Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissuokaan siirtyneet. Mikä on ollut kivointa? Putosiko paino ja paraniko ihon kunto?

Vierailija
22.02.2024 |

Kokemuksia?

Kommentit (564)

Vierailija
461/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kevyt  olo, töihin  kävellen  tai  pyörällä 7 km  suuntaan. Paino  tippunut   6 kg    minähän  suorastaan  loistan,   kun  menen  töihin. Tosin  naama  punasena, mutta  veri  kiertää paremmin.

Vierailija
462/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja eikö esimerkiksi mansikat, kirsikat, persikat, appelsiinit jne maistu ihanalta? Tai vaikka kaurapuuro nälkäisenä, maapähkinävoi, chiavanukas, hummus, laadukas tumma suklaa tai vaikkapa lohkoperunat? Nekin on kaikki vegaanisia. Suurin osa ruoasta on varmasti suurimmalla osalla vegaanista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauramaito sisältää öljyjä. Lihottaa. Porkkanaraaste on hyvää vain aito Pirkkalasta eikä oudoista keinoporkkanoista.Lapsille kuitenkin on hyvä antaa jogurttia hunajalla marjoilla tai tuoremehu pari kertaa viikossa.Vegaani perheen lapsia näkyy kuolaamassa hampurilais ja pitsa paikkojen ikkunoissa.

Vai kuolaavat vegaaniperheen lapset hampurilais-ja pizzapaikkojen ikkunoissa? Heheh. Miksi eivät mene sisälle? En ole vegaani, mutta syön hampurilaisateriani aina vegaanisella hampurilaisella, kun tykkään siitä. Ranskalaiset ovat vegaanisia, ja pizzaa saa vegaanisena nykyään varmaan joka pizzeriasta.

Minäkin syön mieluummin kasvisversion, koska en siedä sitä hampurilaisten lihapihviä, vaikka lihaa muutoin syönkin.

Vierailija
464/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotta ollut, ei mitään vaikutuksia ihoon. Paino pysynyt samana, en tosin ikinä ole ollut lihava. Vatsa ollut 15 vuotta sekaisin, suurin osa ei sovi vatsalle. En vaan uskalla lopettaa ja syödä enää lihaa

Vierailija
465/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on kasvissuoka ?

Vierailija
466/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

peppusek si on kivempaa, ei tule porsaankyljyksen palasia hepin varteen

Vierailija
467/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurasta tehdyt tuotteet maistuvat aina enemmän tai vähemmän kauralta. Jos se on mielestänne herkkua, niin.. okei 🙄

Vegaanit eivät ole niin itsekkäitä, että pistäisivät oman nautintonsa toisen tuntevan olennon koko elämän edelle.

Jos joku kauratuote on vaikka 30% huonomman makuinen kuin alkuperäinen eläinperäinen tuote, niin se on silti ihan super hyvä diili isossa kuvassa, kun ketään ei tarvitse tappaa ja/tai kiduttaa sen tuotteen vuoksi.

Pahanmakuinen ei muuksi muutu vaikka kuinka yrittäisi itselleen muuta vakuuttaa. Mutta ymmärrän nyt, miksi olette aina huonolla tuulella: syötte omasta tahdostanne pahanmakuista ruokaa. Kyllähän se ketjuttaa.

Etkö sä syö koskaan leipää, vihanneksia, juureksia, hedelmiä, marjoja,

Kaalikeittoon tulee lihaa ja sämpylöihin voita, eivät ole vegaanisia.

Vierailija
468/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla särki päätä tosi usein vuosikymmenet, heti menkkojen alkamisesta lähtien, mutta kun aloin kasvissyönnin myötä syödä rautalisää niin johan loppui päänsäryt. Eli raudanpuute oli ollut piilevänä aina, vaikka lihaa päivittäin söinkin. Monet muutkin puutostilat paljastuvat vasta kasvissyönnin myötä kun arvoihin alkaa kiinnittää huomiota. Veikkaankin, että lihajormilla ja pirkoilla erilaiset puutokset on yleisempiä.

Ei hyvän tähden. Miten se kasvisruoka auttoi sun raudanpuutokseen?? Ei mitenkään. Syöt rautalisää. Voi pyhä yksinkertaisuus.

Missä kohtaa sanoin että hain kasvisruoasta apua raudanpuutokseen..? Pointti oli, että olisi pitänyt syödä jo aiemmin, vaikka lihaa söinkin, koska ilmeisesti minulle ei rauta helposti imeydy, minkäänlaisesta ruoasta. Sinunkaltaiset pyhät yksinkertaiset kykenevät ymmärtämään vain, että taas yksi kasvissyöjä joka syö rautalisää tajuamatta, että se ei ole seurausta kasvissyönnistä.

Vierailija
469/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei lihaanit!

Eikö olekin hienoa, että me vegaanit syömme kaiken pahanmakuisen ruoan pois tästä maasta, niin teille jää ihanat lihapihvit jäljelle! Ja voilla leivotut korvapuustit.

Vierailija
470/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei lihaanit!

Eikö olekin hienoa, että me vegaanit syömme kaiken pahanmakuisen ruoan pois tästä maasta, niin teille jää ihanat lihapihvit jäljelle! Ja voilla leivotut korvapuustit.

Te saatte näännyttää itseänne vääränlaisella ruokavaliolla aivan rauhassa. Kunhan ette tapa lapsianne ja kissojanne sillä.

Vierailija
471/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parasta on hyvesignalointi. Lihaa syöviä juntteja voi vapaasti halveksia ja haukkua.

Kunhan muistaa ottaa B12-vitamiinin, raudan ja Omega-3:t purkista että saa kärsiä pidempään suolistovaivoista, kasvimyrkyistä ja antiravinteista.

Vierailija
472/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei lihaanit!

Te saatte näännyttää itseänne vääränlaisella ruokavaliolla aivan rauhassa. Kunhan ette tapa lapsianne ja kissojanne sillä.

Hienoa. Nyt voimme varmasti myös sopia, että kasvisruoka- tai kasvissuoka-aiheisiin keskusteluihin ei tarvitse enää osallistua jatkossa. Voitte perustaa omia hienoja keskusteluketjuja, joissa keskustellaan liharuoan ominaisuuksista ja ihanasta mausta 

Vierailija
473/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin paksusuolen tähystyksessä.  Sen jälkeen kysyin lääkäriltä,  miksi suolentyhjennyksen dieetissä ei saa syödä mitään kokojyvä viljoja. Vastaus: ne repivät suolenseinämät rikki, jolloin ei voi nähdä ehjää suolenseinämää.

Siihen loppui usko kokojyvä tuotteisiin! 

Vierailija
474/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän lihasta, kanasta ja kalasta ruuan lisukkeena. Sopii minulle hyvin. 

Vierailija
475/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä liity aiheeseen. Vaan varoitus niille kaikenmaailman vegaaneille ja muillekin. Varokaa.  Kaikki ruoka on vaarallista ja makuasiat on makuasioita. Jokainen ruokavalio vahingoittaa luontoa. Paitsi jos viljelette ja tuotatte kaiken itse. Alueella, jossa luonto on puhdas. Missä se on? Eläkää rauhassa! Syökää mitä tykkäätte!  Älkää riidelkö!  

Vierailija
476/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin kasvisruokavalioon v 1995 ja se on sopinut tosi hyvin. Mitään huomattavia ulkonaisia muutoksia ei ole tullut, mutta ruokailusta nautin nykyään tosi paljon. Pidän kasvisten mausta ja olen aina pitänyt. On vain muutama kasvis/yrtti jota en käytä koska maku ei miellytä. Pidän ajatuksesta, että yksikään eläin ei uhraa elämäänsä takiani. Siitä tulee hyvä mieli.

Valmistan ruokaa lähes aina itse, tykkään tehdä pihvit, lasagnet, keitot, höystöt ja pastat itse, samoin leipoa leivät, piirakat ja pullat. Kaikki on maittavaa, ruokavalio vaihtelevaa, joskus yksinkertaista ja vaatimatontakin, toisinaan jotakin juhlavaa, kuten esim kaalikääryleet, joiden valmistamisessa on aika paljon työtä. Salaattia saan kyllikseni joka toinen viikko, ja joka toinen menee ilman mitään tuoretta salaattia, koska käyn niin harvoin kaupassa.

Rahkaa ja kermaa voin käyttää ja niistä usein teen marjarahkaa tai valmistan kiisselin ja sen kanssa  rahkakermavaahdon. On herkullisempaa kuin kaupan kalliit jäätelöt. Tykkään joka päivä nauttia makeaa jälkiruokaa tai välipalaa. 

Huomiseksi laitoin herneet veteen ja keitän ison satsin hernekeittoa, johon tulee porkkanaa soseutettuna. Sipulia ei valitettavasti nyt ole, niin käytän pienen määrän sipulikeittojauhetta mausteena. Laitan pari keittoannosta pakkaseen, niin saan ottaa sellaisena päivänä kun ei jaksa valmistella muuta.

Olen hyvin tyytyväinen ja kiitollinen kasvisruokavalioon siirtymisestäni. Se luo tiettyä mielihyvää että pidän huolta itsestäni myös ruokavalion osalta. Ei ole itsestään selvää että ihminen hoksaa siirtyä kasvissyöjäksi. Minä sain käydä muutoksen läpi ja nyt en muuttaisi ruokavaliossani mitään. Tai no, onhan uutta opittavaa aina.

Vierailija
477/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä tiedä muuttuiko mikään tai ehkä en huomannut muutosta, kun siirtyminen kasvisruokaan tapahtui pikku hiljaa. Mutta ehkä tosiaan painonhallinta on ollut helpompaa eikä sitä ole tarvinnut erikseen miettiä. Toki kasvisruoallakin lihotettua itsensä saa, joten ei se varmaan yksin riitä, että päättää syödä kasvisruokaa.

M43

Harvemmin liha on syynä ylipainoon.

Vierailija
478/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on vaikea uskoa kasvisruoan laihduttavaan voimaan. Kalasta ja kanasta esimerkiksi saa hyvälaatuista ja vähärasvaista proteiinia, joka pitää kylläisenä pitkään. Kasvisruoka taas on usein valitettavan vähäproteiinista, koska ei niitä papua, linssejä ja soijaakaan jaksa määräänsä enempää. Sitten on kokoajan nälkä.

Itse syön vähärasvaista lihaa ja (myös rasvaista) kalaa monestakin syystä. Yksi syy on painonhallinta.

Vierailija
479/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on vaikea uskoa kasvisruoan laihduttavaan voimaan. Kalasta ja kanasta esimerkiksi saa hyvälaatuista ja vähärasvaista proteiinia, joka pitää kylläisenä pitkään. Kasvisruoka taas on usein valitettavan vähäproteiinista, koska ei niitä papua, linssejä ja soijaakaan jaksa määräänsä enempää. Sitten on kokoajan nälkä.

Itse syön vähärasvaista lihaa ja (myös rasvaista) kalaa monestakin syystä. Yksi syy on painonhallinta.

Kannattais syödä ne lihat rasvaisena. Jo ihan painonhallinnan takia. Ja myös terveyden.

Vierailija
480/564 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattais syödä ne lihat rasvaisena. Jo ihan painonhallinnan takia. Ja myös terveyden.

No mä en halua sitä kovaa rasvaa, jota rasvaiset lihat sisältävät. Käytän muutenkin maun vuoksi Oivariinia margariinin sijaan, joten koitan näin suojella suoniani tukoksilta. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän