Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis onko OIKEASTI ihmisiä, jotka syövät jotain kotona tehtyä ruokaa joka päivä?

Vierailija
29.02.2024 |

Siis onko OIKEASTI ihmisiä, jotka syövät jotain kotona tehtyä ruokaa joka päivä?

Siis mitä järkeä? Einekset ja pakaste ateriat on paljon helpompia, halvempia ja jotkut ruoat jopa parempia kuin kotona tehty eikä tarvitse käyttää montaa tuntia päivässä ruoan laittoon.

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi oli eineksistä valittajan aloitus. Nyt kotitekoisista. Rauhoittukaa ja käykää ravintolassa syömässä. Kolmella kympillä saa kelpo aterian.

Vierailija
42/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paska kokki saa olla, jos einekset on parempia kuin itse tehty. Minä syön eineksiä ehkä kerran, kaksi vuodessa ja silloinkin pitkin hampain. Hatuttaahan se kokkaaminen välillä, mutta pahan makuisen ruuan syöminen ei houkuttele senkään vertaa, joten mieluummin laitan itse kuin ostan valmista. 

Ja se nyt on ihan pskapuhetta, että einekset tulisivat halvemmiksi, jollei sitten osta niistä sitä kaikkein kamalinta kuraa, mitä kylmäaltaista löytyy. Vähänkään laadukkaammat einesateriat maksavat  5-6 euroa/kpl. Sillä rahalla tekee useamman päivän satsin mitä tahansa edullista peruskotiruokaa.

Esim. Kokkikartano Lohipasta maksaa 7€, kotona tehtynä pelkkä lohi on 30-40€, sähkön käyttö 5€, pasta 3€,

Syön yhden päivässä, jos kotona tekee ruokan se pitää syödä heti koska se meneem uuten huonoksi....

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tehty ruoka on helppoa, nopeaa, monipuolista, terveellistä ja suhteellisen halpaa laatuun nähden. Eineksistä suurin osa on jotain suolaista huonolaatuisten raaka-aineiden sekoitusta, joka ei sovi edes vatsalle. Eikä sellaisia eineksiä edes löydy, mitä haluan maun puolesta syödä. En ole törmännyt ikinä esim. eineksiin, jossa olisi sellaisia suosikkejani, kuin tuoreet kuha- tai ahvenfileet.

Kun opettelee kokkaamaan ja tekee paljon ruokaa kerralla, niin ruoanlaittoon menee hyvin vähän aikaa. Ehtii esim. tehdä etätöissä kesken tyhjänpäiväisen palaverin.

Maksaa paljon jos tekee paljon kerralla koska sitten ne kaikki pitää syödä päivässä kun ei pysy hyvänä 10h enempää....

Ap

Jääkaappi ja pakastin on keksitty, osa ruoista säilyy niissä oikein hyvin. Sieltähän ne eineksetkin tulee.

Sit voi myös kutsua ystäviä syömään ja seuraavalla viikolla he kutsuu sut, hyvä systeemi sekin

Vierailija
44/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tehty ruoka on helppoa, nopeaa, monipuolista, terveellistä ja suhteellisen halpaa laatuun nähden. Eineksistä suurin osa on jotain suolaista huonolaatuisten raaka-aineiden sekoitusta, joka ei sovi edes vatsalle. Eikä sellaisia eineksiä edes löydy, mitä haluan maun puolesta syödä. En ole törmännyt ikinä esim. eineksiin, jossa olisi sellaisia suosikkejani, kuin tuoreet kuha- tai ahvenfileet.

Kun opettelee kokkaamaan ja tekee paljon ruokaa kerralla, niin ruoanlaittoon menee hyvin vähän aikaa. Ehtii esim. tehdä etätöissä kesken tyhjänpäiväisen palaverin.

Maksaa paljon jos tekee paljon kerralla koska sitten ne kaikki pitää syödä päivässä kun ei pysy hyvänä 10h enempää....

Ap

Nyt ne lääkkeet kurkusta alas ja ruoka jääkaappiin tai pakastimeen. Padat ja muhennokset esim. on parhaimmillaan kolmantena päivänä. Samoin moni keitto.

Vierailija
45/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkikartano lohipastassa (650 g) on lohta 18 % eli 117 g. Mutta "totta kai" ap:n vetää 3 tuollaista yhdellä aterialla, että saa sen haluamansa määrän lohta :D 

Vierailija
46/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveet ihmiset syövät kotona käsittelemättömistä elintarvikkeista tehtyä ruokaa, sairaat syövät elintarviketeollisuuden valmistamia eineksiä.

Vierailija
47/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ruokaa itse, kun kerralla tekee isomman satsin sitä syö seuraavanakin päivänä. Ostan kyllä joskus jotain eineslaatikkoa kun on ollut kiireinen päivä, toki mieluummin ostan jotain palvelutiskiltä, mutta ei niissä aina ole sellaista mitä haluan.

Vierailija
48/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty on parempaa kuin einekset. Tai ainakin minä olen sen verran hyvä kokki, että meillä näin.

Vierailija
49/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paska kokki saa olla, jos einekset on parempia kuin itse tehty. Minä syön eineksiä ehkä kerran, kaksi vuodessa ja silloinkin pitkin hampain. Hatuttaahan se kokkaaminen välillä, mutta pahan makuisen ruuan syöminen ei houkuttele senkään vertaa, joten mieluummin laitan itse kuin ostan valmista. 

Ja se nyt on ihan pskapuhetta, että einekset tulisivat halvemmiksi, jollei sitten osta niistä sitä kaikkein kamalinta kuraa, mitä kylmäaltaista löytyy. Vähänkään laadukkaammat einesateriat maksavat  5-6 euroa/kpl. Sillä rahalla tekee useamman päivän satsin mitä tahansa edullista peruskotiruokaa.

Esim. Kokkikartano Lohipasta maksaa 7€, kotona tehtynä pelkkä lohi on 30-40€, sähkön käyttö 5€, pasta 3€, kerma 2€, mausteet 5€ yms....

Ap

Eli olet se v a j a k k i  jonka pitää mielestään saada 3000-4000 kaloria päivässä. Mahdat olla melkoinen valas. Kanakeittoonkin meni muka 50€ ja söit sen muka kerralla. Ostat 100€ kenkiä ja takkeja vaikka sulla ei olisi niihin varaa.

Olet joku elämääsi kyllästynyt trolli joka jaksaa ylläpitää tätä typerää trollia. 

Vierailija
50/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveet ihmiset syövät kotona käsittelemättömistä elintarvikkeista tehtyä ruokaa, sairaat syövät elintarviketeollisuuden valmistamia eineksiä.

90% suomalaista syö vain eineksiä tai ravitolassa, harva alle 50v tekee itse ruokaa kotona

Ap

Vierailija
51/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen ruokaa isoja satseja kerralla ja jaan ruuan pakasterasioihin, niin sitten on pakkasessa erilaisia kotiruokia valmiina. Einekset on niille, jotka eivät osaa laittaa ruokaa.

Ruoka kuuluu syödä tuoreena, korkeintaan 2 tuntia tekoajasta, ei oikeen mikään ruoka pysy hyvänä 10 tuntia pidempään.

Ap

No mitäs ne sun einekset? Oletko tehtaan ovella odottamassa valmistuvaa annosta? Syö sinä niitä eineksiä niin me muut syömme hyvää, ravitsevaa, edullista ja itse tehtyä kotiruokaa. 

Vierailija
52/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemme joka päivä ruokaa itse ja viikonloppuisin kaksi kertaa. Olen välillä jotain eineksiä syönyt ja kaikki todennut pahoiksi. 

Vierailija
53/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen ruokaa isoja satseja kerralla ja jaan ruuan pakasterasioihin, niin sitten on pakkasessa erilaisia kotiruokia valmiina. Einekset on niille, jotka eivät osaa laittaa ruokaa.

Ruoka kuuluu syödä tuoreena, korkeintaan 2 tuntia tekoajasta, ei oikeen mikään ruoka pysy hyvänä 10 tuntia pidempään.

Ap

No mitäs ne sun einekset? Oletko tehtaan ovella odottamassa valmistuvaa annosta? Syö sinä niitä eineksiä niin me muut syömme hyvää, ravitsevaa, edullista ja itse tehtyä kotiruokaa. 

Ne säilötään suoja kaasuun tai lisäaineita säilyy pidempään tuoreena

Ap

Vierailija
54/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90% suomalaista syö vain eineksiä tai ravitolassa, harva alle 50v tekee itse ruokaa kotona

Ap

99% alle viisikymppisistä tekee itse ruokaa kotona. Mistään ravintolasta tai eineksistä ei saa niin hyvää ruokaa kuin itse tehtynä. 

Vierailija
55/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

99% alle viisikymppisistä tekee itse ruokaa kotona. Mistään ravintolasta tai eineksistä ei saa niin hyvää ruokaa kuin itse tehtynä. 

Tunnen 200-300 alle 50v eikä heistä kun ehkä 1 tee itse ruokaa....

Ap

Vierailija
56/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tehty on parempaa kuin einekset. Tai ainakin minä olen sen verran hyvä kokki, että meillä näin.

Varmasti suurin osa ihmisistä on sen verran hyviä kokkeja. 

Vierailija
57/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ruuat aikalailla paistuu tai keittyy  ihan itsestään.. ei siinä tarvitse koko ajan olla kattomassa.. näitä trolleja taas..hoohhh..

Vierailija
58/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ruuat aikalailla paistuu tai keittyy  ihan itsestään.. ei siinä tarvitse koko ajan olla kattomassa.. näitä trolleja taas..hoohhh..

Tarvitsee sekoittaa, kastikkeen pitää hautua 1-2 tuntia, keiton teko 1-2 tuntia, karjalan paisti 3 tuntia teko aika.....

aP

Vierailija
59/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä jauha pjaskaa. Ei todellakaan syö 90% suomalaisista eineksiä tai ravintolassa. Suurin osa alle 50-vuotiaista tekee itse ruokaa kotona. Kuten teen mäkin joka olen 44v. ja tekee myös mun 20v. tytär.

Vierailija
60/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ravintolasta saa 1000 kertaa parempaa ja halvempaa ruokaa kuin kotona

Ap