Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvän kropan saa sali+lenkkeily yhdistelmällä kuka tahansa,

Vierailija
02.03.2024 |

jolla ei ole merkittävää ylipainoa. 3x vkossa salia ja 2-3x viikossa lenkkeilyä. Nyt jos aloittaa, on kesällä jo paljon atleettisempi kroppa. 

Kommentit (366)

Vierailija
321/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N. 1500 kaloria/pv, mutta jos niitä nostaa, niin se maha vaan kasvaa eniten, toki muukin kroppa, mutta suhteessa sama tilanne. Alakroppa pysyy silti huomattavasti pienempänä. Ei hyväkroppaiseksi voi sanoa:D

Näin. Itselläni alakroppa kiinteytyi, rasva suli, mutta vatsa edelleen huomattavan suuri. Jopa kävi niin, että vatsaan tuli lisää läskiä samalla kuin alakropasta ja käsivarsista lähti. Tämä näkyi kehonkoostumusmittauksessa.

Vatsa on se viimeinen, mistä rasva lähtee. Todennäköisesti kropassasi on liian vähän lihasta, jotta järkevällä dieetillä voisi saada rasvat niin alas, että vatsakin lähtisi sulamaan.

Miten niin? Jos vatsassa on eniten läskiä, niin eikö sieltä lähde ensin? Itselläni ei ole lähtenyt, päinvastoin! Lihasta tullut ja läskiä lähtenyt alakropasta ja käsivarsista.

Vierailija
322/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se vatsarasva kokonaan lähdekään parin kuukauden treenin aikana, mutta vuoden kuluttua on jo ihan erinäköinen vatsanseutu. 

Hah, katsoppa ympärillesi ihan millä vaan salilla niin varmasti näkyy liuta vatsakkaita ihmisiä vaikka salilla on käyty jo vuosikausia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kropan rumuus johtuu rumista vartalon mittasuhteista, liian isot hartiat, leveät kylkiluut, kapea lantio, länkisääret ja rintoja ei ole. Millä treenillä muokkaat tätä? Olen koko ikäni liikkunut ja huonolta näyttää

Tuohan on nimenomaan fitness-naisten ihannerakenne, josta rakennetaan x-mallia kun jalkoihinkin treenataan lisää massaa. Monethan joutuvat sitä selkää ja hartioita tekemään, mutta sinulla on etumatkaa.

Sinänsä, veikkaan että olet kyllä ihan kivannäköinen, mutta et vain itse huomaa. Ja toiseksi, pääasia että olet saanut olla terve ja suorituskykyinen.

Itse olen mallia pötkö, mutta olen sporttinen pötkö ja rakastan esim. tasapaksuudestani erottuvia olkapäitäni sekä kaartuvia etureisiä. Vielä enemmän nautin siitä että olen kova vetämään leukoja.

Vierailija
324/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on ihmisillä sekaisin treenaaminen ja "treenaaminen". Jos se salilla käynti ja treeni on 10 punnerrusta, 2 pierua ja 45min istumista puhelin kädessä niin turha olettaa mitään muutosta missään tapahtuu vaikka salilla on "käyty".

Jos haluaa muuttaa kehoaan niin se vaatii sitä että joka kerta tehdään enemmän työtä kuin edellisellä kerralla. Ts. Suoritustason täytyy olla > 100%.

Vierailija
325/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kropan rumuus johtuu rumista vartalon mittasuhteista, liian isot hartiat, leveät kylkiluut, kapea lantio, länkisääret ja rintoja ei ole. Millä treenillä muokkaat tätä? Olen koko ikäni liikkunut ja huonolta näyttää

Tuohan on nimenomaan fitness-naisten ihannerakenne, josta rakennetaan x-mallia kun jalkoihinkin treenataan lisää massaa. Monethan joutuvat sitä selkää ja hartioita tekemään, mutta sinulla on etumatkaa.

Sinänsä, veikkaan että olet kyllä ihan kivannäköinen, mutta et vain itse huomaa. Ja toiseksi, pääasia että olet saanut olla terve ja suorituskykyinen.

Itse olen mallia pötkö, mutta olen sporttinen pötkö ja rakastan esim. tasapaksuudestani erottuvia olkapäitäni sekä kaartuvia etureisiä. Vielä enemmän nautin siitä että olen kova vetämään leukoja.

Jaa länkisääret fitness-naisen ihannerakenne?

Vierailija
326/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nuo aloituksen alapeukuttajat jotain valaita?

Vierailija
327/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas on ihmisillä sekaisin treenaaminen ja "treenaaminen". Jos se salilla käynti ja treeni on 10 punnerrusta, 2 pierua ja 45min istumista puhelin kädessä niin turha olettaa mitään muutosta missään tapahtuu vaikka salilla on "käyty".

Jos haluaa muuttaa kehoaan niin se vaatii sitä että joka kerta tehdään enemmän työtä kuin edellisellä kerralla. Ts. Suoritustason täytyy olla > 100%.

Täällä on taas kaikenmaailman asiantuntijat koolla. Satalasissa et kyllä voi viikosta ja vuodesta toiseen treenata varsinkaan miinuskaloreilla, keholle täytyy suoda myös välillä kevennettyjä treeniviikkoja tai muuten on ylikunto edessä. Jos nyt puhutaan siitä oikeasta treenaamisesta.

Jossain vaiheessa tulee myös se oma maksimitaso vastaan, minkä voit kovalla treenillä saavuttaa. Ei keho loputtomuuksiin voi kasvattaa lihasta ja voimaa määräänsä enempää jos treenataan puhtain keinoin.

Vierailija
328/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa "hyvä kroppa". Atleettinen olemus miehelle, joka näkyy ihan selvästi muille, vaatii vähintään 5-6 vuoden määrätietoisen työn salilla.

Miehille tulee nopeammin lihasta ja alhaisemman rasvaprosentin vuoksi lihakset näkyvät paremmin. Hyvä kroppa on suurimmalla osalla miehistä joita tulee vastaan pururadalla tai vaikkapa kiipeilyhallilla. Parhaat jalat kuitenkin näkee painonnostosalilla (siis oikeilla olympianostajilla), mutta kiipeilyssä tai lenkkeilyssä olisivat turhaa painoa. Kyllä ne lihakset ja liikunnallinen olemus näkyy ihan riittävästi vaikka sählynpelaajalla. Itse näen usein jo ihmisen kasvoista, kaulasta tai kämmenselästä, millainen lihaskunto ja rasvaprosentti on. 

Olen aina pitänyt seurustelukumppaneitani kuumina, ja kukaan ei ole ollut bodaaja, muulla tavalla liikunnallisia kyllä.

Lisäksi monet naiset pitävät nimenomaan nallekarhumaisista vatsakkaista miehistä, joten ylipainokaan ei ole miehelle mikään hylkäävä virhe! Nauttikaa miehet elämästä älkääkä kopioiko naisten ulkonäkökomplekseja.

Vierailija
329/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sellainen siro mallivartalo, mutta kun aloin juosta ja voimaharjoitella säännöllisesti, niin nyt on enemmän sellainen Vilma Murto -vartalo, eli atleettinen, mutta myös "isompi"/leveämpi ja enemmän rasvaa, tai ainakin näyttää siltä.

Vyötärönympärys esimerkiksi kasvoi 10cm vatsalihasten myötä. Toki nyt olen varmaan terveempi, mutta ulkonäköihannetta vastasin ennen paremmin.

Tuo on juuri sellainen vartalotyyppi mitä olen pyrkinyt aktiivisesti välttelemään. Yläkroppaa en pysty treenaamaan kovin isoilla painoilla tai muuten alkaa mennä just liikaa tohon suuntaan mitä en tosiaankaan halua. Vatsalihaksia en enää treenaa erikseen ollenkaan, samasta syystä. Ehkä pinnallista mutta mulle on tärkeää että pidän siitä mitä näen peilistä, omaa silmääni miellyttää enemmän naisellinen, suht siro yläkroppa. Painotan treenini pitkälti alakroppaan, jota voin reilusti treenata isoillakin painoilla, ei vaikuta mielestäni negatiivisesti ulkonäköön.

Vierailija
330/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sellainen siro mallivartalo, mutta kun aloin juosta ja voimaharjoitella säännöllisesti, niin nyt on enemmän sellainen Vilma Murto -vartalo, eli atleettinen, mutta myös "isompi"/leveämpi ja enemmän rasvaa, tai ainakin näyttää siltä.

Vyötärönympärys esimerkiksi kasvoi 10cm vatsalihasten myötä. Toki nyt olen varmaan terveempi, mutta ulkonäköihannetta vastasin ennen paremmin.

Tuo on juuri sellainen vartalotyyppi mitä olen pyrkinyt aktiivisesti välttelemään. Yläkroppaa en pysty treenaamaan kovin isoilla painoilla tai muuten alkaa mennä just liikaa tohon suuntaan mitä en tosiaankaan halua. Vatsalihaksia en enää treenaa erikseen ollenkaan, samasta syystä. Ehkä pinnallista mutta mulle on tärkeää että pidän siitä mitä näen peilistä, omaa silmääni miellyttää enemmän naisellinen, suht siro yläkroppa. Painotan treenini pitkälti alakroppaan, jota voin r

Ei sitä atleettisuutta pitäisi hävetä, sen eteenhän on nähty paljon vaivaa! Kroppaa kannattaisi kyllä treenata monipuolisesti, jos teet joskus raskaita jalkatreenejä, keskivartalosta voi revähtää esim. selkälihas, jos korsetti ei ole kunnossa. Tiedän yhden tälläisen tapauksen, tosin miehen, joka oikaisi aina vatsatreenissä. Omasta mielestä sopusuhtainen keho näyttää parhaimmalta, eikä nykyajan takapuolipainotteisuus, mutta kukin tavallaan.

Vierailija
331/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on juuri sellainen vartalotyyppi mitä olen pyrkinyt aktiivisesti välttelemään. Yläkroppaa en pysty treenaamaan kovin isoilla painoilla tai muuten alkaa mennä just liikaa tohon suuntaan mitä en tosiaankaan halua. Vatsalihaksia en enää treenaa erikseen ollenkaan, samasta syystä. Ehkä pinnallista mutta mulle on tärkeää että pidän siitä mitä näen peilistä, omaa silmääni miellyttää enemmän naisellinen, suht siro yläkroppa.

Ei tuossa mistään häpeämisestä puhuttu.

Vierailija
332/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei sitä atleettisuutta pitäisi hävetä, sen eteenhän on nähty paljon vaivaa! Kroppaa kannattaisi kyllä treenata monipuolisesti, jos teet joskus raskaita jalkatreenejä, keskivartalosta voi revähtää esim. selkälihas, jos korsetti ei ole kunnossa. Tiedän yhden tälläisen tapauksen, tosin miehen, joka oikaisi aina vatsatreenissä. Omasta mielestä sopusuhtainen keho näyttää parhaimmalta, eikä nykyajan takapuolipainotteisuus, mutta kukin tavallaan."

Treenaan kyllä yläkroppaa 2 kertaa viikkoon, mutten ole enää aikoihin halunnut kasvattaa sarjapainoja. Sellaista ylläpitävää treeniä siis. Vastalihakset mulla erottuu jo tälläkin treenaamisella, joten ilmeisesti jotain lihasta siellä on, vaikken erikseen niitä treenaakaan. Mielestäni näytän sopusuhtaiselta eikä välttämättä päällepäin uskoisi, että painotan alakropan treeniä enemmän. Jostain syystä mulle vaan tulee yläkroppaan helpommin näkyvää lihasta, siksi sen treenaamista täytyy hillitä.

Vierailija
333/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas kaikenmaailman asiantuntijat koolla. Satalasissa et kyllä voi viikosta ja vuodesta toiseen treenata varsinkaan miinuskaloreilla, keholle täytyy suoda myös välillä kevennettyjä treeniviikkoja tai muuten on ylikunto edessä. Jos nyt puhutaan siitä oikeasta treenaamisesta.

Jossain vaiheessa tulee myös se oma maksimitaso vastaan, minkä voit kovalla treenillä saavuttaa. Ei keho loputtomuuksiin voi kasvattaa lihasta ja voimaa määräänsä enempää jos treenataan puht

Eka juttu. Jos sun pitää ottaa lepoviikkoja tarkottaa että kuorma on ollut jollakin aikajänteellä liian isoa.

Jos haluaa treenata pitkäjänteisesti niin palautuminen on tärkeää. Silloin se menee niin että treenataan täysillä levätään ja palaudutaan ja sitten taas täysillä. Tarkoittaa sitä että treeni kerrat ovat henkilökohtaisia ja sen mukaan mitä palautuminen antaa myöten.

Treeni joka ei tuota kehitysimpulssia aiheuttaa pelkkää ylimääräistä kuormaa ja rasitusta nivelille ja kropalle. Sitä ei kannata tehdä. Huom en tarkoita tässä esimerkissä kävelyä ja venyttelyä vaan paino harjoittelua vaikkapa "kevyt viikko" tyyliin 80% painoilla.

Toinen juttu. Niin kukaan ei kasva loputtomiin mutta mitkä on vaihtoehdot? Joko treenaat täysillä ja kasvat tai pysyt siinä missä olet tai jos lasket treeni intensiteettiä ja lähdet alaspäin.

Vierailija
334/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hoikkana ja kapealanteisena naisena lähtee kovalla treenillä vähäinenkin pyöreys ja pehmeys kropasta ja näytän sitten joltain 10-vuotiaalta pojalta. Onko se tavoiteltava ulkonäkö aikuiselle naiselle? 

Vierailija
335/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei välttämättä saa.

Tiedän ihmisiä, jotka käy säännöllisesti salilla, eikä niillä mikään hyvä ja ihmeellinen kroppa ole, ihan tavallinen vaan.

Kropan mittasuhteita ei voi myöskään muuttaa. Ei ne sääret kasva pituutta salilla, eikä tissit paljon terhakoidu. Joku saa raataa siellä salilla, että tulisi edes vähän muotoa takapuoleen ja toisen ei tarvitse tehdä mitään.

Liikkuminen kannattaa ensisijaisesti oman hyvinvoinnin takia ja silloinkin kannattaa liikkua itselleen mielekkäällä tavalla. Itselleni ainakin sali on tuskallista pakkopullaa, joten käyn uimassa tai vesijumpassa mieluummin. 

Vierailija
336/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyvän kropan saaminen on noin helppoa ja yksinkertaista, niin missä nämä kaikki hyväkroppaiset ihmiset oikein ovat? Katukuvassa ja jopa omalla salilla näkyy ihan kaikennäköistä ja kokoista tallaajaa.

Vierailija
337/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hyvän kropan saaminen on noin helppoa ja yksinkertaista, niin missä nämä kaikki hyväkroppaiset ihmiset oikein ovat? Katukuvassa ja jopa omalla salilla näkyy ihan kaikennäköistä ja kokoista tallaajaa.

Ne on siellä salilla

Vierailija
338/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sali on liian kallis, ei ole varaa. Lenkkeily on tylsää.

Voi yäää, vaavalla ei ole kivaa ja mannaa!

Vierailija
339/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on siellä salilla

Onko saleilla joka ulkonäkövaatimus, että sinne pääsee vain timmit ihmiset? Monella salilla käy treenaajia ihan teinistä mummoon ja lihavasta laihaan.

Vierailija
340/366 |
03.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona voi myös treenata kehonpainolla 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi