Kasvissuokaan siirtyneet. Mikä on ollut kivointa? Putosiko paino ja paraniko ihon kunto?
Kommentit (564)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miten liha voi olla ihmiselle sopivaa ruokaa kun eihän se sula elimistössä vaan mätänee. Lihansyönnistä tulee hirveät ilmavaivat ja paska haisee aivan kammottavalle.
Liha alkaa mätänemään sillä sekunnilla kun eläin tapetaan ja mätäneminen jatkuu ruuaksi valmistamisen jälkeenkin. Sama kun söisi tien poskesta löytynyttä auton alle jäänyttä oravaa.
Jaa, mun jääkaapissa on usiammin mätääntyneitä salaatteja kuin mätää pekonia
Varmasti, terveellinen ruoka mätänee yleensä epäterveellisesti syövien läskien jääkaapeissa ;)
Vierailija kirjoitti:
Anemia, vuotava suolisto, jatkuva turvotus, ruskeat silmänympärykset ja kollageenin katoaminen naamasta.
Uskovatko ihmiset täällä ihan tosissaan tällaista soopaa? Olen ollut 40 vuotta kasvissyöjä eikä minulla ole ollut yhtäkään näistä oireista.
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän tunnettu hyvä puoli, mutta varmasti muillekin käsintiskaajille tuttu, eli tiskaaminen helpottui. Se sellainen ihmeellinen, vedessä limaantuva kalvo katosi. Siis tiedätte varmasti kuinka jotain paistivuokaa sai hinkata puhtaaksi, mutta kasviksia sisältänyt vuoka tiskaantui kuin itsestään.
Otan osaa siihen ettei sinulla vegaanina ole varaa tiskikoneeseen?
PS
Tiskikone säästää vettä ja energiaa käsin tiskaamiseen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Ai että aikaisemmin jouduitte pakosta syömään ruokaa josta ette pitänyt? Ja vasta vegakkina voitte syödä jotain mistä tykkäätte? 😆
Varmaan aika moni ihminen joutuu syömään käytännön syistä tai terveellisyyden vuoksi ruokaa josta ei erityisemmin pidä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivointa on se, että eläimet eivät kuole ruokani vuoksi.
Ne kuolee muista syistä sitten.
Minä ainaki tuhoan eläimet jotka yrittää syödä salaatit pellolta.
Ikuiseen väitteeseen että kasvissyöjä ei saa tarpeeksi mitämilloinkin: on paljon täysvegaaneja huippu-urheilijoita!
Itse taas osaan ikävä kyllä syödä epäterveellisesti ja lihottavasti niin sekasyöjänä kuin vegaaninakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anemia, vuotava suolisto, jatkuva turvotus, ruskeat silmänympärykset ja kollageenin katoaminen naamasta.
Uskovatko ihmiset täällä ihan tosissaan tällaista soopaa? Olen ollut 40 vuotta kasvissyöjä eikä minulla ole ollut yhtäkään näistä oireista.
Minäkin olen jo 50 eikä minulla ole koskaan ollut endometrioosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miten liha voi olla ihmiselle sopivaa ruokaa kun eihän se sula elimistössä vaan mätänee. Lihansyönnistä tulee hirveät ilmavaivat ja paska haisee aivan kammottavalle.
Liha alkaa mätänemään sillä sekunnilla kun eläin tapetaan ja mätäneminen jatkuu ruuaksi valmistamisen jälkeenkin. Sama kun söisi tien poskesta löytynyttä auton alle jäänyttä oravaa.
Avaapa kaupasta tuomasi marinoimaton kanasuikalepaketti ja haista miltä se haisee. Ja vertaapa sitä vaikka samalla ostamaasi salaatin tuoksuun. Entäpä kun avaat lihapyörykkäpaketin? Ne haisee jo valmiiksi linhsyojän paskalle vaikkeivat ole suoliston läpi vielä kulkeneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että aikaisemmin jouduitte pakosta syömään ruokaa josta ette pitänyt? Ja vasta vegakkina voitte syödä jotain mistä tykkäätte? 😆
Varmaan aika moni ihminen joutuu syömään käytännön syistä tai terveellisyyden vuoksi ruokaa josta ei erityisemmin pidä.
Te laitoksissa elävät toki joudutte. Muita syitä minun on aikuisille melko vaikea keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli myös tuo näkyvin ja nopein muutos ihon parantuminen. Ennen oli finnejä, mutta kasvisruokavalioon siirryttyä ne katosivat.
Paino pysyy hyvin hallinassa. Olin siis ennenkin hoikka, mutta jouduin ns. vahtimaan syömisiäni, mutta nyt kasvisruokavaliolla tähän ei ole ollut tarve. Jännästi se millä eniten uhkaillaan, eli aniemia, oli minulla se joka parani. Olin teinistä asti aina keikkunut siinä anemia-rajan pinnassa ja kun vaihdoin kasvisruokavalioon, tämä ongelma poistui. Nykyään hemoglobini on kuin hiihtäjällä. Minulle tämä ruokavalio siis selvästi sopii.
Olen ollut vegaani nyt 15 vuotta.
Kävin juuri työterveystarkastuksessa ja hemoglobiinin perusteella lääkäri kysyi multa, että taidat syödä aika paljon lihaa kun arvot on noin korkealla.
Juu, olen sekasyöjä. Tykkään syödä punaista lihaa, broileria inhoan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaapa kaupasta tuomasi marinoimaton kanasuikalepaketti ja haista miltä se haisee. Ja vertaapa sitä vaikka samalla ostamaasi salaatin tuoksuun. Entäpä kun avaat lihapyörykkäpaketin? Ne haisee jo valmiiksi linhsyojän paskalle vaikkeivat ole suoliston läpi vielä kulkeneet.
Haistapa joskus duriania!
Kummaa että keskustelut kasvissyönnistä aina täyttyvät ala-astelaisilta vaikuttavista kiusajista?
Vierailija kirjoitti:
Kummaa että keskustelut kasvissyönnistä aina täyttyvät ala-astelaisilta vaikuttavista kiusajista?
Yyyhyyy, isot tytöt KIUUUUSAAAA😩😫
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän tunnettu hyvä puoli, mutta varmasti muillekin käsintiskaajille tuttu, eli tiskaaminen helpottui. Se sellainen ihmeellinen, vedessä limaantuva kalvo katosi. Siis tiedätte varmasti kuinka jotain paistivuokaa sai hinkata puhtaaksi, mutta kasviksia sisältänyt vuoka tiskaantui kuin itsestään.
Otan osaa siihen ettei sinulla vegaanina ole varaa tiskikoneeseen?
PS
Tiskikone säästää vettä ja energiaa käsin tiskaamiseen verrattuna.
Tiskikone vaatii viemäröinnin ja mulla on täällä mun mummonmökissä kantovesi, jonka lämmitän saunan padassa tiskaamista ja muuta pesemistä varten. Me jotku kun tykkäämme asua täällä luonnon helmassa askeettisesti, kulutusyhteiskunnan ulkopuolella varoistamme huolimatta.
Kummallisesti tämä aihe triggeröi sinua :D
Kaikilla tuntemillani vegaaneilla/vegetaristeilla on vähintään anemia ja varmimpana ulkoisena osoituksena yksipuolisesta ja rajoittuneesta ruokavaliostaan harmaat, ryppyiset silmänympärykset ja väsyneet, elottomat silmät syvällä kuopissaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani kasvissyöjät on ihan älyttömän lihavia. Johtuisiko siitä, että moni kasvispohjainen ruoka sisältää älyttömästi hiilihydraatteja ja hedelmät fruktoosia
Paskat sinä mitään kasvissyöjiä tunne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se suojakaasu on tehtaalla lisättyä, ei lihasta itsestään tullutta. Salaatti on pilalla monesti jo kaupassa ja pitää olla tarkka minkä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli myös tuo näkyvin ja nopein muutos ihon parantuminen. Ennen oli finnejä, mutta kasvisruokavalioon siirryttyä ne katosivat.
Paino pysyy hyvin hallinassa. Olin siis ennenkin hoikka, mutta jouduin ns. vahtimaan syömisiäni, mutta nyt kasvisruokavaliolla tähän ei ole ollut tarve. Jännästi se millä eniten uhkaillaan, eli aniemia, oli minulla se joka parani. Olin teinistä asti aina keikkunut siinä anemia-rajan pinnassa ja kun vaihdoin kasvisruokavalioon, tämä ongelma poistui. Nykyään hemoglobini on kuin hiihtäjällä. Minulle tämä ruokavalio siis selvästi sopii.
Olen ollut vegaani nyt 15 vuotta.
Kävin juuri työterveystarkastuksessa ja hemoglobiinin perusteella lääkäri kysyi multa, että taidat syödä aika paljon lihaa kun arvot on noin korkealla.
Juu, olen sekasyöjä. Tykkään syödä punaista lihaa, broileria inhoan
Ja liittyy ketjun aiheeseen miten? Näiden kasvisruokaketjujen perusteella on ihan relevanttia tehdä yleistys, että lihapainotteiset sekasyöjät ovat huonoja ymmärtämään lukemaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin niukalla ja yksipuolisella ruokavaliolla voi saada vaikka mitä oireita. Jos ei ole osannut syödä monipuolista ja terveellistä kasvisruokaa, jättänyt vaan lihan pois, niin kyllähän siinä noinkin voi käydä.
Ne kuolee muista syistä sitten.