Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi köyhyys estäisi liikunnan?

Vierailija
01.03.2024 |

Itsekin käyn tällä hetkellä ulkojäällä luistelemassa 30e luistimilla ja lenkeillä koiran kanssa. Ilmaista.

Kommentit (163)

Vierailija
121/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ole varaa ulkovaatteisiin, muuta syytä en keksi.

Vasta oli jostain miehestä juttu sanoi ettei muuta tarvinnut kuin shortsit ja kengät. Mutta joo selitys tuokin on, kun pitää olla tietyn merkkiset tekniset vaatteet että voi mennä kävelylle 

Vierailija
122/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin köyhyys lisää liikuntaa, kun kävelee tai pyöräilee eikä maksa bussilippuja. Lenkkitossut saa 15 eurolla ja tuulipuvun ilmaiseksi kirpputorilta. Kaulahuivin ja pipon sekä villapaidan  voi kutoa itse. Voimistelua voi tehdä kotona omaa painoa käyttäen,  tehokkainta. Ulkona puistoissa on ulkokuntosaleja. Kesällä voi uida luonnonvesissä. Maastokävely ja kalliokiipeily ovat hyviä tasapainoharjoituksia. Porraskävely marketeissa auttaa pohkeisiin. 

Mistä saa kengät tuohon hintaan? Millä kirpputorilla on ilmaisia vaatteita? Minkä verran maksaa langat ja puikot pipoa ja huivia varten? 

Jätät muutaman siiderin tai oluen ostamatta, niin riittää rahaa ostaa tarvittavat vaatteet ja kengät nettikirppikseltä.

M

Eli ei ole takkia ja kenkiä olemassa ? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttökelpoiset kävelylenkkarit saa tyyliin 30 eurolla. Hyvät lenkkarit saa 200 eurolla, ja alesta puoleen hintaan. Ei ole rahasta kiinni liikkuminen.

Vierailija
124/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ja läskit keksivät selityksiä rahansa eteen. Siitä niille maksetaan.

Vierailija
125/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttökelpoiset kävelylenkkarit saa tyyliin 30 eurolla. Hyvät lenkkarit saa 200 eurolla, ja alesta puoleen hintaan. Ei ole rahasta kiinni liikkuminen.

Paitsi jos ei ole kolmeakymmentä, sataa tai kahtasataa euroa. 

Vierailija
126/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kannattaa hieman priorisoida sitä rahankäyttöä. Jostain syystä monella sellaisella, jolla ei ole varaa liikkua tai ostaa kasviksia, on varaa vetää röökiä, viinaa ja lotota.

Vierailija
127/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä köyhä olen tarvinnut tässä ihan lähipäivinä jo ihan  perusliikkumiseeni nastakengät tai talvikumpparit tai lumikengät. Kaduilla on liukasta, metsässä on valtavasti lunta ja jäälle on noussut vettä. Ymmärrän hyvin jos esim. joku lapsellinen samantuloinen ei voi panostaa itseensä tämän vertaa. 

Vierailija
128/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljasjalkakävely se vasta on oikeaa liikuntaa. Mutta eihän sinulla ole varaa siihenkään.

Vierailija
129/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä köyhä olen tarvinnut tässä ihan lähipäivinä jo ihan  perusliikkumiseeni nastakengät tai talvikumpparit tai lumikengät. Kaduilla on liukasta, metsässä on valtavasti lunta ja jäälle on noussut vettä. Ymmärrän hyvin jos esim. joku lapsellinen samantuloinen ei voi panostaa itseensä tämän vertaa. 

Liukkaalla kävely villasukilla voisi olla hyvä uusi liikuntamuoto sinulle. Astu edes yksi askel 10 minuutin aikana. Se on jo enemmän kuin ei mitään.

Vierailija
130/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu maksaa lenkkareista 200€ itse ostin hyvät juoksulenkkarit 69€ alesta jotka kestäneet jo 500km juoksua ihan hyvinä.

Vierailija
131/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten kannattaa hieman priorisoida sitä rahankäyttöä. Jostain syystä monella sellaisella, jolla ei ole varaa liikkua tai ostaa kasviksia, on varaa vetää röökiä, viinaa ja lotota.

Työmarkkinatuella ei osteta monen sadan lenkkareita.

Vierailija
132/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liukkaalla kävely villasukilla voisi olla hyvä uusi liikuntamuoto sinulle. Astu edes yksi askel 10 minuutin aikana. Se on jo enemmän kuin ei mitään.

Joo se sepeli tuntuukin himputin mukavalta villasukissa 🤩

Sitten kun aurinko lämmittää ja on sohjoa kaikkialla niin villasukat on vielä mukavammat. 

Harvassa on täällä kaupungissa ne paikat ja sääolot missä villasukat on mukavat. 

Vierailija
133/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen rikas ja pihi paskiainen. Onnistun liikkumaan minimibudjetilla. Youtubesta jumppavideoita, hyppynarua pihalla, kävelyä, juoksua, puistossa on ilmaisia kuntoilulaitteita, kesällä ilmaista uintia luonnonvesissä, uimahalli talvella kerran pari kuukaudessa 5e per kerta. Uimahallissa uinnin lisäksi teen vesijumppaa tai vesijuoksua. Jos köyhä/työtön ei muka pysty liikkumaan, se on vaan laiskuutta ja saamattomuutta.

Täällä toinen rikas ja pihi paskiainen. Mulla on hyvin toimivat ulkoiluvarusteet: Lidlin toppatakki (20€), college-housut (10€) ja Minihinnan talvikengät (13€). Talvikengät ovat viime vuodelta, mutta muut osat ovat vanhempia. Oikein kylmällä kelillä lisään college-housujen alle legginsit (5€) ja hyvin toimii.

Vierailija
134/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tän kuun rahat meni röökiin. Ulos en voi mennä ku siellä on kylmä. Sisällä ei voi jumpata ku lattia on täynnä tumppeja. 

Vierailija
135/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Turussa työtön/opiskelija jne. saa liikuntarannekkeen varsin edukkaasti? Sillä pääsee rajattomasti uimaan, salille ja minne lie. Ite ostan urheiluvaatteita myös kirpparilta - löytyy muutakin, kuin puhkihikoiltuja ja k**senpolttamia rättejä. Kengät oltava kunnolliset.

Kenkiäkin saa tosi edullisesti kirppareilta. Kukaan järkevä ei osta uusina.

Voi olla ihan pakko ostaa uusina. Katsos kun kävelemälläkin jalat voi saada rikki. Mun pidemmät kävelylenkit loppuivst 2,5 vuotta sitten. Huipussaan kävelin 20.000 askelta päivässä, kunnes akillesjänne tulehtui. Olen töissä enkä köyhä. Olen käynyt fysioterapissa, saanut lääkkeitä ja toimenpiteenkin akillesjänteeseen. Silti tulehdus on kroonistunut.  Välillä kävelen suht ok, välillä joka askel on tuskaa. Ja olen aivan kypsä tilanteeseen 

No näillä köyhillä, jotka ei halua liikkua, koska "maksaa" niin ei ikinä tule 20 000 askelta päivässä. Hyvä jos 1000 askelta saavat mittariin ja silloin kyllä kelpaa ne halvatkin lenkkarit. 20 000 askelta on noin 14-15km ja eihän nämä laiskumukset sellaisia määriä kävele edes 2 viikossa saatika päivässä.

Tuolla joku kirjoitti, ettei viitse liikkua, koska hänen ei tarvitse laihduttaa. Mitä ihmettä? Olen aina ollut hoikka, eikä ole tullut mieleenkään, ettei silloin tarvitsisi liikkua. Liikkumisella pidetään lihakset kunnossa, se on liikkumisen tarkoitus. Kun ikää tulee on lihaskunto ainoa, joka pitää ihmisen pystyssä ja kunnossa. Jos pohjia ei ole on niitä vanhana enää hankala hankkia kun joka paikka kolottaa pienenkin lenkin jälkeen, kun lihaksissa ei ole voimaa ja nivelet kuormittuu. Liikettä tarvitaan terveenä pysymiseen ja liikunta kyvyn ylläpitämiseen. Moni tajuaa sen liian myöhään. 

Vierailija
136/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuella ei osteta monen sadan lenkkareita.

- Ite ostin kuntoutusrahalla(ihan yhtä iso ku muut tuet. kela ne laittaa kohdilleen) juuri PS5! Joka päivä treenaan, kolmesti viikos hommis. Jos jättäsin vaikka pleikan ostamatta ni saisin vaikka mitkä juoksukengät

Vierailija
137/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhalla fillarilla kuljen jokapaikkaan. Kesäisin kymmenien kilometrien pituisia lenkkejä päivittäin, talvisin kauppareissut. Rahaa menee noin 30€ vuosittain, uudet jarrupalat ja renkaat.

Vierailija
138/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo se sepeli tuntuukin himputin mukavalta villasukissa 🤩

Sitten kun aurinko lämmittää ja on sohjoa kaikkialla niin villasukat on vielä mukavammat. 

Harvassa on täällä kaupungissa ne paikat ja sääolot missä villasukat on mukavat. 

Haasteet on tehty voitettaviksi. Astu edes yksi askel villasukilla sepelin keskelle, tasapainoilu se vasta kehittääkin lihasta.

Vierailija
139/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska köyhät ovat laiskoja ja tyhmiä. Eiväthän he muuten olisi köyhiä.

Vierailija
140/163 |
02.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aini, lisäksi tarvitsen pronaatiopohjalliset. Mutta olen tinkinyt muusta että kaiken tarvittavan turvalliseen perusliikkumiseen saa hankittua. Ei tupakkaa, alkoa, herkkuja, kampaajaa, autoa..