Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhyys estäisi liikunnan?

Vierailija
01.03.2024 |

Itsekin käyn tällä hetkellä ulkojäällä luistelemassa 30e luistimilla ja lenkeillä koiran kanssa. Ilmaista.

Kommentit (163)

Vierailija
61/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaan ja röökiin sekä rahapeleihin on aina varaa.

Vierailija
62/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun liikunta maksaa 0-3e viikko. Kävelyä, avantouintia ja vesijumppaa/-juoksua uimahallissa

Simmarit on niin vanhat ettei niistä voi enää laskuttaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikelle liikunnalle keksitään jokin tekosyy miksi sitä ei voi tehdä. Mikä on tekosyyne ettei kotona voi jumpata?

Tottakai voi, miksei vois ja kuka niin on sanonut?

Itse olen harjoitellut puolisen vuotta käsilläseisontaa, eikä siihen mitään tarvitse, olen melko varma että voitan sut voimassa ja tasapainossa ja olen muutenkin paremmassa kunnossa. Mulla on myös vaikka mitä kuntoiluvälineitä ja osaan myös kehonpainotreenillä tehdä optimaaliset ja rakentavat liikkeet, käytän niitä kun huvittaa eli aika usein.

Kaikkia ei vaan huvita eikä muakaan just nyt kiinnosta pätkääkään. Mikä hiton pakko on päteä?

Joo joo. Mutta mä voittaisin sut tappelussa.

t. olen se joka hakkaa puhelinluetteloa seinässä

Hakkaa vaan sitä puhelinluetteloa, ei mua kiinnosta haastaa riitaa ja tapellakaan 😂

Sitä paitsi olen lähisuhdeväkivallan uhri ja saan mua puolet isomman ja painavamman miehen reisilukkoon.

Vierailija
64/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan valtavan hyvämieli tuli, kun saa pilkata köyhää.

Säälittävää

Vierailija
65/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Turussa työtön/opiskelija jne. saa liikuntarannekkeen varsin edukkaasti? Sillä pääsee rajattomasti uimaan, salille ja minne lie. Ite ostan urheiluvaatteita myös kirpparilta - löytyy muutakin, kuin puhkihikoiltuja ja k**senpolttamia rättejä. Kengät oltava kunnolliset.

Vierailija
66/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan paikkakunnasta. Onneksi täällä on vesistöjä joissa voi uida, jonkun verran metikköä missä lenkkeillä luonnossa. kahvakuula ja hyvin käytetyt lenkkikengät.. ja aika vanhat vaatteet. ei tarvitse tehdä kehenkään oikein vaikutusta. Joten toimivat kyllä tarkoituksen mukaisesti.

Vierailija
67/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on iso puhelinluettelo seinällä kiinni ja hakkaan siihen nyrkeillä.

Parempi kuin nyrkkeilysäkki.

Taon sitä paljain käsin joka päivä parikin tuntia. Juon vettä, kahvia tai teetä välillä taukojen välissä. Sitten menen ikkunaan ja katselen kun ihmiset vilisee kaduilla ja mietin että millaista olisi olla toi tai toi tai toi.

Puhelinluettelo on edistyneempien nyrkkeilijöiden vanha konsti harjoitella kovia suoria, mutta koukkuja ei puhelinluetteloon voi harjoitella hyvin ollenkaan.

Ovenpieleen kun pistää raamatun tai paksun kirjan, niin lähtee. Siihen on hyvä tempoa koukkuja.

3000 lyöntiä päivässä. Kaikkia nyrkkeilyn lyöntejä 3000 päivässä. Sellainen epeli minä olen.

Vierailija
68/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Turussa työtön/opiskelija jne. saa liikuntarannekkeen varsin edukkaasti? Sillä pääsee rajattomasti uimaan, salille ja minne lie. Ite ostan urheiluvaatteita myös kirpparilta - löytyy muutakin, kuin puhkihikoiltuja ja k**senpolttamia rättejä. Kengät oltava kunnolliset.

Kenkiäkin saa tosi edullisesti kirppareilta. Kukaan järkevä ei osta uusina.

Vierailija
69/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää

Minä olen liikkunut lapsesta asti aina ja nyt jo 60v enkä ole koskaan uhrannut liikkumiseen juuri mitään.  Sukset ja monot olen aina hankkinut käytettynä ja kun niitä käyttää seuraavat 20 vuotta samoja, ei juurikaan hintaa vuotta päälle tule.  Järvessä/meressä voi uida kesät ihan ilmaiseksi ja uimapuku kestää pitkää, ja niitä saa halvalla loppukesän alennusmyynneistä. Kävely on ilmaista ja jos kengät on, niin kun kaikilla on niin menoksi vaan. Ja nykyään ne kengät monilla on just ne lenkkarit. 

Pyörä on ikivanha ja kirpparilta, parikymppiä joskus aikojen alussa maksanut. Pyöräily on hyvää liikuntaa ja oikeastaan ihan ilmaista tuollaisella pyörällä. Syksyisin marja ja sienimetsään. kunto nousee ja saa ilmaista sapuskaa. Kyllä se yleensä on oikeasti se laiskuu joka estää liikkuminen, oli kyse sitten köyhästä tai rikkaasta ihmisestä. Jos haluaa liikkua niin sitä ei estä mikään. Kyllä keinot siihen mitä haluaa tehdä löytyy aina. Ja nämä samat , jotka valittaa , ettei ole "varaa" liikkua käyttää usein tupakkaan ja virvokkeisiin/kaljaan ym hirveitä määriä rahaa. Kuukauden tupakkarahalla saa jo käytettynä vaikka mitä urheiluvälineitä ja monta monta uimahallilippua. 

Vierailija
70/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan ole varaa ulkovaatteisiin, muuta syytä en keksi.

Kaikilla Suomessa on ulkovaatteet. Vai meinaatko, että osa porukkaa kulkee kesät talvet sisävaatteissa?

Mulla on vain toppatakki. Ei se päällä kehtaa juosta.

Niin mullakin. Käyn silti kävelylenkeillä.

Vierailija
71/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen rikas ja pihi paskiainen. Onnistun liikkumaan minimibudjetilla. Youtubesta jumppavideoita, hyppynarua pihalla, kävelyä, juoksua, puistossa on ilmaisia kuntoilulaitteita, kesällä ilmaista uintia luonnonvesissä, uimahalli talvella kerran pari kuukaudessa 5e per kerta. Uimahallissa uinnin lisäksi teen vesijumppaa tai vesijuoksua. Jos köyhä/työtön ei muka pysty liikkumaan, se on vaan laiskuutta ja saamattomuutta.

Kyllä se on ensisijaisesti sulle piruilua ja vinoilua kuin laiskuutta tai saamattomuutta.

Ne on tekemättä kaikkea mahdollista, koska se ärsyttää sua.

Stressaannut siitä ja tunteilet siitä. He heikentää sua psykologisesti tekemättä mitään.

Gandhi tiesi tämän tavan vaikuttaa pahoihin ihmisiin. Se on passiivinen vastarinta.

Sä heikkenet aina kun kukaan ei liiku.

Vierailija
72/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänä nivelrikkoisena paras vaihtoehto olisi uiminen. Uimahalliin tosin on matkaa ja julkiset eivät kulje kovin lähelle, vaihtoehtona olisi ainoastaan taksi, joka maksaa ja uiminenkin maksaa. 

Vierailija
73/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun se 30€ luistimista on enemmän kuin mihin on varaa. Eikä lähellä ole edes jäätä missä luistella. Että autonkin tarvitsisi päästäkseen jäälle. Niin ja tosiaan minulla on vain farkut ja collegehousut. Ei oikein sovi kuin sisäliikuntaan just nuo collarit.

Ei alkuperäisessä esimerkissä varmaan tarkoitettu mainittuja asioita ainoina liikuntamuotoina. Itse joskus ostin alesta kuntopyörän sekä joillain vanhoilla painoilla opettelin tekemään lihaskuntotreenejä sekä hain yhden sovelluksen jolla tehdä ilmaiseksi pilatesta, joogaa yms. Tätä ennen olin ollut 20 vuotta juoksun harrastaja kunnes niveleni eivät enää kestäneet sitä.

Yli 10 kg pudotin suht lyhyessä ajassa kroonisesti sairaana ihmisenä jolla ei liikaa rahaa ole vaan ennemmin tuhansia euroja velkaa jne. Perussairauteni ohella parantelin tuolloin myös jalkavammaa. Saan myös välillä hyponatremiakohtauksia sekä polveni kipeytyy helposti. Aivan varmasti jokaisella on joitain vaivoja ja rajoitteita muttei se ole este jos motivaatio on kohdillaan.

Vierailija
74/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on iso puhelinluettelo seinällä kiinni ja hakkaan siihen nyrkeillä.

Parempi kuin nyrkkeilysäkki.

Taon sitä paljain käsin joka päivä parikin tuntia. Juon vettä, kahvia tai teetä välillä taukojen välissä. Sitten menen ikkunaan ja katselen kun ihmiset vilisee kaduilla ja mietin että millaista olisi olla toi tai toi tai toi.

Puhelinluettelo on edistyneempien nyrkkeilijöiden vanha konsti harjoitella kovia suoria, mutta koukkuja ei puhelinluetteloon voi harjoitella hyvin ollenkaan.

Ovenpieleen kun pistää raamatun tai paksun kirjan, niin lähtee. Siihen on hyvä tempoa koukkuja.

3000 lyöntiä päivässä. Kaikkia nyrkkeilyn lyöntejä 3000 päivässä. Sellainen epeli minä olen.

Sulla vippaa päästä oikein huolella. Hyvä esimerkki millaiseksi tulee, kun ei saa töitä ja joutuu elämään tukien varassa.

Et eroa elinkautisvangista mitenkään. Kopissas punnertelet ja teet jumppaa sekä nyrkkeilet.

Kattelet ikkunasta vapauteen ja se on sun osuus. Tässä maailmassa on rikkaita sen takia että olisi enemmän sun kaltaisia köyhiä riistettävänä.

Hyväkuntoisia miehiä jotka voisi tehdä vallankumouksen, mutta ootte vain kopissanne tyytyväisenä hakkamassa päätänne puhelinluetteloon, puhelinluetteloon jossa ei ole yhtään ystävää tai ketään kenelle soittaa.

Parempituloiset vei sultakin vapauden ja et edes tajua sitä. Tyydyt pieniin tukiin tyytyväisenä.

Vierailija
75/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittävää

Minä olen liikkunut lapsesta asti aina ja nyt jo 60v enkä ole koskaan uhrannut liikkumiseen juuri mitään.  Sukset ja monot olen aina hankkinut käytettynä ja kun niitä käyttää seuraavat 20 vuotta samoja, ei juurikaan hintaa vuotta päälle tule.  Järvessä/meressä voi uida kesät ihan ilmaiseksi ja uimapuku kestää pitkää, ja niitä saa halvalla loppukesän alennusmyynneistä. Kävely on ilmaista ja jos kengät on, niin kun kaikilla on niin menoksi vaan. Ja nykyään ne kengät monilla on just ne lenkkarit. 

Pyörä on ikivanha ja kirpparilta, parikymppiä joskus aikojen alussa maksanut. Pyöräily on hyvää liikuntaa ja oikeastaan ihan ilmaista tuollaisella pyörällä. Syksyisin marja ja sienimetsään. kunto nousee ja saa ilmaista sapuskaa. Kyllä se yleensä on

Itsellä menee toppa tupakkaa kuukaudessa. Noin kymmenen euroa kuukaudessa. En syö marjoja, hedelmiä tai muutakaan moskaa. Karkkeja en syö tai limsoja.

Simat ja alkoholijuomat teen itse omassa pöntössä. Maksaa sokerin verran ja hiiva on vuodesta sama kantahiiva pöntön pohjassa.

Suurin osa tupakastakin on sitä että kerään sen tumppeina maasta ja kuivaan kun hyvää löydän. Työttömänä kerään aina tumpit maasta ja en koskaan osta tupakkaa kunnes saan töitä. Tumppeja kerään samalla tavalla kuin keräisin pantteja.

Vierailija
76/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mieluummin edes jotain kuin ostan salikortin.

Vierailija
77/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan aktiivisesti liikuntaa ja lähes kaikki liikuntavaatteet ja kengät olen hankkinut Lidlistä. Uimapuku on muualta sillä Lidl myy vaan rantauikkareita. Mulla on yhä käytössä vuonna 2014 ostetut jumppakengät 15e  ja niitä on todella käytetty lähes kertaan viikko. Myös juoksukengät on samasta paikasta. Tekstiilit edukkaita rintsikoita myöden ja kestävät aikaa ja kulutusta.

Mutta ymmärrän kyllä että kaiken hankkiminen kerralla alkuun on kallista. Lisäksi köyhyys tuo toi tiettyä näköalattomuutta ainakin mulle aikoinaan. Nyt olen hyvätuloinen joten ihan sama ostanko lidliä vai rönischiä enkä siitä edukkaasta ostoksesta sädekehää pään päälle saa. Kun ei ollut rahaa niin todella haaveili kalleemmasta ja harmitteli ettei siihen ollut rahaa. Samalla vaikutti myös motivaatioon. Kun voi oikeasti valita niin unohtaa täysin miten hienoa on että niin voi tehdä.

Vierailija
78/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvivaatteet ja jalkineet maksaa varsinkin jos haluaa laadukkaat eikä halpiksia jotka hajoaa vuoden sisällä. Kesällä tarvitsee hyvät lenkkarit mitkä maksaa vähintään 100e, halpislenkkarit hajottaa vain jalat. Sitten kevät ja syyskeleillä omat vaatteet ja jalkineet. Ei se halpaa ole.

Ostoskeskuksessa voi kävellä sisävaatteissa. Ainakin Helsingissä on monta isoa keskusta, jossa tätä voisi harrastaa: Itis, Tripla, Iso Omena, Sello.

Vierailija
79/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kyse ole mielenterveydestä, sairauksista tai viitsimisestä. Liikunta voi tosiaan harrastaa ilmaiseksi

Vierailija
80/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen köyhä ja käyn metsässä kävelemässä. Sattuu lähellä olemaan myös sellaiset treeniportaat, niissä saa käydä ilmaiseksi. Tulee hyvä kunto halvalla. Kengät mulla on samat kesälenkkarit myös talvella, olen kaatunut useasti.

Sitten kesäisin käyn järvessä uimassa lähes joka päivä, tässä on monta uimapaikkaa melko lähellä.

Talvisin kokeilen kaikenlaisia youtubejumppia, mikä milloinkin kiinnostaa. Minulla on joitakin urheiluvälineitä ajalta, jolloin rahaa oli. Kahvakuulia, joogamatto, käsipainoja ja kumppareita. Tasapainolauta. Sitten köyhänä olen torista ostanut hulavanteen (5e), pilatesrenkaan (5e), semmosen vaahtomuovirullan (5e), jumppapallon (5e), ja varmaan muutakin mitä en edes muista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi