Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Maria, 45, lakkasi yrittämästä olla laiha ja seksikäs: Se oli sairasta

Vierailija
29.02.2024 |

Ylen Naiseuteni pinta -dokumenttisarjassa tavataan 45-vuotias Maria Biffen Ahonen. Hän on oppinut olemaan välittämättä kauneusihanteista ja hyväksyy itsensä sellaisena kuin on.

- Mitä vanhemmaksi tulee, sitä vähemmän välittää. Nyt saa olla. Nyt olen vain lihava, vi##u, Maria toteaa voimaantuneena

Se on tosi ihanaa. Jos tekee mieli sipsejä, voin syödä niitä. Nyt voi kulkea löysissä vaatteissa, juoda olutta ja hällä väliä.

Mahtavaa. Maria on hyvä roolimalli meille naisille!

Kommentit (205)

Vierailija
61/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilaiset ja korealaiset naiset ovat paljon paremia roolimalleja naisille kuin sipsejä ja jäätelöä ahmiva suomiakka.

Naisen tulee olla hoikka. Piste.

Vierailija
62/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan parasta mitä Maria sanoo on, että kaikki se aika mitä on käyttänyt ulkonäöstä huolehtimiseen, voisi käyttää siihen miten demokratia säilytetään. 

Miettikää mitä kaikkea naiset voisivat tehdä, jos kaikki (tai edes 50 %) energia ulkonäöstä huolehtimiseen käytettäisiin maailman muuttamiseen paremmaksi. 

vähän riippuu mitä ulkonäöstään huolehtimisella tarkoitetaan, veikkaan että moni "perusnainen" ei siihen reippaasti yli puolta tuntia päivässä käytä, sisältäen siis suihkun, tukan kuivaamisen, tarvittaessa kevyen meikin. Tossa annetaan ymmärtää että täällä valtaosa laittautuisi aamuisin 2h. Liikuntaan kuluva aika on ihan mielenterveystyötäkin ja se puolen tunnin kävelylenkki päivittäin ei kenenkään aikatauluja kaada, päinvastoin antaa energiaa. Mutta jos joku haluaa olla rehellisesti läski, niin antaahan olla rauhassa. Naurattaa vain mielikuva että normipainon ylläpito olisi jotakin päivittäistä 2h liikuntasessiota ja sitten pitäisi vähintään tunti vielä puunata itseään sen päälle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa hänen tehdä kuten hän parhaaksi näkee. Elämässä on muutakin kuin painosta ja ulkonäöstä murehtiminen. 

Vierailija
64/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanilaiset ja korealaiset naiset ovat paljon paremia roolimalleja naisille kuin sipsejä ja jäätelöä ahmiva suomiakka.

En mä tarvii mitään roolimalleja. Antaa japanilaisten tehdä mitä tekevät, mä teen niin kuin mä teen. 

Vierailija
65/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hän sanoo päättäneensä myös pari vuotta sitten, ettei hän enää välitä siitä, onko hän miesten mielestä hyvännäköinen tai seksikäs.

Se oli vapauttavaa. Yhdenkään miehen katse ei tule lähellekään."

Hyviä vinkkejä palstamammoille joiden elämän suurin toive on olla rauhassa miehiltä. Tatskatkaa ihonne rumia mustetahroja täyteen ja lihottakaa itsenne epäterveellisellä ruualla yli 100 kiloisiksi.

Selvästi ja todistetusti toimii 😁

Vierailija
66/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa hänen tehdä kuten hän parhaaksi näkee. Elämässä on muutakin kuin painosta ja ulkonäöstä murehtiminen. 

No tuskin häntä kukaan on menossa estämään?

Pöljistä pöljin sarja, jossa kärjistyy first world problems, pinnallisuus ja puhdas tyhmyys. Ihan ollaan ansaittu ydiniskumme jos sellainen tänne tulisi. Mitäpä *tytöt* silloin ajattelisivat? Onko ryppyjä? Kaksoisleuka?

Vierailija
67/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas katkera incelnainen! :D

Vierailija
68/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä tarvii mitään roolimalleja. Antaa japanilaisten tehdä mitä tekevät, mä teen niin kuin mä teen. 

Nuoret naiset ja teinit tarvitsee roolimalleja. Ja japanilaiset ja korealaiset naiset ovat parempia roolimalleja kuin katkera incelnainen, joka on ylpeä läskiydestään ja vihaa miehiä.

Vierailija
69/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöljistä pöljin sarja, jossa kärjistyy first world problems, pinnallisuus ja puhdas tyhmyys. Ihan ollaan ansaittu ydiniskumme jos sellainen tänne tulisi. Mitäpä *tytöt* silloin ajattelisivat? Onko ryppyjä? Kaksoisleuka?

No kovasti näyttää ihmisiä aina kiinnostavan muiden ulkomuoto. Itse olen sitä mieltä, että siinä on pohjimmiltaan kyse omasta epävarmuudesta. Ikään kuin huomio ei kiinnity omiin "rumuustekijöihin", kun osoittelee muiden virheitä. Ehkä mä olen vähän autisti naiseksi tai jotain, mutta en ole ikinä ymmärtänyt ulkonäkökeskeisyyttä. Vaikka olen standardien mukainen, hoikka ja ok näköinen.

Vierailija
70/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Maria Biffen on selkeästi ylipainoinen. On ihan ok jos ei halua panostaa ulkonäköönsä muiden ihmisten katseiden takia, mutta ihan itsensä ja oman terveytensä vuoksi kannattaisi kyllä kiinnittää huomiota ruokavalioon ja riittävään liikuntaan.

Vierailija
71/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset ja teinit tarvitsee roolimalleja. Ja japanilaiset ja korealaiset naiset ovat parempia roolimalleja kuin katkera incelnainen, joka on ylpeä läskiydestään ja vihaa miehiä.

Kyllähän monet ihannoikin noita aasialaisten alakulttuureita. En ole törmännyt ilmiöön, jossa nuoret naiset ihannoisivat ns. ei-minkään näköistä tavallista sohvaperunaa, joiksi suurin osa muuttuu keski-ikäistyttyään. 

Vierailija
72/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivoisin, että naiset uskaltaisi ennemmin luopua meikkaamisesta. Kukaan ei tarvii niitä kemikaaleja pärstäänsä. 

Vierailija
73/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kovasti näyttää ihmisiä aina kiinnostavan muiden ulkomuoto. Itse olen sitä mieltä, että siinä on pohjimmiltaan kyse omasta epävarmuudesta. Ikään kuin huomio ei kiinnity omiin "rumuustekijöihin", kun osoittelee muiden virheitä. Ehkä mä olen vähän autisti naiseksi tai jotain, mutta en ole ikinä ymmärtänyt ulkonäkökeskeisyyttä. Vaikka olen standardien mukainen, hoikka ja ok näköinen.

Psykologian saralla on tutkittu ulkonäön merkitystä paljonkin, ja tulokset ovat täysin yksiselitteiset: kauniit ihmiset ovat onnellisempia, menestyvät paremmin työelämässä ja tienaavat enemmän, heillä on enemmän ystäviä, ja ovat useammin onnellisessa parisuhteessa. 

Vierailija
74/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että tällaista pitää edes pohtia on sairasta. En ole koskaan miettinyt et pakko olla jotenkin seksikäs. 

Vierailija
75/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, samaa mieltä, yrittämättömyys olla laiha ja seksikäs on juurikin sairasta. Mitä muuta virkaa naisilla edes on kuin näyttää hyvältä miehelle? 

Vierailija
76/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisiahan suurin osa suominaisista on. Pullukoita herkkujen mossottajia lököttävissä, rumissa vaatteissaan. Eivätkä pätkääkään välitä ulkonäöstään. Kun taas jos näköpiiriin tulee kaunis ja näyttävä nainen, tämän he haluaisivat tappaa ja kiusaavat armottomasti, niin tosielämässä kuin somessakin.

Vierailija
77/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea asenne sinänsä, ettei ulkonäön vuoksi kannata liikaa paineita ottaa, meikkaus vaikka, tai ollakseen langanlaiha, seksikäs tms.

Omasta terveydestään kuitenkin hyvä huolehtia, elämällä terveellisesti, vaikka ei senkään tarvitse äärimmäistä ja pikkutarkkaa olla. Keskitie on usein hyvä tie kulkea monelle.

Kyllä. Terveyden takia tulee kuntoilla ja syödä terveellisesti. Ei sen takia, että näyttäisi tietynlaiselle tai saisi tietynlaisen kauniiksi ja seksikkääksi mediassa mainostetun ja läpirunnotun kehon.

Naisten ja tyttöjen kuntoilu keskittyy erittäin vahvasti ulkonäköön, kauneuteen ja seksikkyyteen. Pitää olla iso peppu, pieni vyötärö, leveä lantio, kapeat hartiat ja käsivarret, pitkät sääret ja reisuvako. Et voila, siinä meillä nyt on yleisesti hyväksytty seksikäs nainen. Ai niin, rinnat meinasi unohtua! Naamataulu ja hiukset vielä kuntoon

Lisään vielä, että minusta on surullista, että moni nainen luopuu liikunnasta, koska sillä ei tavoiteta tavoitteita. Nämä tavoitteet kun liittyvät epärealistisiin kuvitelmiin ulkonäön muuttamisesta. Ei ne sääret kasva pituutta tai lantio levene tai rinnat kasva, vaikka kuinka treenaa. Sitten voikin siirtyä suoraan sipsipussien maailmaan.

Toinen asia on se, että liikunnan suhteen pitäisi korostaa aivan mielettömästi sitä, kuinka paljon siitä on hyötyä terveydelle, omalle tulevaisuudelle ja jopa omalle turvallisuudelle. Esimerkiksi sen sijaan, että tavoitellaan isoja ja pyöreitä pakaroita (ulkonäkötavoite), tulisi tavoitella vahvoja ja toimivia pakaroita, jotka ehkäisevät kaatumisia ja selkävaivoja ja tulevat todennäköisesti parantamaan elämänlaatua myös vanhuudessa. 

Vierailija
78/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kaipaan itse maailmaa, jossa naiset saa näyttää miltä näyttää esim. Angela Merkel nuorena ja vanhana. Upea, nöyristelemätön henkilö. Ei tarvis olla naisellinen tai, että naisen pukeutumiseen kiinnitettäisiin huomiota, saisi olla sellainen kuin on. Maailmassa, jossa teot ja sanat ratkaisisivat, ei ulkonäkö tai pukeutuminen. 

Itse koen, että nykymaailma on tosi pinnallinen. 

Nykymaailmahan ON sellainen, että täällä saa ja voi olla Angela Merkelin näköinen, epänaisellinen nainen. Suurin osahan naisista on tällaisia, varsinkin Suomessa!

Kaunis ja naisellinen nainen on harvinaisuus, todella harvoin sellaisia edes näkee. 

Vierailija
79/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, samaa mieltä, yrittämättömyys olla laiha ja seksikäs on juurikin sairasta. Mitä muuta virkaa naisilla edes on kuin näyttää hyvältä miehelle? 

Provo tietysti, mutta tässä on totuuden siemen: näin suomimies naisesta ajattelee. Luulen myös, että tässä on aika pitkälti toksisen feminismin juurisyy: kuvottava, alistava suomiukko. Ei ihme ettei kukaan halua miellyttää ketään, missään, milloinkaan.

Vierailija
80/205 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jorma, 58, lakkasi yrittämästä olla seksikäs ja juo nyt olutta kotisohvalla pieruverkkareissa.

-Ihanaa olla oma itsensä, kommentoi Jorma hymyillen ja iskee silmää."

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kahdeksan