Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Finnkinon lipunmyyjäksi nelivaiheinen rekry ja 800 hakijaa

Vierailija
03.03.2024 |

https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000010262320.html

Silti kokoomuslaisten sosiopaattiboomeri-setien mukaan töihin vain "mennään".

(Työhön valittiin oman urheilulajinsa naisten maailmanmestari)

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko pullaposki on kommentoinut, että kyseessä on väärinkäsitys.

Vierailija
2/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kerran, enkä päässyt, palkka oli jotain 8€/tunti. Nykyään mietin, että missä mielenhäiriössä olin hakiessani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä olivat "boomerien" aikaan niitä töitä joita vaan kysyttiin teatterin esimieheltä ja sitten kysyttiin millois aloitat.

näillä tyypeillä on suuria vaikeuksia ymmärtää että maailmassa on nykyään 5 miljardia ihmistä enemmän ja työmarkkinat ovat tehostamisen myötä supistuneet valtavasti.

stockalla oli ennen jopa kuukausipalkallisia hissityttöjä joiden ainoa tehtävä oli painaa hissinappi a ja moikata asiakkaita.

ei tällainen sukupolvi ymmärrä miten helvetillistä on nykyään saada edes suorittavaa työtä, vaan leimataan kaikki "laiskoiksi, kun eivät mene paikan päälle töitä tiedustelemaan kuten minä tein 1963".

Vierailija
4/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nämä olivat "boomerien" aikaan niitä töitä joita vaan kysyttiin teatterin esimieheltä ja sitten kysyttiin millois aloitat.

näillä tyypeillä on suuria vaikeuksia ymmärtää että maailmassa on nykyään 5 miljardia ihmistä enemmän ja työmarkkinat ovat tehostamisen myötä supistuneet valtavasti.

stockalla oli ennen jopa kuukausipalkallisia hissityttöjä joiden ainoa tehtävä oli painaa hissinappi a ja moikata asiakkaita.

ei tällainen sukupolvi ymmärrä miten helvetillistä on nykyään saada edes suorittavaa työtä, vaan leimataan kaikki "laiskoiksi, kun eivät mene paikan päälle töitä tiedustelemaan kuten minä tein 1963".

Finnikinossakin varmaan puolet asiakkaista hankkii lippunsa puhelimella, joten työntekijöiden määrä ei ole kasvussa.

5/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hullua. Mä olen luullut, että pk-seudulla on helppoa löytää tuollaista pienipalkkaisia töitä.

Kun minä muutin Helsinkiin tammikuussa 2007, olin jo helmikuussa töissä Mäkkärissä.

Vierailija
6/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tulevat tiukkenemaan ja supistumaan kun tekoäly ottaa vallan muutaman vuoden sisään ja kohta on ns dynaaminen hinnoittelu jokapaikassa, hinnat saattavat muuttua jonotettaessa kaupassa tai hampurilaisjonossa.Vain nopeat elävät

Vierailija
7/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla katkesi välit isään tuon takia, kun alkoi haukkumaan, dehumanisoimaan ja syyllistämään työttömyyden takia. 

Lähetin tuta-inssinä ehkä 400, 500 työhakemusta. Pääsin haastatteluun tasan kaksi kertaa eikä työtä tullut. En kavahda edes normaalia ruumiillista työtä, sinnekään en tullut suuren hakijamäärän takia valituksi.

Työllistän nykyään itseni töillä joilla ei ole mitään tekemistä koulutukseni kanssa. Hoidan yrittäjänä airbnb-asuntojen jälleenvuokrausta (toimeksiantoina, en omista asuntoja), teen myös itse kiinteistöjen lumityöt, liinavaatteiden vaihdot ja siivoukset jne., sinänsä palkka on hyvä mutta aika hukkaan meni valtion rahat minua kouluttaessa

Vierailija
8/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kova työnantaja pula

Vierailija
9/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Ihan hullua. Mä olen luullut, että pk-seudulla on helppoa löytää tuollaista pienipalkkaisia töitä.

Kun minä muutin Helsinkiin tammikuussa 2007, olin jo helmikuussa töissä Mäkkärissä.

Siitä on pian 20 vuotta aikaa.

Vierailija
10/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmentävää kun muutama vuosikymmen sitten tunsin erään joka työskenteli elokuvateatterin lipunmyyjänä ja se oli niin perustyötä kuin vain voi olla. 

Vierailija
11/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain oli uutinen tosiaan usalaisesta hampurilaisketjusta missä hinta saatta muuttua kun jonotat annostasi, hintaan vaikuttaa sää, kellonaika jne...joten hintamuutokset saattavat tulla nopeasti

Vierailija
12/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata välittää kokoomusta äänestävien vanhusten kommenteista. Monella tuon ajan ihmisellä on myös lyijymyrkytystä joka laskee kognitiivista päättelykykyä ja ÄO:ta.

Tuon ajan ihmiset eivät pärjäisi vuoden 2024 hyperkilpailullisilla työmarkkinoilla päivääkään, vaan olisivat työttömänä. Monella pitkän uran tehneellä ei edes ollut kuin kansakoulu tai vajaa kansakoulu käytynä ja hyvin heikko luku/kirjoitustaito.

Noiden ihmisten mahdollisuudet saada nykypäivänä töitä olisi aivan puhdas nolla. Revittelevät ja ilkkuvat tiedostaen tai tiedostamatta, että elivät maailman helpointa ajanjaksoa Suomessa joka maalla on ikinä ollut ennen heidän vanhempiaan tai heidän jälkeensä.

Aikaa, jolloin töihin kirjaimellisesti vaan käveltiin sisään ilman mitään videorekryjä, cv:tä ja satojen hakijoiden päihittämistä.

Vierailija
13/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää kun muutama vuosikymmen sitten tunsin erään joka työskenteli elokuvateatterin lipunmyyjänä ja se oli niin perustyötä kuin vain voi olla. 

Miten sen saisi taottua teidän kalloon että maailma on aika erilainen paikka kuin "muutama vuosikymmen sitten". Ettei jokainen rekrystä ulos jätetty ole "laiska työhaluton".

Vierailija
14/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairasta. Surkeapalkkainen perustyö, johon ei tarvita mitään koulutusta eikä erityistaitoja.

Vierailija
15/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla katkesi välit isään tuon takia, kun alkoi haukkumaan, dehumanisoimaan ja syyllistämään työttömyyden takia. 

Lähetin tuta-inssinä ehkä 400, 500 työhakemusta. Pääsin haastatteluun tasan kaksi kertaa eikä työtä tullut. En kavahda edes normaalia ruumiillista työtä, sinnekään en tullut suuren hakijamäärän takia valituksi.

Työllistän nykyään itseni töillä joilla ei ole mitään tekemistä koulutukseni kanssa. Hoidan yrittäjänä airbnb-asuntojen jälleenvuokrausta (toimeksiantoina, en omista asuntoja), teen myös itse kiinteistöjen lumityöt, liinavaatteiden vaihdot ja siivoukset jne., sinänsä palkka on hyvä mutta aika hukkaan meni valtion rahat minua kouluttaessa

Sinulla itselläsi ei ole mitään vastuusta siitä mihin kouluttauduit?

Vierailija
16/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois huolet, tekoäly tekee puolestasi 24/7 ei sairastele,nuku, lomaile tai pidä ruoka-ja kahvitunteja tai röökitaukoja.

Vierailija
17/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pois huolet, tekoäly tekee puolestasi 24/7 ei sairastele,nuku, lomaile tai pidä ruoka-ja kahvitunteja tai röökitaukoja.

Eli et ole ikinä nähnytkään työntekoa? Teitä on paljon, ja hyväpalkkaisia😅

Vierailija
18/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla itselläsi ei ole mitään vastuusta siitä mihin kouluttauduit?

Olen itse saanut paperit valtsikasta, tuli hylky kirjaimellisesti mäkkäriin. Kyseinen ravintola sijaitsee Helsingissä, ja hakijoita oli lähemmäs tuhat määräaikaiseen tehtävään.

Vierailija
19/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivatko poliitikot ja media lopettaa sen iänikuisen mantran työvoimapulasta?!! Kun ei sitä oikeasti ole. Alle kymmenen euron tuntipalkan hommaan leffateatterin aulaan on 800 hakijaa ja neliportainen hakuprosessa. Helsingissä! Missä kuulemma on niin pula pienipalkkaisten duunien tekijöistä. No niin näköjään.

Itse olen nyt puoli vuotta ollut työttömänä, eikä todellakaan näytä siltä että Suomessa olisi työvoimapula. Joka ikiseen paikkaan on ollut yli 100 hakijaa, ihan niihin hanttihommiinkin. Huvittavaa on, että niitä hanttihommipaikkojakin on koko ajan avoinna samoissa paikoissa, eivät sitten löytäneet sitä siivoojaa niiden 150 hakijan joukosta. Ja paskat, uskon että hakevat joko jotakuta, jolla teettää ilmaista työtä tai sitten vain mainostavat omaa lafkaansa sillä että hakevat koko ajan muka väkeä. Tyyliin "meillä menee niin hyvin että tarvitaan lisää väkeä koko ajan". Todellisuudessa ei ole aikeitakaan palkata ketään. Tai sitten kyseessä on baronat yms, jotka kasvattaa näillä olemattomilla hauillaan reserviä. 

Juu, menkää töihin. Just. Toivon totisesti että se joka tuota lausetta viljelee saa itse kokea omaperseisesti miten niihin töihin "mennään". 

Vierailija
20/86 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan työelämä on sairasta...