Paljonko on se lottovoitto, jonka saatuasi jättäydyt työelämästä
Minulle riittäisi 2 miljoonaa. Jos sen saa tuottamaan 5%, niin se olisi 100.000e vuodessa eli tuplaten nykyiset vuosituloni
Kommentit (129)
200000-300000 euroa niin voisin elää niukasti eläkeikään saakka. Olen nyt 48 v. Olen ajatellut tätä usein. Jos niin kävisi, todennäköisesti jatkaisin työtäni harrastusluontoisesti 1-2 päivää viikossa.
Kyllä se perusmiljoona riittäisi (asunto, mökki ja auto on jo eikä velkoja).
Ja eurojackpotiin voi osallistua vaikka porukkajärjestelmällä niin saa silti päävoiton osuessa viideskymmenesosan viidestäkymmenestä miljoonasta.
Nykyinen nihilistielämä onnistuisi miljoonalla. Eli kaikki sen päälle olisi plussaa.
Juuri aamulla laskeskelin asiaa. 2 milj. riittäisi.
2 miljoonaa riittäisi. 500 000-1 miljoona riittäisi siihen, että irtisanoisin itseni, ja lähtisin opiskelemaan uuden alan/aloja. Saisi keskittyä opiskeluun,eikä nykyisen työn sivussa yrittää. Eikä tarttis ottaa opintolainoja tms.
En minä jäisi pois töistä, vaikka voittaisin 10 miljoonaa. Sen jälkeen töissä käynti olisi vain harrastus. Työpaikkaan, esimiehiin ja paskan tärkeisiin työkavereihin voisi suhtautua täydellä huumorilla. Katsoisin miten kauan jaksaisivat katsella kun naureskelisin nurkassa firman menoa...
Vierailija kirjoitti:
Hämmästelen aina ihmisiä jotka tylsistyy jos ei ole töitä. Ja varsinkin jos rahaa on niin silloinhan sitä tekemistä vasta riittääkin!
Joo ei tartte päivät pitkät pelata pleikkaa ja pyöritellä peukaloita, aina sitä tekemistä keksii vaikka ei kävisi töissä.
Vähäkuluisiin indeksirahastoihin hajauttaen tuo on hyvinkin mahdollista ja aika vaivattomasti myös jos ei ole kiinnostunut seuraamaan päivittäin markkinoita ja talousuutisia. Ja jos kovaa työtä haluaa tehdä, voi se olla kannattavaa juuri taantumassa.