Lyhyet hiukset naisella, asia josta ei saa puhua totta.
Tiedättehän, kun asuntolainasta on jo monta kymmentä erää maksettu, lapset on tehty, miestä ei tarvitse enää miellyttää jne. Nainen käy kynityttämässä tukkansa lyhyeksi ja sitten kysytään kotona mieheltä että mitä mieltä. Jokainen edes hitusenkaan tunneälyä omaava mies valehtelee tietenkin heti päin naamaa että kyllä kulta, hyvältä näyttää ja aiettä kun sopiikin sulle hyvin. Sitten mies saakin laittaa kaiken tahdonvoimansa ja alapään verenkierron peliin kun seuraavan kerran takaapäin nussiessa (sen kerran kun todella harvoin ylipäätään saa nussia) oma eukko näyttää takaapäin katsottuna kynityn tukkansa kanssa täsmälleen samalta kuin nussisit kaveriasi Jussia.
Lyhyet hiukset eivät sovi yhdellekään heteronaiselle. Mutta ääneen sitä ei saa sanoa. Ei mulla muuta.
Kommentit (476)
Mulla oli lyhyt tukka kun olin 18v kun tapasin miehen kanssa:D
Kasvatin jossain vaiheessa pitkän tukan ja leikkasin sen joskus 27v taas lyhyeksi. Kaks lasta siinä vaiheessa. Nyt oon 30v ja lapsia 3, asuntolainaa ei vieläkään! Velattomasti ostettiin talo.
Kuulemma mulle sopii lyhyt tukka ja omaan silmään näyttää kivalta. Tukka on paksu ja taipuisa. Miehen mielestä voin tehdä mitä haluan hiuksillani.
Kaksoisleuka ja lihavat kasvot eivät muutu kasvattamalla hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne lyhyet hiukset kaunistaa enemmän kuin vanhenemisen myötä ohentuneet, lässähtäneet liirut. Joidenkin mielestä miehetkin näyttävät paremmilta tuuheilla hiuksilla, niin pitäisikö silloin miestä kehottaa pitämään peruukkia, kun hiusraja alkaa vetäytymään tai hiukset tippumaan päästä?
Mulla on aina ollu liirut pitkät hiukset ihan pienestä asti. En osaisi olla sliipattu tylsä värikypärä. Mä olen mä.
N 57
Suomessa on naisilla ihmeellinen ajatus, että se omaan ulkonäköön panostaminen olisi jotenkin muiden miellyttämistä. Tai että olisi jotenkin pinnallinen ja arvostaisi vain kaikkea pintaliitoa. Tuo on outo ajatusvääristymä. Itse olen 40+ ikäinen nainen ja pidän huolta ulkonäöstäni, ja teen sen itselleni. Jos joku ei kestä katsella ruuhkabussissa huoliteltuja hoidettuja hiuksiani ja punattuja huuliani, niin katsokoon muualle. Itselleni laittautuminen tuo tylsään perusarkeen piristyksen.
Mun mielestä pitkä ohut lirutukka on tosi ruma. Toisaalta ohuet hiukset ei näytä edes lyhyenä hyvältä aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mt-potilaalle sopiva kampaus, ei näy rasvaisuus yhtä hyvin kuin pitkissä vaikka pesee vain kerran viikossa
Väärin. Lyhyessä hiuksessa rasvaisuus nimenomaan näkyy nopeammin, kun rasvaisuudella ei ole tilaa levitä pitkään latvaan. Pitkää hiusta myös harjataan useammin, mikä levittää talit ynnä muut hiukseen tasaisemmin vrt. lyhyt hius lähellä päänahkaa.
Minä mt-potilas harjaan pitkää hiusta yhtä harvoin kuin lyhyttä harjaisin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on naisilla ihmeellinen ajatus, että se omaan ulkonäköön panostaminen olisi jotenkin muiden miellyttämistä. Tai että olisi jotenkin pinnallinen ja arvostaisi vain kaikkea pintaliitoa. Tuo on outo ajatusvääristymä. Itse olen 40+ ikäinen nainen ja pidän huolta ulkonäöstäni, ja teen sen itselleni. Jos joku ei kestä katsella ruuhkabussissa huoliteltuja hoidettuja hiuksiani ja punattuja huuliani, niin katsokoon muualle. Itselleni laittautuminen tuo tylsään perusarkeen piristyksen.
Kukin tyylillään. Minua taas ei piristä laittautuminen, joten minulle omaan ulkonäköön panostaminen olisi juurikin muiden miellyttämistä, ei itseni.
N40
Kaikkien hiukset ei vaan taivu siihen että niistä kasvattais pitkät. Ei oo nätit vaan niin kuin rotanhäntä kun on ohutta, painavaa, nopeasti rasvoittuvaa hiusta, joka pysyy noin tunnin nättinä jos pistää pari purkkia erinäisiä aineita.
Kaljuuntuva, kiiltävä päälaki ja harvat haivenet miehellä - niin kipeä asia, ettei saa puhua! Onko charmikasta?
Mielestäni keski-ikäisten naisten lyhyt hiusmuoti on parturi-kampaajien aikaansaama salaliitto, jolla taataan heille täystyöllisyys vuosikymmenestä toiseen. Lyhyeksi kynittyä kuontaloa saa käydä siistimässä kuukausittain, kun taas pitkiä hiuksia ei periaatteessa tarvitse siistiä kuin kerran-pari vuodessa.
AP parkaa ahdistaa kun seksin aikana aina tulee Jussi mieleen 😢 voithan kokeilla jos Tinderistä löytyisi joku Jussin näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Joku naisia vihaava trolli tällä palstalla selkeästi, aivan liikaa näitä naisen ulkonäköön ja muihin ominaisuuksiin liittyviä avauksia, varsinkin lihavuuteen liittyviä. Ylläpito voisi syynätä IP-osoitteet, ja bannata pysyvästi nämä sarjatrollaajat.
Miesten ylipaino on TÄYSIN kielletty aihe täällä! Jos tekee aloituksen miesten ylipainosta, se poistuu heti. Olen jo vuosia ihmetellyt, mistä se johtuu? Naisten ylipainosta on kuitenkin päivittäin pitkiä ketjuja, aihe on mielestäni täysin loppuunkaluttu, mutta miesten ylipainosta keskustelu on kokonaan kielletty.
Ihan oikeasti tahtoisin, että tästä tehtäisiin tutkimus.
Vierailija kirjoitti:
Siis miten niin ei saa sanoa? Juurihan itsekin sanoit, ja samaa täällä hoetaan joka päivä kuinka naisella kuuluu olla juuri tietynlaiset hiukset.
Kuinka kauan miehet jaksaisitte kuunnella hokemista siitä, kuinka miehellä pitää olla tuuheat paksut hiukset ja ettäs kehtaatte kaljuuntua ja loukata harvenevilla hiuksillanne meidän naisten esteettistä silmää? Tämä on oikeasti se asia, josta ei saa puhua.
No kun se on MIEHILLÄ SE ONGELMA, ja silloin se AINA on sellainen, että joko a) sille ei voi mitään,koska biologia( oikeasti voi,jos haluaa) b) naisten vika c) yhteiskunnan vika.
Vierailija kirjoitti:
Omaan ulkonäköön panostaminen ON MUIDEN MIELLYTTÄMISTÄ, jos sen tekee muiden takia. Te itsenne puunaajat olette oikeasti vähä-älyisiä, se on kyllä tullut hyvin selväksi.
Onko sinulle tosiaan täysin mahdotonta tajuta, että on paljon ihmisiää, joita laittautuminen ei piristä yhtään?
Itselleni ainakin on jo vuosia sitten tullut vastareaktio teitä vähä-älyisiä meikkipellejä vastaan. Pesen hiukseni korkeintaan kerran viikossa, siinä välissä ne ovat rasvaiset monta päivää, mutta se ei minua haittaa ollenkaan. Se on vain hyvää vastapainoa teitä kaikkia meikkipellejä vastaan.
Mulla hyvännäköinen, tiimmi mies, joka on nuoresta alkaen pitänyt lyhyistä hiuksista naisilla. Minulla nykyään lyhyt tukka, josta tykkään ja tekee kivan nuorekkaaksi. Kyllä tästä saa puhua ja kiva kun tykätään eri jutuista.
Vierailija kirjoitti:
Olen nelkyt ja risat. Luuletko että haluan näyttää tytöltä?
No tää on kyllä hullu väite. Kautta vuosituhansien naisilla on ollut pitkät hiukset. Vasta kun naiset lähtivät tehtaisiin töihin viime vuosisadan alun tienoilla kun miehet olivat sotimassa joutuivat naiset pakosta leikkaamaan hiuksensa. Tämä johtui tietysti siitä että ne pitkät hiukset jäivät kiinni niihin tehtaan laitteisiin ja liukuhihnoihin.
Lyhyt tukka kuitenkin sitten jäi ja nyt ei sitten pitkää tukkaa voi pitää kun pitkät hiukset on vain teineille kuuluva. Ei herra jestas sentään. Olen yli 60 kymppinen nainen ja lähes koko ikäni pitkätukkaisena elänyt ja niin myös vastaisuudessa. Minulle se on naiseuskysymys. Jos olen joskus lyhyemmäksi sen leikannut olen katunut ja kasvattanut uudelleen pitkäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nelkyt ja risat. Luuletko että haluan näyttää tytöltä?
No tää on kyllä hullu väite. Kautta vuosituhansien naisilla on ollut pitkät hiukset.
Anna lähde tuolle, että naisilla olisi kautta vuosituhansien ollut pitkät hiukset, muuten valehtelet!
Nainen, joka kulkee melkein alasti joka paikassa. Moni ei hänen hiuksiinsa kiinnitä mitään huomiota.