HS: Finnkinon lipunmyyjäksi nelivaiheinen rekry ja 800 hakijaa
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000010262320.html

Silti kokoomuslaisten sosiopaattiboomeri-setien mukaan töihin vain "mennään".
(Työhön valittiin oman urheilulajinsa naisten maailmanmestari)
Kommentit (86)
"Minut potkittiin pois siivoojan paikalta ja tilalle tuli ukrainalainen äiti-tytär kombo joille ei tarvitse maksaa palkkaa vaan jotka saavat kotoutumisrahaa valtiolta sekä "työkokemusta" tältä työnantajalta.
Onhan se kiva että pääsivät sotaa pakoon, mutta tässäkin ainoa hyötyjä on työnantaja joka saa kaksi ilmaista orjaa sen sijaan että maksaa minulle palkkaa. Nyt meitä on siis kolme joiden tulot tulevat valtiolta eikä työnantajalta.
Jotain sairasta siinä on ettei tätä vastusteta enempää."
Tuohan on ihan täyttä hyväksikäyttöä niitä ukrainalaisiakin kohtaan. Pyhällä hengelläkö he Ukrainassa eli? Ettei siis muka ole mitään taitoja työskennellä Suomessa ilman että tarvitsee olla ilmaisena orjana "hankkimassa työkokemusta".
Saisi media tehdä työnsä kunnolla ja paljastaa näitä kieroutuneita tapauksia.
Minä hain sellaista paikkaa, missä työkkäri / valtio maksaa 100% palkan. Työ on kopioimista, valvomista yms- piti lähettää c.v, todistukset, motivaatiokirje, työhistoria, ja vielä on haastattelu.
Nykyaikana jos ei peri rahaa, on ikuisesti orja. Rahaa ei saa edes työllä, koska palkallista työtä nuoremmalle sukupolvelle EI OLE.
Keskiajan feudaaliyhteiskunta on palannut.
Koko ajanhan palstalla käsketään mennä töihin. Eikä kirjoittajat ole kaikki boomereita.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sairasta. Surkeapalkkainen perustyö, johon ei tarvita mitään koulutusta eikä erityistaitoja.
Kertoo enemmän hakijoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sairasta. Surkeapalkkainen perustyö, johon ei tarvita mitään koulutusta eikä erityistaitoja.
Kertoo enemmän hakijoista?
Kertoo enemmän työnantajasta (valtio), joka pelkää, että menen tuonne töihin.
Tämä on EK:n mielestä vain osoitus työvoimapulasta ja liian suurista palkoista.
Asiakaspalvelu ei todellakaan sovi kaikkien luonteelle.
Arvotaan lauantain lottoarvonnan yhteydessä työpaikat.
Vierailija kirjoitti:
Valtion virastotyö valtion virkamiehenä ei todellakaan sovi kaikkien luonteelle.
Vierailija kirjoitti:
Arvotaan lauantain lottoarvonnan yhteydessä työpaikat.
Voittoa ei ole pakko lunastaa itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisivatko poliitikot ja media lopettaa sen iänikuisen mantran työvoimapulasta?!! Kun ei sitä oikeasti ole. Alle kymmenen euron tuntipalkan hommaan leffateatterin aulaan on 800 hakijaa ja neliportainen hakuprosessa. Helsingissä! Missä kuulemma on niin pula pienipalkkaisten duunien tekijöistä. No niin näköjään.
Itse olen nyt puoli vuotta ollut työttömänä, eikä todellakaan näytä siltä että Suomessa olisi työvoimapula. Joka ikiseen paikkaan on ollut yli 100 hakijaa, ihan niihin hanttihommiinkin. Huvittavaa on, että niitä hanttihommipaikkojakin on koko ajan avoinna samoissa paikoissa, eivät sitten löytäneet sitä siivoojaa niiden 150 hakijan joukosta. Ja paskat, uskon että hakevat joko jotakuta, jolla teettää ilmaista työtä tai sitten vain mainostavat omaa lafkaansa sillä että hakevat koko ajan muka väkeä. Tyyliin "meillä menee niin hyvin että tarvitaan lisää väkeä koko ajan". Todellis
Minut potkittiin pois siivoojan paikalta ja tilalle tuli ukrainalainen äiti-tytär kombo joille ei tarvitse maksaa palkkaa vaan jotka saavat kotoutumisrahaa valtiolta sekä "työkokemusta" tältä työnantajalta.
Onhan se kiva että pääsivät sotaa pakoon, mutta tässäkin ainoa hyötyjä on työnantaja joka saa kaksi ilmaista orjaa sen sijaan että maksaa minulle palkkaa. Nyt meitä on siis kolme joiden tulot tulevat valtiolta eikä työnantajalta.
Jotain sairasta siinä on ettei tätä vastusteta enempää.
Älä vaan kerro Purralle. Sehän ryhtyy pikaisiin toimiin ja leikkaa entistä enemmän työttömyyspäivärahoja. Työnantajalle se saattaa antaa verohelpotuksia kun noin fiksun keinon on löytänyt ilmaisten orjien hankkimiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Koko ajanhan palstalla käsketään mennä töihin. Eikä kirjoittajat ole kaikki boomereita.
Idiotismi ei ole iästä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisivatko poliitikot ja media lopettaa sen iänikuisen mantran työvoimapulasta?!! Kun ei sitä oikeasti ole. Alle kymmenen euron tuntipalkan hommaan leffateatterin aulaan on 800 hakijaa ja neliportainen hakuprosessa. Helsingissä! Missä kuulemma on niin pula pienipalkkaisten duunien tekijöistä. No niin näköjään.
Itse olen nyt puoli vuotta ollut työttömänä, eikä todellakaan näytä siltä että Suomessa olisi työvoimapula. Joka ikiseen paikkaan on ollut yli 100 hakijaa, ihan niihin hanttihommiinkin. Huvittavaa on, että niitä hanttihommipaikkojakin on koko ajan avoinna samoissa paikoissa, eivät sitten löytäneet sitä siivoojaa niiden 150 hakijan joukosta. Ja paskat, uskon että hakevat joko jotakuta, jolla teettää ilmaista työtä tai sitten vain mainostavat omaa lafkaansa sillä että hakevat koko ajan muka väkeä. Tyyliin "meillä menee niin hyvin että tarvitaan lisää väkeä koko ajan". Todellis
Noin 30 nuorta jäi viime kesänä kesäkahvila, yms toiminnasta ilman kesätyöpaikkaa meidän kunnassa, kun yrittäjä palkkasi asiakaspalvelutyöhön pelkkiä ukrainalaisia. No, eihän ne puhuneet suomea, eikä englantia ja näin kaikkosi myös asiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion virastotyö valtion virkamiehenä ei todellakaan sovi kaikkien luonteelle.
Juuri näin. Tämän takia tarvitaan monivaiheisia prosesseja.
Tennarin Finnkinon henkilökunta ei kyllä tiennyt mistään mitään ja ohjaili invalidinkin ihan väärään saliin.
Christiiina kirjoitti:
Ihan hullua. Mä olen luullut, että pk-seudulla on helppoa löytää tuollaista pienipalkkaisia töitä.
Kun minä muutin Helsinkiin tammikuussa 2007, olin jo helmikuussa töissä Mäkkärissä.
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Tämän takia tarvitaan monivaiheisia prosesseja.
Kieltäydyn edelleen ja ikuisesti työstä valtiolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sovi sellsisille,jotka ajattelevat omilla aivoillaan. Totuus on, että suuren osan käytännön töistä oppii käytännössä muutamassa päivässä. Muutamaa harvaa asiantuntija-alaa (lääkärit, lentäjät jne.) poislukien.
Minut potkittiin pois siivoojan paikalta ja tilalle tuli ukrainalainen äiti-tytär kombo joille ei tarvitse maksaa palkkaa vaan jotka saavat kotoutumisrahaa valtiolta sekä "työkokemusta" tältä työnantajalta.
Jotain sairasta siinä on ettei tätä vastusteta enempää.