HS: Finnkinon lipunmyyjäksi nelivaiheinen rekry ja 800 hakijaa
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000010262320.html

Silti kokoomuslaisten sosiopaattiboomeri-setien mukaan töihin vain "mennään".
(Työhön valittiin oman urheilulajinsa naisten maailmanmestari)
Kommentit (86)
Älkäähän taas yleistäkö. Olen vanhempi, mutta kauhulla seuraan nykyistä työelämää. Todella, suhteilla jaetaan parhaat työpaikat. Tunnen useamman nuoren, jotka ovat todella fiksuja, mutta eivät saa ensimmäistäkään työpaikkaa. Miten paljon tuhlataan resursseja. Lähes kaikki on provisiopalkkaa, määräaikaista, nollatuntisopimuksia, projekteja. En todellakaan kadehdi nykynuoria.
Aika moni hakeekin juuri mielekkäältä kuulostaviin hommiin kuten finnkinon, subwayn, jungle juice barin, lindexin, normalin jne kahviloiden ja muiden vaateliikkeiden yms kassoille, kunnes todellisuus iskee. Työ on kuormittavaa, työyhteisö aika kuraa monesti ja palkkaus huono. 
Olen itse alle kolmekymppinen, mutta jo opinnot tehtynä ja oman alan hommissa. Siitä kun tein näitä hommia kuin nuoret hakevat nyt, ei ole kauan aikaa. Itse keskityin lopulta hakemaan ja tekemään töitä päiväkodeissa, alakouluissa, siivousfirmoissa ja vammaispalveluissa. Ei sillä etteikö noissa töissä rankkaa olisi, ja palkat pienet, mutta ainakin työssä oli mahdollisuus kehittyä ja tienata hieman enemmän. Vammaisten kanssa sai työskennellä itsekseen eikä ollut sitä työkaverilaumaa. Samalla sai luettua työpäivän aikana pääsykokeisiin ja tehtyä kouluhommia. Jossain Zaran ja HM n leivissä ei ole tälläiseen aikaa. 
Töitä on, kuhan jaksaa etsiä ennakkoluulottamasti. Siivoustyötkin ovat nykyään ihan mielekkäitä. Kotisiivousfirmoja on ja ottavat töihin.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni hakeekin juuri mielekkäältä kuulostaviin hommiin kuten finnkinon, subwayn, jungle juice barin, lindexin, normalin jne kahviloiden ja muiden vaateliikkeiden yms kassoille, kunnes todellisuus iskee. Työ on kuormittavaa, työyhteisö aika kuraa monesti ja palkkaus huono.
Olen itse alle kolmekymppinen, mutta jo opinnot tehtynä ja oman alan hommissa. Siitä kun tein näitä hommia kuin nuoret hakevat nyt, ei ole kauan aikaa. Itse keskityin lopulta hakemaan ja tekemään töitä päiväkodeissa, alakouluissa, siivousfirmoissa ja vammaispalveluissa. Ei sillä etteikö noissa töissä rankkaa olisi, ja palkat pienet, mutta ainakin työssä oli mahdollisuus kehittyä ja tienata hieman enemmän. Vammaisten kanssa sai työskennellä itsekseen eikä ollut sitä työkaverilaumaa. Samalla sai luettua työpäivän aikana pääsykokeisiin ja tehtyä kouluhommia. Jossain Zaran ja HM n leivissä ei ole tälläiseen aikaa.
Töitä on, kuhan jaksaa etsiä ennakk
Oletko itse tehnyt kotisiivouksia? Ne on todella rankkoja tehdä. Kaikki paikat on saatava priima kuntoon. Se on vähön kuin tekisit kotona suursiivouksen ripeälle aikataululla. Kokeile ja tule kertomaan miten meni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin sitä että omalla työpaikalla on myös melko raskas prosessi rekryssä. Meillä ei toki ihan entrytason paikkoja juurikaan ole. Mutta niin, prosessista huolimatta tai ehkä sen takia, viime aikoina on tullut sisään ihan kummallista porukkaa. Monesta olemme ihmetelleet, että mitäköhän HR ja esihenkilö ovat tässä taas funtsineet. Että ei ne videot, soveltuvuustestit ja mitä kaikkea todellakaan takaa, että palkattu henkilö olisi jollain tapaa hyvä rekry. Sääli tietysti on se, että moni hyvä hakija taas ehkä jää vaille paikkaa, jos on vaikka paperilla heikompi.
Mun mielestä on kuormittavampaa nykyään että työnsaanti on kuin kokeisiin lukeminen. Siinä joko pärjää tai ei. Arvosanaa ei saa mikä sitten jää takaraivoon kummittelemaan "mitä mä tein väärin" jopa koko elämä voi olla kiinni siitä mahdollisuudesta, että saako koskaan esim asuntolainaa tai muuta elämään
Siinä on todella isoista asioista kyse jmutta ehkä heillä on kristallipallo josta katsovat!
Miten joku mm pääsee näiden rekry-prosessien läpi??
Taisi Finnkinolle tulla paniikki tämän hakemuskohun takia. Siellä on nyt haussa 'PR Manager', josta työpaikan ilmoitus kertoo mm. seuraavasti:
'PR Managerina vastaat modernista ulkoisen viestinnän ja PR-työn kehittämisestä ja sen johtamisesta, suunnittelusta, tuotannosta, toteutuksesta, arvioinnista, kriisiviestinnästä ja lehdistösuhteista Suomessa ja Ruotsissa sekä Norjassa.'
https://www.poolia.fi/pr-manager-helsinki-16109258/