Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis onko OIKEASTI ihmisiä, jotka syövät jotain kotona tehtyä ruokaa joka päivä?

Vierailija
29.02.2024 |

Siis onko OIKEASTI ihmisiä, jotka syövät jotain kotona tehtyä ruokaa joka päivä?

Siis mitä järkeä? Einekset ja pakaste ateriat on paljon helpompia, halvempia ja jotkut ruoat jopa parempia kuin kotona tehty eikä tarvitse käyttää montaa tuntia päivässä ruoan laittoon.

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen noin joka kolmas päivä kunnon ruokaa raaka-aineista. Jos pakasteiden paneminen uuniin (lukuunottamatta pizza) lasketaan kunnon ruuaksi, niin sitten useammin. Eli useammin voisi tehdä kunnollista murkinaa. Einekset ovat vain tilanteisiin, jos on väsynyt tai päivä täynnä muuta "tärkeää" tekemistä.

Vierailija
22/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos einekset on parempia, ei silloin osaa kokata. 

Ja monta tuntia päivässä?! Jep jep :D XD

Esim pinaattikeitto, makaronilaatikko, lohipasta paljon parempia eineksenä. 

Esim. Perunoiden keitto 30 min, kastikkeen teko 30min, salaatin teko 15min, ja tämä on vasta 1 ateria, jos syö 5 ateriaa päivässä menee 5 x 1 tunti 15 min päivässä ruokan laittoon....

Ap

sen soosin voi tehdä samaan aikaan kun potut on kiehumassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen ruokaa isoja satseja kerralla ja jaan ruuan pakasterasioihin, niin sitten on pakkasessa erilaisia kotiruokia valmiina. Einekset on niille, jotka eivät osaa laittaa ruokaa.

Ruoka kuuluu syödä tuoreena, korkeintaan 2 tuntia tekoajasta, ei oikeen mikään ruoka pysy hyvänä 10 tuntia pidempään.

Ap

Silti sä tykkäät syödä monta päivää vanhoja eineksiä 😂

Vierailija
24/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paska kokki saa olla, jos einekset on parempia kuin itse tehty. Minä syön eineksiä ehkä kerran, kaksi vuodessa ja silloinkin pitkin hampain. Hatuttaahan se kokkaaminen välillä, mutta pahan makuisen ruuan syöminen ei houkuttele senkään vertaa, joten mieluummin laitan itse kuin ostan valmista. 

Ja se nyt on ihan pskapuhetta, että einekset tulisivat halvemmiksi, jollei sitten osta niistä sitä kaikkein kamalinta kuraa, mitä kylmäaltaista löytyy. Vähänkään laadukkaammat einesateriat maksavat  5-6 euroa/kpl. Sillä rahalla tekee useamman päivän satsin mitä tahansa edullista peruskotiruokaa.

Esim. Kokkikartano Lohipasta maksaa 7€, kotona tehtynä pelkkä lohi on 30-40€, sähkön käyttö 5€, pasta 3€, kerma 2€, mausteet 5€ yms....

Ap

Vierailija
25/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. Perunoiden keitto 30 min, kastikkeen teko 30min, salaatin teko 15min, ja tämä on vasta 1 ateria, jos syö 5 ateriaa päivässä menee 5 x 1 tunti 15 min päivässä ruokan laittoon....

Ap

sen soosin voi tehdä samaan aikaan kun potut on kiehumassa?

Ei ole kun yksi hella levy....

Ap

Vierailija
26/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paska kokki saa olla, jos einekset on parempia kuin itse tehty. Minä syön eineksiä ehkä kerran, kaksi vuodessa ja silloinkin pitkin hampain. Hatuttaahan se kokkaaminen välillä, mutta pahan makuisen ruuan syöminen ei houkuttele senkään vertaa, joten mieluummin laitan itse kuin ostan valmista. 

Ja se nyt on ihan pskapuhetta, että einekset tulisivat halvemmiksi, jollei sitten osta niistä sitä kaikkein kamalinta kuraa, mitä kylmäaltaista löytyy. Vähänkään laadukkaammat einesateriat maksavat  5-6 euroa/kpl. Sillä rahalla tekee useamman päivän satsin mitä tahansa edullista peruskotiruokaa.

Esim. Kokkikartano Lohipasta maksaa 7€, kotona tehtynä pelkkä lohi on 30-40€, sähkön käyttö 5€, pasta 3€, kerma 2€, mausteet 5€ yms....

Ap

Joo nuo hinnat 10 annokselle.

27/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä höpötä.

Vierailija
28/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo nuo hinnat 10 annokselle.

2-3 annosta tulee 1kg lohesta minulle....

Ap

Vierailija
29/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on nimenomaan normaalia valmistaa itse ruoka alusta alkaen eikä mitään eineksiä.

Vierailija
30/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoppa paljonko siinä sun valmisruuassa on lohta. Ei paljon mitään.

Vierailija
31/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty ruoka on helppoa, nopeaa, monipuolista, terveellistä ja suhteellisen halpaa laatuun nähden. Eineksistä suurin osa on jotain suolaista huonolaatuisten raaka-aineiden sekoitusta, joka ei sovi edes vatsalle. Eikä sellaisia eineksiä edes löydy, mitä haluan maun puolesta syödä. En ole törmännyt ikinä esim. eineksiin, jossa olisi sellaisia suosikkejani, kuin tuoreet kuha- tai ahvenfileet.

Kun opettelee kokkaamaan ja tekee paljon ruokaa kerralla, niin ruoanlaittoon menee hyvin vähän aikaa. Ehtii esim. tehdä etätöissä kesken tyhjänpäiväisen palaverin.

Vierailija
32/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälän se vie eikä tarvitse maksaa 50€ aineksista jotka menee yhdessä päivässä....

Ap

Vierailija
33/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mä en kyllä tiedä yhtä ainoaa einestä, joka olisi parempaa, kuin tuore ruoka. Kokkaan kaiken ruoan itse tai syön ravintolassa.

Ruoanlaittoon ei mitään tunteja silti mene. Tuo esimerkkisi on ihan järjetön. Siinä ajassa, kun keitän perunat, valmistan myös kastikkeen, salaatin, uuniruoan ja keiton :D 

Mä myös kokkaan mielelläni. Ruoka on nautinto, ja hyvä ruoka on terveyden perusta.

Vierailija
34/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tehty ruoka on helppoa, nopeaa, monipuolista, terveellistä ja suhteellisen halpaa laatuun nähden. Eineksistä suurin osa on jotain suolaista huonolaatuisten raaka-aineiden sekoitusta, joka ei sovi edes vatsalle. Eikä sellaisia eineksiä edes löydy, mitä haluan maun puolesta syödä. En ole törmännyt ikinä esim. eineksiin, jossa olisi sellaisia suosikkejani, kuin tuoreet kuha- tai ahvenfileet.

Kun opettelee kokkaamaan ja tekee paljon ruokaa kerralla, niin ruoanlaittoon menee hyvin vähän aikaa. Ehtii esim. tehdä etätöissä kesken tyhjänpäiväisen palaverin.

Maksaa paljon jos tekee paljon kerralla koska sitten ne kaikki pitää syödä päivässä kun ei pysy hyvänä 10h enempää....

Ap

Vierailija
35/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään. Itse en kyennyt aikuistuttuani rutiineihin, mutta onneksi mieheni on huolehtinut arkiruokailuista. Meillä syödään joka päivä itse tehty lämmin ateria. Miehen avulla oppinut huolehtimaan myös syömisestä. 

Vierailija
36/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset syövät luokattoman huonosti, aloituskin paljastaa. Järkyttävää. 

Vierailija
37/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nälän se vie eikä tarvitse maksaa 50€ aineksista jotka menee yhdessä päivässä....

Ap

No osta sitä lohta 100g ja tee siitä ruokaa jos kerran haluat halvalla päästä, eikä ole väliä paljonko sitä annoksessa on.

Vierailija
38/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No osta sitä lohta 100g ja tee siitä ruokaa jos kerran haluat halvalla päästä, eikä ole väliä paljonko sitä annoksessa on.

Ei saa kaupasta kuin kokonaisen lohen sitäpaitsi sen lohen valmistukseen menee pari tuntia eikä ole savustus pönttöä tai mökkiä....

Ap

Vierailija
39/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen ruokaa isoja satseja kerralla ja jaan ruuan pakasterasioihin, niin sitten on pakkasessa erilaisia kotiruokia valmiina. Einekset on niille, jotka eivät osaa laittaa ruokaa.

Ruoka kuuluu syödä tuoreena, korkeintaan 2 tuntia tekoajasta, ei oikeen mikään ruoka pysy hyvänä 10 tuntia pidempään.

Ap

Milloin se sun eines on valmistettu? Niin..

Siinä on lisäaineita tai suoja kaasu niin säilyy tuoreena pitkään

Ap

Lisäaineita, naminami! 

Vierailija
40/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Syöt siis yhdellä aterialla noin 20 kpl Kokkikartanon lohipastoja, hintaa 140 euroa. Säästäisit tosin paljon tekemällä itse tai laihduttamalla 300 kg.