Onko 50v kaunis/hoikka siis auttamatta liian vanha?
Näin saanut monta kertaa lukea palstalla.
moni yli 50v on säkenöivän kaunis ja upea, Anu Sinisalo, Jennifer Lopez, Salma Hayek ja eräs työkaverini 53v on myös upea.
nää kaikki on heittämällä paremman näköisiä kuin moni möhkö ja turvonnut 30v ikäinen.
miksi miehet dissaa yli 50v naisia? Eikö siis kaunis nainen kelpaa? En ymmärrä.
en ole itse vielä tuossa iässä mutta ylipäätään ihastun itse itseäni vanhempiin, itseäni nuorempiin, laihoihin, lihaviin jne eli en siis RAJAA ennakkoon jotain ihmisryhmää pois.
Kommentit (220)
Mihin ap on ketjusta kadonnut.
En minä ainakaan voisi mitenkään kuvitella seurustelevani paljon nuoremman, lasteni ikäisen miehen kanssa enkä jaksa uskoa sitäkään, ettenkö halutessani saisi seuraa. Ihan vain siksi, että olen nähnyt niin paljon ikäisiäni ja vanhempia naisia, jotka ovat löytäneet uuden ja exäänsä paljon paremmin yhteensopivan kumppanin jopa vanhempanakin kuin viisikymppisenä. Eihän se varmaa ole kuten ei ole sekään, että edes haluaisin uuden kumppanin.
Ehkä asia on niin kuin olen aina arvellut eli joillekin parin löytäminen on helppoa, kun taas toisille vaikeaa iästä riippumatta.
Mutta sitten kun mennään eläkeikäisiin, alkaa olla miehistä pulaa, koska samanikäisistä moni on kuollut. Sen vuoksi monet naiset ottavat nuoremman miehen, vaikka nuori tarkoittaa 45+ ikäistä. Tuttavapiiriini kuului tällainen pariskunta, eronneita molemmat, tapasivat kun nainen oli vähän yli 50, ja suhde kesti miehen kuolemaan asti. Kumpikin sai kokea suuren rakkauden, heidän entiset liittonsa olivat olleet katastrofaalisen epäonnistuneita.
Olen jo kokenut oman suuren rakkauteni pitkässä liitossani, joten olen siitä kiitollinen.
Ei kukaan dissaa 50-vuotiaita, mutta kaikista paras on, jos nainen on kaunis ja muodokas.
Laihoja/hoikkia kukaan ei halua katsella.
Vierailija kirjoitti:
Noh, riippuu varmaan siitä, millaista elämää haluaa elää. Olen itse 51-vuotias, minulla on kaksi alaikäistä lasta, toinen nipin napin, toinen yläasteikäinen.
Olen hoikka, ulkonäöltä ihan OK, mutta onhan mulla naamassa uurteita. En tiedä nykymusiikista tai oikein leffoistakaan enää mitään, mulla ei ole snäppiä tai tinderiä, en vietä aikaa muutenkaan somessa. Luen kirjoja, tykkään kasveista, kasvatan yrttejä, hoidan huonekasveja, pihaa, ompelen, kudon, harrastan kestävyysliikuntaa. Rakastan kotiani ja tykkään puuhastella siellä kaikenlaista. Kunnostan huonekaluja, leivon, teen ruokaa. Säästän rahaa lomamatkoihin, 1-2 pystyn tekemään vuodessa, nekin aika vaatimattomia. Tykkään luonnosta, sienestän ja marjastan. Olisi kyllä kiva löytää joku, tykkäisin esim. vaeltaa tunturissa, mutta en voi lähteä sinne yksin. Mutta en saa aikaan edes etsiä.
Kun mietin, millaista elämää vaikka nyt 30-35-vuotiaat miehet tykkäävät
Hyvältähän tuo kuulostaa. Olet aktiivinen ja maanläheinen nainen.
Itse en tosin olisi valmis muuttamaan kanssasi yhteen, koska kodista tulisi heti naisen valtakunta, ja sinulla on kotona asuva lapsi tai lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan kaikki +50 vuotiaat naiset on luetun perusteella hoikkia, hyvätapaisia, hyvin toimeen tulevia ja niillä kaikilla on 10 vuotta nuorempi mies. Mutta jostain syystä katukuva vaan vääristää sitä faktaa?
Katukuvasi voi olla hyvin erilainen riippuen siitä asutko Suonenjoella vai Eirassa. Tai Kontulassa vai Westendissä.
Selkeästi se on Westendin kiireiset uranaiset, jotka aktiivisimmin täällä keskustelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstan kaikki +50 vuotiaat naiset on luetun perusteella hoikkia, hyvätapaisia, hyvin toimeen tulevia ja niillä kaikilla on 10 vuotta nuorempi mies. Mutta jostain syystä katukuva vaan vääristää sitä faktaa?
Katukuvasi voi olla hyvin erilainen riippuen siitä asutko Suonenjoella vai Eirassa. Tai Kontulassa vai Westendissä.
Selkeästi se on Westendin kiireiset uranaiset, jotka aktiivisimmin täällä keskustelevat.
Minusta täällä on jonkinmoinen joukko suht varakkaita kotirouvia, minäkin olen sellainen. En olisi työelämässä ollessani ehtinyt täällä käydä eli olen aika uusi tulokas.
Mutta merkille olen pannut (palstan johdosta) sen, että katukuvat oikeasti ovat kovin erilaisia, jos vaikka miettii sitä minkä verran näkee ylipainoisia ihmisiä. Suomen ainoa suurkaupunki on pk-seutu, siellä on isot erot eri alueiden välillä. Ei tarvitse matkustella kuin Suomen sisällä, kun tilastot tulevat todeksi siitä, että mitä koulutetumpi ja varakkaampi alue, sitä vähemmän siellä on ylipainoisia ihmisiä. Muualla Euroopassa on sama juttu. Berliinissä on todella vähän ylipainoisia, maaseudulla lähes kaikki ovat ylipainoisia. Johtuen mm siitä, että julkisilla liikkumisesta tulee valtavasti kilometrejä ihan tavallisessa arjessa (lähes 15 000 askelta vähintään omilla normireiteilläni), kun taas maalla ajetaan omalla autolla. Liikkumisen eteen ei välttämättä siis tarvitse nähdä juuri vaivaa ja painon hallinta on helpompaa (vähintään 8000 askelta päivässä hillitsee tutkitusti ruokahalua).
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan dissaa 50-vuotiaita, mutta kaikista paras on, jos nainen on kaunis ja muodokas.
Mistähän se mahtaa johtua, että monet täällä kirjoittelevat miehet ajattelevat, että kaikki miehet pitävät sellaisista naisista kuin he itse pitävät?
Sinä edustat kuitenkin vähemmistöä täällä eli palstalla on pääasiassa niitä, jotka eivät lainkaan pidä muhkummista naisista. "Lihavaa ei kukaan halua katsella."
Naismakuja (kuten miesmakujakin) on kuitenkin selkeästi erilaisia.
Riippuu siitä mihin on vanha.
Ehkä kuumaan loputtomaan seksiin mutta siihen on vanha 50v mieskin. Aloittajan ei pidä murehtia miesten perään jotka katsovat vain naisen ikää. Mitä tarvetta sinulla on sellaiselle miehelle? Jos pelkkää seksiä kaipaat, sitä voi aina ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ikärasismi koskee ihan pahiten 50v naisia. Mikään ihmisryhmä ei kohtaa niin paljon yleistystä ja vihaa.
Älä sotke rasismia ikäsyrjintään.
Mä täytän seuraavaksi 50 ja nyt vasta alan tuntea itseni seksikkääksi. Pa*ettaa koko ajan!
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä tarvitse olla hyvän näköinen kuin verrattuna siihen omaan viiteryhmäänsä, että tulee huomatuksi. Viisikymppisen naisen on aika helppoa erottautua ulkonäöllään muista viisikymppisistä, jos vaan tosiaan vielä kokee sen tärkeäksi (melko moni ei koe, eikä tarvikkaan). Suurin osa keski-ikäisistä naisista keskittyy jo ihan muihin asioihin kuin ulkonäköön. Itse olen 44 v. ja tupakoimattomuuden, vähäisen alkoholinkäytön ja normaalipainon takia näytän ihan tarpeeksi kivalta siihen että minusta kiinnostutaan. Itse en vaan ole kiinnostunut juuri kenestäkään. Elämässä on niin paljon omia juttuja jotka vie aikaa.
Nojoo, mutta 44 on ihan eri kuin 52. Kokemuksesta tiedän.
Ei ole, eikä lihava ja rumakaan. Itse löysin aviomieheni vasta 51-vuotiaana, ja painoin hänet löytäessäni 122 kiloa, ja kaunis en ole ollut edes hoikkana ja nuorenakaan. Itse asiassa kun ikää tulee, meille vähemmän kauniille vasta onnen ajat koittaa, koska ihmisten pinnallisuus vähenee yleensä iän myötä, myös useimpien miesten.
Toivon todella että jokainen 50v nainen on niin kypsä että elämässä on monia tärkeämpiä asioita kuin miesten miellyttäminen ja ei hyväksy elämäänsä kuin sellaisen miehen, joka arvostaa nsista juuri sellaisena kuin on eikä mies haikaile jotain omien lastensa ikäistä nuorempaa ja `tyytyy" aikuiseen naiseen.
Vierailija kirjoitti:
Muodokas onkin jännä asia. Pitäisi olla hoikka, mutta silti rasvaa pepussa ja rinnoissa. Jos jokainen mies haluaisi tällaisen ihmeen, niin Suomessa yli 90 prossaa ihmisistä olisi sinkkuja. Pikku hiljaa evoluutio voisi alkaa asiaa korjaamaan, mutta miesten seksin himo ei kyllä tähän tule taipumaan.
Vierailija kirjoitti:
Toivon todella että jokainen 50v nainen on niin kypsä että elämässä on monia tärkeämpiä asioita kuin miesten miellyttäminen ja ei hyväksy elämäänsä kuin sellaisen miehen, joka arvostaa nsista juuri sellaisena kuin on eikä mies haikaile jotain omien lastensa ikäistä nuorempaa ja `tyytyy" aikuiseen naiseen.
Miesten (monikossa) miellyttäminen olisi erittäin tyhmää ja myös mahdotonta, sen sijaan kannustan kyllä muitakin naisia miellyttämään sitä miestä, jonka omakseen haluaa tai on saanut jo. Niin ulkoisesti kuin sisäisestikin, koska tosiasiassa niitä kahta ei voi toisistaan erottaa. Mielestäni on vähän hölmöä edes puhua niistä erillään.
Ja se että toinen toistaan arvostetaan sellaisena kuin hän on ei mielestäni liity ikään millään tavalla, vaan enemmän se liittyy kiintymyssuhdemalliin. Kypsyys, viisaus ym. eivät myöskään liity ikään, vaan enemmän ne liittyvät persoonaan ja älykkyysosamäärään. Joku viisikymppinen voi olla lapsellisempi kuin teini-ikäinen, toinen kolmekymppinen on häntä valovuosia fiksumpi ja kypsempi.
Ikä ei sikäli ole pikkujuttu, että se liittyy kulttuuriin, missä on kasvanut, mutta ihmisen persoonaa se loppujen lopuksi määrittää aika vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ongelmasi? T. Vanhempi nainen
Ongelmani on se etten voi tajuta, mitä tuo maaginen numero 50 tekee naiselle. Olen itse nyt 46 ja ihan rehellisesti kauniimpi kuin koskaan aikaisemmin, kroppa kuosissa, treenaan ja olen onnellinen. Jotenkin pelottaa että 4 vuotta tästä eteenpäin kun olen 50, niin ei ole enää mitään saumaa löytää ketään kun on sen 50. Siis viis siitä miten kaunis, terve, mukava, huumorintajuinen tms on, niin se ei merkkaa mitään kuin vaan se merkkaa että on 50
ihan hirveitä kommentteja tälläkin palstalla ollut tuon ikäisistä naisista :(
Löytää ketään? Olet 30 v myöhässä.
Puolet ikäluokasta on eronnut. :) Että ei hän ainakaan yksin ole.
Aiemmilla sivuilla kirjoitin, että vartalon malli vaikuttaa siihen millä tavalla ikääntyy. Vähiten ikääntyvä on minusta Tamara de Lempickan naisten vartalotyyppi, jota on erityisen paljon Saksassa. Saman vartalomallin miesvastine, jota myös on paljon Saksassa ikääntyy hyvin vähän.
Naisen kohdalla siis on kyse melko pitkästä, rotevatekoisesta naisesta, jolla on hyvät vartalon mittasuhteet ja tiimalasivartalo leveällä lantiolla, max. c-kupin rinnat. Jos tällainen nainen on atleettinen (hän siis näyttää vähän atleettiselta, leveät hartiat, isot kädet jne.), niin hän ei vanhene käytännössä lainkaan pysyessään normaalipainoisena.
Kaksi ystävääni on tällaisia ikinuoria veistoksellisia naisia. Kroppa on upea. Lihoessaan nämä naiset ovat sitten ladonovimallia, veistoksellisuuden sijaan tulee esille hartiat ja miesmäisyys. Mutta tällainen nainen on minusta upean näköinen ja heille käy lyhyt tukka. Suomessakin on yksi julkisuudessa työnsä puolesta oleva, joka näyttää juuri tällaiselta. Pitkä tukka ei käy yhtään heille, ystävillänikin on lyhyt. Pitkä tukka olisi ristiriidassa atleettisuuden kanssa ja minusta silloin leveät hartiat ja "maskuliininen " isous korostuisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Just noi kokeneet on kovia paneen.
Ikä ei takaa kokeneisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kukapa kaikkia tahtoisi miellyttää.
Ikä ei tee naisesta aikuista, kyllä mies saa vapaasti olla nuoremman (tietenkin täysi-ikäisen) naisen kanssa jos rakastuvat. Miksi se haittaa joitain vanhempia naisia. Olivat itse lapsellisia sen ikäisinä ja luulevat että kaikki ovat? Itseäni ei haittaa.
Olen 55v kaunis nainen.
Kävin vyötärön rasvaimussa.
Tuloksena roikkuva vatsa.
Olen 170 cm/69kg
Mies sanoi eilen: nyt vaakaan!
Olet tuhlannut rahamme, sinun piti laihduttaa3 kg
Hyvän loppytuloksen saamiseksi.
Käyn salilla , teen 5-6 päiväistä työviikkoa.
Eilen siivosin, sen päätteeksi käskettiin vaakaan.
Paino nousi 50kg :sta 69 kg:hen ikävuosien 20-55 välillä:(