Moni nainen luulee, että maanpuolustusvelvollisuus ei koske heitä, etenkään jos heillä on lapsia
Moni nainen sanoo, että sodan tai kriisin lähestyessä tai ollessa jo käynnissä, menevät vaan ulkomaille joko itsekseen tai lastensa kanssa. Onko näistä kukaan kuullut maanpuolustusvelvollisuudesta?
Suomi ei sodassa pyöri pelkästään sillä et miehet on rintamalla ja kotirintamalla on muutama sivarimies.
Joo, lapset saatetaan ottaa turvaan mutta nainen käännytetään rajalta jo pitkän aikaa ennen kuin sota on alkamassa.
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Pupuseni, minulla on 2 lasta ja jos sota syttyy, olen ensimmäisenä vapaaehtoisena tekemässä ihan mitä tahansa missä voin auttaa.
Ihan sama. Ei kiinnosta. Minua kiinnostaa minun oma lapseni, piste.
Joko saisimme lähteä pakolaisiksi tai tekisin ratkaisun, joka ei myöskään hyödyttäisi maatamme.
Vierailija kirjoitti:
On ihmisiä joilla on tiloja, häiriöitä, ahdistusta ja vaivoja. Olisi hullua että joku tulee siihen sitten motkottamaan jotain "maanpuolustuksesta" yhtäkkiä, jos tavallinen elämäkin on jo riittävän haastavaa ja omat muut asiat jotka pitää hoitaa. Ellei todella ole joku tehomimmi tai mies, joka ei vähästä hätkähdä.
Jos sota tulisi niin pitkät vankeustuomiot ja kuolemanrangaistuskin olisivat taatusti käytössä. Sotatilan aikaan on ihan eri lait ja käytännöt kuin rauhan oloissa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet sotii, me naiset lähdetään paremmille apajille...
Niin niitä lähti jo sota-aikanakin. Tai saksalaisten huorana ne olivat.
Sodan loppuessa ja saksalaisten poistuessa maasta heittivät sitten huoransa mereen.
typerä aloitus jospa keskitytään oikeisiin ongelmiin kuten suomalaisten valtavaan köyhtymiseen ja meneillään olevaan väestönvaihtoon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me häipyisimme heti, kun päästäisiin. Ihan ilman sotaa. Sellaiseen köyhyyteen Suomi on meidät syössyt, ettäkö vielä lasten pitää täällä kärsiä ja sotiakin tämän hirviömaan puolesta.
Minä voin mennä sinne taisteluun, koska olen ollut niin tyhmä, että nuorena tänne jäin, mutta lasten olen käskenyt häipyä heti kun voivat.
Minne? Sen teidän kannattaman vihreän agendan takia olette niitä entrylevelin duuneja hakemassa koko maailman ruskeiden ihmisten kanssa.
Kenen kannattaman? Jos pitää poliittinen väri tähän tunnustaa, niin olen talousliberaali konservatiivi. Suomalaisittain persu, todellisuudessa lähinnä republikaanikristitty. Sen takiahan täällä kommunismista pois halutaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pupuseni, minulla on 2 lasta ja jos sota syttyy, olen ensimmäisenä vapaaehtoisena tekemässä ihan mitä tahansa missä voin auttaa.
Joko saisimme lähteä pakolaisiksi tai tekisin ratkaisun, joka ei myöskään hyödyttäisi maatamme.
Ja mikähän se ratkaisu olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sodan loppuessa ja saksalaisten poistuessa maasta heittivät sitten huoransa mereen.
Suomalaisia naisia ei heitetty mereen.
Vierailija kirjoitti:
Olet harhainen jos luulet että missään sodassa ikinä historiassakaan naiset olisivat olleet passiivisia. Jotkin maat pyöri naisten voimin kun miehet oli sodassa ja hoitajat olivat naisia kun haavoittuneet tarvitsi apua. Ja nykyään osallistumme myös itse sotaan. Tajua että sitten kun sota on ohi niin naiset synnyttävät kansalaiset uudestaan tähän maahan. Vaikka ilman miehiä koska se teknologia on jo. Se teknologia että miehet lisääntyisivät ilman naisia on vuosisatojen päässä
Tämä. Ihmisiä on liikaa ja enemmän kuin ikinä ennen maailman jokaisessa maassa. Syntymä on kuolemantuomio. Kaikki muut apinalajit ovat uhanalaisia. Mutta ihmisnarttu on aina valmis poikimaan lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä kuullut kelkan kääntämisestä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännästi unohdetaan, että toisen maailmansodan aikaan naiset hoitivat Suomen ruuantuotannon huoltovarmuuden viljely- ja tuotantoeläinpuolen, sekä tekivät sotateollisuudelle duunia (ammustuotanto yms.). Puhumattakaan rintamalotista, joiden mainetta häväistiin vuosikymmeniä sodan jälkeen. Sodan jälkeen naiset syrjäytettiin, että näille sodassa olleille, jopa työkyvyttömille rintamamiehille saatiin tekaistua duunipaikat. Naisia ei palkittu millään tavalla sodanaikaisista uhrauksista. Ehkä tämän vuoksi tiedostavampi nykysukupolvi ei halua samanlaista kohtelua. Eli vedä se pää pois sieltä ahteristasi, kun et kykene muuhun.
Naisten roolin Suomen sodissa ovat "unohtaneet" ainoastaan sinun kaltaisesi ihmiset. Meillä oli mainitsemiesi naisten lisäksi Lottia ja Pikkulottiakin. Eikä minulla ole tullut mieleenikään, että tämän ketjun a
Kukaan ei ole Lottia unohtanut muut kuin kommunistit! Minulla on vahvoja juuria menetetyssä Karjalassa.
Tää alottaja on sen verran munaton jätkä, että joutaisi ne pois leikata kuleksimasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sellaista osaat mistä kriisitilanteessa hyötyä? Onko maanpuolustuskurssi käytynä, osaatko kokata korjata vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, että antaisit venäläisten joukkoraiskata itsesi ja lapsesi ja vielä päälle kaikenlainen kiduteksi ja nöyryytetyksi tuleminen. Jos jättävät henkiin niin jäätte sen jälkeen orjiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia naisia ei heitetty mereen.
Kyllä heittivät ja rodultaan epäpuhtaina ei kelvanneet saksan lakien mukaan vaimoiksi ja laitettiin siellä selvinneet leireille. Tästä on onerva laineen kirjakin.
Vierailija kirjoitti:
Tää alottaja on sen verran munaton jätkä, että joutaisi ne pois leikata kuleksimasta.
Minusta hän esitti aiheellinen muistutuksen ja jos se on munatonta, että joku sanoo totuuden vakavasta asiasta niin jo on maailman kirjat sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sellaista osaat mistä kriisitilanteessa hyötyä? Onko maanpuolustuskurssi käytynä, osaatko kokata korjata vaatteita?
Kuka tahansa osaa laittaa ruokaa, ellei ole niin vakavasti sairas tai vammaantunut, ettei se ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kannattaa lähteä jo nyt, koska rajat sulkeutuu hyvissä ajoin ennen kriisiä.
Höpö höpö. Niitä rajoja ei kukaan pysty kattavasti valvomaan. Kenenkään resurssit ei siihen riitä. Pois kyllä pääsee jos haluaa.
Olen nainen, enkä ole aikeissa lähteä yhtään minnekään, jos sota tänne syttyisi. Teen sitä, mitä tarvitaan, ja mihin tämän ikäisenä vielä pystyn. Lapsia ei ole, joten niistä minun ei tarvitse murehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai, että antaisit venäläisten joukkoraiskata itsesi ja lapsesi ja vielä päälle kaikenlainen kiduteksi ja nöyryytetyksi tuleminen. Jos jättävät henkiin niin jäätte sen jälkeen orjiksi.
Blaablaablaablaa. Ei kiinnosta propagandasi. Yleensä taistelevat joutuvat tuohon tilanteeseen, itse en siihen ryhtyisi.
Ai synnyttävät? Suurin osa ei nykyään ei hanki lapsia, kuten en minäkään