Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi lomamatkalle: hotelli aamupalalla vai huoneisto jossa keittiö??

Vierailija
28.02.2024 |

Kumman valitsisitte lomalla, helppous vai edullisemmat ruoat? Jos ottaa keittiöllisen huoneen/ airbnb-huoneiston, siinä säästää rahaa mutta joutuu kokkailemaan lomallakin itse. Hotellissa on tarjolla aamupala mutta muuten keittomahdollisuutta ei ole ja joutuu syömään ulkona useamman kerran päivässä, mikä on monen hengen porukalla kallista. 

Helppoa vai halpaa

Vaihtoehdot

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti aamupalalla. En mene perheen kanssa lomalla a) säästämään ja b) puuhaamaan keittiöön vaan nimenomaan lomalle. voileipätarpeita toki ostetaan jääkaappiin, jos sattuu hiukomaan muutoin.

Miten paljon oikein puuhaat keittiössä aamupalaa varten? Me syödään aamupalaksi voileivät, kahvia ja jotain hedelmiä, ihan riippumatta siitä ollaanko hotelliaamiaisella vai huoneistossa. Eikä sen voileivän kasaaminen omassa huoneistossa vaadi yhtään sen enempää kuin sen saman tekeminen aamupalabuffetista. 

No on se ihan eri asia. Hyvässä hotellissa kahvi/tee tuodaan pöytään. Tiskaamisesta ei tietoakaan. Ja onhan se eri asia mennä valitsemaan lautaselle jo valmiiksi siivutetut ja kauniisti asetellut eväät kuin paketteja itse availla jne. Toki jos toinen kotona laittaa aamiaisen ja kahvin valmiiksi ja itse ei tarvitse kuin istua valmiiseen pöytään on tilanne toinen.

Vierailija
62/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin käy. Itselle kun reissussa se hotelli on lähinnä paikka, missä käyn nukkumassa niin otan yleensä hotellin sieltä halvimmasta päästä. Ja silloin se aamupalakaan ei ole häävi, joten se ei ratkaise valintaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina hotelli. Inhoan kokkaamista enkä todellakaan laita lomalla ruokaa. 

Vierailija
64/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5* hotelli ja palvelu pelaa.

Vierailija
65/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta, lasten kanssa tai isommalla kaveriporukalla matkustettaessa on kiva kun useampi huone ja oma keittiö, aamiaiselle voi aina halutessaan mennä vaikka kahvilaan jos ei huvita itse laittaa. 

Jos matkustan kahdestaan puolison kanssa haluan kivan boutique-hotellin aamiaisineen. 

Vierailija
66/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkilomalla Suomessa jaksaa vielä kokkailla tai grillata. Ulkomailla rasittavaa etsiä ruokakauppaa ja kokkailla, jos on muitakin vaatimuksia sapuskojen suhteen, kuin mikronuudelit.

Aamiaisella napa täyteen ja illalla syömään. Kyllä sillä tavallinen aikuinen päivän pärjää.

Oikeasti? Helpommin ja parempaa ruokaa ulkomailla löytyy kuin mökkikunnan Salesta!

Meidän "salessa", italialaisen kylän pikkukaupassa on tuoretiskillä erilaista lihaa, tuoremakkaraa, kalaa, äyriäisiä, juustoja, delituotteita, leikkeleitä, konditoriatuotteita ja tuoretta leipää. 

Jos ei tuosta löydy tarpeeksi voi mennä viereisestä lihakaupasta hakemaan 800 grammaisen fiorentinan tai vasikanfilettä grillattavaksi. 

5km säteellä 8 ravintolaa pizzeriasta Mich* ravintolaan saakka. 

Yksi syy miksei meillä ole mökkiä Suomessa

Juurikin tämä. Viime kesänä Välimeren rannalla mieleenpainuvin ateria oli se, jonka laitoin kun pääsin ensimmäistä kertaa kokkaamaan itse kampasimpukoita, niitä kun ei täältä kotiseudulta saa. Tykkään muutenkin kokeilla kaikkia uusia ruokia ja reseptejä, joten ulkomaanmatkat ja lähikaupat on oikein aarreaitta minulle. Toki kiva syödä sopivassa suhteessa myös mukavissa ravintoloissa, välillä sitä aamiaistakin, huoneistohotelli kun ei sulje sitäkään vaihtoehtoa mitenkään pois.

Vierailija
67/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huviloissa ollaan viime vuosina majailtu enimmäkseen. Vietämme paljon aikaa reissussa viime vuonna yhteensä 4kk ja hotelleihin kyllästyy todella nopeasti. Huviloista usein pääsee kivemmille lenkkipoluille suoraan ovelta ja oma uima-allas ja grilli pihassa on huippua. Ravintoloissakaan ei jatkuvasti jaksa syödä vaikka aika paljon kuitenkin tulee käytyä. Tilaa on myös mukava olla, monet hotellihuoneet ovat ahtaita vaikka ottaisikin isomman jossa makuuhuone erikseen.

Lyhyille reissuille hotelli on kätevämpi. 

Vierailija
68/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökkilomalla Suomessa jaksaa vielä kokkailla tai grillata. Ulkomailla rasittavaa etsiä ruokakauppaa ja kokkailla, jos on muitakin vaatimuksia sapuskojen suhteen, kuin mikronuudelit.

Aamiaisella napa täyteen ja illalla syömään. Kyllä sillä tavallinen aikuinen päivän pärjää.

Oikeasti? Helpommin ja parempaa ruokaa ulkomailla löytyy kuin mökkikunnan Salesta!

Meidän "salessa", italialaisen kylän pikkukaupassa on tuoretiskillä erilaista lihaa, tuoremakkaraa, kalaa, äyriäisiä, juustoja, delituotteita, leikkeleitä, konditoriatuotteita ja tuoretta leipää. 

Jos ei tuosta löydy tarpeeksi voi mennä viereisestä lihakaupasta hakemaan 800 grammaisen fiorentinan tai vasikanfilettä grillattavaksi. 

Yksi syy miksei meillä ole mökkiä Suomessa

Hieno juttu. Ei vaan ole kaupunkilomalla kiinnostusta kokkailuun, kun mieluummin kierrän museot ja luonnonpuistot jne. Mökkilomalla ollaan yleensä vain siellä mökillä. En lähde reissuun maatakseni hotellilla.

Vierailija
69/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti aamupalalla. En mene perheen kanssa lomalla a) säästämään ja b) puuhaamaan keittiöön vaan nimenomaan lomalle. voileipätarpeita toki ostetaan jääkaappiin, jos sattuu hiukomaan muutoin.

Miten paljon oikein puuhaat keittiössä aamupalaa varten? Me syödään aamupalaksi voileivät, kahvia ja jotain hedelmiä, ihan riippumatta siitä ollaanko hotelliaamiaisella vai huoneistossa. Eikä sen voileivän kasaaminen omassa huoneistossa vaadi yhtään sen enempää kuin sen saman tekeminen aamupalabuffetista. 

No on se ihan eri asia. Hyvässä hotellissa kahvi/tee tuodaan pöytään. Tiskaamisesta ei tietoakaan. Ja onhan se eri asia mennä valitsemaan lautaselle jo valmiiksi siivutetut ja kauniisti asetellut eväät kuin paketteja itse availla jne. Toki jos toinen kotona laittaa aamiaisen ja kahvin valmiiksi ja it

Onhan se tosiaan ihan eri asia jonotella niitä juustonsiivuja sadan muun turistin kanssa sen mukaisessa hälinässä, kun voisi myös asettaa ne juustot lautaselle, kaataa ihan itse itselleen kupillisen kahvia ja mennä rauhassa omalle terassille syömään niitä samalla kun kuuntelee aaltojen liplatusta.

Vierailija
70/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelli aamiainen on lomalla ihanaa luksusta, joten ilman muuta hotelli! Hotellin aamiais buffet on yleensä niin runsas, että kun siellä ajan kanssa nautiskelee itsensä täyteen, niin pärjää iltaan asti ja sitten vaan illalla syömään. Eri asia toki on, jos on pitkällä useamman viikon lomalla. Silloin valitsisin muunlaisen majoituksen ja kokkailisin itse. 

Vierailija
71/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala ja mielellään all inclusive.

Tosin nyt on sen verran tiukkaa että jos lomalle lähdetään eli saadaan säästettyä niin huoneistohotelli ja itse kokkaillen.

Vierailija
72/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy miksei

Kuten kirjoitin kaupunkilomilla mekin saatamme olla hotellissa eikä silloin kokkailla Mutta pidemmät lomat (1-5 vkoa) hotellissa ei kiinnosta. 

En koskaan makaa hotellissa, se on minulle vain vessa, suihku ja sänky. Yöpymispaikka

Me emme myöskään ole 24/7 etelän "mökillämme", erona Suomeen ympärillä on suunnattoman paljon nähtävää ja koettavaa. Jopa naapurimaihin pääsee parissa tunnissa vaikka lounaalle. Mutta aikaa jää myös omalla pihalla grillailuun ja hitaisiin aamiaisiin. La dolce vita!

Vierailija
73/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käyt kaupoista keräilemässä kaikki aamiaistarvikkeet niin ei se kovin edulliseksi tule. Riippuu tietty vähän maasta ja kohteesta yleensäkin, millaisia kauppoja on käsillä - onko kyseessä lomakohde vai joku kaupunki. Itselle ei tulis mieleenkään tehdä itse mitään aterioita. 

No se toki riippuu myös siitä mitä aamiaiseksi syö. Parhaimmillaan olen maksanut hotelliaamiaisesta 38€, vaikka aina vaan juon kupin kahvia ja syön palan leipää. Olisin saanut aika monta patonkia naapurileipomosta samaan hintaan.

Vierailija
74/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tosiaan ihan eri asia jonotella niitä juustonsiivuja sadan muun turistin kanssa sen mukaisessa hälinässä, kun voisi myös asettaa ne juustot lautaselle, kaataa ihan itse itselleen kupillisen kahvia ja mennä rauhassa omalle terassille syömään niitä samalla kun kuuntelee aaltojen liplatusta.

Sinun tapauksessasi se on kyllä ihan kusi siellä pääkopassa, joka liplattaa.

Vierailija
75/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneistohotelli jossa voi kokata itse tai lähteä ulos syömään. Oltiin kerran 5päivän reissulla hotellissa puolihoidolla ja kyllä se aamiainen alkoi tökkiä äkkiä. Halutaan syödä silloin kun halutaan ja mitä halutaan. Ilman aikatauluja ja pukemista. Aina on ihan kohtuullisia ruokakauppoja löytynyt joista hakea syötävää ja juotavaa. Viimeksi oltiin menopäivänä hotellissa tosi myöhään illalla eikä ois millään jaksanut lähteä etsimään ravintolaa ja odottamaan ruokaa. Onneksi oli huoneistohotelli ja kauppa naapurissa , mies haki evästä ja päästiin nukkumaan. 

Vierailija
76/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneistohotelli ehdottomasti, eikä mitenkään säästösyistä. Ollaan yleensä rantalomilla, ja halutaan herätä silloin, kun huvittaa. Ja syödä aamulla ihan rauhassa aamupala, mielellään parvekkeella, ja syödä sitä mitä halutaan. Marketeista on saanut tuoreet sämpylät ja tuoretta appelsiinimehua, ja perusaamiaistarvikkeita aina hyvin. Viimeksi parvekkeelta näkyi suoraan hotellin aamiaispöytään ja ei olisi ollut meitä varten, aika tylsä, samaa joka aamu.

Vierailija
77/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

All inc. Ja 4+ tai 5 tähden hotelli. Ihana loma.  

Vierailija
78/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän matkan pituudesta.

Viikon matka

Viikossa alkaa hotellin aamupala tympiä, niissä ei paljon vaihtelua ole. Paikallisissa kaupoissa on sitäpaitsi kiva käydä. Eikä itsetehtyä aamupalaa tarvitse jonotella ja ruuhkassa odotella.

Ai ei ole paljon vaihtelua? Minkälaisissa hotelleissa majoitut? 

Meikäläinen tykkää syödä joka aamu saman pompsin kotona, kahvia, leipää, päällysteitä ja hedelmiä. Kyllä minä mielelläni viikon testailen hotellin aamiaistarjontaa, siellä on tarjonta taatusti monipuolisempi kuin itse viitsin värkätä. Hotellit olen aina valinnut parhaasta päästä. 

Vierailija
79/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

All inc. Ja 4+ tai 5 tähden hotelli. Ihana loma.  

Uah. Mun painajainen.

4-5* on ihan ok työmatkoilla ja kaupunkilomilla mutta on ne vähän jäykkiä lomakohteina. 

Vierailija
80/127 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Your vote has been recorded." ?????????????????????????????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi