Paljonko on se lottovoitto, jonka saatuasi jättäydyt työelämästä
Minulle riittäisi 2 miljoonaa. Jos sen saa tuottamaan 5%, niin se olisi 100.000e vuodessa eli tuplaten nykyiset vuosituloni
Kommentit (129)
Eläkeikään vajaat 10v aikaa, semmonen puoli miljoonaa riittäisi. Pari milliä niin ei tarttis huolehtia tulevasta ainakaan taloudellisista sylstä.
Voitin 22 miljoonaa 2004. Sen turvin jäin töistä pois.
Vierailija kirjoitti:
1,9 miljoonalla jäisin pois töistä. Eikun jäin jo. Ja minulla on siis juuri se 1,9 miljoonaa jossa tuottavissa sijoituksissa 1,5. Ikää 54v. Tienattu hyväpalkkaisessa työssä sekä sijoitushenksellä luonteella.
t, Bangkok, hotelli Casa17 uima-allas.
Paljonko se 1,5 miljoonaa tuottaa vuodessa? Minulla on 3,5 miljoonaa tuottavasti sijoitettuna ja osaan vastauksestasi päätellä oletko trolli vai et. Säästäväisesti kyllä elät kun olet noin halvassa hotellissa.
Sehän oli tämä suomalaiseksi stntyminen :D Nyt kun persut ja kokkareet eivät sitä pilaisi.
Sata tonnia riittäisi, 3 vuotta eläkkeeseen. Lähtisin niin nopeasti kamalasta duunistani kuin ikinä mahdollista. Velkaa yhtiölainan verran sijoitusasunnosta, n 60 000. Vuokralainen lyhentää lainaani vuokramaksulla.
Vierailija kirjoitti:
onneksi olkoon, olet saanut elää paljon paremman elämän. Itseä ainakin on vit tannu jo vuosia tämä pienituloisen kituuttaminen
Vierailija kirjoitti:
Lopettaisin olemasta hyödyllinen yhteiskunnan jäsen ja tekisin mitä? Istuisin kotona katsomassa telkkaria? Matkustelisin?
Etkö oikeasti muuta keksi kuin matkustelun ja TVn katselun?
Ihminen kaipaa kyllä tekemistä, totta. Mutta olen maalta ja jos voittaisin lotossa niin muuttaisin takaisin peltojen keskelle ja hankkisin eläimiä. Ehkä kaupungissa asuvilla ei ole muuta tekemistä kuin käydä töissä 🤔 Itse olen kyllä ollut yli vuoden työttömänä ja kyllä sitä puuhaa on riittänyt hikisessä betoniyksiössäkin. Päivittäiseen ulkoiluun menee jo 2h. Monet harrastukset on sellaisia mitä harrastan sisätiloissa enkä kaipaa myöskään ihmisiä.
Töissä kävisin vain siksi että saan rahaa harrastuksiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
500 000 netto. Eläisin ekan vuoden tuolla 50 000 eurolla. Sijoittaisin tuosta 450 000, ja sijoitusten tuotoilla eläisin sitten jatkossa
Aika vähällä sitten tulisit toimeen. Jos sijoittaisit 450k esim osakkeisiin, niistä tulisi osinkoja vuodessa n 22 000 euroa. Siitä pääomavero pois, niin sinulle jäisi tästä nettona about 16 000 euroa. Eläisitkö tosiaan niin pienellä summalla?
Mä ja muut pienituloiset olemme vuosikausia eläneet tolla. Ite oon ollut säästäväinen ja nyt on pienet menotkin. 16000 eurolla eläisin mukavasti ja saisin vielä säästöönkin rahaa.
Työt tottakai lopettaisin heti, ei näissä pienipalkkaisissa haistapaskahommissa mitään kehitytä. Taannutaan vaan apatiaan. Oloneuvoksena sitten harrastelisin mitä harrastelisin ja opiskelisin vaikkapa avoimessa yliopistossa sitä sun tätä. Ymmärrän kyllä et jotain älyllistä ja mielekästä työtä tekevät jatkavat työntekoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista summaa ei ollut jaossa tuolloin. Summa oli 5,4 miljoonaa. Joten joko oot huijari tai voittanut jossain muussa maassa, mitä suuresti epäilen. Mutta hyvä yritys 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1,9 miljoonalla jäisin pois töistä. Eikun jäin jo. Ja minulla on siis juuri se 1,9 miljoonaa jossa tuottavissa sijoituksissa 1,5. Ikää 54v. Tienattu hyväpalkkaisessa työssä sekä sijoitushenksellä luonteella.
t, Bangkok, hotelli Casa17 uima-allas.
Paljonko se 1,5 miljoonaa tuottaa vuodessa? Minulla on 3,5 miljoonaa tuottavasti sijoitettuna ja osaan vastauksestasi päätellä oletko trolli vai et. Säästäväisesti kyllä elät kun olet noin halvassa hotellissa.
Summa sisältä 14 sijoitusasuntoa, josta puolet yliopistokaupungissa ja puolet pohjoisen pikkupaikkakunnalla. lisäksi metsää kohtuullisesti sekä jonkinkokoinen osakesalkku. Pääomatulot vuoden 2022 verotuksessa 70k lähinnä asunnoista, osinkoja noin 12k. Ja mitä tulee hotelliin, niin ei Bangkokissa kannata maksaa yli 100 euroa huoneesta. 60 eurolla saa oikein mainion.
Jos ihminen, joka ei ole koskaan kylpenyt rahassa, voittais sanotaan vaikka pari miljoonaa, niin olisko muka niin, että hän pystyisi jäämään pois töistä ja elämään vain jollain korkotuotolla ja vielä niin, ettei se voittopotti alkais polttelemaan ja haluais alkaa ostelemaan ok-taloa ja mökkiä ja matkustelemaan jolloin se pääoma olis pian syöty aika huolella.
Eikös tuollaisen 5%:n tuoton tekeminen olisi aika kovan työn takana. Veikkaan että tuotto jäis johonkin 1-3%:iin näinä aikoina kun eletään taantumassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
500 000 netto. Eläisin ekan vuoden tuolla 50 000 eurolla. Sijoittaisin tuosta 450 000, ja sijoitusten tuotoilla eläisin sitten jatkossa
Aika vähällä sitten tulisit toimeen. Jos sijoittaisit 450k esim osakkeisiin, niistä tulisi osinkoja vuodessa n 22 000 euroa. Siitä pääomavero pois, niin sinulle jäisi tästä nettona about 16 000 euroa. Eläisitkö tosiaan niin pienellä summalla?
Tämä oli jotenkin liikuttava kommentti. Minä olen elänyt noin 15-16 tuhannen vuosituloilla jo vuosia, kuten moni muukin pienyrittäjä, osa-aikainen ja pienituloinen. Jos olisi vielä velaton asunto, se riittäisi ihan mukavaan elämään yhdelle ihmiselle. Jos pääomaakaan ei tarvitse kenellekään hillota, sitä voi aina vapauttaa käyttöön tarpeen mukaan ja alkaa käyttää jossain vaiheessa reilummin pois.
Ekana nykyinen palkka ja ja mitä se palkka on mahdollisesti viimeisä työpäivänä ennen eläkeikää.
Nyt 50-vuotias pääsee eläkkeelle 67-vuotiaana.
17 vuotta kertaa vuosiansio.
17*45 000€=765 000€
Jos jää pois töistä 50-vuotiaana, niin eläkekertymään tulee vähintään 500€/kk tappio.
10 vuotta eläkkeellä.
10*12*500= 60 000€
Joten jos ikää on 50-vee ja vuosiansio seuraavan 17 vuoden aikana 45 000€ (3750€/kk) ja eläke pienenee, niin laskennallisesti alle 825 000€ lottovoitolla ei kannata töitä lopettaa.
Toki jos onnistuu saamaan sijoituksilla inflaation jälkeen voittoa tai tekee osa-aikaduunia niin numerot muuttuu.
Tai nostaa työkkärin korvausta / asumistukea / jotain yhteiskunnan almuja.
Mutta se 1 000 000€ ei oikeasti ole kovin iso summa rahaa kun se jyvitetään pidemmälle aikajanalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista summaa ei ollut jaossa tuolloin. Summa oli 5,4 miljoonaa. Joten joko oot huijari tai voittanut jossain muussa maassa, mitä suuresti epäilen. Mutta hyvä yritys 😉
Löytääkö Google noin vanhoja juttuja...?
Okei huiputin.
Vierailija kirjoitti:
Ekana nykyinen palkka ja ja mitä se palkka on mahdollisesti viimeisä työpäivänä ennen eläkeikää.
Nyt 50-vuotias pääsee eläkkeelle 67-vuotiaana.
17 vuotta kertaa vuosiansio.
17*45 000€=765 000€
Jos jää pois töistä 50-vuotiaana, niin eläkekertymään tulee vähintään 500€/kk tappio.
10 vuotta eläkkeellä.
10*12*500= 60 000€
Joten jos ikää on 50-vee ja vuosiansio seuraavan 17 vuoden aikana 45 000€ (3750€/kk) ja eläke pienenee, niin laskennallisesti alle 825 000€ lottovoitolla ei kannata töitä lopettaa.
Toki jos onnistuu saamaan sijoituksilla inflaation jälkeen voittoa tai tekee osa-aikaduunia niin numerot muuttuu.
Tai nostaa työkkärin korvausta / asumistukea / jotain yhteiskunnan almuja.
Mutta se 1 000 000€ ei oikeasti ole kovin iso summa rahaa kun se jyvitetään pidemmälle aikajanalle.
Todennäköisesti työt lopettamalla elää terveempänä ja voi nauttiakin 67 v kun ei joudu suoraan hautaan tai vanhainkotiin.
Eläkkeen takia työssäkäynti on maailman typerin syy.
Ei paljoa tarttis, 300 000 euroa?
Ikää jo 57v, joten eipä tässä paljoa enää tarttis.
Ne jotka ihmettelee niitä jotka kävisi töissä lottovoiton jälkeenkin: Osa käy töissä koska ovat yksinäisiä tai heillä on työ joka antaa merkityksen elämään. Ja osa eläkkeelle jääneistä käy töissä koska onhan se kauhea elämänmuutos jos yhtäkkiä ei ole mitään menoa minnekään kun ollut työelämässä koko elämänsä. Työ on monelle muutakin kuin tulonlähde.
Mikä riittäisi koroillaelämiseen se riittäisi,tosin en lottoa.
Vähintään 600 000 nyt, kun olen nelikymppinen. Kaksikymppinen tarvitsisi enemmän.