Iltaisin paheneva ahdistus, levottomuus ja nukahdan vasta viideltä aamulla.
Illalla alkaa pahin pyöriminen.
Jalat vispaavat, pyörin ja huokaisen syvään.
Koko yön murehdin ja vaihtelen asentoa, välillä itken ja nousen istumaan. Yritän kuunnella kirjaa tai meditoida.
Neljän jälkeen mietin, voisipa vaikka nousta ja juoda kahvia mutta sitten päätän yrittää nukahtaa, muuten koko päivästä ei tule mitään.
Viiden jälkeen nukahdan.
Joka yö viime viikkoina. Edes rauhoittava ei enää tepsi kuten ennen.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi tehdä hyvää vetää yhdet kännit. Jos se ei mitään anna, niin ei otakaan. Kannattaa ainakin kokeilla!
Huonoin vinkki tähän asti:
alkoholi pahentaa oloa ja masennusta, yöunet voi myöskin unohtaa,
Yhdet kännit, minä sanoin. En viikon ränneistä puhunut.
Joo sun YHDET KÄNNIT ei auta!
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on ap:n kuvailun kaltaisia oireita. Monesti alkaa keväällä ja ahdistuksen oireet voivat olla voimakkaitakin. Voisiko lopputalvesta ja keväällä valon lisääntyminen aiheuttaa ahdistusta ja unettomuutta?
Osa ihmisistä kärsii kevätmasennuksesta.
Poikkeuksellisesti nukahdin illalla klo 20 ja heräsin keskiyön jälkeen. Siitä asti olen sitten yrittänyt hoitaa asioitani (laskea, kääntää, väätää tulevaa) ja kuunnellut äänikirjaa sekä keittänyt puuroa. Olen pelannut nettitrivalia ja vaikka mitä. Ei väsytä oikeastaan yhtään.
Olen sairaslomalla pitkän ajan. -ap
Juu, nautitaan nyt tästä, kun YLE puhe loppui. Minulle se oli iltasatu, johon nukahdin yleensä aina, ennen kuin tunnin ajastin lopetti.
Vierailija kirjoitti:
Voisi tehdä hyvää vetää yhdet kännit. Jos se ei mitään anna, niin ei otakaan. Kannattaa ainakin kokeilla!
Nyt eläkkeellä aika usein aloitan tissuttelun lounasaikaan ja lopetan 16 aikaan. Kun menee nukkumaan 22 aikaan, niin kyllä se nukuttaa tavallista paremmin ja on erittäin virkku olo seuraavana aamuna.
Vierailija kirjoitti:
Poikkeuksellisesti nukahdin illalla klo 20 ja heräsin keskiyön jälkeen. Siitä asti olen sitten yrittänyt hoitaa asioitani (laskea, kääntää, väätää tulevaa) ja kuunnellut äänikirjaa sekä keittänyt puuroa. Olen pelannut nettitrivalia ja vaikka mitä. Ei väsytä oikeastaan yhtään.
Olen sairaslomalla pitkän ajan. -ap
Merkki siitä että tarvitset omaa aikaa asioiden pyörittelemiseen. Kunhan et jää loppuiäkseni tuohon makaamaan, niin asiat rupeaa kyllä järjestymään!
Yhdet kännit, minä sanoin. En viikon ränneistä puhunut.