Miksi köyhyys estäisi liikunnan?
Itsekin käyn tällä hetkellä ulkojäällä luistelemassa 30e luistimilla ja lenkeillä koiran kanssa. Ilmaista.
Kommentit (163)
Silloin kun olin työtön+köyhä liikuin todella paljon, juoksua lähinnä, silloin san itseni tosi hyvään kuntoon nyt töissä ollessani ei kyllä ole aikaa liikkua niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun olin työtön+köyhä liikuin todella paljon, juoksua lähinnä, silloin san itseni tosi hyvään kuntoon nyt töissä ollessani ei kyllä ole aikaa liikkua niin paljon.
Tais olla halpa asunto sitten, eikä mitään lainojen takaisinmaksuja tai muuta.
Vain arvokkaammat maksulliset liikunnat kelpaa!
No,jollekki kelpaa tuollaiset liikkumiset,minulle ei.
Fillarointiin menee muutama tonni per vuosi,ja useempi lisää jos ostaa uuden.
On se eriasia ajella kunnollisella pyörällä ku jollai jopolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais olla halpa asunto sitten, eikä mitään lainojen takaisinmaksuja tai muuta.
Olipa outo kommentti?,,Lenkkarit noin 50€, juoksu/hölkä/kävely köyhälle työttömälle hyvä ja tehokas liikunta laji erityisesti luonnon keskellä.
En harrasta liikuntaa maksujen vuoksi, vaan koska se ei ole koskaan mua juuri kiinnostanut, eikä ole tarvetta laihduttaa. Parempi kunto olisi kyllä kiva, oli kun lapset oli pienempiä. On älytöntä väittää, ettei ole varaa liikkua, salikortti maksaa joo, kengät maksaa, luistimet ja sukset maksaa, mutta jokainen voi jumpata ilmaiseksi. Tylsäähän se ehkä on ja ankeaa, jos ei ole oikeanlaisia trikoita ja jumppamattoa, mutta tuloksia saa silläkin. Liikuntarajoitteet on eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Turussa työtön/opiskelija jne. saa liikuntarannekkeen varsin edukkaasti? Sillä pääsee rajattomasti uimaan, salille ja minne lie. Ite ostan urheiluvaatteita myös kirpparilta - löytyy muutakin, kuin puhkihikoiltuja ja k**senpolttamia rättejä. Kengät oltava kunnolliset.
Kenkiäkin saa tosi edullisesti kirppareilta. Kukaan järkevä ei osta uusina.
Voi olla ihan pakko ostaa uusina. Katsos kun kävelemälläkin jalat voi saada rikki. Mun pidemmät kävelylenkit loppuivst 2,5 vuotta sitten. Huipussaan kävelin 20.000 askelta päivässä, kunnes akillesjänne tulehtui. Olen töissä enkä köyhä. Olen käynyt fysioterapissa, saanut lääkkeitä ja toimenpiteenkin akillesjänteeseen. Silti tulehdus on kroonistunut. Välillä kävelen suht ok, välillä joka askel on tuskaa. Ja olen aivan kypsä tilanteeseen
Jalassa pitää sina olla hyvät itselle sopivat jalkineet.
Ei köyhyys estä liikuntaa. Itse olen melko pienituloinen ja käyn 1. kävelemässä 2. sauvakävelemässä (sauvat ei paljoa maksa) 3. hyötyliikun esim pyöräilemällä (toki hyvä vähän kalliimpi pyörä tekee pyöräilystä mukavampaa) 4. ostin Tokmannilta pari halpaa kahvakuulaa, jotka löysin alesta toisen vain 8 eurolla 5. Käsipainotkaan ei kalliita ole ja myös omaa kehoa voi esim kyykyissä käyttää vastuksena 5. Teen Youtubesta jumppavideoita. Löytyy zumbaa, joogaa, vaikka ja mitä. Toki jumppia on kivempi katsoa älytelkkarista, en kiellä.
Toki monesta liikunnastani puuttuu se sama sosiaalinen elementti mikä voisi olla ihan paikan päällä salilla tai jumpassa käydessä. Välillä olen hoksannut kaupungissani kampanjoita joissa työttömät pääsee päiväsaikaan puoli-ilmaiseksi liikkumaan työttömyyskortilla. Ikinä ei ole kyllä omaa lompakkoani kaatanut käydä esimerkiksi kaupungin salilla. En vain jaksa lähteä sinne asti. Helpompaa on liikkua kotosalla jossa saa kyllä hyvät treenit aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhyys estä liikuntaa. Itse olen melko pienituloinen ja käyn 1. kävelemässä 2. sauvakävelemässä (sauvat ei paljoa maksa) 3. hyötyliikun esim pyöräilemällä (toki hyvä vähän kalliimpi pyörä tekee pyöräilystä mukavampaa) 4. ostin Tokmannilta pari halpaa kahvakuulaa, jotka löysin alesta toisen vain 8 eurolla 5. Käsipainotkaan ei kalliita ole ja myös omaa kehoa voi esim kyykyissä käyttää vastuksena 5. Teen Youtubesta jumppavideoita. Löytyy zumbaa, joogaa, vaikka ja mitä. Toki jumppia on kivempi katsoa älytelkkarista, en kiellä.
Toki monesta liikunnastani puuttuu se sama sosiaalinen elementti mikä voisi olla ihan paikan päällä salilla tai jumpassa käydessä. Välillä olen hoksannut kaupungissani kampanjoita joissa työttömät pääsee päiväsaikaan puoli-ilmaiseksi liikkumaan työttömyyskortilla. Ikinä ei ole kyllä omaa lompakkoani kaatanut käydä esimerkiksi kaupungin salilla. En vain jaksa lähteä sinne asti. Helpompaa on liikk
Toki pitää myös myöntää se että kivoissa tuulelta ja vedeltä suojaavissa hengittävissä liikuntavaatteissa on mukavampi liikkua. Nettikirppareilta löytyy edullisestikin hyviä liikuntavaatteita. Jostain budgetsportista tai Lidlistä saa halvalla jumppatrikoita. Itselläni on tosi vanhat salikengät joita en ole raaskinut uusia. Toki jos haluaa hifistellä hankkimalla mukavia liikuntakamppeita niin siihen saa menemään rahaa. Esim. goretexkengät, jumppavälineet jne.
Ei ehkä köyhyys mutta muut rajoitteet. Kuulen jatkuvasti tarinaa miten voi ilmaiseksi pyöräillä ja hiihtää ja luistella ja mennä minne lie... Jos joku muistaisi ajatella että jotkut meistä ovat liikuntavammaisia / -rajoitteisia. Ihan kaikki ei vaan pysty...
Päinvastoin köyhyys lisää liikuntaa, kun kävelee tai pyöräilee eikä maksa bussilippuja. Lenkkitossut saa 15 eurolla ja tuulipuvun ilmaiseksi kirpputorilta. Kaulahuivin ja pipon sekä villapaidan voi kutoa itse. Voimistelua voi tehdä kotona omaa painoa käyttäen, tehokkainta. Ulkona puistoissa on ulkokuntosaleja. Kesällä voi uida luonnonvesissä. Maastokävely ja kalliokiipeily ovat hyviä tasapainoharjoituksia. Porraskävely marketeissa auttaa pohkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin köyhyys lisää liikuntaa, kun kävelee tai pyöräilee eikä maksa bussilippuja. Lenkkitossut saa 15 eurolla ja tuulipuvun ilmaiseksi kirpputorilta. Kaulahuivin ja pipon sekä villapaidan voi kutoa itse. Voimistelua voi tehdä kotona omaa painoa käyttäen, tehokkainta. Ulkona puistoissa on ulkokuntosaleja. Kesällä voi uida luonnonvesissä. Maastokävely ja kalliokiipeily ovat hyviä tasapainoharjoituksia. Porraskävely marketeissa auttaa pohkeisiin.
Mistä saa kengät tuohon hintaan? Millä kirpputorilla on ilmaisia vaatteita? Minkä verran maksaa langat ja puikot pipoa ja huivia varten?
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan ole varaa ulkovaatteisiin, muuta syytä en keksi.
Sisällä voi tehdä lihaskuntoa Tokmannin parin kympin painosarjalla ja omalla kehonpainolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan ole varaa ulkovaatteisiin, muuta syytä en keksi.
Kaikilla Suomessa on ulkovaatteet. Vai meinaatko, että osa porukkaa kulkee kesät talvet sisävaatteissa?
Talvella oli kolmen viikon kausi kun talvikengistä irtosi pohja eikä varaa uusiin ollut. Kävelin kauppaan kesäkengillä, muuten ulkona liikkuminen oli käytännössä nollassa.
Vierailija kirjoitti:
30 euroa (+terien teroitus) ei ole ilmaista. Tuo voi olla jonkun kolmen viikon ruokabudjetti.
Tuo on uusien luistimien hinta
Käytettynä saa halvemmalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa kengät tuohon hintaan? Millä kirpputorilla on ilmaisia vaatteita? Minkä verran maksaa langat ja puikot pipoa ja huivia varten?
Jätät muutaman siiderin tai oluen ostamatta, niin riittää rahaa ostaa tarvittavat vaatteet ja kengät nettikirppikseltä.
Mulla on iso palkka, mutta vaikean tilanteen vuoksi se ei ole riittänyt muutamaan vuoteen mihinkään "ekstraan". Ostan lähes kaiken käytettynä; Torista löytyy uudenveroisia hyviä lenkkareita pikkurahalla, kunhan jaksaa odottaa sopivaa ja seurata ilmoituksia tiiviisti. Laadukkaat, uudenveroiset kompressiotrikoot maksoivat Torissa alle kympin. Ja niin edelleen.
Elämä on valintoja, ja jos haluaa ne trikoot ja lenkkarit, voi jättää tosiaan jotain turhaketta ostamatta. Ja ei kannata vängätä että ikinä ei osta siideriä, olutta tai turhaketta - aivan varmasti jokainen ostaa joskus.
Vierailija kirjoitti:
Minun jumppavaatteet on kaikki UFF:n euron päiviltä, siellä on hyvä valikoima jumppapöksyjä ja toppeja joka koossa. Myös talvitakit on sieltä kaikki. Viimeksi viime viikolla ostin 3 talvitakkia hintaan 3€/kpl.
Olen käynyt UFF:ssa vain siksi, että mulla on varaa matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Koira vasta onkin ilmainen :D
0/5
Kuka käski hankkia koiran_
Kysymyksessä oli ulkoilu!
Ulkoiluun ei tarvita sen kummempia vaatteita tai jalkineit kuin esim. kaupassa käyntiin. Itse uilkoilen joka ikinen päivä eikä minulla ole mitään erikoisvaatteita sitä varten.
Käyn sellaisen kuuden kilometrin lenkin kävelemässä, täysin ilmaista.
Tekosyitä voi keksiä pilvin pimein mutta tekosyiksi ne jää.
Samalla tekosyyllä ostat liian usein kenkiä ja muita vaatteita, joita liikkumaton ei osta. Ruokaakin syöt enemmän sillä tekosyyllä että liikut.
Minun jumppavaatteet on kaikki UFF:n euron päiviltä, siellä on hyvä valikoima jumppapöksyjä ja toppeja joka koossa. Myös talvitakit on sieltä kaikki. Viimeksi viime viikolla ostin 3 talvitakkia hintaan 3€/kpl.