Miksi farkkuihin pukeutuminen hautajaisissa olisi niin väärin?
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Kuulun myös niihin, jotka mieluummin ylipukeutuu. Puen lapsetkin hautajaisiin tummiin vaatteisiin, mutta en välttämättä kokonaan mustaan. Missään collegepuvussa tai farkuissa en päästä lähtemään.
Eikös lapset ole tapana pukea valkoiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Pretty Woman jäi mieleen, tunnistan piirteen itsessänikin. Uuteen tilanteeseen tulee valittua ne vanhat luottovaatteet, joskus olen ostanut tilaisuutta varten uutta ja tuulikaapin ovelta palannut vaihtamaan jalkaani luottofarkut. Minulla on aina pari perusyhdistelmää ripustimessa valmiina, ei liian hienoja, mutta ei lähikaupassa pistäytymistasoakaan.
Sama! Mullakin on muutama luottoasukokonaisuus, joissa tunnen itseni erityisen itsevarmaksi. Hautajaisiin laitan niistä yleensä aina saman. Viimeiset viisi vuotta on olleet kauheat: jouduttiin saattelemaan hautaan sekä minun äitini että puolison molemmat vanhemmat ja yksi isovanhempi. Neljät hautajaiset eikä yksiäkään häitä.
Itse pukeudun mieluummin vähän yli kuin ali, enkä ole ikinä ollut mikään ns. farkkutyttö edes nuorena. Tuntisin itseni alipukeutuneeksi jopa töihin joissakin tavallisissa farkuissa. Mutta kuten
En minäkään hautajaisiin farkut jalassa lähde. Mutta esim. musta mekko valikoituu sen mukaan, minkä verran olen tilaisuudessa esillä. Jos olen sivussa, voin laittaa uuden mutta jos olen paljon esillä, se on yleensä tuttu ja turvallinen, sama kengissäkin.
Olen laittanut hautajaisiin mustat farkut kun ei muita sopivia housuja silloin ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jo toivonut ja kertonut lapsille ja lapsenlapsille, että mun hautajaisissa pukeudutaan kirkkaan punaisiin. Se on aina ollut mun lempiväri. Ja mikä ilon juhla, pitkä elämä suoritettu! Tv mummo 68v
En tiedä, valmistetaanko farkkuja punaisena. Ei ainakaan meidän kylältä saa.
Kyllä valmistetaan, mulla on ollut kymmeniä punaisia farkkuja elämäni aikana, Josefin, BicMac, Dallas, Ellos jne valmisti punaisia farkkuja!
Jokaisella naisella pitäisi olla kaapissa hautajaisiin sopiva musta asu, mekko tai hame. Etiketin mukaan naiset pukeutuu hautajaisiinkin mekkoon tai hameeseen joten housut ei ole vaihtoehto.
En usko että mustia vaatteita ei löytyisi kun Prismat, Cittari ja Tokmanni myy niitä.
Vierailija kirjoitti:
En usko että mustia vaatteita ei löytyisi kun Prismat, Cittari ja Tokmanni myy niitä.
Voi ihme tätä markettiuskollisuutta.
Ei ole väärin. Hautajaisen takia ei kannata ostaa vaatteita. Mä olen ollut kerran hautajaisissa tähän asti. Sekään ei ollut sukulainen.
53v
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella naisella pitäisi olla kaapissa hautajaisiin sopiva musta asu, mekko tai hame. Etiketin mukaan naiset pukeutuu hautajaisiinkin mekkoon tai hameeseen joten housut ei ole vaihtoehto.
Etiketissä ei ole mitään tällaista ohjetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väärin. Hautajaisen takia ei kannata ostaa vaatteita. Mä olen ollut kerran hautajaisissa tähän asti. Sekään ei ollut sukulainen.
53v
Olen kymmenkunta vanhempi. Olen ollut toisen isoäitini ja toisen isoisäni, kummankin vanhempani, appivanhempieni, lapseni ja kummilapseni, parin enon ja tädin, kälyn ja muutaman naapurin hautajaisissa. Tasan ei käy onnen lahjat.
Onko juhlaa, mihin mielestäsi kannattaa ostaa vaate? Mihin ostaisit itse tai mihin juhlaan toivoisit vieraidesi pukeutuvan arkiasua paremmin? Milloin ostat vaatteita?
Minäkin olen ollut hautajaisissa vain kerran ollessani aikuinen. Nyt 47v.
Vierailija kirjoitti:
Semmoset fantasiat.
Ei ole väärin. Ei kannata liikaa ajatella mitä muut muka ajattelee.
Vierailija kirjoitti:
Mun hautajaisissa ihan yks hailee mitä puet. Pukeudu vaikka pellle pukuun. Olen jo kuollut
Saako pukeutua klovnipukuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
53v
Olen kymmenkunta vanhempi. Olen ollut toisen isoäitini ja toisen isoisäni, kummankin vanhempani, appivanhempieni, lapseni ja kummilapseni, parin enon ja tädin, kälyn ja muutaman naapurin hautajaisissa. Tasan ei käy onnen lahjat.
Onko juhlaa, mihin mielestäsi kannattaa ostaa vaate? Mihin ostaisit itse tai mihin juhlaan toivoisit vieraidesi pukeutuvan arkiasua paremmin? Milloin ostat vaatteita?
Mä en tunne mun sukulaisia. Minkäs mä sille voin. Ostan harvoin uusia vaatteita. Ostan kirpparilta kun tarvitsen uusia. Jos tulee esim. häät niin kyllä ostan jotakin sinne.
Ihme kyselyä..
Hautajaiset on muistojuhla. Farkut eivät ole juhla-asu. Kirpparit ovat täynnä tummia vaatteita.
Ei ongelmaa. Saa pukea farkut.
Kuka sanoo ettei saa?
Ja sä uskot?
Koska se on arkiasu, ei mikään tilaisuusasu.
Naispapilla ja kanttorilla oli mustat housut hautajaisissa.
Etiketin mukaan tummaa, mutta missä menee raja siitä mikä on tummaa ja mikä ei?
Millainen harmaa on esimerkiksi vielä tummaa?