Poikani koulun henkilöstö voimaton uuden ilmiön edessä: oppilaat uhkailevat opettajaa oikeudella, jos heiltä otetaan luuri pois
...tunnin ajaksi. Kotoa opeteltu, eli vanhemmat ovat kehoittaneet jälkikasvuaan sanomaan noin.
Kukaan ei opi mitäään koska kaikki oppilaat istuu naamat kiinni puhelimessa pelaamassa tai somettamassa koulutunnin aikana.
Jälki-istuntoja saisi teoriassa antaa, mutta oppilaat eivät silloin ilmesty paikalle.
Kommentit (116)
Ei se nyt noin voi mennä. Opettajat vartioimaan koulun ulko-ovia kouluajan päättymisen ajaksi, ja niitä joilla on jälki-istuntoa ei yksinkertaisesti päästetä ulos.
Yläkoulun ope täällä hei,
puhelinta ei saa enää viedä oppilaalta perusteetta, esimerkiksi ei voi vaatia että puhelin laitetaan vaikka sellaiseen puhelinlaatikkoon tunnin ajaksi. Puhelimen SAA viedä oppilaalta, jos puhelin häiritsee opetusta. Esimerkiksi oppilas katsoo sitä toistuvasti, kuuntelee musiikkia tms. eikä kehotuksista huolimatta laita sitä pois.
Olen itse töissä vetänyt luurin oppilaan kädestä väkisin, sillä hän ei suostunut laittamaan sitä pois, ja kuvasi puhelimella minua ja muita oppilaita. Uhkaili oikeudella, sanoin hänelle että laitan kotiin viestiä ja haastekirjeen voi pistää tulemaan koulun postilaatikkoon. Ei koskaan tullut.
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt noin voi mennä. Opettajat vartioimaan koulun ulko-ovia kouluajan päättymisen ajaksi, ja niitä joilla on jälki-istuntoa ei yksinkertaisesti päästetä ulos.
Jos otat jostakin oppilaasta kiinni, tulee syyte.
Kyllä puhelimen saa ottaa pois. Lapset osaavat kyllä sanoa noin ilman vanhempien opastustakin.
Sano pojallesi, että keskittyy omaan oppimiseensa. Se mitä porukka ympärillä tekee on ihan heidän oma ongelmansa. Jos luokassa on nin rauhatonta, että siellä ei pysty oppimaan, siten veisin asian koulutoimen johdolle tiedoksi.
Lisään vielä noihin jälki-istuntoihin: mikäli oppilas jättää suoritamatta hänelle määrättyjä jälki-istuntoja, on koulu velvollinen tekemään lastensuojeluilmoituksen. Tästä kyllä varoitetaan huoltajaa etukäteen, sillä huoltajan on huolehdittava että jälki-istunto tulee suoritetuksi. Mikäli huoltaja ei huolehdi, sitten yhteys otetaan lastensuojeluun.
Vierailija kirjoitti:
puhelinta ei saa enää viedä oppilaalta perusteetta, esimerkiksi ei voi vaatia että puhelin laitetaan vaikka sellaiseen puhelinlaatikkoon tunnin ajaksi. Puhelimen SAA viedä oppilaalta, jos puhelin häiritsee opetusta. Esimerkiksi oppilas katsoo sitä toistuvasti, kuuntelee musiikkia tms. eikä kehotuksista huolimatta laita sitä pois.
Olen itse töissä vetänyt luurin oppilaan kädestä väkisin, sillä hän ei suostunut laittamaan sitä pois, ja kuvasi puhelimella minua ja muita oppilaita. Uhkaili oikeudella, sanoin hänelle että laitan kotiin viestiä ja haastekirjeen voi pistää tulemaan koulun postilaatikkoon. Ei koskaan tullut.
Tässä tyyppiesimerkki väkivallasta jota opettajat harjoittavat niitä oppilaita kohtaan joista eivät pidä. Lukekaa Ida Rauman Häpeä niin tiedätte!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos otat jostakin oppilaasta kiinni, tulee syyte.
Kaksi opettajaa seisomaan vierekkäin sisäpuolella ulko-oven eteen, silloin blokataan ulospääsy. Ei tarvetta ottaa kiinni.
Ja opettajalla on kyllä kiinniotto-oikeudet, mikäli oppilas aiheuttaa fyysistä vahinkoa ihmiselle tai omaisuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tyyppiesimerkki väkivallasta jota opettajat harjoittavat niitä oppilaita kohtaan joista eivät pidä. Lukekaa Ida Rauman Häpeä niin tiedätte!!!
Ööö...Oppilas häiritsee opetusta pitämällä luuria esillä vaikka on saanut kehoituksen laittaa se pois, oppilas kuvaa laittomasti opettajaa, oppilas kuvaa laittomasti muita oppilaita...
Ja sinun mielestä opettaja on se joka tuossa on tehnyt väärin?? Oletko vajakkí?
Nelosia todistukseen niin alkaa opiskelu kiinnostaa viimesitään siinä vaiheessa kun suoritat kasi luokka kuudetta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Nelosia todistukseen niin alkaa opiskelu kiinnostaa viimesitään siinä vaiheessa kun suoritat kasi luokka kuudetta kertaa.
Ei opettajat jaksa sellaista häirikköoppilasta yhtään sen enempää kun on pakko. Siksi niitä armovitosia annetaan. On sitten seuraavana vuonna jonkun muun ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajalla on mahdollisuus tehdä asiasta rikosilmoitus ja lisäksi hän voi ilmoittaa rehtorille asian. Perusopetuslaki ei salli puhelimen poisottoa, koska laissa on kirjoitettu näin "Kouluun ei saa tuoda eikä työpäivän aikana pitää hallussa sellaista esinettä tai ainetta, jonka hallussapito on muussa laissa kielletty tai jolla voidaan vaarantaa omaa tai toisen turvallisuutta taikka joka erityisesti soveltuu omaisuuden vahingoittamiseen ja jonka hallussapidolle ei ole hyväksyttävää syytä." Jos puhelimen ottaa pois vedoten siihen, että se häiritsee opetusta, on opettaja uppoamassa syvään suohon: miksi tämä puhelin häiritsee, jos Mirkun puhelin ei häiritse.
Ongelma poistuisi helposti sillä, että jokainen puhelimensa kanssa tunnilla toimiva oppilas päätyisi rehtorin puhutteluun ja edelleen saisi tiedon, että tästä voi seurata jälki-istuntoa, numeroiden alentamista ja koulusta erottaminen määräajaksi. Rehtorit vain eivät tähän halua ryhtyä, koska he haluavat olla kivoja ja edistyksellisiä, joten heistä ei ole noudattamaan perusopetuslain henkeä ja kirjainta ja olemaan tukena opettajille.
Mää lapsena halusin opettajaksi, luojan kiitos en ryhtynyt. Eihän nykyajan kouluilla ole enää mitään tekemistä oppimisen kanssa.
Tätähän on ollut vaikka kuinka ja kauan: oppilaat tietävät oikeutensa, eivät tiedä velvollisuuksiaan.
Tästä on oikeuden päätös ja sen takana oli muistaakeni porilainen isä, joka suivaantui koska hänen poikansa eivät saaneet käyttää puhelinta koulun oppitunnin aikana, Tässä on jo vuosikymmen aikaa mutta tämä minun poikani- idiootti sai aikaan oppimistulosten laskun suomen kouluissa.
häiriköt nostetaan korvista käytävälle, jätetään luokalle ja tarvittaessa piestään parkkipaikalla.
Laitoin oppilaalle Wilma-merkinnän, oppilaan äidiltä tuli viesti, ettei hänen lapselleen saa laittaa niitä liian herkästi. Tämän jälkeen oppilas kiristää minua: jos laitat Wilma-merkinnän, äiti laittaa sulle vihaisen viestin.
Oppilas poistui koulun alueelta kauppaa. Asetin sääntöjen mukaisen seuraamuksen. Huoltajalta tulee vihainen yhteydenotto, jonka mukaan estän hänen lastaan syömästä terveellisesti, koska en anna hänen hakea kaupasta eväitä (sipsiä ja energiajuomaa, mitä lie oli äidille väittänyt ostavansa).
Jos huomautan oppilasta puhelimesta, oppilas sujauttaa puhelimen pois ja sanoo, ettei hänellä ollut puhelinta, näit harhoja. Sitten puhelin on taas kädessä ja sen käyttö jatkuu.
Oppilas kaatoi roskiksen sisällön koulun WC-pönttöön. Otin yhteyttä kotiin. Kotona ihmeteltiin, että mitä sitten. Olisi tehnyt mieli kysyä, että onko teillä tapana kotona tyhjentää roskis vessanpönttöön.
Sitten on toisia vanhempia, jotka ovat opettajalle vihaisia siitä, että opettaja ei saa pidettyä järjestystä. Mutta jos kurinpitotoimenpide kohdistuu omaan lapseen, niin sekin on väärin.
T: yläkoulun ope
tätä se on, kun feministit alkoivat hankkimaan kakaroita. ei ennen ollut tällaisia ongelmia. ylivilkkaat laitettiin tarkkailuluokalle, ja fyysistä panismenttia tuli joka typeryydestä, ansaitusti. ei jäänyt traumoja ja luonteenlujuus vahvistui. nykyään lumihiutaleiden tissiposkilapset loukkaantuu joka asiasta, niinkuin vanhempansa. hyi mitä luusereita.
Nuo häirikköoppilaat oppivat sitten toivottavasti täysi-ikäisinä ihmisten tavoille ns. kantapään kautta. Silloin ei enää vanhempien sana paina, vaan vastuu perseilystään on häiriköllä itsellään.
Tämä mennyt jo ihan pilipaliksi koko touhu...