Kasvissuokaan siirtyneet. Mikä on ollut kivointa? Putosiko paino ja paraniko ihon kunto?
Kommentit (564)
Silloin kuin ryhdyin tavallisesta lakto-ovovegestä vegaaniksi, niin flunssiin, influenssaan jne. sairastelu väheni ihan radikaalisti. Muuten en oo mitään erityisiä muutoksia olossa huomannut ruokavalion muutoksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että..
a) on parempi omatunto
b) vatsa toimii
c) ruoka on niin hyvää.
Miten mikään noista on ainoastaan kasvisruualle ominaista?
Minulle ruoka ei vaikuta omatuntoon, vatsa toimii vaikka syön mitä ja ruoka on aina hyvää jos osaa kokata.
Ihmiset ovat erilaisia. Jos kokee huonoa omatuntoa lihansyönnistä, sen eettisyydestä ja ympäristövaikutuksista, niin kasvisruokavalioon vaihtamalla voi saada paremman omatunnon. Kasvissyöjä ei automaattisesti ole eettinen tai ympäristöystävällinen ja lihankin voi syödä pelkästään riistana jne.
Sama pätee vatsan toimintaan. Ihmiset ovat erilaisia. Toisilla ei ole mitään ongelmaa, toiset tarvitsevat enemmän ja toiset vähemmän kuituja.
Ruuan makukin on henkilökohtainen mielipide. Itse pidän enemmän kasvisruuasta ja olen valinnut sen maun takia mielummin jo lapsena. En lapsenakaan pitänyt ollenkaan esimerkiksi jauhelihasta, kanasta, makkarasta jne, minkä takia suurin osa perinteisestä kotiruuasta ei mielestäni ollut hyvää. Oli ihanaa, kun perinteisen makaronilaatikon sijaan saikin kasvismakaronilaatikkoa, jossa silloin 90-luvulla oli soijan ja papujen sijaan sieniä ja kasviksia.
Painoa tuli semmoset 10 kiloa lisää. Ei niin kiva yllätys. Siirryn takaisin ketolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että..
a) on parempi omatunto
b) vatsa toimii
c) ruoka on niin hyvää.
Mikä ruoista on paras? Leväpekoni, keinotekoisella savuaromilla maustettu porkkana, valkoisesta vehnäjauhosta pesty sitko suolattuna, soijaöljy vai kauravaahto kiisselin päällä?
Aattelit, että nämä on jotain, mitä jokainen kasvissyöjä syö ja vieläpä jotenkin isoina määrinä ja ainoina vaihtoehtoina? Olen maistanut noista ainoastaan seitania (koski appinavanhempien joulupöydässä on ollut kasviskinkkua), mitään muuta mainitsemistasi en ole koskaan syönyt päälle 20 kasvissyöjänäolovuoden aikana. Sulla on kummallinen käsitys kasvisruuasta..
Et taida olla parikymppinen Kalliossa asuva nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että..
a) on parempi omatunto
b) vatsa toimii
c) ruoka on niin hyvää.
Mikä ruoista on paras? Leväpekoni, keinotekoisella savuaromilla maustettu porkkana, valkoisesta vehnäjauhosta pesty sitko suolattuna, soijaöljy vai kauravaahto kiisselin päällä?
Aattelit, että nämä on jotain, mitä jokainen kasvissyöjä syö ja vieläpä jotenkin isoina määrinä ja ainoina vaihtoehtoina? Olen maistanut noista ainoastaan seitania (koski appinavanhempien joulupöydässä on ollut kasviskinkkua), mitään muuta mainitsemistasi en ole koskaan syönyt päälle 20 kasvissyöjänäolovuoden aikana. Sulla on kummallinen käsitys kasvisruuasta..
Et taida olla parikymppinen Kalliossa asuva nainen.
Suurin osa kasvissyöjistä ei ole.
Minulla oli myös tuo näkyvin ja nopein muutos ihon parantuminen. Ennen oli finnejä, mutta kasvisruokavalioon siirryttyä ne katosivat.
Paino pysyy hyvin hallinassa. Olin siis ennenkin hoikka, mutta jouduin ns. vahtimaan syömisiäni, mutta nyt kasvisruokavaliolla tähän ei ole ollut tarve. Jännästi se millä eniten uhkaillaan, eli aniemia, oli minulla se joka parani. Olin teinistä asti aina keikkunut siinä anemia-rajan pinnassa ja kun vaihdoin kasvisruokavalioon, tämä ongelma poistui. Nykyään hemoglobini on kuin hiihtäjällä. Minulle tämä ruokavalio siis selvästi sopii.
Olen ollut vegaani nyt 15 vuotta.
Olen aina ihmetellyt miten liha voi olla ihmiselle sopivaa ruokaa kun eihän se sula elimistössä vaan mätänee. Lihansyönnistä tulee hirveät ilmavaivat ja paska haisee aivan kammottavalle.
Liha alkaa mätänemään sillä sekunnilla kun eläin tapetaan ja mätäneminen jatkuu ruuaksi valmistamisen jälkeenkin. Sama kun söisi tien poskesta löytynyttä auton alle jäänyttä oravaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että..
a) on parempi omatunto
b) vatsa toimii
c) ruoka on niin hyvää.
Kauravaahto ja marinoitu porkkana on ainakin hyvää (itse en siitä savuaromista niin välitä). Mutta suurin osa kasvisruuasta on kyllä jotain ihan muuta kuin nuo luetellut.
aloin pieremään haisevia pieruja kuin virtahepo, joten siirryin takaisin syömään lihaa. Ja ennenkuin joku alkaa sössöttää, että pitäisi tottua ajan kanssa, niin kokeilin sitä pari kuukautta ja se piereminen ei kyllä vähentynyt kuin aivan minimaalisen vähän, kun alkuun pierin lähes taukoamatta. Elimistöni ei vain sulata papu, sipulia yms., lihan kanssa taas ei ongelmia.
Ai että aikaisemmin jouduitte pakosta syömään ruokaa josta ette pitänyt? Ja vasta vegakkina voitte syödä jotain mistä tykkäätte? 😆
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt miten liha voi olla ihmiselle sopivaa ruokaa kun eihän se sula elimistössä vaan mätänee. Lihansyönnistä tulee hirveät ilmavaivat ja paska haisee aivan kammottavalle.
Liha alkaa mätänemään sillä sekunnilla kun eläin tapetaan ja mätäneminen jatkuu ruuaksi valmistamisen jälkeenkin. Sama kun söisi tien poskesta löytynyttä auton alle jäänyttä oravaa.
Voi tyttö parka, voin paljastaa sinulle etteivät ne kasviksetkaan elimistössä sula.
Vähemmän tunnettu hyvä puoli, mutta varmasti muillekin käsintiskaajille tuttu, eli tiskaaminen helpottui. Se sellainen ihmeellinen, vedessä limaantuva kalvo katosi. Siis tiedätte varmasti kuinka jotain paistivuokaa sai hinkata puhtaaksi, mutta kasviksia sisältänyt vuoka tiskaantui kuin itsestään.
Hyvin huomaa, että vegaanihullu saapui spämmäämään satujaan muka tosina juttuina :D
Kaikki tuntemani kasvissyöjät on ihan älyttömän lihavia. Johtuisiko siitä, että moni kasvispohjainen ruoka sisältää älyttömästi hiilihydraatteja ja hedelmät fruktoosia
Vierailija kirjoitti:
Tutustupa näihin kasvisruokiin:
8 Things to Do With Almost-Rotten Produce
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mun jääkaapissa on usiammin mätääntyneitä salaatteja kuin mätää pekonia
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani kasvissyöjät on ihan älyttömän lihavia. Johtuisiko siitä, että moni kasvispohjainen ruoka sisältää älyttömästi hiilihydraatteja ja hedelmät fruktoosia
Kasvikermaa ei ole olemassa.