Lapsen tilillä olevat rahat estää toimeentulotuen
Ylen mukaan jos lapsella on rahaa tilillä sitä ei saa käyttää kuin lapsen omiin tarpeisiin. Huoltaja taas voi jäädä ilman toimeentulotukea vaikka olisi muita lspsia joilla ei ole rahaa tilillä.
Mikä idea tässäkin nyt on? Tähän vielä KELA-Etsivät tutkimaan.
Kommentit (94)
Ostat sille tenavalle ruokaa niillä tilillä olevilla rahoilla. Sitten, kun ne loppuvat, voit hakea toimeentulotukea.
Lapsen tilillä olevat rahat voivat vaikuttaa siihen, saako ihminen Kelalta tukia
Lapsen tilillä olevat säästöt voivat olla este perheen toimeentulotuen saamiseen. Lapsen rahoja saa kuitenkin käyttää vain hänen omaksi hyödykseen.
Itse käsitin ap:n pointin niin, että jos esim lapsella rahaa tilillä (perintöä yms) se estää toimeentulontuen mutta kas kummaa jos vanhempi ne käyttää pois niin joutuu oikeuteen kavalluksesta ja maksamaan rahat takaisin.
Ei köyhällä saa olla rahaa tai se ei ole enää köyhä.
Tää on ihan linjassa sen yleisen kyvykkyyden ja oikeudenmukaisuuden fiilistelyn ja mutuilun kans mitä suomalainen lintukoto on.
"Lspsia". Pässi! Teksti tarkistetaan kirjoitusvirheiden varalta ainakin 2-3 kertaa, ennen kuin se julkaistaan!
Vierailija kirjoitti:
"Lspsia". Pässi! Teksti tarkistetaan kirjoitusvirheiden varalta ainakin 2-3 kertaa, ennen kuin se julkaistaan!
Sä ymmärsit mitä luit, mutta teit tarpeettoman numeron siitä kuinka et ymmärrä kieltä kuin hädintuskin peruskoulun kieliopin verran.
Kielen ainoa funktio on tulla ymmärretyksi, ainoa joka nyt epäonnistu siinä olit sinä, huvikseen ja ylpeästi.
Pässi.
Vierailija kirjoitti:
Itse käsitin ap:n pointin niin, että jos esim lapsella rahaa tilillä (perintöä yms) se estää toimeentulontuen mutta kas kummaa jos vanhempi ne käyttää pois niin joutuu oikeuteen kavalluksesta ja maksamaan rahat takaisin.
Käyttää ne rahat siihen lapseen sitten. Varmistaa ensin, miten se tehdään.
Voi myös antaa sen perijäpilttinsä adoptioon, jos on niin kova toimeentulotuen perään.
Vierailija kirjoitti:
Huoh, ei estä. Lapsella ei ole velvollisuutta elättää perhettään.
Tämä on tosiaan jo melko moleen kertaan selitetty.
No kun huoltajalla on oikeus siihen lapsen tiliin!
Jos tätä sääntöä ei olisi, jokainen voisi laittaa kaikki rahat ja tulot sinne lapsen tilille ja nostaa täydet toimeentulotuet täysin perusteettomasti ja ottaa sitten lapsen tililtä rahoja muuhun käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhällä saa olla rahaa tai se ei ole enää köyhä.
Tää on ihan linjassa sen yleisen kyvykkyyden ja oikeudenmukaisuuden fiilistelyn ja mutuilun kans mitä suomalainen lintukoto on.
Aikuinen ihminen elättää itsensä ja perheensä lähtökohtaisesti itse, ensin käytetään käytettävissä olevat rahat, ponnistellaan itse rahan hankkimiseksi ja vasta viimeisessä hädässä ojennetaan käsi avun pyytämiseksi yhteiskunnalta. Ei se veronmaksajan taskusta revittävä kassavirta ole mikään kansalaisen perusoikeus.
Tyypillinen nykyaikainen suomalainen ongelma, miten saan paremman elämän ja enemmän rahaa ilman että teen töitä, kun minä haluan - minä haluan - minä haluan - maata sohvalla ja syödä ja katsoa ohjelmia ja pelata pelejä ja lisää minullle - lisää minulle - lissä minulle - kaikki heti ja nyt ja antaa antaa, minä en halua tehdä mitään.
Mutta kuulemma aikuisella voi olla säästötilillä rahaa, mutta voi saada asumistukea?
Vierailija kirjoitti:
Lapsen tilillä olevat rahat voivat vaikuttaa siihen, saako ihminen Kelalta tukia
Lapsen tilillä olevat säästöt voivat olla este perheen toimeentulotuen saamiseen. Lapsen rahoja saa kuitenkin käyttää vain hänen omaksi hyödykseen.
Silloin perheellä ei ole tarvetta toimeentulotuelle, jos lapsen tilillä olevat tulot "estää" tuen saamisen.
Aikuisen toimeentuloa ei lasketa niin, että alaikäinen joutuisi häntä elättämään. Alaikäisen tulot lasketaam vain hänen itsensä toimeentulotuen osaksi tuloiksi. Ottakaa asioista selvää!
Ajatelkaapa et jos hallitus tuo sen vauvan sijoitustili whatever juttunsa vielä läpi, et miten sitten käy. Aika susi kyllä syntyjään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin perheellä ei ole tarvetta toimeentulotuelle, jos lapsen tilillä olevat tulot "estää" tuen saamisen.
Väärin! Alaikäisen lapsen ei tarvitse elättää perhettään. Se on aina ollut näin!
Sen takia lapselle kannattaa lahjoittaa rahat käteisenä, jos on vaarana tai todennäköistä, että perhe joutuu turvautumaan toimeentulotukeen.
Perhe saa toimeentulotukea, vaikka alaikäinen lapsi olisi miljonääri. Lapsen ei tarvitse elättää perhettä, mutta hänen osaltaan ei lapsikorotusta saa.
Oliko tuo jollekin uutinen? Näin se on iät ja ajat ollut.