Paljonko on se lottovoitto, jonka saatuasi jättäydyt työelämästä
Minulle riittäisi 2 miljoonaa. Jos sen saa tuottamaan 5%, niin se olisi 100.000e vuodessa eli tuplaten nykyiset vuosituloni
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Potkut olisi lottovoitto joka saisi minut pois sieltä hullujenhuoneelta. Itse olen liian saamaton lähteäkseni lätkimään.
Sen lottovoiton saat helposti järkättyä. Esim. ryyppäät pään täyteen ennen kuin menet töihin.
Minulle riittäisi miljoona. En ole nytkään työelämässä, mutta jos saisin miljoonan, niin lakkaisin yrittämästä sitä työelämään pääsyä.
En tarvitse lottovoittoa. En ole koskaan lotonnut. Just irtisanoin itseni.
Ikä on sellainen että työelämässä olisin vielä luokkaa 10 vuotta joiden aikana työeläke kertyisi.
Riittävä lottovoitto olisi sellainen, että jäljelle jääneille työvuosille ja eläkeajalle siitä kertyisi 2x nykyisellään käteen jäävä määrä rahaa. Noin 2 miljoonaa todennäköisesti olisi OK niin siihen sisältyisi mahdollisuus sijoittaa rahaa "harrasteenomaiseen" työntekoon eli tehdä sitä mitä huvittaa tehdä vaikka se ei olisikaan taloudellisesti kannattavaa.
En tarvitse siihen lottovoittoa. Olen hoitanut raha-asiani niin, että voin parin vuoden päästä jäädä oloneuvokseksi. Olen 45v.
Haluan olla hyödyksi, joten teen töitä niin kauan kuin terveyttä riittää. Osa-aikaiseksi voisin lottovoiton myötä vaihtaa. Puolen miljoonan turvin tekisin vaikka 4 puolikasta päivää viikossa.
Nykyisestä työstäni jäisin pois jos saisin 200-400 k. 200 000 euroa riittäisi ihan hyvin. Opiskelisin sitten jotain oikeasti mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Haluan olla hyödyksi, joten teen töitä niin kauan kuin terveyttä riittää. Osa-aikaiseksi voisin lottovoiton myötä vaihtaa. Puolen miljoonan turvin tekisin vaikka 4 puolikasta päivää viikossa.
Hyödyksi voi olla myös vapaaehtoistöissä. Niissä usein enemmän kuin palkkatöissä.
Millillä eläisin kevyesti loppuelämäni
30k per vuosi eli laskennallisesti 900k potti riitäisi. Eikä tarvitsisi edes kikkailla sijoituksilla, vaan voisi elää pelkällä pääomalla.
miltsi, sijoittaisin sen ja eläisin herroiksi tuotoilla
kolmisen milliä. tosin menisin johinkin 25h/viikko duuniin, ihan perusjuttuja tekemään.
Pari sataa tuhatta riittää. Asunto velaton niin sijoitustuotot tuollaisessa summasta riittää jo ihan mukavaa elämään tukien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
30k per vuosi eli laskennallisesti 900k potti riitäisi. Eikä tarvitsisi edes kikkailla sijoituksilla, vaan voisi elää pelkällä pääomalla.
Kyllä olisi pakko kikkailla sijoituksilla, koska muuten inflaatio söis tuon pääoman niin että se loppuisi kesken. Toisaalta 900k potilla saa helposti sellaiset 27k netto-osingot, joten ei sitä pääomaa tarvitsisi kovastikaan rokottaa.
Vierailija kirjoitti:
Pari sataa tuhatta riittää. Asunto velaton niin sijoitustuotot tuollaisessa summasta riittää jo ihan mukavaa elämään tukien kanssa.
Työmarkkinatuki on joku 800€ ja siitä menee verot. Netto-osingot olis luokkaa 6000€ vuodessa eli 500€/kk. Jos työmarkkinatuesta menee 20% veroa niin kuin palstalla sanotaan, niin nettotulot olis silloin sellaiset 1140€. Silläkö viettäisit ihan mukavaa elämää?
0€. Työttömänä viihdyn ihan hyvin 20v työuran (joka tuhosi polvet, nilkat ja ranteet) jälkeen.
Just tänään mietin töissä, että vaikka voittaisin lotossa niin en irtisanoutuisi ainakaan alkuun. Sen sijaan yrittäisin ehkä keplotella itseni jotenkin osa-aikaiseksi.
Mielestäni työt lopettavan lottovoittajan ja työttömän välillä ei ole mitään muuta eroa kuin että ensimmäisellä on enemmön käyttörahaa. Jos työttömyys on niin raskasta kun tuntee olevansa yhteiskunnan ulkopuolella ja hyödytön pyörisessään tyhjänpanttina kotona, niin miksi tilanne olisi jotenkin erilainen jos on lottovoiton takia työelämän ulkopuolella.
Varmasti voittorahoilla keksii ensi kuukauksiksi paljon tekemistä, mutta miten on yhden, kolmen tai viiden vuoden kuluttua voitosta? Veikkaan että monella voittajalla tulee yllätyksenä miten tyhjältä elämä voi tuntua ilman mielekästä tekemistä ja yhteisön osana olemista. Rahoista joutuu myös nauttimaan pitkälti yksin jos oma kaveripiiri koostuu tavallisista tallaajista, ellei sitten halua kertoa kaikille voitostaan ja toimia heidän rahasäkkinään
Tietysti se iso ero on työttömän ja lottovoittajan elämässä, että kun työttömän kaveri soittaa ja kysyy lähteekö tämä huomenna kalaan, niin työttömän ei yleensä tarvitse epäillä soittajan motiiveja, toisin kuin lottovoittajalla joka joko muuttuu koko tuttavapiirinsä yhteiseksi lompakoksi tai sitten yrittää salata voittonsa ja elää valheessa.
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse siihen lottovoittoa. Olen hoitanut raha-asiani niin, että voin parin vuoden päästä jäädä oloneuvokseksi. Olen 45v.
Minä taas olen käyttänyt ison osan hyvistä tuloistani siihen että olen elänyt kuin lottovoittaja, ja olen valintaani erittäin tyytyväinen. Ikää on nyt 49v ja viime vuonna tuli diagnoosi joka pysäytti vaikkei henkeä uhkaava ollutkaan. Parempi elää nyt eikä sittenkun.
Tilaatollisesti länsimaissa noin joka kymmenes kuolee ennen kuin täyttää 65v. Se on aika pysäyttävä luku.
(tosin ihan kaikkea en ole laittanut sileäksi vaan on itsellänikin sen verran sukanvarressa sijoituksia kasvamassa, että todennäköisesti pystyn 65 vuotiaana jäämään eläkkeelle varsin hyvällä tulotasolla, ja jos kuolen sitä ennen niin rahat jäävät lapsilleni pesämunaksi)
Tjaa, ei sellaista rahasummaa olekaan. Teen unelmatyötäni, joten jatkaisin osa-aikaisena (esim. 50%) rahatilanteesta riippumatta.