Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella ihmisen kanssa joka tykkää horoskoopeista ja tarot korteista?

Vierailija
22.02.2024 |

Mun mielestä noi kivoja harrastuksia

Kommentit (251)

Vierailija
61/251 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskellut yliopistossa. Ja uskon astrologiaan täysin. Astrologia on hieman sama kuin ufologia. Jos puhuu ufoista niin pidetään höpönä. Täytyy osata toisistaan ammattiastrologia ja ammattiufologia. Tämä vain esimerkkinä.

Mitähän mahdoit opiskella yliopistossa? Eikö opintojesi aikana selvinnyt, että vakavasti otettava tiede ja astrologia ovat valovuoden päässä toisistaan. Jos ei, yliopisto on epäonnistunut surkeasti sivistystehtävässään.

Astrologiaa on opetettu yliopistoissa vielä 1800-luvulla. Senkin jälkeen on vielä tehty paljon tutkimusta siitä, mutta sitä ei olla pystytty validoimaan kontrolloiduissa tutkimuksissa eli sillä ei ole tällä hetkellä tieteellistä validiteettia, mutta mikään ei ole tieteessä pysyvää. 

Vierailija
62/251 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

log.org

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/251 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarotit vielä menee, mutta horoskoopeista obsessoitunut on ärsyttävää välillä, jos menee siihen että oikeasti tekee johtopäätöksiä ja olettamuksia ihmisistä näiden horoskooppien perusteella.

Silti mieluummin sellaisen kanssa kuin uskovaisen. Olis kiusallista seurustella ihmisen kanssa joka uskoo siihen että kaltaiseni joutuvat helvettiin, joten mieluummin ihminen joka olettaa asioita horoskooppimerkkini perusteella.

Vierailija
64/251 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opiskellut yliopistossa. Ja uskon astrologiaan täysin. Astrologia on hieman sama kuin ufologia. Jos puhuu ufoista niin pidetään höpönä. Täytyy osata toisistaan ammattiastrologia ja ammattiufologia. Tämä vain esimerkkinä.

Mitähän mahdoit opiskella yliopistossa? Eikö opintojesi aikana selvinnyt, että vakavasti otettava tiede ja astrologia ovat valovuoden päässä toisistaan. Jos ei, yliopisto on epäonnistunut surkeasti sivistystehtävässään.

Astrologiaa on opetettu yliopistoissa vielä 1800-luvulla. Senkin jälkeen on vielä tehty paljon tutkimusta siitä, mutta sitä ei olla pystytty validoimaan kontrolloiduissa tutkimuksissa eli sillä ei ole tällä hetkellä tieteellistä validiteettia, mutta mikään ei ole tieteessä pysyvää. 

Hömppä on hömppää, vaikka voissa paistaisi. Saat odottaa ainakin seuraavat tuhat vuotta, ennen kuin astrologia tulee saamaan vakavasti otettan tieteen statuksen. 

Vierailija
65/251 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, mutta toivoisin, ettei selittäisi minulle aiheesta liikaa.

Vierailija
66/251 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hömppä on hömppää, vaikka voissa paistaisi. Saat odottaa ainakin seuraavat tuhat vuotta, ennen kuin astrologia tulee saamaan vakavasti otettan tieteen statuksen."

Sinun puheista päätellen, sinulle ei ole tutkijakoulutusta, minulla on. Tiede on objektiivista, vain tiedeuskovaiset määrittelee jonkun asian hömpäksi. Astrologiassa on niin paljon muuttujia, että sitä on mahdoton laskea tietoisesti ja todistaa validiksi, mutta nykypäivänä meillä on supertietokoneet käytössä, jotka sen pystyisi laskemaan. Eli sitä tutkimusta odotellessa, en ota kantaa suuntaan tai toiseen.

Vierailija
67/251 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ne eivät ohjaa sun elämää. Lähipiirissä on ihminen joka on hurahtanut ennustajiin, selvännäkijiin yms. Ei sellaista pidemmän päälle jaksa, jos se on koko elämä. 

Vierailija
68/251 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hömppä on hömppää, vaikka voissa paistaisi. Saat odottaa ainakin seuraavat tuhat vuotta, ennen kuin astrologia tulee saamaan vakavasti otettan tieteen statuksen."

Sinun puheista päätellen, sinulle ei ole tutkijakoulutusta, minulla on. Tiede on objektiivista, vain tiedeuskovaiset määrittelee jonkun asian hömpäksi. Astrologiassa on niin paljon muuttujia, että sitä on mahdoton laskea tietoisesti ja todistaa validiksi, mutta nykypäivänä meillä on supertietokoneet käytössä, jotka sen pystyisi laskemaan. Eli sitä tutkimusta odotellessa, en ota kantaa suuntaan tai toiseen.

Sattuupa vaan sittenkin olemaan tutkijakoulutus. TIedoksi sinulle: oikeat tutkijat eivät puhu tiedeuskovaisista, koska tiede ei ole uskonto.

Vierailija
69/251 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ne eivät ohjaa sun elämää. Lähipiirissä on ihminen joka on hurahtanut ennustajiin, selvännäkijiin yms. Ei sellaista pidemmän päälle jaksa, jos se on koko elämä. 

Sit ei ole sun tarkoitus. Joku hurahtaa valheelliseen elämäntyyliin tai muuhun rikollisuuteen. Yksi matkusteluun ja joku taas humalanhakuisuuteen. Jokainen elämä on tärkeä osa kokonaisuutta.

Vierailija
70/251 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuupa vaan sittenkin olemaan tutkijakoulutus. TIedoksi sinulle: oikeat tutkijat eivät puhu tiedeuskovaisista, koska tiede ei ole uskonto.

Sinulle se näyttää olevan uskonto. 

Vierailija
71/251 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskovainen tieteelle; tiedeuskovainen.

Vierailija
72/251 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
73/251 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavata voisin vaikka useamminkin, romanttisessa mielessä seurustella en.

Vierailija
74/251 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voisin. Itseänikin on aina kiinnostanut henkiset asiat ja kokemukset. Aloitin lukemaan henkisiä kirjoja jo lapsena. Henkisyys on aina ollut osa minua, se asia tuskin muuttuu.En ole ainakaan menettänyt siinä mitään. Ei ole merkitystä mitä joku muu sanoo, uskooko vai ei, ei toinen ihminen voi sen enempää varmoja vastauksia antaa kuin minäkään ja tämä on ennenkaikkea henkilökohtainen elämäntapa.

Kyllä toivoisin että kumppaneilla olisi jonkinlaista kiinnostusta henkisiin asioihin  mutta voi näistä keskustella muidenkin kanssa.Luotan tieteeseen mutta materialismi ei riitä minulle pelkästään. On niin paljon muutakin kiinnostavaa pohdittavaa.

Vierailija
75/251 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Haluan kumppanikseni älykkään ihmisen.

Vierailija
76/251 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäs ihminen ei voi siis mielestäsi olla kiinnostunut esimerkiksi taroteista?

Vierailija
77/251 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkisyyttä ja astrologiaa harrastavissa ihmisissä on myös koulutettuja henkilöitä professoreita myöten. Se on sinun oma uskomus vain että henkisyydestä kiinnostunut on sama kuin tyhmä. 

Vierailija
78/251 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vain huvikseen lueskelee niin kyllä. Jos tosissaan uskoo niin en.

Tässä asian ydin, mitä tulin itse vastaamaan. On eri asia uskoa ja antaa uskonsa vaikuttaa elämänvalintoihin kuin tykätä viihteenä asiasta. Luokittelen itse tämän samaan kuin sotapelit eli viihdyttäviä siihen pisteeseen saakka, kun ne eivät vaikuta ihmisen valintoihin vaan edelleen kykenee itsenäiseen harkintaan.

Heikkolahjainen taas helpommin uskoo ja etsii ulkopuolisen tahon vastausta omien valintojensa määrittämiseen eli tarot, horoskoopit, uskonnot, ja pelien osalta lähinnä 'väitetty' väkivallan vaikutus siihen, miten ne vaikuttavat ihmisen arjen valintoihin.

Vierailija
79/251 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi seurustella millään lailla taika- tai yliluonnollisuskoisen kanssa.

Maailmankuvamme olisivat liian erilaiset.

En voisi koskaan arvostaa ihmistä jolla on noin vajavainen looginen päättelykyky.

Vierailija
80/251 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on helppoa huijata tuollaista menninkäisiinkin uskovaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi