Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi köyhyys estäisi liikunnan?

Vierailija
01.03.2024 |

Itsekin käyn tällä hetkellä ulkojäällä luistelemassa 30e luistimilla ja lenkeillä koiran kanssa. Ilmaista.

Kommentit (163)

Vierailija
21/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran ylläpito on helvetin kallista.

Ei ole köyhällä varaa.

Vierailija
22/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvivaatteet ja jalkineet maksaa varsinkin jos haluaa laadukkaat eikä halpiksia jotka hajoaa vuoden sisällä. Kesällä tarvitsee hyvät lenkkarit mitkä maksaa vähintään 100e, halpislenkkarit hajottaa vain jalat. Sitten kevät ja syyskeleillä omat vaatteet ja jalkineet. Ei se halpaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se estäkään, kuka niin on sanonut? 

Vierailija
24/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaisesti voi jumpata vaikka kotona tuolilla istuen, jopa sängyssä maaten, jos ei muuhun pysty. Joten ihan jokainen pystyy harrastamaan liikuntaa omalla tasollaan jossain muodossa mikäli vain haluaa. Monesti se on siitä kiinni ettei vaan viitsi.

Vierailija
25/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu. Koira vasta onkin ilmainen :D

0/5

Koiran voi saada lainaksi. Joku saattaa jopa maksaa sen kävelyttämisestä jotain. 

Itselläni suurin ongelma on se lähteminen. Minut täytyy "huijata" liikkumaan. Ohjattu ryhmä tms. yhteisö on yksi keino, mutta se ei tosiaan ole ilmaista. 

Ja kun tuloja ei liikaa ole ja maailman myllerrys saa aikaan pakonomaista säästämistä (jopa terveyden kustannuksella: juuri nyt kamppailen sen kanssa, maksanko säästöilläni hampaideni korjauksesta yksityiselle vai odotanko, että kunta hoitaa, jos hoitaa, kuukausien kuluttua), niin pieneenkään hankintaan ei halua laittaa rahaa, vaikka sen pystyisikin irrottamaan. Sitä myös miettii tarkkaan, kestääkö innostus alun yli. 

Mutta ilmaisia/edullisia:

- ulkoilu

- kysele somen kautta, lähtisikö joku kaveriksi, jos kaipaat ulkoiluseuraa.

- ulkoilureittien varrelta voi löytyä kuntoilulaitteita

- kehonpainoharjoittelu kotona. Netistä voi löytyä ohjevideoita. Itse kopioin eräästä kirjastosta lainatun ohjelman. 

- joissain kaupungeissa kirjastoista voi lainata liikuntavälineitä: luistimet, jumpparulla, kävelysauvat, pallo...

- jos rahaa kuitenkin on hieman käytettävissä, tarkista työväenopiston tms. kurssitarjonta. Ei toimi näin kevättalvella, mutta vuodenvaihteessa ja loppukesästä. Meilläpäin uimahalleissa on pääsymaksuun sisältyvä virtuaalivesijumppa, hallissa on myös kuntosali. 

Vierailija
26/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö huonosti ei tee mieli kuluttaa ylimääräistä energiaa.

Vierailija
27/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Jos ihmisellä jalat toimii, niin tossua vaan toisen eteen. Ihan on ilmaista liikuntaa. Voi vaikka keräillä kaljatölkkejä samalla niin saa leipärahaa. Näin itse teen enkä valita.

Vierailija
28/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävellessä voisi masennus parantua ja  laihtua, niin sitten olisi parempi olo ja lähes ilmaiseksi. Mutta mistä sitten valittaisi.

Vierailija
29/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisena en halua elää eläkeikään asti jolloin joudun valitsemaan asumisen, lääkkeiden ja ruoan välillä. Ennemmin kuolen ennen eläkeikää.

Vierailija
30/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla estää se, että vihaan liikuntaa yli kaiken. Tämän vuoksi minulta ei liikene senttiäkään liikuntaan.

Vierailija
31/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole varaa syödä kunnolla ,niin energia ei riitä hikiliikuntaan,moni köyhä kävelee ja pyöräilee kaikki arkiliikunnat, että siinä tulee liikunta.

on eri asia käydä kuntosalilla ja sen jälkeen syödä kunnon proteiinit ,kuin se että sulla on 0 euroa tilillä ja odotat että josko ens viikolla voisit syödä.köyhän arkea ei ymmärrä, esim.normaalituloinen mitenkään.moni köyhä on pitkäaikais sairas myös ,siksi ei voi käydä normaali töissä.

Vierailija
32/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sinulla on varaa työttömänä 595e/ neljä viikkoa koiraan. Hyvä kun saa oman ruuan jotenkuten tuolla rahalla saatika sitten elättäisi koiraa sillä. eläimen pitoon tarvitaan aina säästöjä jos se sairastuu eikä ole ihan halpaa lystiä muutenkaan eläintä pitää.

Ei työttömällä voi olla mitään yllätysmenoja ja 595e työmarkkina tuilla ei luulisi enää ruokkivan muita kuin itsensä kun tuntuu ettei se siihenkään riitä kun koko ajan hinnat nousevat.

Järkyttävä määrä rakkeja vuokra kerrostaloissa ihan työttömillä kun ne pitkin päivää käy niitä paskattamassa tielle. Sitten ne juoksevat jonottamassa hävikkiruoka pusseja ja seurakunnalta avustuksia kun elävät yli varojensa rakkiensa kanssa.

Vierailija
33/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaloreita kuluu

Vierailija
34/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä lenkkeilen ympäri vuoden ja niinä päivinä kun ulkona ei pysty, niin jumppailen sisällä. Oon itse toimeentulotuella, mutta kyllä mä silti tajuan ja olen oppinut, mikä liikunnassa maksaa.

Vähän sama kuin esim soittoharrastuksessa. Jos lähdet liikkeelle pskoilla kamoilla, niin saat kipua, vtutusta ja innon lässähtämisen.

Eri vuodenaikoina tarvitsee eri vaatteet ja kengät. Tavallisilla lenkkareilla on aika kurja ulkoilla tuolla loskassa ja liukkaalla. Pelkästään talven lämpötilaerot on isoja, jos haluaa oikeasti urheilla niin pitää olla eri vaatekertoja. Mulla on esim kolme eri takkia pelkästään talvea varten. Nasta juoksukenkiin en ole panostanut, kun aikanaan olen säästänyt crosstraineriin. Kesäisinkin lämpötila voi vaihtua 20 astetta nopean ajan sisään ja on siinä eroa lenkkeileekö shortseissa vai verkkareissa. Maastot vaihtuu. Asfaltilla tarvitsee pehmeämmät kengät kuin maastossa.

Ei tää tosiaan ilmaista ole ja mitä pidemmälle haluaa edetä niin sitä enemmän tarvitsee tarvikkeita ja rahaa.

Vierailija
35/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Koira vasta onkin ilmainen :D

0/5

Koiran voi saada lainaksi. Joku saattaa jopa maksaa sen kävelyttämisestä jotain. 

Itselläni suurin ongelma on se lähteminen. Minut täytyy "huijata" liikkumaan. Ohjattu ryhmä tms. yhteisö on yksi keino, mutta se ei tosiaan ole ilmaista. 

Ja kun tuloja ei liikaa ole ja maailman myllerrys saa aikaan pakonomaista säästämistä (jopa terveyden kustannuksella: juuri nyt kamppailen sen kanssa, maksanko säästöilläni hampaideni korjauksesta yksityiselle vai odotanko, että kunta hoitaa, jos hoitaa, kuukausien kuluttua), niin pieneenkään hankintaan ei halua laittaa rahaa, vaikka sen pystyisikin irrottamaan. Sitä myös miettii tarkkaan, kestääkö innostus alun yli. 

Mutta ilmaisia/edullisia:

- ulkoilu

- kysele somen kautta, lähtisikö joku kaveriksi, jos kaipaat ulkoiluseuraa.

Niin. Edelleenkään nuo ap:n mainitsemat liikuntamuodot ei ole ilmaisia.

Vierailija
36/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonk koiran ylläpito ja nastakengät on maksaneet? 🤔

Vierailija
37/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vain lenkkarit, ulkona on niin liukas kun ei ole kunnon kenkiä, talvitakki on mutta vetoketju on rikki eli kuljen takki auki jos pitää käydä jossain. En viitsi liikkua paljon kun se lisää nälkää.

Vierailija
38/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran pito ei ole todellakaan ilmaista, joten tuo on kyllä huono esimerkki ja kertoo siitä, ettet ymmärrä perimmäistä ongelmaa asiassa. 

Joo, eli onhan kävely toki ilmaista, mutta yleensä ihminen tarvitsee jonkin motivaattorin lähteä liukastelemaan ulos kylmään ja pimeään. Työttömällä se on usein kaupassa käynti. Muualla ei sitten juuri olekaan varaa käydä.

Luistelu puolestaan on aika tylsää itse asiassa, jos ei osaa kuin eteenpäin luistella ja ehkä taaksepäin vähän. Ei sitä monta kertaa talvessa jaksa yksin ainakaan, ja monena talvena on ollut kentät sulana tai huoltamatta ainakin täällä, missä minä asun.

Vierailija
39/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos sak tekis sen mun puolesta. 

Vierailija
40/163 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävellessä voisi masennus parantua ja  laihtua, niin sitten olisi parempi olo ja lähes ilmaiseksi. Mutta mistä sitten valittaisi.

Oon kävellyt, jumpannut ja urheillut teinistä asti, eli noin 22 vuotta ja olen edelleen masentunut ja ahdistunut. Myös meditoin, joogaan, syön lääkkeeni ja olen jopa sähkövirtahoidossa mutta edelleen vakava masennus, ahdistuneisuus, ptsd ja paniikkihäiriö.

En kyllä valita mutta onko vielä muita yhtä fiksuja ehdotuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi