Kasvissuokaan siirtyneet. Mikä on ollut kivointa? Putosiko paino ja paraniko ihon kunto?
Kommentit (564)
Minä tykkään syödä kasviksia mutta pidän myös eläinten kiduttamisesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani kasvissyöjät on ihan älyttömän lihavia. Johtuisiko siitä, että moni kasvispohjainen ruoka sisältää älyttömästi hiilihydraatteja ja hedelmät fruktoosia
Paskat sinä mitään kasvissyöjiä tunne
Juuri tuollaisella tuulella vegaanit erittäin usein ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli myös tuo näkyvin ja nopein muutos ihon parantuminen. Ennen oli finnejä, mutta kasvisruokavalioon siirryttyä ne katosivat.
Paino pysyy hyvin hallinassa. Olin siis ennenkin hoikka, mutta jouduin ns. vahtimaan syömisiäni, mutta nyt kasvisruokavaliolla tähän ei ole ollut tarve. Jännästi se millä eniten uhkaillaan, eli aniemia, oli minulla se joka parani. Olin teinistä asti aina keikkunut siinä anemia-rajan pinnassa ja kun vaihdoin kasvisruokavalioon, tämä ongelma poistui. Nykyään hemoglobini on kuin hiihtäjällä. Minulle tämä ruokavalio siis selvästi sopii.
Olen ollut vegaani nyt 15 vuotta.
Kävin juuri työterveystarkastuksessa ja hemoglobiinin perusteella lääkäri kysyi multa, että taidat syödä aika paljon lihaa kun arvot on noin korkealla.
Juu, olen sekasyöjä. Tykkään syödä punaista lihaa, broileria inhoan
Minulla on taas ollut anemia teini-iästä saakka, ihan sekasyöjänä. En tiedä miten tuo nyt tähän liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään syödä kasviksia mutta pidän myös eläinten kiduttamisesta
Ai joo! Elämä on pelkkää iloa ja nautintoa erityisesti eläimille.
Eipä tarvitse ainakaan laihduttaa. Voin kaikinpuolin hyvin kun syön kasvisruokaa. Yritin syödä välillä kanaa. Tuli paha olo. Kukin syö tyylillään.
Koskapa en kyttää muiden pihvejä, toivon että saan itsekin vetää porkkanoita ilman pottuilia ja mielensäpahoittamista. :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iho parani. Ennen oli aina finnejä, siis lähes melikymppisenä ja ryppyjä alkoi tulla.
Nykyisin ei finnejä ja kasvoilta lähtenyt näkyviä ryppyjä, iho kuulaampi.
Miksi alapeukkua?
Täällä on pari lihaa syövää punaniskaa, joilla ottaa koville, että kaikki eivät syö niin kuin he.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miten liha voi olla ihmiselle sopivaa ruokaa kun eihän se sula elimistössä vaan mätänee. Lihansyönnistä tulee hirveät ilmavaivat ja paska haisee aivan kammottavalle.
Liha alkaa mätänemään sillä sekunnilla kun eläin tapetaan ja mätäneminen jatkuu ruuaksi valmistamisen jälkeenkin. Sama kun söisi tien poskesta löytynyttä auton alle jäänyttä oravaa.
Voi tyttö parka, voin paljastaa sinulle etteivät ne kasviksetkaan elimistössä sula.
Mieluummin olen nuori tyttö kuin vanha akka.
Vierailija kirjoitti:
Jos syö vain aitoja prosessoimattomia kasviksia eikä käytä mitään teollisesti prosessoituja lihankorvikkeita (epäruokaa), voi olla pieni mahdollisuus, että huonolaatuisen, prosessoidun lihan välttämisellä olisi jotain positiivista vaikutusta (tovin).
Vitamiini- ja hivenainevarastot eivät ehkä hupene ihan hetkessä, jos siis on aiemmin syönyt monipuolisesti sekasyöjänä. Salkkarikerttu vähän väliä rautainfuusiossa ja Salkkariolgalla on syöpä, kappas kun "sattumalta" kasvissyöjiä molemmat.
Ihan oikeastiko yrität selittää, että kasvisruoka aiheuttaa aivokasvaimia? Tiedoksesi: tilastollisesti kasvissyöjät ovat terveempiä ja elävät pidempään kuin sekasyöjät. Itse olen pekonia rakastava sekasyöjä, mutta en sentään koe tarvetta muunnella tosiasioita henkilökohtaisten mieltymysteni takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että..
a) on parempi omatunto
b) vatsa toimii
c) ruoka on niin hyvää.
Mikä ruoista on paras? Leväpekoni, keinotekoisella savuaromilla maustettu porkkana, valkoisesta vehnäjauhosta pesty sitko suolattuna, soijaöljy vai kauravaahto kiisselin päällä?
Kauravaahto ja marinoitu porkkana on ainakin hyvää (itse en siitä savuaromista niin välitä). Mutta suurin osa kasvisruuasta on kyllä jotain ihan muuta kuin nuo luetellut.
Unohdit laittaa että porkkana on SUPERhyvää.
??? Mikä siinä on kummallista jos joku pitää porkkanasta?
Huvittaa kuinka näihin ketjuihin tulee aina ihmiset ulvomaan kuinka heidän tuntemansa kasvisyöjät ovat aina sairaita, lihavia ja aneemisia tapauksia.
Ihan tutkimusdata kuitenkin osoittaa selvästi, että kasvissyöjät ovat keskimääräistä hoikempia, terveempiä (mm. syöpiä selvästi vähemmän) ja elävät pidempään.
Mutta tokihan se palstahullun mielikuvitustuttu pystyy kumoamaan tutkitun faktan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän tunnettu hyvä puoli, mutta varmasti muillekin käsintiskaajille tuttu, eli tiskaaminen helpottui. Se sellainen ihmeellinen, vedessä limaantuva kalvo katosi. Siis tiedätte varmasti kuinka jotain paistivuokaa sai hinkata puhtaaksi, mutta kasviksia sisältänyt vuoka tiskaantui kuin itsestään.
Otan osaa siihen ettei sinulla vegaanina ole varaa tiskikoneeseen?
PS
Tiskikone säästää vettä ja energiaa käsin tiskaamiseen verrattuna.
Tiskikone vaatii viemäröinnin ja mulla on täällä mun mummonmökissä kantovesi, jonka lämmitän saunan padassa tiskaamista ja muuta pesemistä varten. Me jotku kun tykkäämme asua täällä luonnon helmassa askeettisesti, kulutusyhteiskunnan ulkopuolella varoistamme huolimatta.
Kummallisesti tämä aihe triggeröi sinua :D
Kai olet perehtynyt puunpolton aiheuttamiin hiukkaspäästöihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että aikaisemmin jouduitte pakosta syömään ruokaa josta ette pitänyt? Ja vasta vegakkina voitte syödä jotain mistä tykkäätte? 😆
Varmaan aika moni ihminen joutuu syömään käytännön syistä tai terveellisyyden vuoksi ruokaa josta ei erityisemmin pidä.
Te laitoksissa elävät toki joudutte. Muita syitä minun on aikuisille melko vaikea keksiä.
Ja esimerkiksi perheelliset ihmiset. Mutta no, puutteellisella ajattelukyvyllä varustettujen ihmisten on luonnollisesti vaikea ymmärtää tällaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iho parani. Ennen oli aina finnejä, siis lähes melikymppisenä ja ryppyjä alkoi tulla.
Nykyisin ei finnejä ja kasvoilta lähtenyt näkyviä ryppyjä, iho kuulaampi.
Miksi alapeukkua?
Täällä on pari lihaa syövää punaniskaa, joilla ottaa koville, että kaikki eivät syö niin kuin he.
Jälleen kaunista ja kohteliasta kieltä vegaaneilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miten liha voi olla ihmiselle sopivaa ruokaa kun eihän se sula elimistössä vaan mätänee. Lihansyönnistä tulee hirveät ilmavaivat ja paska haisee aivan kammottavalle.
Liha alkaa mätänemään sillä sekunnilla kun eläin tapetaan ja mätäneminen jatkuu ruuaksi valmistamisen jälkeenkin. Sama kun söisi tien poskesta löytynyttä auton alle jäänyttä oravaa.
Voi tyttö parka, voin paljastaa sinulle etteivät ne kasviksetkaan elimistössä sula.
Mieluummin olen nuori tyttö kuin vanha akka.
Ihanan kohteliasta! Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tarvitse ainakaan laihduttaa. Voin kaikinpuolin hyvin kun syön kasvisruokaa. Yritin syödä välillä kanaa. Tuli paha olo. Kukin syö tyylillään.
Koskapa en kyttää muiden pihvejä, toivon että saan itsekin vetää porkkanoita ilman pottuilia ja mielensäpahoittamista. :-)
Onko sulla joku kuvitelma, että kasvisruoka pitää automaattisesti hoikkana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mun jääkaapissa on usiammin mätääntyneitä salaatteja kuin mätää pekonia
Avaapa kaupasta tuomasi marinoimaton kanasuikalepaketti ja haista miltä se haisee. Ja vertaapa sitä vaikka samalla ostamaasi salaatin tuoksuun. Entäpä kun avaat lihapyörykkäpaketin? Ne haisee jo valmiiksi linhsyojän paskalle vaikkeivat ole suoliston läpi vielä kulkeneet.
Suojakaasu on täysin hajutonta. Jos avaa kasvispyörykkäpaketin ei sieltä tule paskan hajua niinkuin lihapyöryköistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai että aikaisemmin jouduitte pakosta syömään ruokaa josta ette pitänyt? Ja vasta vegakkina voitte syödä jotain mistä tykkäätte? 😆
Varmaan aika moni ihminen joutuu syömään käytännön syistä tai terveellisyyden vuoksi ruokaa josta ei erityisemmin pidä.
Te laitoksissa elävät toki joudutte. Muita syitä minun on aikuisille melko vaikea keksiä.
Ja esimerkiksi perheelliset ihmiset. Mutta no, puutteellisella ajattelukyvyllä varustettujen ihmisten on luonnollisesti vaikea ymmärtää tällaisia asioita.
Ja vegaaniksi ryhtymisen jälkeen et ole enää perheellinen? Ymmärrettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän tunnettu hyvä puoli, mutta varmasti muillekin käsintiskaajille tuttu, eli tiskaaminen helpottui. Se sellainen ihmeellinen, vedessä limaantuva kalvo katosi. Siis tiedätte varmasti kuinka jotain paistivuokaa sai hinkata puhtaaksi, mutta kasviksia sisältänyt vuoka tiskaantui kuin itsestään.
Otan osaa siihen ettei sinulla vegaanina ole varaa tiskikoneeseen?
PS
Tiskikone säästää vettä ja energiaa käsin tiskaamiseen verrattuna.
Tiskikone vaatii viemäröinnin ja mulla on täällä mun mummonmökissä kantovesi, jonka lämmitän saunan padassa tiskaamista ja muuta pesemistä varten. Me jotku kun tykkäämme asua täällä luonnon helmassa askeettisesti, kulutusyhteiskunnan ulkopuolella varoistamme huolimatta.
K
Kai olet perehtynyt puunpolton aiheuttamiin hiukkaspäästöihin?
Miksi olisin? En ole missään vaiheessa sanonut eläväni ekologisuutta tavoitellen. Kylläpä minun asumisratkaisuni nyt kovasti sinua kirvelevät. Ei ole ihan normaalia, että tuntemattoman ihmisen asuminen aiheuttaa noin paljon kiukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mun jääkaapissa on usiammin mätääntyneitä salaatteja kuin mätää pekonia
Avaapa kaupasta tuomasi marinoimaton kanasuikalepaketti ja haista miltä se haisee. Ja vertaapa sitä vaikka samalla ostamaasi salaatin tuoksuun. Entäpä kun avaat lihapyörykkäpaketin? Ne haisee jo valmiiksi linhsyojän paskalle vaikkeivat ole suol
Kyllä huomaa ettei sinulla ainakaan ruoanlaitossa ole alkeellisimpiakaan taitoja.
Unohdit laittaa että porkkana on SUPERhyvää.