IVF/ICSI vko 5
Heissan!
Löytyisikö IVF/ICSI seuraa viikolle 5? Meillä on nyt ihka ensimmäinen IVF-hoito alkanut ja viikolle 5 on suunniteltu punktio ja siirto. Olemme TAYS:issa hoidossa. Olisi tosi kiva saada jännäilyseuraa! Meillä tehdään hoito pitkän kaavan mukaan ja nyt on menossa jo 18. Synarela-sumutuspäivä. Aloitin sumut siis viime kierron 21. päivä eli 29.12. Liekö pitkään sumutteluvaiheeseen syynä oma ja lääkärinkin endoepäilys kipujen perusteella? Sellaisesta olen lukenut täältä palstalta¿ Anyway, ylihuomenna keskiviikkona on eka ultra eli vissiin nollaultraksi kutsuttu tarkastus. Toivottavasti sumut olisivat tehonneet mutta täytyy sanoa että tutuntuntuisia kipristyksiä tuolla alavatsassa on sumuista huolimatta ilmennyt. Ihan kuin siellä olisi ¿luvatonta aktiviteettia¿, heh.
Sumuista ei ole ollut niin pahoja sivuoireita kuin olen pelännyt. Kuumia aaltoja ja päänsärkyä päivittäin kyllä, mutta en ole ollut läheskään niin ärtynyt kuin tosiaan pelkäsin. Sumuttelun alussa oli kyllä sellaisia känkkäränkkä-päiviä mutta taisivat olla vain PMS-oireita. Mutta menkat eivät ole vieläkään loppuneet täysin, nyt on jo kp 7! Yleensä ne kestää kokonaisuudessaan 4 päivää mutta nyt sitten edelleen tuhruttaa. Onko kellään muulla Synarela saanut pitkiä menkkoja aikaiseksi?
Taustatietoja meistä vielä sen verran, että yritystä on ollut nyt tasan 3 vuotta eikä yhtään plussaa olla saatu. Olemme kokeilleet clomeja muutamassa kierrossa (ohensi kohdun limakalvoa - ei hyvä) sekä tehneet yhteensä 4 inssiä - negoja kaikki. Viimeisimmässä inssissä oli lääkkeenä Menopur eli piikityskokemusta löytyy nyt tätä IVF:ää varten.
Olemme vielä ainakin täysin selittämättömiä mutta saa nähdä saadaanko ongelmaan lisävalaistusta nyt tästä hoidosta. Toivottavasti ja mielellään sellaista johon löytyy ratkaisu. No kilpirauhasen vajaatoiminta löytyi kesällä ja elokuusta asti olen syönyt tyroksiinia. Arvot ovat normalisoituneet hienosti, joten se on hieno juttu se. Tuskin on kuitenkaan lapsettomuuden syynä koska kierrot olivat vajaatoiminnasta huolimatta säännöllisiä eikä plussaa olla saatu lääkityksen alettuakaan.
Hoitoseuraa kaipaillen, Lilium
Kommentit (130)
...ja vahvistunut oli :-) Nyt uskon jo plussaan ja uskallan hymyillä! Nyt kun joku viisas vielä kertoo, kuinka lasken nuo raskausviikot ja päivät, olen valmis siirtymään odottamaan :-)
Daran, hymyillen
Hienoa Daran ja onnea vielä kerran! Olenkin käynyt aina katselemassa mikä sinun tilanteesi on! Ja ne viikot lasketaan siten, että hedelmöittymishetkellä viikot on 2+0 (eli kun siittiö(t) yhdistetään munasolu(je)n kanssa), eli siis punktiopäivänä. Jos sulla oli hedelmöittymispäivä maanantai niin sitten sulla on nyt 4+2. Ja viikot lasketaan esim. 4+0, 4+1... 4+6 ja sitten viikko vaihtuu 5+0. Vähän sekavaa, mutta kyllä se siitä.
santes, 5+2
Sullahan oli Daran punktio pe 2.2. (ja se on hedelmöityspäivä) niin sen mukaan sulla olisi jo tänään 4+5. Pikaisesti kävin vanhoja kurkkimassa ja laskin sen mukaan. Mukavia raskausaikoja ja tavataan plussanneissa ja vaihdellaan kuulumisia! Ja myös Liliumille nämä terveiset!
santes
Hurrrrjasti onnea vahvistuneesta plussasta, Daran! Kyllä tämä vaan tuntuu niin hienolta kun 5 hengen porukastamme kolmella onnisti. Toivon kovasti onnistumista pian myös mi-ialle ja tuuvelle.
Kävin tänään uusintaverikokeessa ja tulos oli muhkeat 2500. Mies sai tulokset hoitsulta puhelimitse kun itse en päässyt sopivasti soittamaan. Tai yritin tauolla koululta mutta eipä kukaan vastannut. Että hermostutti just sillon... Huomenna mun pitää kuitenkin soittaa suoraan lääkärille, sillä tänään otetuissa kilpirauhasarvoissa oli ollut häikkää. ;( Nyt siis kai joudutaan heti raskauden alusta alkaen muokkaamaan lääkitystä, veikkaisin että lisäämään. Onneksi pyysin itse päästä verikokeisiin niin saatiin tämäkin näin pian selville. Oma apu, paras apu. Mutta toivottavasti annostus saadaan kohdilleen ettei vauvalle tule tästä vaan mitään häikkää.
Mutta positiivisin fiiliksin siis ollaan. Olin kelahtaa kumoon kun mies kertoi HCG-tuloksen. Toivoin itse, että olisi edes 1400. Arvo on hienosti tuplaantunut joka 2. päivä, jopa hieman nopeammassakin tahdissa. Arvoista ei kuitenkaan voine päätellä onko mukana molemmat alkiot vai vain yksi. Mutta kahden viikon päästä ultra, joten siellä sitten selviää. Itsellä on sellainen intuitio, että yksi mutta mies taitaa toivoa kahta. ;)
Kunpa meillä kaikilla vaan menisi hyvin tämä odotusaika ja uskotaan että menee. Niin, mites olisi jos perustettaisiin tuonne Plussanneet lapsettomat-puolelle jo lokakuista lista. Eikös teillekin tule LA lokakuulle? Tuntuupa hurjalta puhua jo moisesta! ;) Siellä voisimme uppoutua oireisiimme ja fiiliksiimme sitten tarkemmin... Siellä tuntui olevan jo vähän eri nimikkeellä pitkäkin keskusteluketju juuri plussanneilla mutta ainakaan eilen ei ollut omaa otsikkoa luotu.
Lilium rv 5+1 (ihanaa olla jo uudella viikolla!)
On meillä ollut jännät viikot! Kiitos kovasti teille molemmille, ja myös tuuvelle ja mi-ialle henkisestä tuesta, on ollut todella tarpeen välillä.
Tavataan plussanneitten puolella, itse ehkä en vielä sinne uskalla tulla, olo on vielä hieman epätodellinen, mutta jossain vaiheessa sinne toivon mukaan tulen!
Daran, 4+5 :-D
Väliaikaonnea santes, tuohan on hyvä saalis :-)
Minulla ei mitään kummempaa, tänään on viimeinen päivä kun sumutellaan. Ja hyvänen aika, viimeinen Gonal-äffäkin menee tänään! Kohta pitää lähteä taas apteekkiin ostamaan Pregnyl ja tämän iltainen Gonal-f. Mies jo vähän kitkerästi totesi että taitaa koko vauvahomma viedä meidät vararikkoon...
Minäkin aloittanut kovan nestetankkauksen, tätä en olisi muuten tiennyt, ellei täällä olisi kuullut!
Jeps jeps, kotona ollaan ja hengissä selvittiin. Itse toimenpide ei ollut tosiaan papan ottamista kummoisempi mun kohdalla, oli niin hyvät kipulääkkeet ja taitavan tuntuinen lääkäri. Eniten toimenpiteen aikana tuntui ehkäpä se levittimen laitto ja papassa käyneet tietävätkin miltä se tuntuu. Hoitaja oli tosi herttainen, kävi säännöllisesti tarkastamassa miltä tuntuu ja onko kasvoilla väriä. Mutta itse toimenpiteen jälkeen alkoi tuntua kramppeja vatsassa ja pyysin suun kautta otettavan kipulääkkeen. Vaikutti aika hitaasti mutta olo oli koko ajan siedettävä. Illaksi sain samaa lääkettä suppona ja huomiseksi on omasta takaa Panadolia.
Sitten itse saaliseen: lääkäri mainitsi että rakkuloita oli hieman enemmän kuin miltä perjantaina näytti (sillon 12 kpl) mutta kasvuun lähteneet pienet tuskin olisivat kypsiä. Lopulta ennen kotiin lähtöä selvisi, että ainoastaan 6 kpl (!!!) pääsee hedelmöitettäväksi. Olen kyllä aika pettynyt, odotin hieman enempää. Toki olin varautunut siihen, että osa ovat tyhjiä mutta että ilmeisesti yli puolet? Ja olen lukenut huonommistakin saaliista, joilla on plussaan päästy. Lääkärin sanoi, että tarvitsemme vain sen yhden hyvän... mutta silti toivon että tarvittaessa yhteen PAS:iin edes pääsisimme.
Olen nyt aika itkuherkkä, tietty jännityksen purkautuessa tämä on normaalia ja muutenkin puran tunteita herkästi itkulla. Lääkityskin voi vielä vaikuttaa. Tiedän että se menee ohi ja kohta olen paremmalla mielellä. Mutta että vain 6 kpl? Rakkuloiden kokonaismäärää en saanut tietää mutta kysyn torstaina punktiossa. Hieman kauhistuttaa hedelmöittymistulos, kun usein hedelmöittyy kypsistäkin vain osa. En ollenkaan tiedä, tehdäänkö täällä " meillä" ICSIä tarvittaessa vai heitetäänkö hanskat heti tiskiin jos hedelmöittyminen ei tapahdu maljassa normaalisti...
Sain onneksi soittoajan labraan huomiseksi, joko minä tai mies soitetaan sinne sitten. Soitan itse jos vain olen kotona enkä siellä luentoseminaarissa. Nyt olo on ihan OK mutta joudun kuitenkin istumaan toisella kankulla. Eipä tässä kai sen kummempia kuin killitän ahkerasti kivennäisvettä (antaa kehon tarvitsemia suoloja) ja kohta vetäydyn kankultani tuonne sohvalle. Onnea paljon seuraavaksi punktioon meneville, hyvin se menee!
Lilium
Mukava Lilium kun punktio meni hyvin ja ei tuntunut pahalta. Ja toivotaan että kaikki 6 munasolua hedelmöittyy ja saatte pakkaseen laitettavaa. Varmastikin nämä yksilöt on kestäviä ja hedelmöittyy. Montako sulle siirretään? Ja tosiaan, sulle, ja meille muille, tulee plussa tuoresiirrosta.
Minä olen ollut varsin väsynyt. Nukahdin eilen hetkessä ja nukuin juuri melkein 3 tunnin päikkärit. Taitaa ne eiliset lääkkeet ja jännitys laueta nyt nukkumiseen. Ja muutenkin nukuin heikosti punktiota ennen. Kaivelin juuri luget esille, täytyy aloittaa tämä kuuri huomisaamuna. Riittikö yksi luge vai pitikö laittaa kaksi? Ohjeissa neuvotaan jotenkin epäselvästi, ehkä se tarkoittaa yhtä... No huomenna ne sanoo sitten siirron yhteydessä. Täytyy yrittää muistaa kysyä. NLuget on ällöjä.
Daran tottahan se on, että tämä on kallista. Mutta kun se n. 600¿ maksukatto tulee täyteen, niin loppuvuoden reseptilääkkeet on ns. ilmaisia. Meillä ainakin yhdessä hoitokerrassa tuo summa ylittyy. Esim. meillä oli viime vuonna yksi IVF, jonka myötä maksukatto tuli täyteen ja me saatiin lääkäriltä reseptit tämän vuoden hoitoihin jo viime vuoden puolella, eli tämä hoito lääkkeiden osalta oli meille ilmainen. Ja onhan se lapsi vaivan arvoinen. Niin ja se pakastaminenkin maksaa, ensimmäinen vuosi on ilmainen ja sen jälkeen klinikka perii tietyn summan vuodeksi kerrallaan. Näin ainakin meillä, ollaan julkisella hoidossa. En tiedä miten asia on jos kokonaan on yksityisellä hoidossa. Mutta kummasti sitä maksaa, saadakseen pienen nyytin kainaloonsa:) Mutta kyllä ne summat hirvittää, ei sitä voi kieltää!
santes
Lilium: Positiivisella mielellä vaan, minulle lääkäri ennusti jo nyt tässä vaiheessa että vain ehkä 6-8 kypsää munasolua saadaan. Kyllä me nyt pärjätään näillä vähillä ja plussataan komeasti koko porukka.
Hei, pistetäänkö Pregnyl myös mahanahkaan? En ole saanut sen osalta oikeastaan mitään ohjeita... Kuinka paljon pitää varata aikaa siihen kun kasaa sen lääkkeen valmiiksi (yhdistelee siis kuiva-aineet ja liuoksen ja kiinnittelee neulat) ettei mene pahasti yli aikarajan?
Pistä vaan se pregnyl mahanahkaan, samalla tavalla kuin gonal/puregon. Voit tietysti laittaa sen lihakseenkin mutta mahaan on helpompi, ainakin minusta. Minä varasin n. 10 minuuttia koko hommaan, 5 olisi riittänyt ihan hyvin. Kannattaa varata kaikki neulat, ruisku ja kuiva-aine + neste pöydälle tai missä nyt pistääkin. Kaikkein vaikeinta ainakin minusta on niiden ampullien aukaisu, kun niiden kaula pitää katkaista. Hirvittää että satuttaa itsensä tai jotain. Aina se kuitenkin on onnistunut ihan hyvin. Sitten neste kuiva-aineeseen ja seoksen imaisu ruiskuun ja sitten neulan vaihto ja eikun pistämään.
Eikä se kai ihan minutilleen tarvitse onnistua, just luin että irtoaminen tapahtuu 36-38 tunnin kuluttua pregnylin pistämisestä. Siis eiköhän siinäkin ole pieni jouston vara. Jos paljon myöhästyy, niin voihan sen kertoa silloin kun menee punktioon. Älä huoli, hyvin se menee.
santes76
Tulin kuin tulinkin tälle palstalle, vaikka tällä kertaa päätin etten ryhdykään pyörimään täällä, mutta en voinut vastustaa...
Mutta mutta, aloitanpa alusta, nyt siis on menossa kolmas ICSI, kahdesta aikaisemmasta keskenmeno. Pikkukakkosen yritystä ollut nelisen vuotta, esikoinen tuli " melkeinpä yrittämättä" , joten minulle oli tosi yllätys, että toisen lapsen saaminen voi olla näin vaikeaa. Jossakin vaiheessa jo päätimmekin, että meille riittää ihana poikamme, mutta kun kuukaudet kuluivat, niin taas alkoi mietityttämään, että jos sittenkin kokeilisimme vielä kerran. Meissä ei ole todettu kummassakaan mitään ns vikaa, mutta jostain syystä tämä lapsen saaminen nyt vaan ei onnistu. Esikoisen jälkeen olen kerran tullut spontaanisti raskaaksi, mutta se meni myös kesken. Hedelmöityshoidoilla ICSeillä olen " raskautunut" molemmissa, mutta ne siis myös päättyneet keskenmenoon. Muutamat inseminaatiot, joita tehtiin silloin hedelmöitystaipaleemme alussa eivät johtaneet edes plussaan.
Se historiasta. Niin, voisin siihen historiapätkään vielä lisätä, että ikää mittarissa 38 vuotta, joten en enää mikään tyttönen, paitsi omasta mielestäni..:)
Olen menossa huomenna punktioon. Edellisestä kerrasta on jo runsas vuosi, enkä muista että minulla olisi vatsa ollut silloin näin turvonnut. Vai onko vaan kyse ajan kultaamista muistoista, mene ja tiedä.. Mutta oli miten oli, tunnen jo ihan olevani raskaana, vatsa pullollaan ja mietinkin, että onko siellä nyt sattumoisin kertynyt vaikkkapa ilmaa noin paljon vai johtuuko vatsan pömpötys kuin olisin 4nnellä kuulla tästä hoidosta?! Ja sitä minä tulin katsomaan tälle palstalle, josko bongaisin muiden tarinoista samanlaista turpoamista. Ja niin minä bongasinkin. Tässäkin ketjussa joku kertoi jo hakevansa löysempiä housuja. Huh, en siis olekaan syönyt liikaa jäätelöä, vaan pulleudella oli luonnollinen selitys.
Hoitona mulla on ollut Gonal F pistokset 225 IU ja pregnylin tuikkasin eilen. Huomenna siis punktio. Nyt mennäänkin siiten vähän eri kaavan mukaan kuin ennen, eli niitä hedelmöittyneitä alkioita viljellään nyt pitempään kuin aikaisemmin, eli siirto mennee ensi viikolle.
Joopa joo, sorry siis kun työnnyt ketjuunne takaovesta näin viime tipassa, mutta olin tosiaan päättänyt, etten tän hoidon aikana ala taas pyöriä täällä. Koska näin jälkeen päin ajatellen siinä ne illat silloin piinaviikoina sitten meni, kohtalokavereiden kanssa kirjoitellessa täällä. Mutta toisaalta on se niin mukava lukea samanlaisia juttuja täältä, kuin mitä itse miettii, että jos sallitte, taidanpa piipahtaa täällä vieraananne toistekin.. keitättekö kahvit, minä tuon pullat.. :)
Nyt taitaapi olla aika mennä sänkyyn niin ehdin lukea pari riviä kirjaa vielä. Hyvät yöt! Sekä onnea ja tsemppiä tuleviin viikkoihin!
Tervetuloa tänne vaan mukaan. Minä en alunperin aikonut osallistua ollenkaan keskusteluihin, kun ulkopuolisena oli seuraillut, tuntui jotenkin hölmöltä kun naiset vertailevat omia mahakipujaan ja munarakkuloiden kokoa. Mutta kummasti siitä on nyt tullut elämän ihan ehdottomasti olennaisin asia :-) Ja olen saanut täältä kyllä ihan uusia neuvoja ja ennen kaikkea vertaistuki on mahtavaa täällä.
santes: Kiitos ohjeistuksesta, saa nähdä kuin meikäläinen sählää ampullien kanssa...
Daran
Tervetuloa mukaan tuuve, kyllä tänne mahtuu ja mukavahan se vaan on kun sakki kasvaa. Mulla oli alunperin sama kuin daranilla, ajattelin etten kirjaudu sisään ja osallistu keskusteluihin. Meinasin vaan taustailla. Mutta mitenkäs kävi, jatkuvasti roikun nykyisin netissä ja kommentoin tänne. Ihan mahotonta;) Mutta jotenkin tämä vertaistuki ja omien ajatusten sekä tunteiden kirjoittaminen on auttanut, ainakin minua. Siksi olen tässä hoidossa ollut paljon rennompi, ainakin uskoisin asian johtuvan siitä.
Mutta tulehan tuuve kertomaan kuulumisia ja onnea punktioon. Taitaa olla tulossa aikamoinen saalis kun mahaa turvottaa! Mikäs Liliumin vointi on? Joko soititte klinikalle? Entäs mi-ia, joko punktio on ohi? Ja Daran, hyvin se menee!
Tänään minä saan kyytiläiset mukaan ja samalla kuullaan miehen kanssa miten paljon saimme pakkaseen vauvanalkuja. Nukuin tosi levottomasti taas viime yönä. Kuten olette jo varmaan arvanneet, olen innokas jännittäjä sillä unet menee sekaisin ja masu. Tunteet jyllää jne. Mutta kuulumisiin!
santes
Ihanaa se on ohitse. Ei se ollut niin kauheeta kuin kuvittelin, kauhein oli varmaan kanyylin laitto ja sen pois otto.
Olo on vähän väsynyt ja turvonnut.
Saalis oli 12 munasolua, perjantaina siirto jos kaikki menee hyvin.
Nyt lähen nukkumaan.
Terveisiä punktiosta. Kaikki hyvin. 17 munasolua, joten ihan mukava määrä. Ainoa ikävämpi uutinen oli se, että lääkärimme oli ajatellut suorittaa jatkon IVF:llä, koska se olisi ICSIä lähempänä luonnollista hedelmöittymistä, mutta yllättäen mieheni näyte olikin vähän huonolaatuista, ei tiedetä miksi. Aikaisemmilla keroilla ollut ok. Joten seuraus siis, ettei voi tehdä IVFää, vaan ICSIllä mennään...
Huomenissa on soittoaika, jolloin kuulen moniko hedelmöittyi ja sitten on tarkoitus tosiaan pitkällä viljelyllä antaa ' pikkuisten' kasvaa ennen istutusta.
Punktiossa itsessään ei tuntunut miltään, rauhoittavat väsytti oikeastaan ihanasti (olenko seonnut?!), mutta kuten edellinenkin kirjoittaja (sorry, en muista vielä nimim..) totesi, kanyylin laitto oli kamalinta, se kun on kamalaa muutenkin ja tässä hoitaja jotenkin söhläsi, eikä meinannut osua suoneen.
Nyt ei muita probleemaa kuin särkyä tuolla alavatsalla ja pitäisi muistaa juoda paljon. Joten taidanpa lähteä ottamaan huikat ja palaillaan. Mitenkäs muilla ketjulaisilla suunnitelmat etenee?
Hauskaa iltaa! Tänään tulee Ota tai Jätä, se täytyy katsoa, en melkein kehtaa kertoa, että jäin siihen ohjelmaan vähän niinkuin koukkuun. Itse olen aina sitä mieltä, etteivät ottaisi niin paljon riskejä, vaan ottaisivat tarjolla olevan isohkon summan jo aikaisemmin pelin kuluessa, ettei sitten jää ainakaan kokonaan ilman.... Semmoisia, eksyin vähän aiheesta, sorry, mutta kuulumisiin siis!
[b] Morjesta vaan kaikille! [/b]
Lämpimät tervetulotoivotukset yhteiseen jännitysnäytelmään Tuuvelle. Kiva että sakki kasvaa ja tosiaan, vertaistuella on iso vaikutus monella tapaa. ;)
Omaa napaa heti ensiksi: kuudesta munasolusta oli helmöittynyt peräti [b] viisi! [/b] Olemme todella huojentuneita! Miehen kanssa soitimme sinne yhdessä ja mua melkein oksetti kun jännitin niin kovasti. Kuudeskin solu oli hedelmöittynyt mutta kahdella siittiöllä, siksi epäkelpo tapaus. Tämä kuulemma tapahtuu melkein jokaisessa hoidossa, munasolu vaan ei ole ehtinyt muodostamaan " blokkia" ennen kuin toinenkin siimahäntä on livahtanut sisälle. Enempää soluista solubiologi ei osannut siinä vaiheessa päivää vielä sanoa koska jakaantuminen oli odotettavissa vasta myöhemmin. Itse asiassa, näillä hetkillä kun tätä kirjoitan! Mutta hänen mukaansa kaikki viisi näyttivät hyvälle ja olivat normaaleja. Huomisaamuna sitten kuullaan laatuluokitukset, montako on edennyt nelisoluiseksi ja saammeko niitä pakkaseenkin. Hui, toivottavasti kaikki ovat jakautuneet hienosti mutta kunpa nyt päästäisiin edes siirtoon.
Nyt siis voimme huojentunein mielin raakata mahdollisten ongelmien listalta hedelmöittymisongelman pois. Se on jo jotain kolmen vuoden epävarmuuden jälkeen. Toki alkioilla on edessä vielä monen monta kiperää " testiä" mutta ollaanpahan alkuun kuitenkin päästy.
Muuten, mua neuvottiin jo punktioiltana eli eilen aloittamaan Luget. Santes76 taisi kertoa aloittavansa vasta punktiota seuraavana iltana... Itselleni on määrätty 1 pallura kolmesti päivässä eli päiväannokseksi 600 mg. Ihmettelin miksi aloitan jo noin aikaisin käyttämään mutta kerran niin neuvottiin niin olkoon niin.
Tuuve, mä olin kans ennen punktiota kuin 4. kuulla raskaana. Tai siltä voisin kuvitella näyttäväni jos joskus olisin raskaana. Turvotus on edelleen ollut melkoista mutta osa johtunee harmittavasta ummetuksesta. Yritän kyllä syödä päivittäin pellavansiemenrouhetta jugurtin seassa ja apteekista saatavaa litkua ummetukseen mutta heikoin tuloksin. Lienee liikunnan äkillisen lopettamisen ja noiden hormoonien syytä. Kaikesta jännityksestä iski eilen punktioaamuna päälle myös atooppinen ihottuma. Stressistä sen aina saan vaikken muuten olisikaan kipeeksi tulossa. Sitä on nyt sisäreidet ja kädet täynnä mutta tiedän että menee muutamassa päivässä ohi. Onneksi ei kuitenkaan ole kutiavaa laatua.
Hyvä että mi-ian punktio meni myös hienosti, hyvä saalis kerrassaan! Toivottavasti tekin saatte väliaikatietoja huomenna. Mites Santes76:n siirtokuulumiset? Lähtikö monta vauvanalkua mukaan? Ja Daranilla jännittävä perjantai lähestyy... maanantaina sitten vissiin teidän alkion siirto? Ehtinee kasvaa jo hieman isommaksi kuin meillä, voi olla hyväkin juttu. ;)
Palailen huomenna taas kertoilemaan omia uutisia, on se niin kiva kun voi niitä jakaa muiden kanssa.
Lillukka
Olipas tänne tullut mukavia uutisia! Tuuvella ja mi-ialla hyvät saaliit tulleet ja muutenkin tuntui teidän molempien vointi olevan hyvä! Hyvä juttu! Ja hienoa Lilium, teillähän on ollut oikein hyvä laatuisia muniksia! Nyt vaikuttaa meidän poppoon tilanne aikas hyvältä. Vielä Daran saalis määrää odotetaan., joka on varmastikin erinomainen!
Mutta nyt omaan napaan! Kuten otsakkeesta selviää, on minulla kaksi vauvanalkua kohdussa. Oli oikein reippaat yksilöt, 4- ja 5-soluiset kaverukset. Taas tuli tippa linssiin kun näki ja tiesi että nyt siellä on jotakin kiinniittymässä. Kovin oli luottavaisia klinikalla biologi ja lääkäri. Itsellekin tuli oikein lämmin olo siellä käynnin jälkeen. Ja pakkaseenkn jäi 9 alkiota, 2-, 3- ja jopa 4- sekä 5-soluisia. Nekin vaikuttaa hyvältä! Mutta pakkasestahan otetaan vasta n. 2vuoden päästä, sillä nyt tärppää! Nyt taas juomaan, oli kovin aktiiviset munasarjat minulla edelleen. Kehottivat ottamaan rauhallisesti, ja yritän noudattaa kehotusta. Nyt ruokaa tekemään!
santes
p.s. minä olen koukussa Emmerdaleen, jos tunnustetaan joitain ohjelma riippuvuuksia...
Olen seuraillut palstaa taustalla vuosia ja nyt vihdoinkin uskaltaudun mukaan! Nyt kun sattui (taas) " mukavasti" , että joku on samalla aika taululla liikkeellä.
Omasta taustasta kertoisin sen verran, että 2002 jätettiin miehen kanssa ehkäisy pois ja vuosi siitä mentiin tutkimuksiin. Ollaan julkisella siis hoidossa. Miehen siittiöt olivat heikko laatuisia. Hoidoksi valittiin ivf, joka muuttui icsi:ksi lopulta. Tuoresiirto ei tuottanut tulosta, mutta 2 pas onnistui ja siitä syntyi aivan ihana tyttö 2004. 2005 aloimme haaveilla toisesta lapsesta ja koska munia jäi aika paljon pakkaseen ajettelimme saavamme pian toisen lapsen. No, toisin kävi ja viime vuonne oli 2. ivf josta nega. Yhteenkään pas:siin ei päästy, sillä yksikään soluista ei selvinnyt sulatuksesta. Ja nyt siis on vuorossa 3. ivf, joka toivottavasti tuottaa tuloksen! Punktio ja siirto pitäisi olla vkolla 5. Procrenin pistin 5.1. ja 18.1. menen ultraan, jonka jälkeen pitäisi alkaa puregonin pistäminen.
santes76
Mullakin alkoi ensimmäinen ivf-hoito ja punktio ja siirto on viikolle 5. Ollaan helsingin väestöliitossa hoidossa. Mulle tehdään kans hoito pitkän kaavan mukaan. Aloitin sumut 31.12. Oireina ollu kuumia aaltoja ja yö hikoilua. Menkat on mullakin kestäny jo 8 päivää. Yleensä noin 5 päivää. Mulla oli pitkä sumutusvaihe vaan sen takia että ehtii menkat varmasti alkaa ennen aikaa, kierron pituus vähän vaihtelee. Tänään oli nollaultra ja aloitan piikitykset (Puregon) huomenna, annos 150 iu. Mulla on seuranta ultra vasta 26.1, verikoe on 23.1 ja 26.1.
Yritystä meillä on takana jo 5 vuotta. Mitään vikaa ei ole kummastakaan löytynyt. Tehty on 2 clomi kiertoa, 4 inssiä, 1 luonnolliseen kiertoon ja loput lääkkeellisiä ja nyt eka ivf. Plussaa ei ole tullut kertaakaan.
Mullakin on kilpirauhasen vajaatoiminta ollu jo monta vuotta. Arvot on ollu aina lääkityksen aikana hyvät.
Miia
Valtavasti onnea Daran plussasta! Jos siihen testiin tulee viivaa, niin kyllä se on positiivinen. Minun ensimmäinen positiivinen testi oli haalea viiva, joka ei kunnolla ensin erottunut. Nyt tuon testin tulos leikkii tuossa vieressä. Jos haluat varmistusta, tee testi huomenna tai ylihuomenna uudestaan. Tai tee kuten Lilium, meni veritestiin ja saatte varmistuksen. Mutta kyllä siellä nyt taitaa pieni vauvan alku kasvaa, joten onnea jälleen kerran.
Ja edelleen omasta olosta, mulla on samoin kuin sulla Lilium. Pitää aina välillä mennä vessaan ja varovasti kurkkia ettei vaan vuoto ole alkanut. Kamala väsymys on jatkuvana riesana ja etova olo. Tänään meinasin töissä oksentaa. Grillatun makkaran haju sai minut voimaan pahoin, on yleensä minun herkkua... Ja rinnat kipeät. Niin tuosta liikunnasta, minä ainakin olen aloittanut taas aktiivisemman liikkumisen. Tosin kehoani kuunnellen. Jos ja kun masuun/munikseen/kylkeen sattuu niin hillitsen tahtia. En tee mitään kamalan rankkoja treenejä, kevyesti näin pitkän tauon jälkeen. Mutta nyt menen neidin kanssa leipomaan pullaa, että saadaan huomenna herkutella...
santes, 5+0