Moni nainen luulee, että maanpuolustusvelvollisuus ei koske heitä, etenkään jos heillä on lapsia
Moni nainen sanoo, että sodan tai kriisin lähestyessä tai ollessa jo käynnissä, menevät vaan ulkomaille joko itsekseen tai lastensa kanssa. Onko näistä kukaan kuullut maanpuolustusvelvollisuudesta?
Suomi ei sodassa pyöri pelkästään sillä et miehet on rintamalla ja kotirintamalla on muutama sivarimies.
Joo, lapset saatetaan ottaa turvaan mutta nainen käännytetään rajalta jo pitkän aikaa ennen kuin sota on alkamassa.
Kommentit (229)
Taas tämän trollin ties kuinka mones aloitus tästä aiheesta - ja aina jotkut lankeavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole yhdenkään ukrainalaisen miehen kuullun valittavan siitä, että naiset ja lapset on päässeet maasta turvaan.
Vain Suomessa. Vain Suomessa. Tänäänkin katsoin miesväkeä Prismassa, eräskin oikeen kiilas minun ja tyttäreni ohi että varmasti pääsi ovesta ensin. Mietin, taas kerran, että kyllä on nykymiehillä tavat Suomessa. Ihan olemattomat! Poikkeuksia toki on, yleensä ovat niitä vanhempia miehiä (kenties jopa niitä sodassa olleita). Avaavat ovia ja ovat kohteliaita. Ihan häkellyn aina sellaisesta kohtelusta!
Joo kyllä varmaan sulle nää kaksoisstandardit kelpaa. Kaikki samat oikeudet tasa-arvon nimissä, mutta ei tietenkään velvollisuuksia. En tajua miten jotkut kehtaavatkin! Mulle naisena on ihan selvä asia, että kaikille pitäisi kuulua samat oikeudet JA velvollisuudet. Miehillä on ihan sama oikeus vaatia tasa-arvoista k
Itse kyllä avaan ovia miehille, enkä kiilaa kenenkään eteen. En tiedä mitä sä siellä höyryät. Toi on vaan fakta, että monella suomalaisella miehellä on ihan p*skat käytöstavat.
Me häipyisimme heti, kun päästäisiin. Ihan ilman sotaa. Sellaiseen köyhyyteen Suomi on meidät syössyt, ettäkö vielä lasten pitää täällä kärsiä ja sotiakin tämän hirviömaan puolesta.
Minä voin mennä sinne taisteluun, koska olen ollut niin tyhmä, että nuorena tänne jäin, mutta lasten olen käskenyt häipyä heti kun voivat.
Vierailija kirjoitti:
Missä näin lukee?
t. Rva res. vänrikki
Perustuslaissa.
Mulle on itsestäänselvää, etten tästä maasta lähtisi sodan tullen. Jäisin tänne ja tekisin sen mihin pystyisin ja missä mua tarvittais. Mulla on kaksi melkein aikuista poikaa, jotka kutsuttais aseisiin, mies lienee jo niin vanha ettei olis ekana rintamalla. Miksi minä ottaisin ja häipyisin, kun poikani jäisivät ja tekisivät velvollisuutensa. Saman tekisin minäkin. Kyllä mulle jotain hommaa varmasti löytyis. Kotirintama on tärkeä ja auttaa asevoimia.
Ja uskon, että en ole ainoa nainen joka näin ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kuulkaas on niin että täältä kannattaa lähteä jokaisen jos sota syttyy. Minä lähden ja samoin koko sukuni jättää tämän maan siinä vaiheessa kun alkaa näyttämään vähänkään siltä että sota tulee.
70% suomalaisista ei ole yli 500 euroa säästössä. Sillä rahalla ei lähdetä mihinkään vaan jäädään ja taistellaan verisesti omasta henkirievusta. Toisilla on siihen koulutus ja toiset osaa vaan olla feministejä.
Vierailija kirjoitti:
Samainen perustuslaki myös toteaa, että
9
Liikkumisvapaus
Suomen kansalaisella ja maassa laillisesti oleskelevalla ulkomaalaisella on vapaus liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa.
Jokaisella on oikeus lähteä maasta. Tähän oikeuteen voidaan lailla säätää välttämättömiä rajoituksia oikeudenkäynnin tai rangaistuksen täytäntöönpanon varmistamiseksi taikka maanpuolustusvelvollisuuden täyttämisen turvaamiseksi.
Eli kyllä, suomen kansalaisen poistuminen rajan yli voidaan estää maanpuolustusvelvollisuuteen vedoten. Ja tämä koskee sekä miehiä että naisia.
Tämä nyt on ihan yleissivistystä ja kaikkien pitäisi asia tajuta ihan päätä käyttämällä, vaikkei jostain syystä olisi tästä kuullut.
Mä olen mt-ongelmainen ja tk-eläkeläinen nelikymppinen nainen, mut toki teen sen mitä voin jos sota tulee. En tiedä sit onko musta enemmän haittaa kun hyötyä, paniikkikohtaukset jne, mut ainakin oon pieniruokainen, ni en kauheesti rasita sillä tavalla resursseja. Objektiivisesti kyl epäilen, että parempi olis kaikille etten jäis tänne hoivattavaks, mut eihän sitä koskaan tiedä jos sodan keskellä musta kuoriutuukin joku rambo..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole yhdenkään ukrainalaisen miehen kuullun valittavan siitä, että naiset ja lapset on päässeet maasta turvaan.
Vain Suomessa. Vain Suomessa. Tänäänkin katsoin miesväkeä Prismassa, eräskin oikeen kiilas minun ja tyttäreni ohi että varmasti pääsi ovesta ensin. Mietin, taas kerran, että kyllä on nykymiehillä tavat Suomessa. Ihan olemattomat! Poikkeuksia toki on, yleensä ovat niitä vanhempia miehiä (kenties jopa niitä sodassa olleita). Avaavat ovia ja ovat kohteliaita. Ihan häkellyn aina sellaisesta kohtelusta!
Joo kyllä varmaan sulle nää kaksoisstandardit kelpaa. Kaikki samat oikeudet tasa-arvon nimissä, mutta ei tietenkään velvollisuuksia. En tajua miten jotkut kehtaavatkin! Mulle naisena on ihan selvä asia, että kaikille pitäisi kuulua samat oikeudet JA velvollisuudet.
Ja vähintään yhtä monella naisella. Suomi kaipaisi ryhtiliikettä. Hyvät käytöstavat kunniaan.
Vierailija kirjoitti:
Voimaantunut neontukkainen feministi hätääntyy ja vaatii miehiä suojelemaan kotiaan. Itse hän menee pöydän alle piiloon.
Mustan ukkonsa seuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, ei mitään tuollaista ole. Lapset tarvii äitejään ulkomaille.
Perustuslaki
12 luku maanpuolustus
Maanpuolustusvelvollisuus
Jokainen Suomen kansalainen on velvollinen osallistumaan isänmaan puolustukseen tai avustamaan sitä sen mukaan kuin laissa säädetään.
Että semmosta höpöhöpöä, kun ihan perustuslakiin on kirjattuna.
Tämän tietävät oikeasti kaikki, tai ainakin heidän kuuluisi tietää.
Ja tämähän ei suinkaan tarkoita sitä, että koko väestö käytännössä kutsuttaisiin puolustustehtäviin tai edes huoltotehtäviin.
Ja mikä olisi Suomen intressi pitää jotain vanhuksia, sairaita, vammaisia tai lapsia täällä, jos sota runnoo pitkin maata? Tai edes suurinta osaa naisväestä, jolla ei ole minkäänlaista maanpuolustustaitoa ja joita ilman ei kuitenkaan mitään tulevaisuutta tällä maalla ole. Jos kaikki lapset ja lisääntymisikäiset naiset tapatetaan täällä, niin en tiedä kenen vuoksi sitten sotaa enää edes käydään, kun ei ainakaan suomalaisten, suomalaisuuden ja Suomen vuoksi.
No niih, tämä aloitus nyt tietysti oli jonkun incelin märkä päiväuni. Mutta joku herkkä voi uskoa näitä juttuja.
Halla-aho ja Haavisto näyttää joukkoineen esimerkkiä ja pakenee ensimmäisten joukossa ulkomaille, etenkin ns. miehet.
Vierailija kirjoitti:
Me häipyisimme heti, kun päästäisiin. Ihan ilman sotaa. Sellaiseen köyhyyteen Suomi on meidät syössyt, ettäkö vielä lasten pitää täällä kärsiä ja sotiakin tämän hirviömaan puolesta.
Minä voin mennä sinne taisteluun, koska olen ollut niin tyhmä, että nuorena tänne jäin, mutta lasten olen käskenyt häipyä heti kun voivat.
Minne? Sen teidän kannattaman vihreän agendan takia olette niitä entrylevelin duuneja hakemassa koko maailman ruskeiden ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se metsä vastaa kuin feministi huutaa taisiis ulisee. Yhyy en saanut erityiskohtelua yhyy.
Hyvät käytöstavat = erityiskohtelu. Niinpä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, ei mitään tuollaista ole. Lapset tarvii äitejään ulkomaille.
Perustuslaki
12 luku maanpuolustus
Maanpuolustusvelvollisuus
Jokainen Suomen kansalainen on velvollinen osallistumaan isänmaan puolustukseen tai avustamaan sitä sen mukaan kuin laissa säädetään.
Että semmosta höpöhöpöä, kun ihan perustuslakiin on kirjattuna.
Ja tämähän ei suinkaan tarkoita sitä, että koko väestö käytännössä kutsuttaisiin puolustustehtäviin tai edes huoltotehtäviin.
Ja mikä olisi Suomen intressi pitää jotain vanhuksia, sairaita, vammaisia tai lapsia tää
Nyt tuli kyllä melkoista ideologista soopaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se metsä vastaa kuin feministi huutaa taisiis ulisee. Yhyy en saanut erityiskohtelua yhyy.
Sinut vanhempasi taisi unohtaa heti synnyttyäsi.
Vierailija kirjoitti:
Siellä ne ukrainalaiset naisetkin lapsineen lomailee jossain Kreikassa ja osa täällä Suomessakin. Ei kukaan jäänyt puolustamaan maataan, jätti miehet kuolemaan.
Ukrainassa on eri lait kuin Suomessa.
Ei ole suomifeministeistä mihinkään. Hyvä että saadaan suomeen kunnon ainesta taistelemaan lumihiutaleiden puolesta.
Jännästi unohdetaan, että toisen maailmansodan aikaan naiset hoitivat Suomen ruuantuotannon huoltovarmuuden viljely- ja tuotantoeläinpuolen, sekä tekivät sotateollisuudelle duunia (ammustuotanto yms.). Puhumattakaan rintamalotista, joiden mainetta häväistiin vuosikymmeniä sodan jälkeen. Sodan jälkeen naiset syrjäytettiin, että näille sodassa olleille, jopa työkyvyttömille rintamamiehille saatiin tekaistua duunipaikat. Naisia ei palkittu millään tavalla sodanaikaisista uhrauksista. Ehkä tämän vuoksi tiedostavampi nykysukupolvi ei halua samanlaista kohtelua. Eli vedä se pää pois sieltä ahteristasi, kun et kykene muuhun.