Kumpi lomamatkalle: hotelli aamupalalla vai huoneisto jossa keittiö??
Kumman valitsisitte lomalla, helppous vai edullisemmat ruoat? Jos ottaa keittiöllisen huoneen/ airbnb-huoneiston, siinä säästää rahaa mutta joutuu kokkailemaan lomallakin itse. Hotellissa on tarjolla aamupala mutta muuten keittomahdollisuutta ei ole ja joutuu syömään ulkona useamman kerran päivässä, mikä on monen hengen porukalla kallista.
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän matkan pituudesta.
Viikon matka
Hotelli aamupalalla. Ei mitään kokkailuja viikon matkalla.
Ehdottomasti aamupalalla. En mene perheen kanssa lomalla a) säästämään ja b) puuhaamaan keittiöön vaan nimenomaan lomalle. voileipätarpeita toki ostetaan jääkaappiin, jos sattuu hiukomaan muutoin.
Mä haluan keittiön, jossa on kunnollinen jääkaappi juomia ja hedelmiä varten. Rahaa ei kyllä ole säästynyt, kun ne on normaalia hotellihuoneita isompia huoneistoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikon matka
Viikossa alkaa hotellin aamupala tympiä, niissä ei paljon vaihtelua ole. Paikallisissa kaupoissa on sitäpaitsi kiva käydä. Eikä itsetehtyä aamupalaa tarvitse jonotella ja ruuhkassa odotella.
Riippuu siitä, kuinka paljon ja monipuolisesti haluaa syödä aamulla. Jos saa aamulla alas ehkä kupin kahvia ja leivän, on ihan turha maksaa aamupalasta.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti aamupalalla. En mene perheen kanssa lomalla a) säästämään ja b) puuhaamaan keittiöön vaan nimenomaan lomalle. voileipätarpeita toki ostetaan jääkaappiin, jos sattuu hiukomaan muutoin.
Hotellihuoneissa joissa ei ole keittiötä ei usein ole myöskään jääkaappia. Mutta varmaan jotain valmisvoileipiä tms saa kaupasta.
Molemmissa oltu, aamupala ihan jees, mutta huoneistossa keittiöllä voit syödä aamupalaa/ välipalaa milloin haluat.
Syömässä on yleensä ulkomailla tai kotimaassa käyty ravintolassa eli ei ole isosti kokattu keittiössä kuitenkaan. Lomalla kun ollaan kuitenkin.
Jos käyt kaupoista keräilemässä kaikki aamiaistarvikkeet niin ei se kovin edulliseksi tule. Riippuu tietty vähän maasta ja kohteesta yleensäkin, millaisia kauppoja on käsillä - onko kyseessä lomakohde vai joku kaupunki. Itselle ei tulis mieleenkään tehdä itse mitään aterioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikon matka
Viikossa alkaa hotellin aamupala tympiä, niissä ei paljon vaihtelua ole. Paikallisissa kaupoissa on sitäpaitsi kiva käydä. Eikä itsetehtyä aamupalaa tarvitse jonotella ja ruuhkassa odotella.
Ai ei ole paljon vaihtelua? Minkälaisissa hotelleissa majoitut?
Aamupalalla. En viitsi lähteä ulkomaille asti kokkaamaan ja puurtamaan keittiössä. Loman tarkoitus on rentoutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotellihuoneissa joissa ei ole keittiötä ei usein ole myöskään jääkaappia. Mutta varmaan jotain valmisvoileipiä tms saa kaupasta.
Jokaisessa lomakohteessa, johon olen perheen kanssa majoittunut, on jääkaappi ollut. Valitsemme huoneiston niin, että se löytyy.
Mä en hotellien aamupaloista välitä, usein samaa joka aamu. Kaupunkilomilla mulla yleensä hotelli ilman aamiaista ja käyn aamiaisella lähikahviloissa, näkee muutakin kuin pelkkiä turisteja. Berliini, Pariisi, Rooma, Lontoo, Madrid, Köpis ym täynnä kivoja kahviloita.
Viikon matka on sen verran lyhyt, että ota hotelli aamiaisella ja muutoin kiertele ne pahimmat turistikadut löytääksesi kivoja ja edullisempia lounas- ja illallisravintoloita.
Huoneistohotelli ehdottomasti. Hotellien aamiaiset päättyvät yleensä niin aikaisin, että lomalla olen vielä nukkumassa tai en muuten vaan halua vielä niin aikaseen paljoa mitään syödä. En myöskään tykkää mennä ihmisten ilmoille ennen kuin olen aamiaista saanut. Omassa keittiössä voi aamiaista tehdä just siihen aikaan kun haluaa ja sen jälkeen vasta laittaa itsensä kuntoon ja lähteä ulos. En yhtään tykkää herätä herätyskelloon lomalla ettei missaa aamiaista ja heti heräämisen jälkeen pitää pukeutua ja lähteä muiden ihmisten keskelle ennen kuin on edes kahvia saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikon matka
Ai ei ole paljon vaihtelua? Minkälaisissa hotelleissa majoitut?
Kolmen ja neljän tähden ihan tavallisissa. Vastaan on tullut leipää usealla tavalla, munia monella tavalla, leikkeleitä monella tavalla, makkaroita ja pekonia, paistoksia, pullaa, torttua ym. Mutta viikossa ei tarjonta muutu kuin muutaman tuotteen kohdalla. Sämpylä on vähän eri muotoinen, paistettu makkara vaihtuu keitettyyn, suolakalaa lohen asemasta. Viimeistään kolmantena päivänä on kaikki vaihtoehdot syöty. Niissä hotelleissa, joissa olen ollut on aamiainen maksanut 12-15€ per päivä. Sillä syö jo aika hyvän aamiaisen airbnb:ssä tai ravintolassa kaupungilla.
Mielummin huoneisto keittiöllä, jos se on muutenkin kiva. Silloin ei tarvitse kiirehtiä heräämisellä aamiaiselle eikä tule ylensyötyä heti aamulla, jos hotellissa on hyvin runsas aamiaispöytä. Lempikahvipaketti ja Elovenapaketti kannattaa tuoda Suomesta jos on pitempi loma. Usein kyllä syömme huoneistossamme aamupalaksi vain jogurttia, pähkinöitä ja hedelmiä ja menemme aamukävelylle johonkin kivaan kahvilaan kahville ja jollekin pienelle suolaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Huoneistohotelli ehdottomasti. Hotellien aamiaiset päättyvät yleensä niin aikaisin, että lomalla olen vielä nukkumassa tai en muuten vaan halua vielä niin aikaseen paljoa mitään syödä. En myöskään tykkää mennä ihmisten ilmoille ennen kuin olen aamiaista saanut. Omassa keittiössä voi aamiaista tehdä just siihen aikaan kun haluaa ja sen jälkeen vasta laittaa itsensä kuntoon ja lähteä ulos. En yhtään tykkää herätä herätyskelloon lomalla ettei missaa aamiaista ja heti heräämisen jälkeen pitää pukeutua ja lähteä muiden ihmisten keskelle ennen kuin on edes kahvia saanut.
Jatkan vielä että illalla on välillä mukavaa kun on oma keittiö. Jos on ollut oikeen aktiivinen päivä, ei illalla välttämättä ole kiinnostusta lähteä ravintolaan etenkin jos on jo muutamat ravintolaillalliset takana. Kivassa parvekkeellisessa huoneistohotellissa on joku ilta ihan kiva kokata itse ja vain rentoutua.
Huoneisto, mutta ei säästösyistä. Kiva tehdä aamupalaa oman aikataulun mukaan, kukin heräilee kun haluaa. Eikä tarvitse pukeutua.
Hotelliaamiainenkin ihan ok, muutaman päivän ajan.
Teen aika erityyppisiä matkoja kuin monet muut, mutta varaan aina hotellin, josta saa aamiaisen. Se on niin helppoa ja aina on syötävää löytynyt, myös sieltä halpishotellista. Muutoin sitten tulee syötyä kauppojen paistopistetuotteita ja sen sellaisia, ravintolassa käyn jos ehdin ja menee budjettiin.