai väitetään paikkaansa pitämättömiö tietoja siutä, mitä kaikjea lastensuojeluilmoituksen tulisi varmuudella tietää ennen kuin voisi sen tehdä 

- Ja suksi säännöllisen epäsäännöllisesti ihmetellään, miksei kukaan tehnyt mitään vaikka mdrkit siitä, että lastensuojeluilmoitukselle olisi ollut perusteet mutta eihän sutä vitsinyt kun ei ollut 110% varma, että oliko lapsi tyttö vai poika tai mikäs hänen koko ninen nyt olikaan? - Ikäänkuin näillä asioill olisi oikeaati väljä simloin kun on oikeasti syvä hätä ja huoli lapsesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi