Paljonko on se lottovoitto, jonka saatuasi jättäydyt työelämästä
Minulle riittäisi 2 miljoonaa. Jos sen saa tuottamaan 5%, niin se olisi 100.000e vuodessa eli tuplaten nykyiset vuosituloni
Kommentit (129)
Useampi miljoona täytyisi olla ja pitäisi olla kunnon suunnitelma miten saa ne voitetut raha tuottamaan lisää.
Jos tän laskee niin että mukavan elämän minimi on nykyisillä hinnoilla 20 tonnia vuodessa ja mulla on elämää jäljellä todennäköisesti noin 40 vuotta niin 800 000 vähintään. Tietysti pitäisi huomioida inflaatio, mutta toisaalta ehkä osan tuosta summasta voi pistää poikimaan.
Ei työnteko kannata. Eläkkeitä leikataan koko ajan ja työeläkkeellä ei tee mitään. Ennemmin kannattaa hankkia kansaneläke ilman työuraa, asumislisät ja toimeentulotuet päälle.
Eläkkeitä leikattiin 10 % taannoin (vanhanen) ja nyt tulee lisää leikkauksia. Mitä järkeä on tehdä 40 vuoden työura, terveys menee ja ei saa toimeentuloa.
Vierailija kirjoitti:
Useampi miljoona täytyisi olla ja pitäisi olla kunnon suunnitelma miten saa ne voitetut raha tuottamaan lisää.
Hajautetut pörssisijoitukset tai pienikuluinen indeksirahasto. Siitä voi alkaa sitten tarkentamaan kokemuksen karttuessa.
400000 euroa, ikää 48 vuotta. Todennäköisesti siirtyisin noin 2-päiväiseen työviikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei ole.
Työ on minulle liian tärkeää. En jaksaisi vain vetelehtiä, tarvitsen aivojumppaa jota työssäni saan, sekä haasteita. Oikeita haasteita eikä jotain typerää peliä tms. jota joku nyt ehdottaa,
On myös tärkeää että työ jota teen on mielekästä ja voin antaa panokseni johonkin oikeasti hyödylliseen.
Minulle on tärkeä olla hyödyksi, tuntea itseni tarpeelliseksi.
Inhoan laiskuutta, se ei ole mielestäni normaali ihmisen olottila. On normaalia jos aina ei huvita, jos väsyttää tai muuten on vetämätön olo. Se on eri asia kuin laiskuus.
Olen nainen ja 34 vuotta.
Minulta yksi tuttu kysyi, eikö miljonäärin akka pärjää ilman töitäkin. Nauroin, että edes ukko ei uskalla tuota ehdottaa. Pelkää, millainen pirttihirmu minusta kehittyy, jos jään pyörimääm kotinurkkiin. Työ tuo oman sisältönsä elämään.
Minulle riittää 1 miljoona lottovoittona, mutta työelämästä tuskin jäisin pois. Tekisin lyhyttä päivää eli 50%
Mä lopettaisin heti jo 200 000€ voitolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajautetut pörssisijoitukset tai pienikuluinen indeksirahasto. Siitä voi alkaa sitten tarkentamaan kokemuksen karttuessa.
Kunnon suunnitelmaa ei edes tarvitse jos oletustuotto on noissa vaikka kohtalaisen matala viis prosenttia jolloin vuodessa tienaisi kahden miljoonan pääomalla 100 000 euroa joka bruttonakin olisi meidän perheen yhteenlaskettuja palkkatuloja enemmän.
Sinänsähän ap:n kysymys tarkoittaa oikeasti mutkan kautta kysyttynä "paljonko kuukausitulosi ovat" ja loppu on pelkkää matematiikkaa.
500 000-1 000 000€:lla vois haistattaa vitut
Miljoona, jään eläkkeelle vuoden lopussa.
En jättäydy koska tykkään työstäni, mutta teoriassa miljoona riittäisi mulle.
1 milj. €. Rakentaisin talon ja jäisi vielä 500000€ käyttörahaa. Eläkeiässä voisi sitten myydä kaiken pois ja muuttaa vuokralle.
30 000€ riittäisi. Sillä voisi edellä vuoden ja etsiä jotain mielekästä tapaa saada rahaa. Ja tietysti samalla nostaisin asumistuen ja päivärahat ihan normaalisti :)
On lottovoitto, että sain tehdä Suomen ja omaksi hyväkseni töitä 42 vuotta, eläkettä alkoi toki kertyvä vasta vuosien työn jälkeen.
Nyt on oma asunto (melko vaatamaton) ja eläke on hieman korkeampi kuin takuueläke, mutta on myös vähän säästöjä, joilla voi ostaa sellaista eläkkeellä, mihin itse eläke ei riitä.
Potkut olisi lottovoitto joka saisi minut pois sieltä hullujenhuoneelta. Itse olen liian saamaton lähteäkseni lätkimään.
Puolella millillä saisi hommattua 2-3 sijoituskämppää, joiden vuokratuloilla voisi elellä.
Mun työ on niin kivaa, etten jäisi kokonaan pois