Siis onko OIKEASTI ihmisiä, jotka syövät jotain kotona tehtyä ruokaa joka päivä?
Siis onko OIKEASTI ihmisiä, jotka syövät jotain kotona tehtyä ruokaa joka päivä?
Siis mitä järkeä? Einekset ja pakaste ateriat on paljon helpompia, halvempia ja jotkut ruoat jopa parempia kuin kotona tehty eikä tarvitse käyttää montaa tuntia päivässä ruoan laittoon.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveet ihmiset syövät kotona käsittelemättömistä elintarvikkeista tehtyä ruokaa, sairaat syövät elintarviketeollisuuden valmistamia eineksiä.
90% suomalaista syö vain eineksiä tai ravitolassa, harva alle 50v tekee itse ruokaa kotona
Ap
99% alle viisikymppisistä tekee itse ruokaa kotona. Mistään ravintolasta tai eineksistä ei saa niin hyvää ruokaa kuin itse tehtynä.
Ravintolasta saa 1000 kertaa parempaa ja halvempaa ruokaa kuin kotona
Ap Opettele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty ruoka on helppoa, nopeaa, monipuolista, terveellistä ja suhteellisen halpaa laatuun nähden. Eineksistä suurin osa on jotain suolaista huonolaatuisten raaka-aineiden sekoitusta, joka ei sovi edes vatsalle. Eikä sellaisia eineksiä edes löydy, mitä haluan maun puolesta syödä. En ole törmännyt ikinä esim. eineksiin, jossa olisi sellaisia suosikkejani, kuin tuoreet kuha- tai ahvenfileet.
Kun opettelee kokkaamaan ja tekee paljon ruokaa kerralla, niin ruoanlaittoon menee hyvin vähän aikaa. Ehtii esim. tehdä etätöissä kesken tyhjänpäiväisen palaverin.
Maksaa paljon jos tekee paljon kerralla koska sitten ne kaikki pitää syödä päivässä kun ei pysy hyvänä 10h enempää....
Ap
Nyt ne lääkkeet kurkusta alas ja ruoka jääkaappiin tai pakastimeen. Padat ja muhennokset esim. on parhai
Keitto ja mikä tahansa muu ruoka säilyy syötävänä 3-4 päivää oikein säädetyssä jääkaapissa kun kansi on huolellisesti kattilan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Joka päivä teen itse ruokaa. Ja olen sinkku ja sinkkuna haluan pysyä. Einekset ovat kalliita ja niistä tulee paha olo.
M40
Ei ole einekset kalliita, lihapullat 80 senttiä = kotona tehntynä 10-20€, lihapiirakat 2€, nakit 2€/kg, makaroni laatikko 2€ = kotona tehtynä 15€ yms yms.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty ruoka on helppoa, nopeaa, monipuolista, terveellistä ja suhteellisen halpaa laatuun nähden. Eineksistä suurin osa on jotain suolaista huonolaatuisten raaka-aineiden sekoitusta, joka ei sovi edes vatsalle. Eikä sellaisia eineksiä edes löydy, mitä haluan maun puolesta syödä. En ole törmännyt ikinä esim. eineksiin, jossa olisi sellaisia suosikkejani, kuin tuoreet kuha- tai ahvenfileet.
Kun opettelee kokkaamaan ja tekee paljon ruokaa kerralla, niin ruoanlaittoon menee hyvin vähän aikaa. Ehtii esim. tehdä etätöissä kesken tyhjänpäiväisen palaverin.
Maksaa paljon jos tekee paljon kerralla koska sitten ne kaikki pitää syödä päivässä kun ei pysy hyvänä 10h enempää....
Ap
Nyt ne lääkkeet kurkusta alas ja ruoka jääkaappiin t
Tulee vatsa oireita ja maku kärsii todella paljon jo 2 tunnin päästä teko ajasta....
Ap
Olisihan se pitänyt arvata.
Jankkaajahullun aloitus. Aina sama kaava. Joku keskustelua aiheuttava aloitus ja sitten julmettu jankkaaminen ilman minkäänlaista keskustelutaitoa joka väliin.
Jos ei osaa tehdä ruokaa niin syököön sitten kuvottavaa ja kallista einestä.
Oletkos koskaan ostanut 6-henkiselle perheelle valmisaterioita päivälliseksi? Ei todellakaan ole edullisempaa kuin itsetehty kotiruoka..
isolle miehelle tai teinipojalle ei edes yksi valmisateria riitä. Varsinkaan jos tekee fyysistä työtä. Osta siinä sitten päivittäin vaikka 10 valmisruokapakettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Joka päivä teen itse ruokaa. Ja olen sinkku ja sinkkuna haluan pysyä. Einekset ovat kalliita ja niistä tulee paha olo.
M40
Ei ole einekset kalliita, lihapullat 80 senttiä = kotona tehntynä 10-20€, lihapiirakat 2€, nakit 2€/kg, makaroni laatikko 2€ = kotona tehtynä 15€ yms yms.
Ap
Kuinka paljon sinulla menee raaka-aineita hukkaan tai kuinka isoja annoksia teet!?
Vierailija kirjoitti:
Keronpa salaisuuden... valmisruokiin käytetään ne lihojen ja kalojen ja kanojen roippeet jotka ei kelpaa sellaisenaan myyntiin. Ja loput sitten eläintenruokiin. Sika- nautajauhelihaa saatan ostaa joskus mutta kanan tai kalan jauhelihaa en koskaan sattuneesta syystä. Nuo makkarat ja jauhelihat ovatkin erikoisia tapauksia, edullisemmin saa hyvää oikeaa lihaa...
Vierailija kirjoitti:
Oletkos koskaan ostanut 6-henkiselle perheelle valmisaterioita päivälliseksi? Ei todellakaan ole edullisempaa kuin itsetehty kotiruoka..
isolle miehelle tai teinipojalle ei edes yksi valmisateria riitä. Varsinkaan jos tekee fyysistä työtä. Osta siinä sitten päivittäin vaikka 10 valmisruokapakettia.
6 pussia lihapullia, 80 senttiä pussi, valmis peruna muussi 2€ siinä on 6 hengelle päivän ruoka
Ap
Miksi te olette niin ilkeitä apille? Selittäkää ystävällisesti. Missä on lähemmäisrakkaus?
On ja meillä on pienemmät ruokakulut kun tehdään ruoka itse eikä osteta paskamättöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M40
Ap
Entäs kun tuon 2 euron makaronilaatikon ostaa 6 ihmisille, joista kaksi tarvitsee lisäksi vielä ainakin puolikkaan laatikon, niin johan maksaa enemmän kuin 2 euroa...
Ja kun minä teen itse isoon vuokaan makaronilaatikkoa, tulee hinnaksi halvimmillaan 6 euroa. Hyvät mausteetkin mahtuvat mukaan tuohon kuuteen euroon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te olette niin ilkeitä apille? Selittäkää ystävällisesti. Missä on lähemmäisrakkaus?
Koska hän on palstan vakiohullu, johon kaikki ovat korviaan myöten kyllästyneet. Ja se on muuten lähimmäisenrakkaus...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoppa paljonko siinä sun valmisruuassa on lohta. Ei paljon mitään.
Nälän se vie eikä tarvitse maksaa 50€ aineksista jotka menee yhdessä päivässä....
Ap
Sanoisinpa että meillä menee ruokiin kahdelta ihmiseltä yhteensä noin 5 euroa päivässä. On pidetty kirjaa. 150 euroa kuussa ruokiin. Tämä on faktaa. Syödään kanaa, kalaa, sikaa, nautaa, perunaa, bulguria, itse tehtyjä suolakurkkuja ja hapankaalia tai kaalisalaatteja ym...
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi oli eineksistä valittajan aloitus. Nyt kotitekoisista. Rauhoittukaa ja käykää ravintolassa syömässä. Kolmella kympillä saa kelpo aterian.
Viron reissulla sitten. Siellä saa kolmellakympillä 2- 6 ateriaa oluineen.
Taas tää sama provo. Keksisit ap jotain uutta.
M40