Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletettu ystävä ei kykene puhumaan tietystä aiheesta

Vierailija
29.02.2024 |

Oletettu ystävä ei kykene puhumaan tietystä aiheesta kanssani vaan jättää vastaamatta tai vaikenee täysin aiheesta.

Kyseessä pitkäaikainen ystävä, tai niin luulin. Mutta yksi aihe on katkaissut välimme koska hän ei jostain syystä kykene keskustellaan aiheesta. Ei siis ollenkaan.

Joten annanko vain siis olla vai mitä?

Kyseinen aihe ei ole edes mitenkään häneen liittyvä, joten hän täysin ohittaa tai sivuuttaa minulle kiperän aihealueen josta minä haluaisin puhua. Mutta kun en voi puhua hänelle siitä, niin onko mitään järkeä edes yrittää jatkaa niin kutsuttua ystävyyttä?

Koska eihän tuollainen ole oikea ystävä minusta laisinkaan.

Kommentit (549)

Vierailija
501/549 |
05.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on useampia ikäviä asioita, mistä jotkut ystävät eivät halua puhua. Ovat hienovaraisesti kääntäneet aiheen johonkin muuhun, tai olleet ap:n ystävän lailla vastaamatta mitään. Onhan se sillä hetkellä loukannut, kun olen kaivannut juttukaveria. Mutta olen ymmärtänyt yskän, enkä ottanut enää ko. aihetta esille juuri näiden ystävien kanssa, ja keskustellut asiasta jonkun sellaisen kanssa, joka on keskustellut takaisin. Syystä tai toisesta nämä aiheet ovat olleet epämukavia joillekin ystäville, ja se on ihan ok. Joillekin syy voi olla ihan pelkkä empatia, eli on vaikea kestää toisen ahdinkoa, jollekin syy voi olla se, että on eri mieltä. 

" Onhan se sillä hetkellä loukannut, kun olen kaivannut juttukaveria. "

->

Jos ap on kokenut näitä jo useammin. Kokee tulleensa loukatuksi kerta kerran perään ja siksi kiinnittänyt huomiota tähän. Alkaa epäilee asiaa ja kuvittelemaan kaikkea.

En mä tätäkään toki kiellä. Huvikseen tuskin kukaan oikeasti tekee.

Vierailija
502/549 |
09.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/549 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on strutsi käyttäytymistä. Pää hiekkaan piiloon kun kohtaa aiheen jota ei kykene käsittelemään tai siitä puhumaan. Kaverilla on ongelma, ja hän ei kykene sitä käsittelemään. Kyllä se noin olisi nähtävästi asia, jollei osaa mitään sanoa vaan menee lukkoon. Ei kykene kohtaamaan aihetta millään tasolla. Menisi terapiaan, ei tuo aihe voi olla kenellekään noin kipeä.

Vierailija
504/549 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on strutsi käyttäytymistä. Pää hiekkaan piiloon kun kohtaa aiheen jota ei kykene käsittelemään tai siitä puhumaan. Kaverilla on ongelma, ja hän ei kykene sitä käsittelemään. Kyllä se noin olisi nähtävästi asia, jollei osaa mitään sanoa vaan menee lukkoon. Ei kykene kohtaamaan aihetta millään tasolla. Menisi terapiaan, ei tuo aihe voi olla kenellekään noin kipeä.

Jos ei puhu tai halua puhua aiheesta juuri Ap:n kanssa, ei kykene käsittelemään sitä tai on ongelma. Ok.

😁

Vierailija
505/549 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla tuo ap:n kaveri. Eräs ihminen on pyrkinyt liian lähelle, liian nopeasti. Kutsuu minua ystäväkseen. Minä en koe häntä ystäväksi, minulla on useita läheisiä ystäviä, eivätkä he käyttäydy kuten tämä ihminen.

Hän manipuloi, mistä en pidä. Koska olemme työkavereita, joudun sietämään häntä. Viesteissään hän on täysin rajaton. Jostakin syystä hän yrittää painostaa minua puhumaan tietyistä aiheista. En halua niistä puhua, koska hänen tarkoituksensa on sorkkia päätäni ja kaivaa tietoja. Hän juoruilee paljon muista ihmisistä ja heidän sanomisistaan.

En voi sanoa suoraan, lopeta, koska hän nostaisi siitä äläkän ja kääntäisi keskustelun minua vastaan. Ainoa vaihtoehto on olla vastaamatta, tai todeta, kautta rantain, etten ehdi tai halua nyt perehtyä aiheeseen. Kerran sanottuna pitäisi mennä perille, muttei mene.

Mitä Ap itse tekisit tässä tilanteessa?

Vierailija
506/549 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin olla tuo ap:n kaveri. Eräs ihminen on pyrkinyt liian lähelle, liian nopeasti. Kutsuu minua ystäväkseen. Minä en koe häntä ystäväksi, minulla on useita läheisiä ystäviä, eivätkä he käyttäydy kuten tämä ihminen.

Hän manipuloi, mistä en pidä. Koska olemme työkavereita, joudun sietämään häntä. Viesteissään hän on täysin rajaton. Jostakin syystä hän yrittää painostaa minua puhumaan tietyistä aiheista. En halua niistä puhua, koska hänen tarkoituksensa on sorkkia päätäni ja kaivaa tietoja. Hän juoruilee paljon muista ihmisistä ja heidän sanomisistaan.

En voi sanoa suoraan, lopeta, koska hän nostaisi siitä äläkän ja kääntäisi keskustelun minua vastaan. Ainoa vaihtoehto on olla vastaamatta, tai todeta, kautta rantain, etten ehdi tai halua nyt perehtyä aiheeseen. Kerran sanottuna pitäisi mennä perille, muttei mene.

Mitä Ap itse tekisit tässä tilanteessa?

Vaihda työpaikkaa.

Vierailija
507/549 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei puhu tai halua puhua aiheesta juuri Ap:n kanssa, ei kykene käsittelemään sitä tai on ongelma. Ok.

😁

Terapeutin näkökulmasta kyllä. Tämä on vallan normaalia käyttäytymistä kun ihminen kieltäytyy kohtaamasta jotain hankalaa asiaa.

Vierailija
508/549 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😁

Terapeutin näkökulmasta kyllä. Tämä on vallan normaalia käyttäytymistä kun ihminen kieltäytyy kohtaamasta jotain hankalaa asiaa.

Ok, et ymmärtänyt tai ymmärsit tahallisesti väärin viestin. Henkilö X voi puhua ihan mistä aiheesta vaan A, B ja C:n kanssa, muttei henkilön D kanssa, koska ei luota häneen. 

Ymmärsitkö nyt?

Vierailija
509/549 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaihda työpaikkaa"

Yhden ihmisen takia? En vaihda.

Vierailija
510/549 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😁

Ok, et ymmärtänyt tai ymmärsit tahallisesti väärin viestin. Henkilö X voi puhua ihan mistä aiheesta

Pakko kysyä että mistä sinä nyt tiedät että hän voi puhua muiden kanssa samasta aiheesta?

Kuvaus ei sitä kerro. Yksi aihe on arka, sen ymmärsin ja vaikuttaa vahvasti siltä että se aihe on syynä, ei ne henkilöt.

Vierailija
511/549 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vaihda työpaikkaa"

Mitä sit itket siinä?

Vierailija
512/549 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vaihda työpaikkaa"

Mitä sit itket siinä?

Ei se saa muuta työpaikkaa. Se on ongelma 

Vierailija
513/549 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pakko kysyä että mistä sinä nyt tiedät että hän voi puhua muiden kanssa samasta aiheesta?

Kuvaus ei sitä kerro. Yksi aihe on arka, sen ymmärsin ja vaikuttaa vahvasti siltä että se aihe on syynä, ei ne henkilöt."

Kuvaukseni oli omasta elämästäni.

Ap:n tilanteesta tiedämme vain Ap:n tulkinnan. Ap ei tiedä mitä oletettu ystävä pohtii tästä, toisen aivoihin on paha mennä sisälle.

Eli emme tiedä mitä tämä oletettu ystävä ajattelee, joten siitä voi vain esittää erilaisia oletuksia tai teorioita. Niin kuin minäkin tein, omaan elämääni peilaten.

Vierailija
514/549 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Personointi on kovin klassinen piirre muttei yleensä auta sitä toista henkilöä omassa ongelmassaan kun ongelma jo lähtökohtaisesti vääristyy sen toisen ihmisen toimesta. Kiitos sen tuhoamisesta. Kyse ei ollut sinusta.

Vierailija
515/549 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Personointi on kovin klassinen piirre muttei yleensä auta sitä toista henkilöä omassa ongelmassaan kun ongelma jo lähtökohtaisesti vääristyy sen toisen ihmisen toimesta. Kiitos sen tuhoamisesta. Kyse ei ollut sinusta.

Ok, sittenhän tällä palstalla ei kannata pyytää apua tällaisiin ongelmiin ollenkaan. Hyvä kun tulit tänne ja kerroit tämän, keskustelupalstan voi nyt sulkea.

Vierailija
516/549 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinka saisin rikki kookospähkinän? Minä ryhdyin kuorta särkemään Kirves murtui, tartuin puntariin

Puhelin hajos ja lattiaan vajos ja putos kellariin Kuinka saisin rikki kookospähkinän? Ei moukari, ei taltta auta lain

Katso seiniä On niissä reikiä Mut kookospähkinä on aivan ehjä vain"

M.A.Numminen

Vierailija
517/549 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, sittenhän tällä palstalla ei kannata pyytää apua tällaisiin ongelmiin ollenkaan. Hyvä kun tulit tänne ja kerroit tämän, keskustelupalstan voi nyt sulkea.

Jään odottamaan saatko tuon toteutettua. Jää katteettomaksi, luultavasti.

Vierailija
518/549 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi yrittää hypnotisoida. Onnistuisiko sitten? 

Vierailija
519/549 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaukset ei taas toimi joten vastaan Tunnollisen lampaan edelliseen tässä:

Ei mulla ole tarve sitä asiaa hänen kanssaan käsitelläkään. Se että jostain puhuu ei aina tarkoita että sitä käsittelisi tai olisi tarve käsitellä.

Esimerkkinä vaikka tämä:

Mä kuulen että toinen ystäväni on myös saanut nyt potkut. Joka on myös tän toisen vanhoja tuttuja.

Mä mainitsen siitä tälle toiselle, että kuulitko sä tän?

Ei mitään vastausta. Ei mitään kommenttia. Ei mitään. Ei koskaan.

Ihan kun se ois et EVVK vaan.

Tuossa nyt yksi esimerkki että onko mulla tässä se tarve käsitellä tätä asiaa.

Vaiko kenties hänellä?

T. Ap

Kuulostaa siltä, että haluat juoruilla yhteisen tuttavan asioista toisen kanssa. Ja kun ystävä ei suostu siihen, niin koet sen jotenkin loukkauksena. En minäkään tuollaiseen viestiin mitään vastaisi.

Vierailija
520/549 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua lukiessa tulee vähän sellainen olo, että tässä on aliarvioitu ystävää ja yritetään hakea hyväksytään toiminnalle nettikeskustelijoilta, joita myös vähän aliarvioidaan.

Voi myös olla, että Ap:lla on ystävyystaidot hukassa. Miten vaan, voi keksiä kaikenlaisia toista ihmistä väheksyvä syitä, miksei tämä suostu avautumaan. Vastaus löytyy kuitenkin parhaiten tältä ystävältä ja syy olla ihan mikä vaan maan ja taivaan väliltä.

Omasta puolestani voin sanoa, että varon keskustelemasta viesteillä, ihmisten, joihin en luota, kanssa muusta kuin säästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän