Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF/ICSI vko 5

15.01.2007 |

Heissan!

Löytyisikö IVF/ICSI seuraa viikolle 5? Meillä on nyt ihka ensimmäinen IVF-hoito alkanut ja viikolle 5 on suunniteltu punktio ja siirto. Olemme TAYS:issa hoidossa. Olisi tosi kiva saada jännäilyseuraa! Meillä tehdään hoito pitkän kaavan mukaan ja nyt on menossa jo 18. Synarela-sumutuspäivä. Aloitin sumut siis viime kierron 21. päivä eli 29.12. Liekö pitkään sumutteluvaiheeseen syynä oma ja lääkärinkin endoepäilys kipujen perusteella? Sellaisesta olen lukenut täältä palstalta¿ Anyway, ylihuomenna keskiviikkona on eka ultra eli vissiin nollaultraksi kutsuttu tarkastus. Toivottavasti sumut olisivat tehonneet mutta täytyy sanoa että tutuntuntuisia kipristyksiä tuolla alavatsassa on sumuista huolimatta ilmennyt. Ihan kuin siellä olisi ¿luvatonta aktiviteettia¿, heh.

Sumuista ei ole ollut niin pahoja sivuoireita kuin olen pelännyt. Kuumia aaltoja ja päänsärkyä päivittäin kyllä, mutta en ole ollut läheskään niin ärtynyt kuin tosiaan pelkäsin. Sumuttelun alussa oli kyllä sellaisia känkkäränkkä-päiviä mutta taisivat olla vain PMS-oireita. Mutta menkat eivät ole vieläkään loppuneet täysin, nyt on jo kp 7! Yleensä ne kestää kokonaisuudessaan 4 päivää mutta nyt sitten edelleen tuhruttaa. Onko kellään muulla Synarela saanut pitkiä menkkoja aikaiseksi?

Taustatietoja meistä vielä sen verran, että yritystä on ollut nyt tasan 3 vuotta eikä yhtään plussaa olla saatu. Olemme kokeilleet clomeja muutamassa kierrossa (ohensi kohdun limakalvoa - ei hyvä) sekä tehneet yhteensä 4 inssiä - negoja kaikki. Viimeisimmässä inssissä oli lääkkeenä Menopur eli piikityskokemusta löytyy nyt tätä IVF:ää varten.

Olemme vielä ainakin täysin selittämättömiä mutta saa nähdä saadaanko ongelmaan lisävalaistusta nyt tästä hoidosta. Toivottavasti ja mielellään sellaista johon löytyy ratkaisu. No kilpirauhasen vajaatoiminta löytyi kesällä ja elokuusta asti olen syönyt tyroksiinia. Arvot ovat normalisoituneet hienosti, joten se on hieno juttu se. Tuskin on kuitenkaan lapsettomuuden syynä koska kierrot olivat vajaatoiminnasta huolimatta säännöllisiä eikä plussaa olla saatu lääkityksen alettuakaan.

Hoitoseuraa kaipaillen, Lilium

Kommentit (130)

Vierailija
101/130 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, ultrassa käyty ja hyvillä mielin tässä ollaan. Kohdunkerros oli paksuuntunut " pelkästä viivasta" 8 milliin, joka mielestäni on oikein hyvä ajatellen, että tässä vielä viikon verran on aikaa punktioon. Oikealta puolelta lääkäri laski 6 munista, vasemmalta 5 kpl. Lisäksi oli sellaisia pienempiä siellä näkyvissä, joita lekuri ei vielä ottanut laskuihin mukaan. Mutta ne voivat hyvinkin kasvaa tässä viikon aikana, ainakin toivon niin.

Kaiken kaikkiaan siis hyvä tilanne, yhteensä siis 11 munista ainakin tulossa ja sekä henkinen että fyysinen vointi on oikein hyvä. Kooltaan suurimmat olivat vasta sentin mutta tässähän on vielä kasvattelu kesken. Lääkärikin vaikutti tyytyväiseltä ja totesi, että olipa hyvä kun alotettiin pienellä lääkeannoksella (125 IU Puregonia). Ihanteellinen määrä olisi 10-20 munasolua ja näillä näkymin sellainen saalis voisi olla tulossa. Tietysti pitää muistaa, että eihän noissa kaikissa välttämättä ole solua lainkaan sisällä eikä laadustakaan tiedä mitään, joten vielä ei kantsi hehkuttaa solujen saamista pakkaseen asti. Mutta koitan pysyä positiivisena punktioon asti ja tärkeintähän on että päästäisiin sinne siirtoon!

Jatkan nyt sitten samoilla lääkityksillä ja perjantaina taas ultrataan tilanne. Punktiopäivä näyttäisi olevan maanantai tai tiistai mutta se varmistuu vasta sitten perjantaina. Itse toivon tiistaita, menisi paremmin erään pakollisen kouluhomman kanssa keskiviikkona - vaikka sairaslomaa tietysti saankin. Korvaavia hommia joutuisin sitten tekemään eikä se kyllä yhtään kiinnosta.

Kotimatkalla kävinkin jo apteekista hakemassa lisää Puregonia loppu viikolle, Pregnylin (5000 IU) irrotuspiikiksi ja 3 pkt Lugesteronia siirron jälkeiselle ajalle. Kaiken kaikkiaan meillä on lääkkeisiin nyt mennyt n. 550¿ eli satasen vähemmän kun ajattelin. Johtuu tietysti tuosta pienestä Puregon-annoksesta. Mutta hyvä näin. Ja jos käy niin onnellisesti että tulee plussaa, niin sitten tietty pitää hankkia Lugesteronia lisää, joka on aika hinnakasta, n. 15¿ paketti (15 kpl).

Eli tälläsillä kuulumisilla on viikkoa lähtenyt käyntiin. Aurinko paistelee NIIN ihanasti, että pelkästään se jo hymyilyttää. Pakko kuitenkin haudata taas pää tenttikirjaan mutta sitä ennen murkinaa masuun.

Toivottavasti teillä muillakin tulee olemaan hyviä uutisia kerrottavana, niitä jään nyt odottelemaan. ;)

Lilium

Vierailija
102/130 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilium: Kiva kuulla että hyvältä näyttää. Itse saan jännittää vielä huomiseen puolille päiville :-)

Täällä Kajaanin korkeudella on luvattu öiksi -31 astetta pakkasta, päiviksi sentään vähän vähemmän... Olen tosi iloinen että tuli kunnon talvi, mutta pakkasta saisi olla vähän vähempi.

Minäkin odottelen aina iltapiikitystä, ajattelen että jokainen piikki kasvattaa munakorin sisältöä aina vähän lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/130 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen vähän lauhtui, aurinko paistaa ja ennen kaikkea ultrassa oli kaikki hyvin :-)

Vasemmalla oli kuusi n. sentin halkaisijaltaan olevaa munarakkulaa ja oikealla kahdeksan. Samoilla lääkemäärillä jatketaan, perjantaina kolmas ultra ja silloin päätetään myös punktiopäivä. Jännää!

Vierailija
104/130 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu Daran, yhteensä siis 14 munista. Aijai, pistit vähän paremmaksi... ;) Mites muilla, oliko jollain seurantaultra myös näinä päivinä?

Omassa olossa ei mitään uutta, hyvin fiiliksin mennään. Vaikea vaan keskittyä lukuihin, pompin kuin sähköjänis kaikissa muissa hommissa. Eilen muuten oli illasta vähän aikaa sellainen ovismainen olo, pientä painontunnetta. Mutta meni ohi ja varmasti kuuluu asiaan.

Lilium

Vierailija
105/130 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut aika huisketta töissä ja kotona, en ole ehtinyt kirjoittamaan. Nyt siis päivitystä asioihin.

Teillähän on Lilium ja Daran hyvät saaliit tulossa! Jatkakaa samaan malliin! Mukava kun molemmat voitte hyvin. Mites Mi-ia? Mikä on tilanne?

Minulla on huomenna aamulla ultra ennen töihin menoa. Sitten saan tietää oman tilanteen. Edelleen tuntuu nippailua ja paineen tuntua. Ihan hyvä merkki. Nyt on vaan tullut inhottava juttu, varsin voimakasta ovuloinnin tuntua, eli tulee limaa ja on " märkä" tunne. Täytyy käyttää koko ajan pikkuhousunsuojaa varuilta. Täytyy muistaa kysyä huomenna lääkäriltä mitä tämä nyt tarkoittaa. En muista edellisiltä kerroilta tätä, mutta ei se minun muisti olekaan mikään hyvä... Muuten olo on hyvä ja työt on pitänyt ajatukset poissa hoidoista, tosin ei kokonaan (eikä tarviikaan!). Ajatukset alkaa olla jo usein punktiossa ja siirrossa. Alkaa vähän jännittämään...

santes76

Vierailija
106/130 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kökkö! Kirjotin just pitkät sepostukset ja hitsin netti takkuili ja hävitti edellisen viestin. Mrr! Eli: töissä ja kotona on ollut aikamoinen huiske, joten en ole ehtinyt kirjoittamaan. Joten päivitystä peliin.

Teillähän on Lilium ja Daran hyvät saaliit tulossa! Jatkakaa samaan malliin! Mitenkäs Mi-ia? Mikä on tilanne?

Minulla on huomisaamuna ultra. Sitten selviää mikä on tilanne! Nippaillut on ja on painon tunnetta munasarjoissa edelleen. Jotain siellä siis tapahtuu. En muista edelliskerroilta tätä vaivaa mikä nyt on tullut; täytyy pitää jatkuvasti pikkuhousunsuojaa kun on niin limainen ja " märkä" olo. Aivan kuin olisi voimakasta ovulointia, mitä ei kai pitäisi olla nyt. No, kysyn huomenna lääkäriltä, mikä on homman nimi. Muuten on olo hyvä ja toiveikas. Kunhan pääsee siirtoon ja saa pakkaseen saalista tulevaa varten. Piti sanoa töissä, että saatan vähän myöhästyä kun on pakollinen meno. En ole kertonut töissä hoidoista, pomolle pitäisi ehkä kertoa. Olen yrittänyt työvuoroja vaihdella ja sopia lääkäri aikoja työajan ulkopuolelle, mikä luo oman paineensa asiaan. Oottekos te kertonut töissä tai koulussa hoidoista? Millainen on suhtautuminen asiaan ollut, jos olette kertonut?

santes76

Vierailija
107/130 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä sekoilua! Pitäs varmaan tarkastaa ensin menikö viesti perille. Huiske tuntuu jatkuvan kotonakin....

terveisin,

punasteleva santes76

Vierailija
108/130 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä santes punastele, kertaushan on opintojen äiti :-)

Minun on ollut vähän pakko kertoa koulussa ryhmänohjaajalle hoidoista, mutta on suhtautunut tosi hyvin. Ens torstaina meillä olis koko päivän mittainen opintomatka, mut voi olla etten lähde mukaan, vaikka ei oliskaan siirtopäivä just silloin. Jos on punktion jälkeen kipeä tai muuta.

Vähän kyllä mietityttää jos on esim. kovasti pahoinvointia jos/kun/toivottavasti raskaus alkaa, ei sitä varmaan pysty pitämään pitkään salassa tuolla koulussa. En haluaisi oikeastaan kertoa siitä ainakaan ennen maagista 12 viikkoa. Voi kyllä luokkakavereilla vähän naamat venähtää, ovat nimittäin järjestään 10 vuotta nuorempia, ihan lapsia siis vielä. Mutta kaikki aikanaan.

Vierailija
109/130 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilium ja Daran teille on tullu mukavasti muniksia.

Mulla oli verikoe tiistaina ja arvot hyvät eli samalla annostuksella jatketaan. Mulla tuntuu pientä nippailua välillä ei oikeestaan muuta.

Ois kiva ollu tietää paljon itellä on tulossa muniksia mut saan tietää sen sitten perjantaina kun on verikoe ja ultra.

Sitä kuvittelee että eihän sinne oo mitään tulossa kun oireita on niin vähän. Kuvittelin että hoidon aikana tulee enemmän oireita mut ei kai kaikille sitten tule.

santes76 joko olet käynyt ultrassa? Millainen on saalis?

Vierailija
110/130 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mi-ia: Niinhän minäkin mietin että tapahtuuko siellä mitään kun ei tunnu yhtään miltään, mutta todistettavasti on tapahtunut. Nyt kyllä jo tuntuukin, välillä kipuilee ihan niin että siihen kiinnittää huomiota. Mutta esim. tänäänkään ei koulussa edes huomannut mitään. Taitaa olla niin että kun miettii niin silloin ne tuntuu :-)

Vierailija
111/130 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis ultra. Ja tottakai lääkäri oli sairastunut ja ajat oli tunnin myöhässä, kun sijaiseksi tuleva (onneksi oli tuttu!) lääkäri oli leikkaussalissa tai jotain. Myöhästyin sitten töistä tunnin ja piti sanoa olleeni lääkärissä. Ja että olen ma-ke poissa töistä, sillä punktio on maanantaina ja siirto keskiviikkona. No, asioilla on tapana järjestyä.

Ja itse saaliiseen: molemmilla puolilla on noin 10 munista ja vasemmalla jo isoimmat 16-19mm ja oikealla vain noin 12mm. Annos pienennettiin 100iu ja lauantaina laitan pregnylin. Limis oli 11mm, aika hyvä juttu. Maanantaina pitää olla 7.15 osastolla ja lupasivat kunnon kipulääkityksen kun pyysin. Ja liman syytä ei osannu sanoa, tärkeintä oli ettei ole veristä! Nyt vaan yritetään kasvatella toisen puolen muniksia, osa kuulemma menee " vanhaksi" siis ne n.19mm:set. Ihan hyvä saalis saattaa tulla, ainakin se lääkäri uskoi niin. Se oli se mieslääkäri, minä tykkään sen tyylistä. Ei turhia lässytä ja on realisti sekä positiivinen. Jopa vitsailee, mikä on minusta plussaa. Tässä hommassa tarvii välillä huumoria, että jaksaa!

Mutta huhhu, enää 4 pistosta ja sitten punktioon. Joko teillä on selvinnyt milloin on punktio ja siirto?

Mukava mi-ia että kaikki oli hyvin ja arvot kunnossa. Siellä ne kasvaa ja määräkin selviää perjantaina.

santes76

Vierailija
112/130 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=magenta] [b] Heissulivei! [/b]

Jiiihuuu, nyt on se tentti viimein ohi johon pakersin päivätolkulla

(fiksummat jakaisivat lukua useammalle päivälle¿)

ja taisin ihan kunnialla selvitä. ;) Huomista ultraa odottelenkin kovasti, jännä nähdä mitä siellä on tapahtunut jos oikein mitään. Selvästi enemmän on nyt kyllä alkanut tuntumaan vihlauksia ja painetta lantion kohdalla, etenkin oikealla puolella, joten sen perusteella olen aika toiveikas. Ja nyt äsken iltapalan jälkeen iski vähän kovempikin kipu, tuntee jo tosi selvästi, myös tuossa pallean kohdalla. Se on kyllä hieman outoa... No, ei se mitään jos se vaan on hyvä merkki¿

Se on yllättänyt, miten välillä vihlasee jo toiseen kainaloonkin, kuvittelin että enintään Pregnyl saisi moista aikaiseksi. Onko teillä muilla tällaista? Lisäksi välillä säteilee hieman tuonne reisiin ja nivusiin. Muuten on olo ollut ihan kiva, aamusella ennen tenttiin menoa jouduin ottamaan vähän juoksuaskeleitakin bussipysäkille kiirehtiessäni eikä oikein missään tuntunut. Juuri nyt en kyllä tohtisi lähteä kirmaamaan, saisi bussi kyllä mennä menojaan! Tekisi niin mieli mennä vaan sohvalle tellun ääreen ja lepäillä vatsani kanssa mutta ihan on pakko alkaa tekemään heti seuraavaa kouluprojektia kun deadline on tänään.

[b] MI-IA [/b] oli käynyt verikokeissa ja arvot olivat hyviä. Hyvä hyvä! Huomenna sullakin on sitten myös ultra, vähänkö jännää varmaan kuulla mitä siellä näkyy. Itse oisin varmaan jo ihan hermona jollen maanantaina olisi saanut tietoja.

[b] SANTES76: [/b] vähänkö hyvälle näyttää sun tuleva saalis! Harmi, että jouduit niin myöhässä menemään töihin, se on vähän tuollaista joskus tuolla julkisella puolella. Mut toisaalta sijainen oli sitten ihan kiva, joten hyvä niin. Mulla on muuten myös ollut sitä ovismaista limaisuutta. Kerran pari on ihan hulahtanut housuun asti. Silloin olisikin normaalissa kierrossa ollut oviksen aika, joten jospa kroppa on pikkusen sekasin lääkkeistä huolimatta? Noo, kai se vaan johtui tästä lääkityksestä, toiset on ennen punktiota valitelleet kovemmistakin ovisoireista ja ¿krampeista.

Ja mites [b] DARAN [/b], taitaa riittää arktisia pakkasia edelleen siellä suunnalla? Sullakin taitaa olla huomenna se ultra. Eli meistä moni saa tulla huomenna kertoilemaan väliaikatietoja.

Nyt tosiaan oon niin väsy ja massua kivistää, että yritän paneutua siihen koulujuttuun ja sitten painua ansaitulle lepohetkelle. Aamullakin tuli noustua tosi tosi aikasin viime hetken lukuihin. Ja nehän ne on aina niitä fiksuimpia tekoja, eiks juu?

Lilium [/color]

Vierailija
113/130 |
25.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin koko perhe kaupoilla tänään töiden jälkeen, meni todella myöhäseksi. Mutta löysin kaksi aivan ihanaa takkia (enkä edes etsinyt mitään itselleni vaan mentiin ruokaostoksille!!!) ja tuhlasin. Toinen on kevät/syksy takki ja kotimatkalla tajusin sen olevan kohta pieni, sillä raskautumistahan tässä suunnitellaan ja toteutetaan. No, mies sano että jätä se auki niin saat pidettyä uutta takkia keväällä;) Usko onnistumiseen on tällä hetkellä hyvä!

Mahaa edelleen nippailee mutta eritavalla kuin aikaisemmin. Varmaan lääkemäärän lasku vaikutti. Maha on kuitenkin turvonnut ja vihloo välillä. Minullakin on tissit kipeinä, voivat olla pregnylin jälkeen vielä kipeämmät. Mutta kuitenkin vointi on mielestäni ihan hyvä.

Tulkaahan kertomaan huomenna mitä ultrassa näkyi? Minun perjantain ultra peruttiin silloin keskiviikkona, vaikka minua olisi kylläkin kiinnostanut nähdä miten munikset on kehittynyt. Lääkäri oli sitä mieltä, ettei tarvitse tulla kun kaikki oli hyvin keskiviikkona.

Onnea tentteihin/tehtäviin ja erityisesti ultraan Liliumille. Hyviä munistuloksia ja onnea myös Daran ja Mi-ia ultraan!

santes76

Vierailija
114/130 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikäs kävin tänään ultrassa... Pettymys oli, kun munisten kasvu oli pysähtynyt lähes kokonaan. Limakalvo oli oikeassa vaiheessa, mutta munikset olivat kasvaneet edellisestä vain millin tai pari. Eli ei todellakaan maanantaina mitään punktiota, vaan uudelleen ultraus ja Gonal-F nostettiin 225 IU:hun. Lääke itsessäänkin jo tuotti melkoisen shown, kun Kajaanin apteekeista sitä ei saa tilaamatta. Huomiseksi olisi saanut kyllä, mutta kun tarvitaan jo tänä iltana (tyhmänä ensikertalaisena olin olettanut, että lääkärin reseptissä on määrätty sen verran kun tarvitaan, enkä ollut siis varautunut siihen että tarvitsenkin yllättäen lisää). Nyt on tulossa pikalähetyksenä iltapäiväksi (toivottavasti... jos tulee jotain ongelmia, en kyllä enää tiedä mitä teen) joten toivottavasti tästä päästään jatkamaan normaalisti.

Tällä hetkellä kiukuttaa suunnattomasti, että kroppa ei toimikaan niin kuin pitäisi. En tiedä, ehtiikö edes keskiviikoksi munikset kasvaa, jos silloin olisi punktio. Meinaan vaan että eihän sitä nyt älyttömän paljon voi siirtää (kuten vaikka ensi viikolle) ja tuskin ne viikonloppuna siirtoja tekee...

Mutta illlalla kun toivottavasti on taas tuliterä pistoskynä kädessä, olen jo paremmala tuulella. Tunnen jo oman kriisinkäsittelyni, ensin tulee masentuminen (ekat 20 minuuttia lääkärin jälkeen) sitten kiukku ja lopulta hyväksyminen ja rauhoittuminen, kun optimistiluonne pääsee taas kehiin.

Daran

Vierailija
115/130 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on käyty ultrassa. Yhteensä oli tulossa noin 15 munista. 7 oli varmaa tapausta mutta muut oli aika pieniä, pienet ehkä ehtii vielä kasvaa. Olo on ollu ihan hyvä, pientä nippailua tuntuu.

Punktio on keskiviikkona. Alkaa jo jännittää, pyysin että saan esilääkityksen ennen kuin mitään aloitetaan tekemään. Pelkään että se sattuu lääkityksestä huolimatta. Mulla sattuu jo papan ottaminen.

Vierailija
116/130 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Voi Daran, olipa yllättäviä uutisia ja ymmärrän täysin että tuntuu pahalta. Mutta lääkemäärän nosto voi heti helpottaa, niin toivotaan! Olen lukenut samanlaisesta tilanteesta ja plussa siitä kierrosta kuitenkin tuli. Toivottavasti ehdit saamaan lisää lääkettä heti tänään ja kyllä varmasti saatkin. Ja ethän sä millään voinut etukäteen ostaa enempää lääkettä kuin lääkäri hoidon alussa neuvoi. Jos lääkemäärä olisi jatkunut samana niin sittenhän sulle olisi kallista lääkettä jäänyt ihan suotta yli. Nimittäin mehän plussataan eikä lääkkeitä tarvi säilytellä, eiks juu?

Mi-ia: kiva kuulla että siellä suunnalla kaikki oli hyvin, hyvä määrä soluja sullakin. Ne pienet voivat tosiaan vielä ehtiä ottamaan kiinni isompia kun vasta keskiviikkona on punktio.

Oma ultrakäynti meni hyvin, lääkäri otti laskuihin mukaan nyt yhden enemmän kuin viimeksi eli nyt olisi tulossa 12. Vasemmalla puolella oli edelleen viisi ja oikealla puolelle nyt sitten seitsemän. Lisäksi joitain pienempiä mutta en odota niiden ehtivän kypsäksi kun olivat selvästi pienempiä. Kooltaan suurimmat oli 16 mm ja kohdunkerros peräti 14 mm. Tuo on jo ihan ennätys verrattuina muihin tarkastettuihin kiertoihin.

Punktio on nyt sitten sovittu tiistaiaamuksi. Mukaan neuvottiin ottamaan hieman eväitä, joskus siellä joutuu lepäilemään hieman pitempään. Miehellä olisi työpalaveri heti klo 12 mutta onneksi voi mennä sinne vähän myöhässä vietyäni minut ensi kotiin.

Täytyy ihan ihmetellä, miten hyvin tähän mennessä on tämä hoito mennyt etenkin henkisellä osastolla. Olen luonteeltani melko ailahteleva ja välillä turhankin itkuherkkä mutta nyt piikitysten aikana ei mieliala ole lässähtänyt vielä kertaakaan. Mutta saas nähdä mitkä on fiilikset ensi viikolla kun saamme ensin tietoa hedelmöittymisestä ja sitten jakautumisesta.... IIK! Periaatteessa välipäivänä klinikka ei ilmottele tilanteesta mitään mutta rivien välistä ymmärsin että saa itse soittaa jos ei millään malta odottaa siirtoon. Anyway, tänään lääkärin kysellessä vointia sanoin ihan totuudenmukaisesti, että melkein voisi vaikka lähteä lenkille. ;) Lääkäri kyllä vihjasi että viikonloppuna voi olla olla jo toisenlainen olo ja kieltämättä iltaisin vihloskelee enemmän, kuten eilen.

Miten muuten olette suhtautuneet alkioiden siirtomäärään? Pääsettekö siihen vaikuttamaan? Meidän lääkäri on tähän asti puhunut vain yhden siirtämisestä näin ekalla kerralla mutta tänään vilautti mahdollisuutta kahden siirtämiseen. Siis JOS näyttää ettei pakkaseen jäisi kuin yksi tai jos solujen laatu on huonompi... Täytyy tässä miettiä, painostaisimmeko joka tapauksessa kahden siirtoon, onhan mahdollisuudet silloin paremmat mutta kaksoisraskauden " riski" edelleen kai aika pieni. Mitä mieltä itse olette?

Edessä rauhallinen kotiviikonloppu, joitakin kouluhommia ja yhden tuttavan synttärikahvit. Oikein rentouttavaa viikonloppua teillekin ja etenkin HYVÄÄ VOINTIA!

Lillukka

Vierailija
117/130 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miss Optimisti on taas kuvioissa mukana, eikä elämä enää näytä niin synkältä. Mikäs tässä hymyillessä kun vatsanahan alla vaikuttaa reilu annos Gonal-äffää ;-) Ei vaan oikeasti, jos tässä vaiheessa alkaa synkistellä ja masentua, niin vaikeaa tulee olemaan.

Sain siis lääkkeeni ajoissa, apteekissa vihjailivat että ensi kerralla voisi tilata ennakkoon... No haloo, totta kai. Mutta sillä asenteella lähdetään ettei toiste tartte enää lääkkeitä ostella!

Lääkäri arveli, että lopullinen saalis tulee olemaan 6-8 kypsää munasolua, sen verran jälkijunassa oli osa siitä alkuperäisestä saaliista, etteivät ehkä ehdi mukaan. Mutta onhan tuokin jotain.

Luulen, että minun kohdallani siirretään vain yksi alkio. Voisin kyllä ottaa kaksikin, en pelkää ajatusta kaksosista, mutta voi olla ettei leikelty vatsaparkani kestäisi kahden vauvan aiheuttamaa venymistä ilman vahinkoja. Tämä siis on vain oma ajatukseni, lääkäreiden kanssa ei ole ollut puhetta.

Saa nähdä kuinka kivulias tulee punktio olemaan minun kohdallani... Kun tehtiin johdinten aukiolotutkimus, lähetteessä kehotettiin ottamaan pari buranaa etukäteen ja sanottiin että kivut ovat verrattavissa kuukautiskipuihin. Sattui kyllä aika paljon enemmän... Varmaan eniten tuollaisessa tutkimuksessa/toimenpiteessä kipua pahentaa se, että tilanteesta ei voi lähteä pois, kivulle ei itse voi tehdä mitään. Sitä on toisten armoilla siinä täysin. Apua, alan pelotella itseäni, nyt suu kiinni!

Rentouttavaa viikonloppua!

Daran, taas toiveikkaana

Vierailija
118/130 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Daran kun olet noin positiivinen, varmasti annoksen nostaminen saa aikaan kasvamista! Kyllä sinulla on ollutkin aikamoista jännitystä tämän hoidon aikana. Nyt vaan reippaalla mielellä eteenpäin, kuten tunnutkin tekevän.

Mi-ialle tuntuu tulevan myös hyvä saalis ja kaikki olevan hyvin. Hieno homma!

Liliumin saalis vaikuttaa myös hyvältä ja punktiopäiväkin on tiedossa, kuten kaikilla. Mukava kuulla olosi olevan hyvä.

Mahassa on paineen tuntua ja munasarjat tuntuu olevan mukavan pinkeessä kunnossa. Nyt alko jännittämään, onko siellä miten paljon kypsiä munasoluja. Olen kuitenkin pistellyt vaan 9 päivää ja te kaikki pistelette yli 10 päivää. Maanantaina asia sitten selviää. Tänään isken viimeisen piikin, pregnyl, ja alan odottamaan maanantaita. Olen alkanut juomaan enemmän, nyt pyrin siihen pariin litraan estääkseni hyperiä tulemasta. Ensimmäisessä hoidossa saalis oli yli 30 munasolua ja silloin jännitti vähän tuleeko hyperi. Juomalla ei tullut ja muutenkin otin rauhallisesti punktion jälkeen. Täytyy noudattaa samaa linjaa nytkin, vaikka saalis ei ole yhtä iso. Toisaalta laatuhan korvaa määrän, joten siihen luottaen!

Minä pyydän siirrettävän kaksi. Ensimmäisellä hoito kerralla ei edes kysytty miten monta haluaa siirrettävän, yksi oli muistaakseni ainoa mahdollisuus. No, nyt taas kokeillaan kahdella ja jos molemmat tarttuu kiinni niin erinomaista! Nyt ei kylläkään kukaan ole kysynyt, mutta varmaan sitten ensiviikon aikana meiltä kysytään asiasta.

Nyt pientä lauantai siivousta tekemään,

santes76

Vierailija
119/130 |
27.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt on viimeinen piikki isketty maha nahkaan! Pistin pregnylin 20.00 ja kyllä kävi yllättävän kätevästi. Varasin kaikki piikit, ampullit ja ruiskun riviin ja aloitin sekoittamisen ja piikkien vaihdon. Olinkin niin taitava, että jouduin odottamaan viisi minuuttia ennenkuin pistin piikin:)! Tuli oikein ammattilaisen olo. Nyt vain odotan maanantai aamua ja kamalaa punktiota... Mitenkäs teidän muiden vointi?

santes76

Vierailija
120/130 |
28.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla kun on kokemusta, niin kerrohan.

Onko punktion jälkeen (esim. seuraavana päivänä) kovinkin kipeä? Tämähän on toki yksilöllisistä, mutta jotain suuntaa. Mietin tässä vaan että pitääkö hommata ponille hoitaja myös välipäiväksi vai pystyykö itse käymään tallilla. Entä siirron jälkeen, pitääkö ottaa jotenkin rauhallisemmin vai saako elää normaalisti?

Ja onnea punktioon, me muut täällä kipristellään myötätunnosta ja pelätään omiamme.