Miksi tätä Dyyniä hehkutetaan
Kun täähän on ihan älyttömän tylsä leffa? Ajattelin katsoa, kun se Dyyni 2 on nyt niin kovasti tapetilla, mutta tässähän alkaa silmät lurputtamaan jo puolen tunnin kohdalla 😩
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Oli muuten ihan paska tuo Dyyni 2. Odotin hehkutuksen perusteella jotain ihan eri tasoa kuin umpitylsä Dyyni 1, mutta eipä ollut yhtään parempi.
Olen lisäksi lukenut kirjan johon perustuu, ja monet kirjan kiinnostavimmista hahmoista/juonenkuluista oli jätetty pois, ja paisuteltu hahmoja jotka ei olleet ollenkaan kiinnostavia.
Mutta niin, taas taattua Villeneuvea, pelkkää estetiikkaa, vähän sisältöä.
Ja Timothee Chalamet ja Zendaya on kyllä yliarvostetuimpia näyttelijöitä ikinä. Viimemainittu on suorastaan HUONO, olisi pitänyt pysyä mallinhommissa vaan, Timothee taas on ihan ookoo mutta ei mitenkään erityinen ja sitä on nähnyt liikaa liian monessa jutussa, kyllästyttää. Kun en kuulu edes niihin joiden mielestä Timothee on hyvännäköinen, lähinnä päinvastoin.
Kokeiles arvata miksi Zendaya on tämähän hetken "ykkösnaisnäyttelijä" hollywoodissa? 😉
Siinä on paljon hyvännäköisiä miehiä ja rauhallinen tahti
Se oli sairaan tylsä. Tai siis en juonessa pysynyt mukana kun silmät ei pysynyt auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli muuten ihan paska tuo Dyyni 2. Odotin hehkutuksen perusteella jotain ihan eri tasoa kuin umpitylsä Dyyni 1, mutta eipä ollut yhtään parempi.
Olen lisäksi lukenut kirjan johon perustuu, ja monet kirjan kiinnostavimmista hahmoista/juonenkuluista oli jätetty pois, ja paisuteltu hahmoja jotka ei olleet ollenkaan kiinnostavia.
Ja Timothee Chalamet ja Zendaya on kyllä yliarvostetuimpia näyttelijöitä ikinä. Viimemainittu on suorastaan HUONO, olisi pitänyt pysyä mallinhommissa vaan, Timothee taas on ihan ookoo mutta ei mitenkään erityinen ja sitä on nähnyt liikaa liian monessa jutussa, kyllästyttää. Kun en kuulu edes niihin joiden mielestä Timothee on hyvännäköinen, lähinnä päinvastoin.
Kokeiles arvata miksi Zendaya on tämähän hetken "ykkösnaisnäyttelijä" h
Koska on niin seksikäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dyynin ilmestyessä se oli huippuleffa. Ajat on muuttuneet siitä. Mä en aio katsoa sitä uudelleen, pilaisi vaan sen ekan katsomiskerran muistot.
Ilmestyi 2021, eli 3v sitten. Mikä tässä ajassa nyt niin paljon on muuttunut?
Ai, siitä on tehty uus versio. Se alkuperäinen ilmestyi vuonna 1984.
Se alkuperäinen sai heti lempinimen ryyni, ihan noin yrjön lempinimen mukaan.
Eka 2020-luvun osa oli ylihypetetty eikä kovinkaan erikoinen loppujenlopuksi. Tokaa hypetetään vielä enemmän eli lienee vielä isompi pettymys.
Dyynissä on vähän sama vika kuin narniassa filmaajien kannalta, eli kun kirjasarja etenee niin tulee aina vaan oudompaa ja vähemmän filmauksellista materiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeiles arvata miksi Zendaya on tämähän hetken "ykkösnaisnäyttelijä" h
Nuori siedettävän näköinen nainen jolla on riittävästi hypenostoa että sen nimi vetää keskivertoleffaankin katsojia? Näitähän on ollut maailman sivu ties kuinka paljon. Ja keski-iässä ruvetaan valittamaan kun roolit loppui.
Zendaya ei ole oikein millään mittarilla mitenkään poikkeuksellisen kauniskaan. Yhden ilmeen näyttelijä joka ei millään oppinut puhumaan fremen-murteella.
Dyyni 1 oli jotenkuten viihdyttävä, kuva- ja äänimaailma oli ihan toisella levelillä verrattuna vakioHollywoodpaskaan. Mutta Dyyni 2 oli ... paljon tylsempi. 2+ tuntia elokuvasta oli kulunut ja vielä oikein mitään mitä trailerissa oli ei olltu tapahtunut. Varsinainen äksöni oli pakattu viimeiseen varttiin ja ihan juosten kustua potaskaa missä esim Keisarin rooli oli naurettavan mitätön, Rabban ja Gurneyn odotettu kohtaaminen kesti kaksi sekuntia.
Miksi Oppenheimeriä hehkuttaan? Koska markkinointi... Molemmat elokuvat yhtä haukottavia.
Elokuvat ovat yleisemminkin aikamoisessa kriisissä. Taistelee yhä enemmän ruutuajasta somea ja pelejä vastaan, häviten hiljalleen vuosi vuodelta. Eikä tilannetta auta se että hyvän käsikirjoituksen ja näyttelyn korvaa yhä enemmän läpinäkyvä ideologian naamaan hierominen. Dyynissä tätä ei niin pahasti ollut, mutta Vilneuven vika on kompensoida hataraa tarinaa näyttävillä filmatisoinneilla. Ketä kiinnosti katsoa vartti jotain madon odottelua dyynin harjalla? Senkin ajan olisi voinut käyttää vaikka Keisarin roolin syventämiseen Dyynin maailmassa.
Zendayalla on koko elokuvan ajan vain yksi ilme, sellainen "pissed off". Ja sillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Zendayalla on koko elokuvan ajan vain yksi ilme, sellainen "pissed off". Ja sillä mennään.
Mammat kateellisia seksikkäälle Zendayalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah se oli hyvä, mä tykkään leffoist missä on rauhallinen etenemistahti. Ja jos se on viä scifiä/fantasiaa ni ai että. Ootan todellaki kakkososaa.
Mäkin tykkään rauhallisesta, mutta tuo vaan oli jotenkin juonellisesti aika tyhjä. Scifistäkin tykkään, muttta älyllisemmästä scifistä, sellaisesta joissa on oikeasti jotain tiedettä ja tulevaisuuden teknologiaa ja jossa pohditaan jotain olennaisia kysymyksiä olipa ne tieteellisiä kysymyksiä tai kysymyksiä vieraiden lajien kohtaamisesta avaruudessa tms, enkä tämmöisestä ihme avaruusfeodalismista.
Dyynihän on avaruusoopperaa eikä mitään scifiä alkuunkaan.
Vierailija kirjoitti:
teini-jonka-oli-pakko-tulla-mukaan-kesämökille-ilme X-D
Kuinka moni vastaajista on lukenut Dyyni-kirjat? Minä olen, ensimmäisen kerran 12 vuotiaana 70-luvulla, jolloin vain omassa mielikuvituksessa kuvitteli fremenit ja heidän nesteitä varastoivat puvut, joilla kulkivat kuumalla aavikolla, madot jne. Ja nyt kun näkee ne nykytekniikalla tehtynä elokuvana, niin ei voi muuta sano kuin vau. Dyynistä saa niin paljon enemmän irti, jos on lukenut nuo kirjat. Ja toki vaatii kiinnostusta tämän tyyppiseen scifiin.
Olen toki katsonut kaikki vanhemmatkin Dyyni-elokuvat ja sarjat. Mutta kyllä näistä nykytekniikalla tehdyt elokuvat ovat vaan niin hienoja. Innolla odotan kolmatta Dyyni-leffaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ah se oli hyvä, mä tykkään leffoist missä on rauhallinen etenemistahti. Ja jos se on viä scifiä/fantasiaa ni ai että. Ootan todellaki kakkososaa.
Mäkin tykkään rauhallisesta, mutta tuo vaan oli jotenkin juonellisesti aika tyhjä. Scifistäkin tykkään, muttta älyllisemmästä scifistä, sellaisesta joissa on oikeasti jotain tiedettä ja tulevaisuuden teknologiaa ja jossa pohditaan jotain olennaisia kysymyksiä olipa ne tieteellisiä kysymyksiä tai kysymyksiä vieraiden lajien kohtaamisesta avaruudessa tms, enkä tämmöisestä ihme avaruusfeodalismista.
Dyynihän on avaruusoopperaa eikä mitään scifiä alkuunkaan.
Ettäkö madot jotka tuottaa aineita joiden käyttö mahdollistaa tähtien välisen nopean matkustamisen ja avaruusimperiumi jolla tuhansien vuosien historia mm. tekoälyn kukistaminen mukaanlukien ei ole scifiä?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni vastaajista on lukenut Dyyni-kirjat? Minä olen, ensimmäisen kerran 12 vuotiaana 70-luvulla, jolloin vain omassa mielikuvituksessa kuvitteli fremenit ja heidän nesteitä varastoivat puvut, joilla kulkivat kuumalla aavikolla, madot jne. Ja nyt kun näkee ne nykytekniikalla tehtynä elokuvana, niin ei voi muuta sano kuin vau. Dyynistä saa niin paljon enemmän irti, jos on lukenut nuo kirjat. Ja toki vaatii kiinnostusta tämän tyyppiseen scifiin.
Olen toki katsonut kaikki vanhemmatkin Dyyni-elokuvat ja sarjat. Mutta kyllä näistä nykytekniikalla tehdyt elokuvat ovat vaan niin hienoja. Innolla odotan kolmatta Dyyni-leffaa.
Sepä se, nykyajan tekniikalla luotiin hyvin pitkälle sen oloinen Dyynin maailma mitä itsekin kuvittelin kun aikanani kirjoja luin. Harmi vaan että se Dyynin maailman syvyys, poliittinen juonittelu unohtui leffasta.
Enpä muista ikikoskaan katsoneeni, saati että pitäneeni leffasta vain koska siinä on "kuuma" pääosa.
Mutta: olenkin mies.
Vierailija kirjoitti:
Enpä muista ikikoskaan katsoneeni, saati että pitäneeni leffasta vain koska siinä on "kuuma" pääosa.
Mutta: olenkin mies.
Kyllä sinäkin olet pitänyt monesta "leffasta" ihan vaan siksi että pääosan esittäjä on "kuuma" X-D