Paljonko on realistista laihtua kolmessa kuukaudessa?
Pudotan painoa elämäntapamuutoksella enkä millään pikadieetillä.
Painoa on nyt 110kg. Mietin, että paljonko tässä ehtisi laihtua ennen kesää.
Kommentit (85)
Eli otan tavoitteeksi tuon monen mainitseman 6kg. Jos enemmän lähtee painoa, niin se on vain plussaa. Toki jatkan painonpudotusta ja elämäntapamuutosta läpi kesän ja sen jälkeenkin koska tavoite on normaalipaino.
Ap
10 kg ehtii laihtua 110 kg:n lukemista helposti ennen kesää ja enemmänkin. Se että pysybätkö kilot poissa onkin toinen juttu.
10kg lähtee tuon painoiselta helposti kuukaudessa. N. 25kg hyvinkin mahdollista kunhan alat syömään ihmisen luontaisen ruokavalion mukaisesti eli lihaa ja eläinrasvaa. Paino lähtee tippumaan vauhdilla kun vetää hiilarit minimiin.
Oma ennätys 12kg kolmessa viikossa. Ja tuli kesällä korkoineen takaisin kun mätti menemään.
No mä olen laihtunut alkaen 1.1.2024 tähän päivään mennessä 8 kiloa. Mitä se tekee, vähän reilu 8 viikkoa? Lähtöpaino 77 kg, nyt 69 kg.
Vaikka yli 20kg jos motivaatiota vain riittää. Itse aikanaan melkein 30kg tuossa ajassa.
Vierailija kirjoitti:
Minkä vuoden kesästä puhutaan? Normaalipainoon pääseminen tuollaisesta lähtöpainosta vie ainakin pari kolme vuotta ja vaatii sekä runsaasti monipuolista liikuntaa, lepopäiviä ja todellista itsekuria ruuan kanssa. Esim. yksi herkkupäivä viikossa (eikä se tarkoita sipsipussia, leivoksia ja karkkia myrkytystilaan asti) tai esim. yksi suklaapala päivässä. Myös se vaikuttaa, kuinka paljon harrastat liikuntaa jo lähtötilanteessa. Käytännössä hyvä laihdutusvauhti on noin 2 kg/kk.
Opettele lukemaan niin, että ymmärrät mitä luit.
Hei, miksi kova kiire pudottaa? Miksei mieluummin hitaammin ja maltilla, että nahkakin ehtii mukaan?
Riippuu lähtötilanteesta 100 kiloinen laihtuu helpommin kuin 70kg.
Itse olen laihtunut 1kg per kk eli 2kg vuoden alusta. Lähtöpaino 75kg, pudotin syömiset 1200 kcal/pvä
Vierailija kirjoitti:
Hei, miksi kova kiire pudottaa? Miksei mieluummin hitaammin ja maltilla, että nahkakin ehtii mukaan?
No hei vain sulle. Missä kirjoitin, että on kiire? Mähän kysyin paljonko on realistista laihtua kolmessa kuukaudessa. Mistä te jotkut keksitte nämä juttunne vai luetteko aivan omianne??? Ihan maltilla olen tässä painoa pudottamassa, että ihan itse keksit tuon kiireen.
Ap
https://www.calculator.net/tdee-calculator.html
Tuolta voit laskea paljonko pitää syödä päivässä että laihdut
Sehän on tosi yksilöllistä. Jos tuo 110kg vastaa palstamamman keskimääräistä kehonkoostumusta, niin 10-15 kg lähtee 3 kuukaudessa.
Kun on enemmän pudotettavaa, niin kyllä sellainen kilo viikossa voi tippua. Eli 12 kg.
Onko teillä muuten vinkata esim. Youtubesta jotakin hyviä videoita kotona jumppaamiseen ja kahvakuulailuun?
Ap
Näinpä. 6 kg on realistista laihtua kolmessa kuukaudessa.