Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on mielestäsi hyvä munakas? Kerro, jos kerran hotelliaamiaisen munakas ei kelpaa?

Vierailija
29.02.2024 |

Minusta se on aina maittavaa. Oli hotelli mikä hyvänsä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ainakin Suomessa useimmiten 'munakas' on jauhoista tehty sotku, sen lisäksi keittettyjä kananmunia on vain kivikovina. Munakaskokki joka tekee munakkaan haluamillasi täytteillä löytyy paremmista hotelleista ulkomailla.

Vierailija
22/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset arvostelee jonkun halpishotellin munakokkelia kun puhe on munakkaista? Melkein kaikissa hotelleissa joissa itse yövyn on erikseen munakaspiste jossa kokki tekee munakkaan tai paistetun munan tai kokkelia sen mukaan mitä häneltä tilaa. Aina tuoretta ja juuri omaan makuun sopivaa.

Harvemmin tehdään munakasta, mutta paistettuja kananmunia kyllä saa paistopisteeltä. 

Vähänkään hyvissä hotelleissa nimenomaan tehdään munakasta, ihan itse saa valita täytteet ja katsoa kun kokki sen paistaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on hyvin tehty tortilla de patatas, luonnollisestikin lähinnä Espanjasta niitä saa mutta olen törmännyt esimerkiksi Puolassakin aamiaisbuffassa ihan hyvään versioon. Sen pitää olla ilmava eikä liian kuiva.

Vierailija
24/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotelliaamiainen ei ole munakasta nähnytkään. Se vetinen munasotku, jota kokkeliksi kutsuvat, on ainoa mitä olen tarjolla nähnyt, keitettyjen munien lisäksi.

Aika monessa hotellissa on "omelettibaari" eli munakas tehdään asiakkaan omasta toiveesta. Kannattaa käydä muuallakin kuin Scandiceissa..

Vierailija
25/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä munakas syödään heti kun se on valmis. Hoteellissa munakkaat pakostakin ovat olleet valmiina pitkään, jopa puoli tuntia ja se muuttaa makua.

Siksi, koska ne eivät paistinpannulla tehtyjä munakkaita olekaan, vaan jauheesta uunissa tehtyä kokkelia.

Vierailija
26/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras on hyvin tehty tortilla de patatas, luonnollisestikin lähinnä Espanjasta niitä saa mutta olen törmännyt esimerkiksi Puolassakin aamiaisbuffassa ihan hyvään versioon. Sen pitää olla ilmava eikä liian kuiva.

Miksi Puolassa sitä kutsuttaisiin espanjalaisella nimellä?

Vierailija
27/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö et esimerkiksi sano tekeväsi pasta carbonaraa jos teet sitä Italian ulkopuolella?

28/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 munaa, 2 rkl vettä, desi juustoraastetta, suolaa ja valkopippuria maun mukaan. Täytteeksi grillimakkaraa/pekonia/sipulia tai kasvismunakas (paprikaa/tomaattia tai mistä nyt kukakin tykkää).

Vierailija
29/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakokkeli on parhaimmillaan löysänä ja keltuaiset ja valkuaiset erillään.

Vierailija
30/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellien munakokkeli Suomessa tehdään jauheesta. Kamala maku ja koostumus.

Munakkaan haluan suoraan pannulta, ei saa olla ruskistunut yhtään mutta sopivasti kypsä kuitenkin

Vierailija
31/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla on joskus törmännyt munakkaaseen, mikä maistui vain kalalle.

Kai siellä syötettiin kalaa kanoille jossain muodossa, mutta vaikutti makuun ihan liikaa.

Jäi syömättä.

Vierailija
32/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö et esimerkiksi sano tekeväsi pasta carbonaraa jos teet sitä Italian ulkopuolella?

En todellakaan. Sanon joko spaghetti alla carbonara tai linguine alla carbonara, pastalajikkeen mukaan.

Pointti oli siinä, että tiesivätköhän he siellä Puolassa tekevänsä sinulle Espanjassa tutuksi tullutta 'tortilla de patatas' vai tekevätköhän ihan vaan perunamunakasta. On yleinen munaruoka myös Itä-Euroopassa.

Vierailija
33/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mennyt kokkelit ja munakkaat sekasin :D

Vierailija
34/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellanen vähän löysä mut ei juokseva, sellanen sopiva. Ei missään nimessä sellanen ylikypsä

Sit se munakas tehdään niin että siihen tulee 2 kokonaista munaa keltuaisineen ja 2 kokonaista munaa pelkillä valkuaisilla. 

Suola, pippuri. . Siihen voi laittaa myös jotain tomaattia tms

Kokonainen muna pelkällä valkuaisella??

Vierailija
35/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan. Sanon joko spaghetti alla carbonara tai linguine alla carbonara, pastalajikkeen mukaan.

Pointti oli siinä, että tiesivätköhän he siellä Puolassa tekevänsä sinulle Espanjassa tutuksi tullutta 'tortilla de patatas' vai tekevätköhän ihan vaan perunamunakasta. On yleinen munaruoka myös Itä-Euroopassa.

Ja mitäköhän väliä sillä on? Ihan sama ruoka kun oli kyseessä.

Vierailija
36/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotelliaamiainen ei ole munakasta nähnytkään. Se vetinen munasotku, jota kokkeliksi kutsuvat, on ainoa mitä olen tarjolla nähnyt, keitettyjen munien lisäksi.

Jaa minusta se on lähinnä mallia tiiliskivi kuin vetinen. Ilmasta ja kosteudesta ei tietoakaan. Mutta oon syönyt ihan silmieni edessä valmistettua munakasta muutamassa hotellissa, hyväähän se on, varsinkin kun päse itse valitsemaan täytteet siihen.

Vierailija
37/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotellien munakokkeli Suomessa tehdään jauheesta. Kamala maku ja koostumus.

Munakkaan haluan suoraan pannulta, ei saa olla ruskistunut yhtään mutta sopivasti kypsä kuitenkin

Kyllä pitää hieman olla ruskeaa rouskuvuutta!

Vierailija
38/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään munajauheita, munamassa tulee paketista mikä kaadetaan pelleille, jotkut lisäävät kermaa ja suolaa sekaan. Höyryllä kypsennetään. 

Vierailija
39/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, mikä ei sisällä lisättyä vettä tai jotain maidon korviketta.

Vierailija
40/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA:ssa kokki teki hellalla munakkaan asiakkaan haluamilla täytteillä. Kinkku, juusto ja sipuli minulle. Oli kyllä hyvää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi