Siis onko OIKEASTI ihmisiä, jotka syövät jotain kotona tehtyä ruokaa joka päivä?
Siis onko OIKEASTI ihmisiä, jotka syövät jotain kotona tehtyä ruokaa joka päivä?
Siis mitä järkeä? Einekset ja pakaste ateriat on paljon helpompia, halvempia ja jotkut ruoat jopa parempia kuin kotona tehty eikä tarvitse käyttää montaa tuntia päivässä ruoan laittoon.
Kommentit (127)
👵🏻😭👵🏻😭👵🏻😭👵🏻😭👵🏻😭👵🏻😭👵🏻😭👵🏻😭👵🏻😭👵🏻😭👵🏻😭👵🏻😭
Vierailija kirjoitti:
Miksi te olette niin ilkeitä apille? Selittäkää ystävällisesti. Missä on lähemmäisrakkaus?
Emme me ole vaan budjettiruokaa. Tässä on semmonen hauska juttu kanssa että itse tehtynä saa hyvää ruokaa ja sitten tullaan taas siihen etä kannattaa opetellaa. Jos ruoka on sellanen juttu että jotain sisään röyh ja niin edelleen. Se on asia erikseen. Ainakin nuo naiset tuntuvt arvostavan kovasti että äijä kokkaa. Joten en naiselle mittään eineksiä tarjoa.
Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi ruoanlaittoon. Asun yksin ja syön vain valmiita einesruokia. Ruokalasku noin 250 euroa kuukaudesta. Siitä taitaa kolmannes olla karemellia, jäätelöä ja kahvileipiä. Turha näpeltää ruoanlaiton kanssa näillä hinnoilla, kun senkin ajan voi käyttää tälläisten turhanpäiväisten palstojen selailuun!
Täällä yks joka tekee itse ruokansa. Tein myös silloin kun lapset olivat pieniä niin kaiken itse, ei ostettu Bonaa eikä Pilttiä. Teen myös hillot, mehut ja kiisselit. Joskus ostan valmiin maksalaatikon (Saarioisten, rusinoilla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveet ihmiset syövät kotona käsittelemättömistä elintarvikkeista tehtyä ruokaa, sairaat syövät elintarviketeollisuuden valmistamia eineksiä.
90% suomalaista syö vain eineksiä tai ravitolassa, harva alle 50v tekee itse ruokaa kotona
Ap
Olen alle 50-vuotias mies. Vuosikausia toin töihin itsekokkaamani lounaan joka päivä. Nyt on kuitenkin työpaikalle auennut tosi hyvä ruokala, jossa on monenlaisia, myös etnisiä herkkuja buffet-pöydässä, sekä alkukeitto, leivät, jälkiruoka ja kahvit kuuluu samaan, alle kympin hintaan. Olen alkanut syömään jättilounaita, niin ettei illalla edes tee mieli syödä kuin joku voileipä ja hedelmä tms. Ja missään tapauksessa en pystyisi yhtä monipuolisesti ja halvalla kokkaamaan itse samoja määriä. Viikonloppuisin toki edelleen laitan itse ruoat.
Tässä juuri viidettä iltaa ihan alusta asti kotiruokaa vääntänyt tällä viikolla. Mukavaa. Ehdotin lapsille että haettaisiin/tilattaisiin jotain, ja vastaus oli ei, he haluavat äidin tekemiä lihapullia ja muusia. Kyseessä 2 10-15 -vuotiasta poikaa. Mitä tohon nyt sanoo, ei, mennään mielummin pizzalle???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tehty ruoka on helppoa, nopeaa, monipuolista, terveellistä ja suhteellisen halpaa laatuun nähden. Eineksistä suurin osa on jotain suolaista huonolaatuisten raaka-aineiden sekoitusta, joka ei sovi edes vatsalle. Eikä sellaisia eineksiä edes löydy, mitä haluan maun puolesta syödä. En ole törmännyt ikinä esim. eineksiin, jossa olisi sellaisia suosikkejani, kuin tuoreet kuha- tai ahvenfileet.
Kun opettelee kokkaamaan ja tekee paljon ruokaa kerralla, niin ruoanlaittoon menee hyvin vähän aikaa. Ehtii esim. tehdä etätöissä kesken tyhjänpäiväisen palaverin.
Maksaa paljon jos tekee paljon kerralla koska sitten ne kaikki pitää syödä päivässä kun ei pysy hyvänä 10h enempää....
Ap
Nyt ne lääkkeet kurkusta alas ja ruoka jääkaappiin tai pakastimeen. Padat ja muhennokset esim. on parhai
Nythän on vieläpä ilmainen jääkaappi kun nostaa ruuat ulos terassille tai parvekkeelle. Kunnolla tehty eli kypsä ruoka säilyy monta päivää. Pari päivää riittää meille. Einesruuat olisi kyllä hyvä laihdutuskeino, niin kamalalle ne maistuu. Voi syödä joo mutta vain tosi hädässä. Sama valmiiksi marinoidut lihat ja kanat. Onneksi ne voi pestä pois mutta ilman niitä kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi ruoanlaittoon. Asun yksin ja syön vain valmiita einesruokia. Ruokalasku noin 250 euroa kuukaudesta. Siitä taitaa kolmannes olla karemellia, jäätelöä ja kahvileipiä. Turha näpeltää ruoanlaiton kanssa näillä hinnoilla, kun senkin ajan voi käyttää tälläisten turhanpäiväisten palstojen selailuun!
Kuka tuhlaa aikansa mitenkin. Minusta ruuanlaitto on ihanan terapeuttista. Netti täynnä kaikenlaisia ihania ohjeita ja vinkkejä. Tykkään myös leipoa. Itse leivottu korvapuusti kylmän maidon tai kahvin kanssa, onko olemassa parempaa. Ja se pullan tuoksu:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkos koskaan ostanut 6-henkiselle perheelle valmisaterioita päivälliseksi? Ei todellakaan ole edullisempaa kuin itsetehty kotiruoka..
isolle miehelle tai teinipojalle ei edes yksi valmisateria riitä. Varsinkaan jos tekee fyysistä työtä. Osta siinä sitten päivittäin vaikka 10 valmisruokapakettia.
6 pussia lihapullia, 80 senttiä pussi, valmis peruna muussi 2€ siinä on 6 hengelle päivän ruoka
Ap
Joka päiväkö?
Teen nykyään aina ruoan itse. Ei tulisi enää mieleenkään tuhlata johonkin valmisateriaan. Ainoastaan kipeänä ollessani ostaisin valmisaterioita.
Teen hyvää ja terveellistä ruokaa ja säästän. Rahaa ei ole paljon.
Sitä paitsi pidän ruokalistan suunnittelusta ja kokkaamisesta.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Kokkikartano lohipastassa (650 g) on lohta 18 % eli 117 g. Mutta "totta kai" ap:n vetää 3 tuollaista yhdellä aterialla, että saa sen haluamansa määrän lohta :D
Kilo lohta oli juuri tarjouksessa alle kympin kilo. Pastat ja muut maksaa noin pari euroa kilo. Raaka- aineet valmisateriaan maksaa siis reilun euron mutta kapitalismi ja katteet niin aivan oikea hinta kalalle eli melkein satasen kilohan siitä tulee. Eihän siinä mitään jos aika on niin kallista niin voihan tuotakin mössöä joku syödä. Oikean ruuan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Just syötiin perunaa ja pannulla paistettua kuhaa kasvislisukkeineen. Meni noin 30 min ja ruoka oli valmista, eli sen ajan, kun perunat kiehui. Taatusti parempaa kuin mikään eines.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkos koskaan ostanut 6-henkiselle perheelle valmisaterioita päivälliseksi? Ei todellakaan ole edullisempaa kuin itsetehty kotiruoka..
isolle miehelle tai teinipojalle ei edes yksi valmisateria riitä. Varsinkaan jos tekee fyysistä työtä. Osta siinä sitten päivittäin vaikka 10 valmisruokapakettia.
6 pussia lihapullia, 80 senttiä pussi, valmis peruna muussi 2€ siinä on 6 hengelle päivän ruoka
Ap
Joka päiväkö?
Jonain päivinä voi syödä lihapiirakoita ja nakkeja, jonain päivänä makaronia ja mikro pizzaa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokkikartano lohipastassa (650 g) on lohta 18 % eli 117 g. Mutta "totta kai" ap:n vetää 3 tuollaista yhdellä aterialla, että saa sen haluamansa määrän lohta :D
Kilo lohta oli juuri tarjouksessa alle kympin kilo. Pastat ja muut maksaa noin pari euroa kilo. Raaka- aineet valmisateriaan maksaa siis reilun euron mutta kapitalismi ja katteet niin aivan oikea hinta kalalle eli melkein satasen kilohan siitä tulee. Eihän siinä mitään jos aika on niin kallista niin voihan tuotakin mössöä joku syödä. Oikean ruuan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Lohen perkaaminen 1 tunti, lohen savustus 2 tuntia ei ole aikaa eikä savustus pönttöä....
Ap
Eikö niillä ihmisillä, jotka syövät valmis perunamuussia ole makuaistia ollenkaan? Kamalinta ikinä. Ei perunoitten kuoriminen ja keittäminen niin iso homma ole ettei siihen jopa arkipäivänä aikaa löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joka päiväkö?
Jonain päivinä voi syödä lihapiirakoita ja nakkeja, jonain päivänä makaronia ja mikro pizzaa
Ap
Ihan järkkyä luettavaa, ap. Mutta ilmeisesti halusitkin provosoida jengin mukaan kotiruoka vs valmisruoka. Mutta oikeesti, jos noi sun lihapiirakka, nakki, valmismuussi jutut on totta, niin ei voi muuta kuin pahoitella sinun ja perheesi puolesta. Ette ole kunnon ruokaa nähneetkään, mutta elossa kuitenkin:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joka päiväkö?
Ap
Ihan järkkyä luettavaa, ap. Mutta ilmeisesti halu
Ihan samaa lihaa on piirakassa kuin kaupan jauheliha
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Joka päivä teen itse ruokaa. Ja olen sinkku ja sinkkuna haluan pysyä. Einekset ovat kalliita ja niistä tulee paha olo.
M40
Ei ole einekset kalliita, lihapullat 80 senttiä = kotona tehntynä 10-20€, lihapiirakat 2€, nakit 2€/kg, makaroni laatikko 2€ = kotona tehtynä 15€ yms yms.
Ap
Juuri eilen laskin itse tehdyn jauhelihapihvin hinnan. Puolesta kilosta jauhelihaa tekee kymmenen pihviä. Jauheliha punalappuinen, kolme euroa. Kaksi kananmunaa, 40 senttiä, korppujauhoja, suolaa, pippuria, paprikajauhetta, sipulia, noin 50 senttiä yhteensä. Sähkö 25 senttiä. Noin 40 senttiä / pihvi. Kaksi isohkoa vuokaa makaronilaatikkoa maksaa suurinpiirtein saman eli neljä- viis euroa. Noita söisin yksin viikon, kumppanin kanssa muutaman päivän. Eipä sinusta olisi ravintola- alalle kun hinnat on noin hukassa. Tosin ravintolat hakee raaka- aineet tukuistaan ja ne on vielä edullisempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Joka päivä teen itse ruokaa. Ja olen sinkku ja sinkkuna haluan pysyä. Einekset ovat kalliita ja niistä tulee paha olo.
M40
Ei ole einekset kalliita, lihapullat 80 senttiä = kotona tehntynä 10-20€, lihapiirakat 2€, nakit 2€/kg, makaroni laatikko 2€ = kotona tehtynä 15€ yms yms.
Ap
Juuri eilen laskin itse tehdyn jauhelihapihvin hinnan. Puolesta kilosta jauhelihaa tekee kymmenen pihviä. Jauheliha punalappuinen, kolme euroa. Kaksi kananmunaa, 40 senttiä, korppujauhoja, suolaa, pippuria, paprikajauhetta, sipulia, noin 50 senttiä yhteensä. Sähkö 25 senttiä. Noin 40 senttiä / pihvi. Kaksi isohkoa vuokaa makaronilaatikkoa maksaa suurinpiirtein saman eli neljä- viis euroa. Noita söisin yksin viikon, kumppanin kanssa muutaman päivän. Eipä sinusta olisi ravintola- alal
Yhdestä jauhenlihan paketista syö 2 annosta.
Ap
Älä valehtele, ei saa tuolla summalla terveellistä ja monipuolista ruokaa + 3000-4000 kaloria päivässä...
Ap