Luetellaan miten aikuiset kiusaavat toisiaan työpaikoilla hienovaraisesti
Luetellaan tähän ketjuun, miten aikuiset kiusaavat toisiaan työpaikoilla hienovaraisesti (niin että sitä on vaikea tunnistaa kiusaamiseksi)
Kommentit (378)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä kertoo suomalaisesta mielenlaadusta, että pitää listata negatiivisia asioita. Miksei voi kysyä sitä, että kuinka voisi parantaa myönteisesti työilmapiiriä.
Myönteistä parannusta tulis jos saatais enemmä seksiä työpaikoille.
Tämä. En oo kolmee vuotee pannu työkavereita, ennen oli iha normihomma.
Miksi joku laittaa alapeukkua tolle. Mistä muualta aikunen seuraa löytäis kuin töistä? Baareihin en lähe enkä tinderiä sun muuta ala käyttää.
Tori.fi !
Aah, ihana teltan ostaja mies, lähdetään joskus sinne vaellukselle ja jatketaan samaa <3 😘
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä kertoo suomalaisesta mielenlaadusta, että pitää listata negatiivisia asioita. Miksei voi kysyä sitä, että kuinka voisi parantaa myönteisesti työilmapiiriä.
Miksi joku laittaa alapeukkua tolle. Mistä muualta aikunen seuraa löytäis kuin töistä? Baareihin en lähe enkä tinderiä sun muuta ala käyttää.
Tori.fi !
Aah, ihana teltan ostaja mies, lähdetään joskus sinne vaellukselle ja jatketaan samaa <3 😘
Ai torista voi tilata seuraa. Mä oon saanu vaan postin kautta paketteja tuolta tilattua.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, kylläpäs naisvaltaisilla aloilla on vaikeaa.
Nainen on naiselle susi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tori.fi !
A
Kyllä jotkut on löytänyt kumppanin torikauppojen yhteydessä. Eikö näitä ollut joskus uutisissakin
Kävellään ohi aivastetaan: hhhhuuuuooooraaaa!
Ha sit pyyhköstään nenää ja ylimielinen ilme naamalla äijä löntystää pois😀
Mennään sanomaan Pirkolle, että Terttu sanoi sun olevan ammattitaidoton pulkero, jonka pitäisi jo ymmärtää jäädä eläkkeelle. Terttu on onnellisen tietämätön, kunnes Pirkko alkaa mulkoilemaan eikä puhu enää. Tiina joka toimii viestin viejänä, on tyytyväinen ja alkaa kaveriksi Pirkolle.
Jne jne
Tällä tavalla voidaan saada koko työyhteisö sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Hoikan ihmisen ympärillä isokokoiset naiset puhuvat isoon ääneen, miten naisella pitää olla muotoja ja kunnon per5e, ja miten jotkut näyttävät ihan pikkupojalta kropaltaan. Kolmekymppiset naiset ovat vain pikkuäitejä, jotka ei osaa mitään eivätkä tiedä mitään.
Tämä on yksi yleinen myös, mutta tätäkin yleisempi on se, että jos on vaikka ainut isokokoinen nainen, niin tarkoituksella hoikat/normaalipainoset ottaa kokoajan painon esille. Saattaa sanoa itseään lihavaksi tai kehua laihtuneensa, vaikka oli jo ennen laihduttamista normaalipainonen. Tai sitten juurikin puhua ilkeeseen negatiiviseen sävyyn ylipainosta. Ylipäätänsä jos tilassa huomaa itseään isomman, niin on henkistä väkivaltaa haukkua siinä itseään lihavaksi, etenkin jos ei itse edes ylipainonen ole.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan niinsanotut työasioiden whatsapp-ryhmät, joissa on esimiehet ja suositut työntekijät. Siellä voidaan yhdessä haukkua niitä epäsuosittuja, joita ei ryhmään ole kutsuttu.
Syrjintää parhaimmillaan
Annetaan mahdottomia työtehtäviä, pimitetään tai vääristellään tietoa.
ei ole kiusatun syy ,että joku aikuinen on henkisesti lapsellinen ja sillä on agression käsittely ongelmia,kotona mies oli kiukkunen ,eli kiusaan sitten töissä viatonta kerttua,tämähän on se agression purku, huonoon tyyliin ja kehittymätöntä tunnekäsittelyä. kiusattu ei ole syyllinen ,vaan ryhmä ulkoistaa omat tiedostamattomat ongelmat ,siihen satunnaiseen tyyppiin.
keinoja kiusaamiseen on esim.aina pomon kautta tiedotat asiat muille,ei kiusaajan kautta.sähköposti ,että jää aina kirjallinen todiste. ei kannata olla samassa tilassa kiusaajan kanssa jos pystyy välttään. kirjoita ylös kiusaamiset ja päivät ja ajat.yritä saada todistusaineistoa esim.kiusaavat laput ja sähköpostit säilytä ja näytä jollekkin toiselle joka normaali.
Piilov*ttuilua, joka jossain vaiheessa muuttui ihan avoimeksi. Yksi ex-työkaveri v*ttuili ihan suoraan jopa pomon kuullen, nälvi jokaista lausettani jollain tapaa. Hänellä itsellään oli henk.koht. elämässään hankalaa juuri silloin, mutta en tajua, miksi se piti minuun purkaa. Aluksi tulimme hyvin toimeen, mutta kun samaan yksikköön tuli ihminen, jonka kanssa kiusaaja oli heti hyvää pataa, hän päätti alkaa syrjiä minua.
Tilanne ei muuttunut, vaikka puhuin pomolle, puhuin toiselle työkaverille, puhuin jopa kiusaajalle suoraan. Tein kaiken oikein ja olin ystävällinen, mutta mikään ei auttanut. Lopulta vaihdoin työpaikkaa ja helpotuin, kun toisessa paikassa olikin mukavia työkavereita vastassa.
Uhri voi kuvitella olevansa kaikkien syrjimä ja kiusaamisen kohde, tulkitsee tahallaan väärin puheita ja tilanteita. Sairasta sekin.
Vierailija kirjoitti:
Annetaan mahdottomia työtehtäviä, pimitetään tai vääristellään tietoa.
Tuohon lisäyksenä: annetaan työtehtävä, joka vaatii käyttöoikeuksia, joita ei ole. Yritä siinä nyt tehdä työtä käskettyä.
T.Jokumuu
Minulle niiskautettiin nenäää ohi mentäessä ja hiljaa sanottiinn, että "voi että,meniköhän herne nenään", ja äänenenkin sanottiin toiselle työkaverille minun kuulten , ihmettelin mistä oikein on kyse , eipä ole vieläkään selvinnyt.
Jos tunnistat tästä itsesi, niin nyt voisit kertoa mistä kiikasti? Koulumaailmasta on kyse, eskarit!
En varmasti ole tehnyt enkä sanonut mitään sellaista , että ois pitänyt alkaa tekemään kiusaa. Jonkun täytynyt valehdella jotain minusta, mutta, oikeuttaako se kiusaamaan? Eikös järkevä aikuinen ihminen osaa selvittää asiaa?
Ja sit eräs työkaveri laittoi minun hyllylle tavaroitaan, jossa pidin reppuani, siitä ihmettelin hänelle itselleenkin ja kerran oli eräs henkilö myös näkemässä ja kuulemassa.
Ja sitten, miksi minua seurattiin??
No, tämä työpaikka on takana ja lähtö sieltä oli erittäin helpottavaa, viimeinen päivä oli ihan jees, ei kiusaamista ei kaunaa, sitä en tiedä , mitä mielessään aattelivat. Läksiäislahjankin sain, jota ihmettelin, mutta ihan hyvä mieli jäi sen viimeisen päivän osalta.
Vierailija kirjoitti:
Uhri voi kuvitella olevansa kaikkien syrjimä ja kiusaamisen kohde, tulkitsee tahallaan väärin puheita ja tilanteita. Sairasta sekin.
Tuollaisessa on useimmiten syynä se, että häntä on syrjitty ja kiusattu koko elämän ajan. Ihan tiedoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kotikäynnillä väkivaltaisen asiakkaan luona, työpari "lipsautti vahingossa" että minulla on omia lapsia ja missä päiväkodissa he ovat. Näin ei koskaan saa toimia, ja hän tiesi sen kyllä.
Kerro pomolle. Tai suoraan poliisille. Tuo täyttänee jo rikoksen tunnusmerkit. Vähintään syy irtisanoa hänet.
Sitten 316 jatkaa, ryhmän nuori lastentarhanope sanoi ääneen," kun se on niin vanh... vanhanaikaista" yritti varmaan sanoa , että vanha, (olen jo ikääntymään päin oleva) Onko tälläinen ihminen mieleltään terve?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mistä te ette pidä ei todellakaan ole kiusaamista. Kaikkien kanssa ei tarvitse lounastaa jos ei halua, siinä ei ole mitään kiusaamista.
Tämä. Meillä on työpaikalla sellainen henkilö, joka ei ole oman käytöksensä takia pidetty. Kukaan ei kiusaa, mutta ei kukaan halua viettää hänen kanssaan aikaa enempää kuin on pakko.
Miten hän sitten käyttäytyy?
Puhuu töykeästi, on erittäin itsekeskeinen ja haluaa sanella esimerkiksi miten ihmiset lomailevat. Hän ei ole esimies, vaikka pyrkii sellaiselta näyttämään.
Ei silti ole oikein jättää ulkopuolelle. Töissä on tultava toi
Pitää porukalla päättää minne mennään, enemmistön mukaan. Nirsovegaani kutsutaan ja hän tulee tai on tulematta. Nykyään löytyy lähes joka paikassa jotain myös vegaaneille.