Erikoista, ulkomaille muuttaneet suomalaiset vaikuttavat paljon onnellisemmilta
..kuin Suomessa asuessaan. Mikä täällä on vialla kun ihmisillä on paha olla? Pimeys ei voi olla ainoa syy. Tätä propagandaa mediassa, että suomalaiset ovat maailman onnellisin kansa, joudutaan suoltamaan joka vuosi ettei kaikki muuttaisi pois. Hassua
Kommentit (200)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mekin muutimme jo iaisyys sitten ulkomaille ja muutuimme oitis itsekin paremmiksi ihmisiksi.
Heti huomasi, kuinka se suomen pimeys, kesaoitten liiallinen valkeus, lumen kylmyys ja nurmikoitten kesainen liiallisen marka aamukaste seka jopa kaen kukkuminen arsytti maalaisuudellaan tallaista uutta globaalimpaa ihmista, joka ei enaa ollut lainkaan niin juntti.
Kielikin sellaista mongolimongerrusta, jota saa haveta.
Kuka tarvitsee suomea en ma.
On maanne koyha siksi jaa.
Koti-ikävä on kuitenkin kova, ja kaipaat maanmiehiäsi. Et sinä tällä foorumilla muuten viihtyisi. :)
Jos jotakuta vaivaa koti-ikävä niin siihen on lääke keksitty. Ostaa lentolipun, viettää viikon Suomessa ja lentää takaisin Onnelaan. Sillä selvä.
Tottahan tuo on. Meilläkin nuoret ovat opiskelleet ulkomailla ja asuneet talvet etelässä. Nykyään käyvät kerran vuodessa katsomassa meitä vanhempia. Mitään ikäviä kokemuksia (ainakaan suurempia) eivät ole kohdanneet. Luultavasti tulevat jäämään muualle asumaan. Kuulemani perusteella rohkaisenkin nuoria lähtemään muualle kokeilemaan siipiään. Tänne jäämällä häviää todella paljon.
Olettepa toimineet vastuullisesti. Sekä apulainen että te itse hyödyitte tilanteesta. Tuli hyvä mieli palautettasi lukiessa.
Tällä siis viittasin kotiapulaisjuttuun aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos ainaisen valittamisen ja syyttelyn sijaan alkaisit itse rakentamaan Suomesta positiivisempaa paikkaa käytöksen kautta. Tämä tuskin on paljon vaadittu: ystävällinen hymy tai muutama kohtelias sana vieraalle... näin rakennetaan yhdessä elämisen arvoista Suomea.
Tästä voi olla harvinaisen samaa mieltä. Nämä jatkuvasti Suomesta ja suomalaisuudesta valittavat eivät ainakaan mitään hyvää mieltä säteile ympärilleen.
Mutua, mikä ei perustu mihinkään.
Mun kaveri ainakin ryyppää Espanjassa koko ajan, vaikka Suomessa meni hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, että ulkomaille muuttaa lähinnä hyväosaisia.
Seuraava.
Me emme ainakaan olleet hyväosaisia silloin kun tuli mahdollisuus muuttaa ulkomaille työn vuoksi, mutta meistä tuli hyväosaisia. Ulkomaat antoi tämän mahdollisuuden.
Harva ulkomaille muuttanut kehtaa kertoa epäonnistuneensa. Mieluummin pidetään tekopirteää kulissia yllä.
Vierailija kirjoitti:
Asuin parikymppisenä ulkomailla ja onnelliseksi minut teki se, että uskalsin ja pärjäsin.
Nyt nelikymppisenä suunnitellaan perheen kanssa muuttoa pois Suomesta. Ei hampaat irvessä eikä sillä mielellä, että hyi mikä maa tämä on. Puntaroimme, mitä toivomme tulevaisuudelta ja mitä vaihtoehtoja meillä on.
Koen, että onnellisuuttamme lisää juuri tuo vaikuttamisen mahdollisuus omaan elämään.
Kunhan pysyt myös Suomesta pois, kun alkaa sairaalaa kaipaa
Vierailija kirjoitti:
Asun Englannissa ja olen alkanut miettiä muuttoa pois täältä. Tämä maa on mennyt kyllä jo ihan hunningolle ja täällä on valtava cost of living crisis meneillään ja elämänlaatu alkaa olemaan jo todella onnetonta täällä.
Älä ainakaan Suomeen muuta. Kyllä, olet oikeassa ja olen itsekin seurannut asiaa, että Euroopassa on kaksi valtiota, jotka on sössinyt tismalleen samalla tavalla ja mekanismeilla asiansa. Toinen on Englanti (ei edes koko iso-britannia,vaan vain se englanti) ja toinen on Suomi. Molemmissa on jo vuosikymmenien ajan tehty tismalleen samat virheet. Myyty kaikki ulkomaille. Viety kaikki ulkomaille. Kaikki oma on lakkautettu. Ihmiset on työttömiä. Muita rahdataan "töihin" minkä keritään. Ne muut vie kaikki resurssit. Käärme-johtajat vaaleista riippumatta jatkaa saman levysoittimen soittoa loputtomasti, vaikka aikaisemminkaan ne ratkaisut ei ole toiminut. Kurjuus vain lisääntyy tasaiseen tahtiin. Englanti on Suomea sen 10 vuotta edellä asiassa. Mutta Suomi tulee vajoamaan ihan samana rotkoon ja paljon pahemminkin, koska lähtökohta Suomella ei koskaan ollut olla edes mikään maailmanmahti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Englannissa ja olen alkanut miettiä muuttoa pois täältä. Tämä maa on mennyt kyllä jo ihan hunningolle ja täällä on valtava cost of living crisis meneillään ja elämänlaatu alkaa olemaan jo todella onnetonta täällä.
Älä ainakaan Suomeen muuta. Kyllä, olet oikeassa ja olen itsekin seurannut asiaa, että Euroopassa on kaksi valtiota, jotka on sössinyt tismalleen samalla tavalla ja mekanismeilla asiansa. Toinen on Englanti (ei edes koko iso-britannia,vaan vain se englanti) ja toinen on Suomi. Molemmissa on jo vuosikymmenien ajan tehty tismalleen samat virheet. Myyty kaikki ulkomaille. Viety kaikki ulkomaille. Kaikki oma on lakkautettu. Ihmiset on työttömiä. Muita rahdataan "töihin" minkä keritään. Ne muut vie kaikki resurssit. Käärme-johtajat vaaleista riippumatta jatkaa saman levysoittimen soittoa loputtomasti, vaikka aikaisemminkaan ne ratkaisut ei ole toiminut. Kurjuus vain
Tuo Lähi-idän ihmisten m muutto on kyllä asia, mikä on täysin tuhoisaa. Lähtökohdaksi pitäisi ottaa se, että tehdään oman kansan voimin asiat, ja sitten keksitään keinot, millä syntyvyys saadaan jälleen lisääntymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuota, se johtuu siitä että ulkomaille muuttava suomalainen on joko aika hyvätuloinen asiantuntija tai sitten varakas eläkeläinen.
Niillä menee ihan kivasti.
Se lähiössä asuva siivooja/laitosmiespariskunta ei ehkä ole yhtä onnellinen.
En ollut kumpikaan mainitsemistasi kun lähdin Suomesta vuonna 1971 Saksaan. Ei ollut työpaikkaa ja 150 mummonmarkkaa oli taskussa ja kädessä vanha matkalaukku jossa jokunen vaatekappale. Vanhemmilta en saanut mitään apua koskaan. Työpaikka löytyi ja toinen ja kolmaskin. Maksoin opintolainaa Suomeen ja asuin vuokralla pienessä alivuokralaishuoneessa. Työpaikka (pankki) koulutti ja kannusti kovasti eteenpäin ja palkka nousi vuosien kuluessa. Tällä tiellä olen edelleenkin joskin nykyään asun eläkkeellä Italiassa oliivipuiden ympäröimänä Toscanan rinteellä. Hyvin meni kaikki.
Se on vähän toisenlaiset valssit mitä tänä päivänä on maailmalla tarjolla, kun joka paikka on täynnä tyhjätaskuja, niin ei ollenkaan niin helposti pääsekään lihapadan ääreen kuin mitä 50 vuotta sitten..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin parikymppisenä ulkomailla ja onnelliseksi minut teki se, että uskalsin ja pärjäsin.
Nyt nelikymppisenä suunnitellaan perheen kanssa muuttoa pois Suomesta. Ei hampaat irvessä eikä sillä mielellä, että hyi mikä maa tämä on. Puntaroimme, mitä toivomme tulevaisuudelta ja mitä vaihtoehtoja meillä on.
Koen, että onnellisuuttamme lisää juuri tuo vaikuttamisen mahdollisuus omaan elämään.
Kunhan pysyt myös Suomesta pois, kun alkaa sairaalaa kaipaa
Sairastuin vakavasti, haluan muuttaa takaisin Suomeen, mutta en minä sairaanhoidon, en terveydenhoidon, enkä sairaaloiden takia muuta. Syyt ovat syvemmällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.n innoittamana siis kaikki suomalaiset nyt muuttamaan ulkomaille. Siellä meistäkin tulee oikeita ihmisiä.
Jätetään tämä maa muualta muuttaneille ja palataan takaisin vasta sitten, kun he ovat muuttaneet Suomen iloiseksi ja avoimeksi ja itsekin osaamme olla sellaisia palattuamme.
No pakkohan on. On ennenkin lähdetty ja silloin vasta onkin lähdetty. Miksihän suomi ei muutu? 80-luvusta on aikaa.Montakohan sukupolvea tuhoutuu tässä maassa ellet satu olemaan se hyväosainen. Aivopesun ei pitäisi toimia? Ollaanko me Venäjä? Katsokaa Karpoa niin tiedätte.
Mä oon kanssa jo pikkuhiljaa tullut siihen tulokseen, että Suomi ei ole koskaan irtaantunut Venäjästä. Täällä joka asiassa käyttäytyy niin valtionhallinto kuin kansalaisetkin kuin Venäjällä. Ihmiset on vain "oligarkkien" lypsettävää apaattist
Höpöhöpö tiltulla menee jo yli, kun kuvittelee suomalaisten elämää, kuin johonkin venäjälle.
Suomi on oikein hyvä ja hieno maa suomalaisille. Suomalainen voi vaaleilla valita edustajansa ja jopa presidenttinsäkin.
Ei tavallisten suomalaisten luonteessakaan ole moitteen sijaa, me ollaan ihan tarpeeksi kohteliaita.
Ei häiritä, ei ölistä isoon ääneen ja haeta huomiota itsekehulla ja esitellä varakkuutta näkyvästi.
Mua jotenkin naurattaa aina enempi tämä ketju, mitä pidemmälle pääsen. On asuttu jossain ulkomailla ja aurinko paistoi joka päivä, mutta kun kone laskeutui Suomeen, niin aurinko meni pilveen ja linnut lopetti laulamisen. Ihmiset juoksi yrmyinä pakoon, paitsi ne, jotka tirvasi pataan. ;D Harva mainitsee edes missä maassa on asunut, miksiköhän?
Normisti ulkomailla asuvat lomailee kyllä mielellään Suomessa tuttuja tapaamassa. Ja ihan kätelläänkin ja jutellaan kuulumisia. Sauna lämpiämään ja hyvää ruokaa, siinä se aika kuluu leppoisasti! 😀😀😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos ainaisen valittamisen ja syyttelyn sijaan alkaisit itse rakentamaan Suomesta positiivisempaa paikkaa käytöksen kautta. Tämä tuskin on paljon vaadittu: ystävällinen hymy tai muutama kohtelias sana vieraalle... näin rakennetaan yhdessä elämisen arvoista Suomea.
Tästä voi olla harvinaisen samaa mieltä. Nämä jatkuvasti Suomesta ja suomalaisuudesta valittavat eivät ainakaan mitään hyvää mieltä säteile ympärilleen.
No ei nyt kai jatkuvalla negatiivisuudella. HYvä että perushoidot lääkärissä saat. ja suomen pisa-tulokset. Kyllä minä säteilen hyvää mieltä kavereille. Ilmeisesti paljonkin kaikesta huolimatta. Vaikka suomi paskamaaksi on muuttunut jo kauan sitten.Ja siitähän puhunkin en säteilevyydestäni kavereille. Paska ei kullaksi muutu edes alkemistilla.
Kuka nyt hevin myöntää että pieleen meni, kun suurin toivein höynähtää muuttamaan😁
Vierailija kirjoitti:
Mua jotenkin naurattaa aina enempi tämä ketju, mitä pidemmälle pääsen. On asuttu jossain ulkomailla ja aurinko paistoi joka päivä, mutta kun kone laskeutui Suomeen, niin aurinko meni pilveen ja linnut lopetti laulamisen. Ihmiset juoksi yrmyinä pakoon, paitsi ne, jotka tirvasi pataan. ;D Harva mainitsee edes missä maassa on asunut, miksiköhän?
Normisti ulkomailla asuvat lomailee kyllä mielellään Suomessa tuttuja tapaamassa. Ja ihan kätelläänkin ja jutellaan kuulumisia. Sauna lämpiämään ja hyvää ruokaa, siinä se aika kuluu leppoisasti! 😀😀😀
Juu kyllä minäkin suomen luonnosta ja ystävistä tykkään mutta paljon mielummin muualle jos meinaa elämänsä elää tai jopa vaurastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei nyt kai jatkuvalla negatiivisuudella. HYvä että perushoidot lääkärissä saat. ja suomen pisa-tulokset. Kyllä minä säteilen hyvää mieltä kavereille. Ilmeisesti paljonkin kaikesta huolimatta. Vaikka suomi paskamaaksi on muuttunut jo kauan sitten.Ja siitähän puhunkin en säteilevyydestäni kavereille. Paska ei kullaksi muutu edes alkemistilla.
Muuta pois, olet masentava valituksinesi. Ei täällä ole ikinä ollut näin hyvin asiat. Muuta venäjälle.
Sama kokemus itselläni. Tulimme Suomeen syntymäpäiville ja ihan normaaliin tapaan saavuttuamme kävimme tervehtimässä, sanomassa käsipäivää ja esittelemässä itsemme kaikille paikalla olijoille. Hyvä etteivät karkuun juosseet. Ja meidän jälkeemme tulleet eivät vaivautuneet esittelemään itseään tai tervehtimään muita kuin isäntäparia.