Tänne suomalaiset rikkaat nyt muuttavat - "Henkilöä ei käytännössä verota mikään maa"
https://www.talouselama.fi/uutiset/tanne-suomalaiset-rikkaat-nyt-muutta…
Yli 50000 euroa vuodessa omaisuustuloja saavat muuttavat huomattavasti muita useammin Singaporeen, Luxemburgiin, Sveitsiin, Arabiemiraatteihin ja Kyprokselle, joissa sijoitusomaisuuden myyntivoittoja verotetaan vain poikkeustapauksissa.
Kommentit (266)
Nostetaan kaikkien vero% jonnekin 45 tienoille, silloin köyhille on sama kohtelu kuin rikkaille.
Käsittääkseni nuo luetellut maat eivät kieltäytydy ottamasta asukkaikseen muitakin kuin rikkaita, joten kuka tahansa suomalainen voi muuttaa Singaporeen, jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Noh, toisaalta, miksei vaan kaikki aleta tehdä töitä pimeästi. Minäkin olen mielestäni ansainnut mahtavan 1000 euron bruttopalkkani, joten miksi maksaisin siitä yhtään veroja. Pimeästi vaan kaikki töitä tekemään, muitahan ei tarvitse ajatella kuin omaa napaa. Suomi nousuun!
Kaikki?
Kuvittelet että kaikki rikkaat tekee töitä pimeästi?
Sulla ei oo kaikki ruuvit tallella.
Mä tunnen itseni onnelliseksi veronmaksajaksi, kun olen tehnyt pitkän työuran Sveitsissä ja kun työt päättyvät, muutan takaisin Suomeen. Toimistotyötä olen tehnyt ja siitä kertyy verotettavaa eläkettä reilut 150 000 frangia vuodessa. Jos toivoa saa, niin hallituspohja voisi vaihtua ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mani, mani , mani haisee täällä.ja sen ohessa kanssaihmisen arvostamisen puute. Ole onnellinen poterossasi orjatyövoiman palveltavana. No Sveitsissä ei nyt orjatyövoimaa nimeksikään ole, mutta kyllä sielläkin ausländische Gastarbeitereita osataan hyväksi käyttää ( tarkoitin kouluttamatonta työvoimaa) Ja jos ole Suomessa syntynyt ole saanut ilmaisen neuvolan ,koulun ja kouluterveyden hoidon ja ilmeisesti myös opinnot - ja nyt varakkaana vain naureskelet kaikelle tälle, sellainen sivistys tarttui sulle päähän. Pohdiskelun paikka - sullekin.
Suomessa jo suurta osaa omista kansalaisista kohdellaan niin kuin olisivat vierastyövoimaa. Sinä tunnut halveksivan niitä kanssaihmisiä, jotka ovat täysin laillisesti toimineet niin kuin omassa tilanteessa on ollut järkevintä toimia. Ja jotka ovat hyväksyneet omien valintojensa niin hyvät kuin huonot seuraukset. U
Pohdiskeltu on - olen itsekin asunnut kolmasosan elämästäni ulkomailla - saattaa olla pitkäkin aika ikäni huomioonottaen. Nytkin olen karttapallon alalaidalla - paljon ei puutu,että en mereen tipahda....mutta kun olen tätä palstaa lukenut törmäsin totisesti suomalaista systermiä halveksuviin ja vähättrlrviin kirjoituksiin. Kun itse lähdin ulkomaille menin maailmaa katselrmasn ja se kstselu on jatkunut, veroja pakoon ja nollaverotuksen msihin en itsekkäistä syistä lähtenyt. Kaikkea hyvää Sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Noh, toisaalta, miksei vaan kaikki aleta tehdä töitä pimeästi. Minäkin olen mielestäni ansainnut mahtavan 1000 euron bruttopalkkani, joten miksi maksaisin siitä yhtään veroja. Pimeästi vaan kaikki töitä tekemään, muitahan ei tarvitse ajatella kuin omaa napaa. Suomi nousuun!
Kyllä näitä pimeän työn tekijöitä löytyy ihan muista tuloluokista kuin rikkaiden joukosta. Sitähän varten mm. kototalousvähennys lanseerattiin verotukseen.
Tsekkaa huviksesi vaikka Arvopaperi-lehti silloin kun siinä on Suomen suurituloisimmat -teema, jokseenkin kerran vuodessa. Löytyy pitkät listat nimiä ja ansiotuloja ja pääomatuloja. Kyllä niistä on ihan veroja maksettu. Ja paljon. Sieltä lueskelet hetken aikaa ja lopetat ulisemisen.
Ne, jotka on muuttaneet ulkomaille, ei sitten ehkä ole enää Suomen suurituloisimpien listoilla. Paitsi että muutaman vuoden on kyllä verovelvollinen vielä muuton jälkeenkin.
Kysehän ei ole siitä, etteikö rikkaat olisi maksaneet tarpeeksi veroja. Kyllä on. Jossain vaiheessa voi tietty tulla mitta täyteen ja sitten nostetaan kytkintä. Meikä on kohta maksanut puoli miljoonaa euroa veroina Suomeen ja vielä täällä pysyn.
Ongelma ei ole minun kaltaiset vaan sinun. Sun tonnin bruttopalkasta ei menis veroa kuin alle satasen kuussa, joten enemmän tienaat asumis- ja muina tukina yhteiskunnalta. Ja sitten vielä kehtaat mollata muita siipeilijöiksi. Häpeäisit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki?
En ole niin väittänyt. Kyse oli verojen maksamisesta ja sen välttelemisestä. Ahne rikas keksii kyllä ne lailliset keplottelukeinot. Sillä tavalla todennäköisesti ovat rikastuneetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan kiva, että kaikki itsekkäät ahneet pa.kat muuttavat pois Suomesta. Paras olisi jos pysyisitte poissa myös tältä palstalta. Jokin Suomi-ikävä kuitenkin tänne vetää vai?
En usko että kovin moni ökyrikas on tällä palstalla. Taitavat paiskia töitä toisinkuin sinä joten sullehan tää Suomi on mainio paikka asua ja nostaa tukia.
Menen tänäänkin illaksi töihin. Voisinhan minäkin muuttaa toiseen maahan, missä työstäni maksetaan enemmän eikä veroja tarvitse maksaa, mutta en ole ahne itsekäs pa.ka.
Onko parempi olla ahne vai ilkeä? Jos mun pitäisi valita kaveri tai puoliso, niin ottaisinko ahneen vai ilkeän?
Voisit olla ihan ok ihminen, jos olisit ahne, sillä silloin kohdistaisit mielenkiintosi rahaan. Mutta nyt olet ilkeä ja kohdistat sen toisiin ihmisiin.
Olet selvästi ilkeä pa.ka ja sen leiman olet ansainnut teksteilläsi, ei sillä että joku sinua haukkusi perusteetta, niin kuin mitä itse teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki?
En ole niin väittänyt. Kyse oli verojen maksamisesta ja sen välttelemisestä. Ahne rikas keksii kyllä ne lailliset keplottelukeinot. Sillä tavalla todennäköisesti ovat rikastuneetkin.
Miksi tyhmä köyhä ei käytä samoja keinoja, vaan vaatii valtiolta 1500 e/kk?
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni nuo luetellut maat eivät kieltäytydy ottamasta asukkaikseen muitakin kuin rikkaita, joten kuka tahansa suomalainen voi muuttaa Singaporeen, jos haluaa.
Ahah.Kun yksiön vuokra on 2000 euroa minimi niin muuta sinne sitten eläkeläisenä?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki?
Ok. Kaikki köyhät on todennäköisesti tyhmiä ja työttömät laiskoja. Miehet väkivaltaisia jne.
Laiskat tyhmät keksii myös keplottelukeinot yhtä lailla? Elävät tuilla ja haukkuvat muita siipeilijöiksi. Todella todennäköisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti.
Noilta pitäisi kieltää paluut Suomen kamaralle
Kyllä ne tulee hoidattamaan vanhuuden vaivoja.
Miksi tulisimme? Suomen lääkäripalvelut eivät kestä kv-vertailua. Monessa muussa maassa huomattavasti tasokkaampaa. Yksinkertaiset suomalaiset vaan on saatu erilaisilla hokemilla uskomaan sikäläisten palveluiden korkeaan eli "korkeaan" laatuun. Avatkaa silmänne, lampaat.
Saattaa olla tasokkaampaa, kalliimpaakin, mutta Suomalainen kun saa tulla vaivoineen ymmärretyksi suomenkielellä, niin vot!
Ei minun tarvitse tulla ymmärretyksi suomenkielellä, puhun sujuvasti 4 muuta kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Mä tunnen itseni onnelliseksi veronmaksajaksi, kun olen tehnyt pitkän työuran Sveitsissä ja kun työt päättyvät, muutan takaisin Suomeen. Toimistotyötä olen tehnyt ja siitä kertyy verotettavaa eläkettä reilut 150 000 frangia vuodessa. Jos toivoa saa, niin hallituspohja voisi vaihtua ennen sitä.
Maksat tuosta veroa 48%,tervetuloa.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on noiden veroparatiisimaiden ongelma. Suomelta jää joka tapauksessa verotulot saamatta. Vaiko eikö teidän mielestänne ihminen saa muuttaa edes vielä enemmän verottavaan Ruotsiin? Silloinkin Suomelta jää verotulot saamatta.
Oletteko koskaan ajatelleet miksi nämä ns veroparatiisivaltiot ovat veroparatiiseja (eli matalan verotuksen maita)?
Siksi, että ne ovat älynneet ottaa strategiakseen houkutella maahan menestyviä ja hyvin toimeentulevia ihmisiä sekä yrityksiä. Kun rahaa on maassa tarpeeksi niin ei tarvitse verottaa kuin aivan seitinohuesti ja silti maan asukkaille voidaan järjestää hyvät palvelut jne. En ole kuullut Sveitsin, Luxemburgin tai Jerseyn saarten asukkaiden valittavan huonoista palveluista tai korkeista veroista.
Suomen strategia on täysin päinvastainen, houkutella maahan mahdollisimman maksukyvytöntä väkeä, karkoittaa varakkaat ja rahoittaa palveluja tukevalla verotuksella ja reippaalla lainanotolla!
Kun on ensin itse tehty hölmöjä valintoja niin sitten paheksutaan niitä jotka ovat olleet fiksumpia ja haukutaan veroparasiiteiksi jne.
Presidentinvaalitenteissäkin näkyi vasemmistopuolueiden edustajia joiden mielestä Suomen talous saadaan kuntoon kun kovennetaan verotusta ja satsataan kehitysapuun sekä investoidaan itse lainattua rahaa globaalin etelän vihreään siirtymään!
Ihan totaalista idiotismia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos elää tulojensa mukaan, eikä ota turhaa velkaa, pärjää rikas tai vähän köyhempikin hyvin ihan normityöviikolla. Vain öykkärit ottavat lainaa rikastuakseen lisää, oikeasti rikkaiden ei tarvitse enää rikastua enempää ollakseen jotakin.
No niin pärjää. Joku vain ihmetteli että mitä eroa sillä yhdellä tonnilla on. Vastasin että ei sillä yhdellä tonnilla sinänsä olekaan, mutta esim. sen lisätonnin tienaamiseen tarvittava lisätyö voi olla ihan posketon. Rahassa ei välttämättä huomaisi suurtakaan eroa, mutta aikaan ja vaivaan nähden ero on todella iso. Aikaan suhteutettuna se progression vaikutus hahmottuu paljon paremmin.
Jos sua häiritsee, että kuvitteellisessa esimerkissä yritettiin rikastua lisää, niin voit ajatella, että kyseessä oli sijoituksen sijaan vaikkapa oman
Vid det skede som din marginalprocent är över 60 så kan det vara att du tänker om. Skaffa en extra hundring av kunden, dra av momsen, socialavgiften och din personskatt så har du 24 € i handen. Får du en hel hundring brutto så får du trettio-något i handen. Om man tycker att det är ok och vill fortsätta förtjäna i Finland, har man helt enkelt en lägre lön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on noiden veroparatiisimaiden ongelma. Suomelta jää joka tapauksessa verotulot saamatta. Vaiko eikö teidän mielestänne ihminen saa muuttaa edes vielä enemmän verottavaan Ruotsiin? Silloinkin Suomelta jää verotulot saamatta.
Oletteko koskaan ajatelleet miksi nämä ns veroparatiisivaltiot ovat veroparatiiseja (eli matalan verotuksen maita)?Siksi, että ne ovat älynneet ottaa strategiakseen houkutella maahan menestyviä ja hyvin toimeentulevia ihmisiä sekä yrityksiä. Kun rahaa on maassa tarpeeksi niin ei tarvitse verottaa kuin aivan seitinohuesti ja silti maan asukkaille voidaan järjestää hyvät palvelut jne. En ole kuullut Sveitsin, Luxemburgin tai Jerseyn saarten asukkaiden valittavan huonoista palveluista tai korkeista veroista.
Suomen strategia on täysin päinvastainen, houkutella maahan mahdollisimman maksukyvytöntä väkeä, karkoittaa varakkaat ja r
"Suomen strategia on täysin päinvastainen, houkutella maahan mahdollisimman maksukyvytöntä väkeä, karkoittaa varakkaat ja rahoittaa palveluja tukevalla verotuksella ja reippaalla lainanotolla!
Kun on ensin itse tehty hölmöjä valintoja niin sitten paheksutaan niitä jotka ovat olleet fiksumpia ja haukutaan veroparasiiteiksi jne."
Man fick nästan en tår i ögat. Detta är något av det vackraste och mest klart uttryckta som man någonsin har läst på spalten.
Rikkaat marssii pois täältä
"Voi ei, miksi köyhiä verotetaan lisää?!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko koskaan ajatelleet miksi nämä ns veroparatiisivaltiot ovat veroparatiiseja (eli matalan verotuksen maita)?Siksi, että ne ovat älynneet ottaa strategiakseen houkutella maahan menestyviä ja hyvin toimeentulevia ihmisiä sekä yrityksiä. Kun rahaa on maassa tarpeeksi niin ei tarvitse verottaa kuin aivan seitinohuesti ja silti maan asukkaille voidaan järjestää hyvät palvelut jne. En ole kuullut Sveitsin, Luxemburgin tai Jerseyn saarten asukkaiden valittavan huonoista palveluista tai korkeista veroista.
Suomen strategia on täysin päinvastainen, houkutella maahan mahdollisimman
Olen aivan täsmälleen samaa mieltä. Siinä on kyllä niin selvästi sanottu, että joka ei ymmärrä. on ideologisesti täysin sokea.
Vierailija kirjoitti:
Rikkaat marssii pois täältä
"Voi ei, miksi köyhiä verotetaan lisää?!"
Heh, niinpä.
Kaiken lisäksi pitää nyt ymmärtää pari asiaa:
1) vain pieni murto-osa suomalaisista työttömistä lusmuaa tahallaan, suurin osa haluaisi mennä töihin kun vain pääsisi
2) vain pieni murto-osa suomalaisista rikkaista on muuttanut ulkomaille tai edes siirtänyt omistuksiaan sinne, suurin osa asuu edelleen Suomessa ja pitää täällä myös sijoituksiaan
Nyt vain jostain syystä paisutellaan mielikuvia, joissa kaikki työttömät välttelee töihinmenoa millä hinnalla hyvänsä ja joissa kaikki rikkaat piilottelee jossain banaanitasavallassa. Pieneltä osin varmasti pitää paikkansa, mutta on aivan järjetöntä kuvitella, että näiden poikkeuksien perusteella voitaisiin isommassa kuvassa yleistää yhtään mitään.
Koko juttu on todennäköisesti venäläisten trollitehtaiden masinoima juoni, jolla yritetään saada suomalaiset vihaamaan toisiaan. Ja hyödylliset hullut lähtee tähän meininkiin mukaan.
- yks vaan -
Suomalaista kismittää tieto, että maailmalla on suomalaisia, joita ei, ihan laillisesti, verota mikään maa.