Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on mielestäsi hyvä munakas? Kerro, jos kerran hotelliaamiaisen munakas ei kelpaa?

Vierailija
29.02.2024 |

Minusta se on aina maittavaa. Oli hotelli mikä hyvänsä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelliaamiaisen munakas? Munakokkelia siellä yleensä on.

Vierailija
2/41 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ootko hölmö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvassa hotellissa joissa olen ollut, on ollut tarjolla munakasta. Mutta kaikki tähän saakka syömäni munakkaat ovat olleet hyviä.

"Munakokkeli" tosin on ihan hirveää, tuntuu että joka hotellissa käytetään nykyään jauhetta kokkelin valmistukseen.

Vierailija
4/41 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä isompi sen parempi.

Vierailija
5/41 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen munakkaan pitää tehdä kokki ihan siinä silmieni edessä...

Vierailija
6/41 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelliaamiainen ei ole munakasta nähnytkään. Se vetinen munasotku, jota kokkeliksi kutsuvat, on ainoa mitä olen tarjolla nähnyt, keitettyjen munien lisäksi.

Vierailija
7/41 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvassa hotellissa joissa olen ollut, on ollut tarjolla munakasta. Mutta kaikki tähän saakka syömäni munakkaat ovat olleet hyviä.

"Munakokkeli" tosin on ihan hirveää, tuntuu että joka hotellissa käytetään nykyään jauhetta kokkelin valmistukseen.

Suomessa kyllä. Yök.

Ihan tavallinen munakas on hyvä, kunhan se on paistettu riittävästi. Itse en kaipaa mitään täytteitä.

Vierailija
8/41 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellanen vähän löysä mut ei juokseva, sellanen sopiva. Ei missään nimessä sellanen ylikypsä

Sit se munakas tehdään niin että siihen tulee 2 kokonaista munaa keltuaisineen ja 2 kokonaista munaa pelkillä valkuaisilla. 

Suola, pippuri. . Siihen voi laittaa myös jotain tomaattia tms

Vierailija
9/41 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain hyvissä hotelleissa on kokki tehnyt niitä. Esim Ilveksessä, usein toki ulkomailla, varsinkin Brittein saarilla 

Vierailija
10/41 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä munakas syödään heti kun se on valmis. Hoteellissa munakkaat pakostakin ovat olleet valmiina pitkään, jopa puoli tuntia ja se muuttaa makua.

Vierailija
11/41 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein hotellien munakokkeli on tehty kananmunajauheesta.

Vierailija
12/41 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein hotelleissa on munakkaana sitä kuivaa känttyä. Sitä ei syö erkkikään.

Lapland hotellissa sitten taas munakas on aivan uskomattoman hyvää. Samoin yllätyin vähän aikaa Scandic Aulangossa, myös siellä munakas oli älyttömän hyvin tehty. Kyllä niissä eroja on. 

Vierailija
13/41 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kämpissä kokki paistoi munakkaan, itse sai valita täytteet.

Köyhien hotelleista en tiedä.

Vierailija
14/41 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munakkaasta tulee hyvä kun laitat siihen kermaa, voissa tietysti pitää paistaa.

Vierailija
15/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Holliaamiaisten munakoķkelit ovat niin usein  pettymys, happamen hajuista ja pahaa. Viimeksi Hullussa Porossa. Munamassan säilöntäaineko saa pahan maun aikaan vai mikä?

Vierailija
16/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset arvostelee jonkun halpishotellin munakokkelia kun puhe on munakkaista? Melkein kaikissa hotelleissa joissa itse yövyn on erikseen munakaspiste jossa kokki tekee munakkaan tai paistetun munan tai kokkelia sen mukaan mitä häneltä tilaa. Aina tuoretta ja juuri omaan makuun sopivaa.

Vierailija
17/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla kasviksia. Hotellin munakas kyllä tehdään yleensä valmislitkusta. Olin opiskeluaikoina aamiaistarjoilijana ja isosta muovipullosta kaadettiin munakasaines pannulle. 

Vierailija
18/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset arvostelee jonkun halpishotellin munakokkelia kun puhe on munakkaista? Melkein kaikissa hotelleissa joissa itse yövyn on erikseen munakaspiste jossa kokki tekee munakkaan tai paistetun munan tai kokkelia sen mukaan mitä häneltä tilaa. Aina tuoretta ja juuri omaan makuun sopivaa.

Harvemmin tehdään munakasta, mutta paistettuja kananmunia kyllä saa paistopisteeltä. 

Vierailija
19/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein hotellien munakokkeli on tehty kananmunajauheesta.

Ei missään ole käytetty jauhetta enää vuosikymmeniin. Kananmuna tulee nykyään kartonkitölkeissä. 

Vierailija
20/41 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotakin hirveätä mössöä se hotellien munakokkeli. Ei voi puhua munakkaasta. Joissakin korkeatasoisemmissa hotelleissa on aamiaiskokki, joka valmistaa munakkaat tms. asiakkaan toiveen mukaan tai annokset tulee keittiöstä. Tai voi tilata vohveleita yms. erikseen ja muut aamiaistarvikkeet on buffetista. Se on oikeata palvelua mutta meillä kuuluu yleensä keskivertoa kalliimpien hotellien palveluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi