Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi lomamatkalle: hotelli aamupalalla vai huoneisto jossa keittiö??

Vierailija
28.02.2024 |

Kumman valitsisitte lomalla, helppous vai edullisemmat ruoat? Jos ottaa keittiöllisen huoneen/ airbnb-huoneiston, siinä säästää rahaa mutta joutuu kokkailemaan lomallakin itse. Hotellissa on tarjolla aamupala mutta muuten keittomahdollisuutta ei ole ja joutuu syömään ulkona useamman kerran päivässä, mikä on monen hengen porukalla kallista. 

Helppoa vai halpaa

Vaihtoehdot

Kommentit (127)

Vierailija
81/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän ruoanlaitosta ja yksi parhaista jutuista lomissa on kun pääsee ostoksille kauppahalleihin ja toreille! Ravintolassa syöminen on niin arkipäiväistä nykyään että en oikein osaa pitää sitä mitenkään sellaisena juttuna joka olisi erityisen mukavaa. Meillä lähinnä syödään ravintolaruokaa arkisin ja viikonloppuisin sitten kokkaillaan itse jotain herkkuja, joten miellän kotona syömisen juhlavammaksi kuin ravintoloissa. Jollei sitten ole kyse jostain Michelin-tasoisesta paikasta.

Aikatauluttomuus on myös ihanaa lomalla, jos haluaa vaikka aamuviideltä suunnata vuoristoon patikalle niin oma keittiö on kätevä. Myös pyörän vuokraukseen niin ei tarvi jättää pyörää kadulle. 

Huoneistot ja huvilat ovat myös paljon tilavampia ja viihtyisämpiä kuin hotellihuoneet. Välillä on kivaa vaikkapa istuskella parvekkeella tai omalla pihalla ja kurkkia maisemia kirjan takaa. 

Vierailija
82/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla on kiva käydä ruokakaupassa ja nähdä millaista siellä on, mahdollisuus itse valmistaa ruokaa on myös hyvä. Voihan sitä valita kummatkin, sekä aamupalan, että keittiön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneistossa säästää yleensä selvästi jo sen vuoksi, ettei tarvitse varata perheelle useampaa hotellihuonetta. Kaikkien mielestä sopivan ruokapaikan etsiminen joka päivä alkaa myös rassata vähänkään pidemmällä matkalla. Pääseehän sitä huoneistostakin ulos syömään halutessaan. 

Vierailija
84/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tapauksessasi se on kyllä ihan kusi siellä pääkopassa, joka liplattaa.

Jopas nyt jollain meni tunteisiin se että toisella on erilaiset aamiaispreferenssit. Lähdepä sinäkin lomalle jos vähän se pääkoppaa kiristävä vanne hellittäisi.

Vierailija
85/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lomasta, mutta ehkä mielummin keittiö, eikä sillä ole mitään tekemistä säästämisen kanssa vaan johtuu enemmän siitä että aamiaismakuni on aika yksinkertainen, ja toisaalta ulkomailla on hauska käydä paikallisessa ruokakaupassa ostamassa tarvikkeet ja syödä kaikenlaista paikallista.

Hotellien buffeet ovat melkein aina sitä samaa maasta riippumatta enkä itse pysty niitä hyödyntämään koska tulee ällöttävä ähky jos heti aamusta ahtaa itsensä ihan täyteen. Lisäksi vihaan jonottamista varsinkin aamuisin  

Lempiaamiainen oli luksushotellissa Dubaissa jossa mentiin pöytään istumaan, ja ystävällinen tarjoilija tuli kysymään haluanko päivän lehden, minkälainen kahvi saisi olla ja mitä haluan tilata aamiaislistalta. Päivä lähti kivasti käyntiin kun naposteli aamiaisen lämpimällä terassilla, lukaisi financial timesin (työreissu) ja eggs benedict ja hedelmälautanen cappuccinon kera tuotiin suoraan pöytään. Onneksi se reissu meni firman piikkiin. 

Vierailija
86/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä pointteja tullut täällä molempien puolesta.

Ap

Vierailija
87/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaikuttaa sekin että on aina aamuisin nälkä, ja on ihanaa kun voi mennä suoraan valmiiseen buffaan (mulla ei ole painetta meikata ym kun menen ns. ihmisten ilmoille, vaatteet päälle ja hissiin vaan). Ja oon aamuvirkku eli ei ongelmaa siinä että ehtiikö aamiaiselle. Aamiaisvärkkäämisestä saan ihan tarpeeks kotona, koska panostan siihen joka aamu.

Vierailija
88/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monissa lomakohteissa on todella surkeat ruokakaupat (esim. Kreikan rantakohteissa), ja huoneistohotellien keittiövarustus varsin niukka. Kokkailu ei niissä olosuhteissa todellakaan kiinnosta. Jääkaappiin siis juomaa, ehkä jogurttia, hedelmiä. Aamiainen hotellissa. 

Niissä samoissa lomakohteissa on usein todella surkeat hotelliaamiaiset, jos nyt ei tykkää missään isoissa resorteissa pyöriä. Ihan turha valita hotellia sen takia että saa sieltä aamiaiseksi sitä samaa jogurttia ja jonkun ällömakean leivonnaisen.

En nyt ihan samaa mieltä ole tosta. En ole ikinä asunut missään resortissa vaan ihan kaupunki- tai kylän hotellissa, ja kyllä aamiaiset on hyvät, se on kuitenkin yks kilpailuvaltti. (Lähinnä just noista kreikkalaisista rantakohteista kokemusta)

Vierailija
89/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lopettanut aamiaisen syömisen kokonaan ja olo on parantunut paljon.Sopii ainakin kevyttä sisätyötä tekevälle. 

Ei ihmisen tarvitse heti herättyään täyttää vatsaansa ja se on ihan luonnollinen olotila että osan päivästä on pieni nälkä. Nälkä ei ole mikään kriisitila joka täytyy heti korjata syömällä vatsa täyteen. 

Oma ruokailurytmini viikolla on,  että aamupäivällä vain kahvi ja vesi, lounaaksi salaatti tai muuta kevyttä, ja illalla sitten syön vatsan täyteen.  Viikonloppuna syön joustavammin ja enemmän fiiliksen mukaan. 

Vierailija
90/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lopettanut aamiaisen syömisen kokonaan ja olo on parantunut paljon.Sopii ainakin kevyttä sisätyötä tekevälle. 

Ei ihmisen tarvitse heti herättyään täyttää vatsaansa ja se on ihan luonnollinen olotila että osan päivästä on pieni nälkä. Nälkä ei ole mikään kriisitila joka täytyy heti korjata syömällä vatsa täyteen. 

Oma ruokailurytmini viikolla on,  että aamupäivällä vain kahvi ja vesi, lounaaksi salaatti tai muuta kevyttä, ja illalla sitten syön vatsan täyteen.  Viikonloppuna syön joustavammin ja enemmän fiiliksen mukaan. 

Niin ollaan erilaisia, mä kotona syön ison aamiaisen, ja sit päiväruoka joskus ehkä 15 aikaan, melko iso annos kai sekin, eikä sen jälkeen yleensä mitään. Hotellilomalla sit eri, iso aamiainen edelleen, päivällä jotain pientä ja illalla vielä kunnon ateria. 

Vierailija
91/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on alhainen verensokeri ja herään aikasin aamulla siihen että vatsaa kouristaa ja olen kylmänhikinen. Siksi mieluummin syön aamupalan kuin menetän 5 tuntia päivästä pää pöntössä. 

Meitä on näet erilaisia

Vierailija
92/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas opettelin puoliväkisin syömään aamiaista, sillä aiemmin kun join pelkän kahvikupillisen aamulla tuntui etten jaksanut millään tehdä sitä kevyttä sisätyötä lounasaikaan asti. Työteho ja jaksaminen on parantunut huimasti, enkä nykyisin enää suostu lähtemään kotoa ilman että syön edes vähän jotain.

Vierailija
93/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä hotellimajoituksesta mutta jos majoitun aamiainen on ainoa asia millä on merkitystä. 

Mun lemppariaamiaisiani on Shangri-La hotellien käsittämättömät  all-around-the-world buffat. Tosin olen maistanut ehkä 1/100 herkuista.

Tai italialaisten agriturismojen mummojen itse tekemät hillot, mehut ja herkut, munat talon takaa kanalasta, auringon kuumottamat hedelmät pihan puista ja leikkeleet lähitilalta. Itseasiassa tämä on mun 1.

Vierailija
94/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ollaan erilaisia, mä kotona syön ison aamiaisen, ja sit päiväruoka joskus ehkä 15 aikaan, melko iso annos kai sekin, eikä sen jälkeen yleensä mitään. Hotellilomalla sit eri, iso aamiainen edelleen, päivällä jotain pientä ja illalla vielä kunnon ateria. 

Itse asiassa emme ole niin erilaisia. Molemmat syömme kaksi kertaa päivässä ja paastoamme 16h. Eroa on vain siinä että syömätön aika osuu eri kohtaan.  

Vierailija
95/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden tähden hotelli all inclusivella. Eihän se muuten mikään loma ole.

Vierailija
96/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni kauhun väreet iholla😁🤮

Vierailija
97/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toki kohteesta ja matkan kestosta. Kaupunkilomilla pidän siitä, että voin herättyäni marssia hotellin aamiaispöytään. Olen se tyyppi, joka ahtaa kupunsa aamupalapöydässä täyteen ja syö seuraavan kerran vasta joskus myöhään iltapäivällä jotain pientä. Kahvilat, ravintolat ja ruokailujen miettiminen eivät minusta ole kovin mielenkiintoisia asioita, joten tällä tyylillä saan lomapäiviini enemmän aikaa kiinnostavammille asioille. 

Vierailija
98/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin menee haisevista, homeisista ja lutikkaisista bungaloweista 🤢🤮

Vierailija
99/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama, ehkä vaan ennakkoluuloisuutta mutta onneks ei tarvii AI mennä niin kauan kuin jalat kantaa hotellin ulkopuolelle. Aamiainen on siis must mutta en oo tainnut ikinä syödä muuten "omalla hotellilla". Ja neljä tähteä on ihan passeli, ei tarvitse olla niin "puunattua ja kliinistä" ja turhaa pokkurointia lomareissulla. 

Vierailija
100/127 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin menee haisevista, homeisista ja lutikkaisista bungaloweista 🤢🤮

Eiköhän kaikilla. 

Onneksi tuohon väliin mahtuu tuhansia ihania paikkoja ilman AI:a ja muita turisteja;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi