Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi lomamatkalle: hotelli aamupalalla vai huoneisto jossa keittiö??

Vierailija
28.02.2024 |

Kumman valitsisitte lomalla, helppous vai edullisemmat ruoat? Jos ottaa keittiöllisen huoneen/ airbnb-huoneiston, siinä säästää rahaa mutta joutuu kokkailemaan lomallakin itse. Hotellissa on tarjolla aamupala mutta muuten keittomahdollisuutta ei ole ja joutuu syömään ulkona useamman kerran päivässä, mikä on monen hengen porukalla kallista. 

Helppoa vai halpaa

Vaihtoehdot

Kommentit (127)

Vierailija
121/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hotelli missä aina ruokaa tarjolla, myös yöllä.

Tulee aina vedettyä hapanta sen verran ettei aamupalalle pääse koskaan . 

Vierailija
122/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiden tähden hotelli all inclusivella. Eihän se muuten mikään loma ole.

Mulla meni kauhun väreet iholla😁🤮

Sama, ehkä vaan ennakkoluuloisuutta mutta onneks ei tarvii AI mennä niin kauan kuin jalat kantaa hotellin ulkopuolelle. Aamiainen on siis must mutta en oo tainnut ikinä syödä muuten "omalla hotellilla". Ja neljä tähteä on ihan passeli, ei tarvitse olla niin "puunattua ja kliinistä" ja turhaa pokkurointia lomareissulla. 

Mulle loma on loma. Silloin en käy ruokakaupassa tai laita ruokaa, en pese pyykkiä tai siivoa. Siksi viiden tähden hotelli AI:lla. Se ei tarkoita että syön/ryyppään aamusta iltaan tai etten poistu hote

No joo, meillä on oma talo. Kuten kirjoitin minä olen n 5kk, muut omat lomansa eli 2-4vkoa.

Asumiskulut 200e/kk, auto 300e/kk (nuoriso maksaa omat autonsa), ruokaan ehkä 1000e/kk kun kaikki paikalla (kun olen yksin riittää 300e), pari ravintolakäyntiä 700e, pari drinksu/kahvilakäyntiä 120e.

Sen kuukauden kulut kun meitä on 12 yht n 2300e, ne kuukaudet kun olen yksin kulut yht 1000e.

Noista tulee suunnilleen 6200e joten tuossa on vielä varaa käydä ravintolassa, ostaa viiniä tai maksaa bensoja retkille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin menee haisevista, homeisista ja lutikkaisista bungaloweista 🤢🤮

Bungalow tarkoittaa yksikerroksista taloa. 

Vierailija
124/127 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin menee haisevista, homeisista ja lutikkaisista bungaloweista 🤢🤮

Bungalow tarkoittaa yksikerroksista taloa. 

Niin? Eli voi hyvinkin olla haiseva, homeinen ja lutikkainen loma-asunto. Tai sitten ihan luxusta. 

Vierailija
125/127 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa huoneisto, jossain muualla todennäköisesti hotelliaamiainen. Olen kurkkua myöten täynnä suomihotellien aamiaisbuffoja, joiden laatukin on usein luokkaa välttävä.

Vierailija
126/127 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän matkan pituudesta.

Viikon matka

Viikon matkalle mielummin hotelliin. Toki jos on iso, 6+ henkilön perhe, niin voisin harkita muutakin majoitusmuotoa viikoksi. Paljon taloja 2-3 viikoksi vuokranneena voin kuitenkin todeta, että alkuhäslingissä, eli kaikkien perustarvikkeiden hankinnassa, on sen verran vaivaa, että viikko on tähän vähän lyhyt aika. 

Vierailija
127/127 |
08.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän matkan pituudesta.

Viikon matka

Viikon matkalle mielummin hotelliin. Toki jos on iso, 6+ henkilön perhe, niin voisin harkita muutakin majoitusmuotoa viikoksi. Paljon taloja 2-3 viikoksi vuokranneena voin kuitenkin todeta, että alkuhäslingissä, eli kaikkien perustarvikkeiden hankinnassa, on sen verran vaivaa, että viikko on tähän vähän lyhyt aika. 

Piti tähän vielä lisätä se, että talot ovat olleet lämpimissä paikoissa ja niissä on aina ollut oma uima-allas, vähintään neljä makuuhuonetta ja monta kylpyhuonetta. En vuokraisi taloa lämpimästä paikasta ilman omaa uima-allasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi